בלוב (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלוב
Blob
בלוב, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת Generation M #3 ממרץ 2006, אמנות מאת סטוארט אימונן.
בלוב, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת Generation M #3 ממרץ 2006, אמנות מאת סטוארט אימונן.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה X-Men #3
(ינואר 1964)
יוצרים סטן לי, ג'ק קירבי
גילום הדמות קווין דוראנד, "אקס-מן המקור: וולברין"
גוסטב קלאוד אוימט "אקס-מן: אפוקליפסה"
מידע
שם אמיתי פרדריק ג'יי דיוקס
כינויים פרש השלל, פאטסו, טאבי
סטטוס פעיל
מקום לידה לאבק עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע פושע, טרוריסט, סוכן ממשלתי
כוחות כוח על אנושי, סיבולת גבוהה, עמידות, גמישות, התאוששות מהירה, שדה גרביטציוני אישי
חבר לשעבר בקבוצה אחוות המוטאנטים
תא אקס
פקטור שלוש
כוח החירות
דפנדרס (נבלים)
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלובאנגלית: Blob) הוא דמות בדיונית של נבל-על מוטאנט המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה בחוברת X-Men #3 מינואר 1964 ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי.

בלוב הוא האלטר אגו של פרדריק "פרד" ג'יי דיוקס, מוטאנט גדול ממדים וכבד מטקסס בעל היכולת לא לזוז ממקומו גם כאשר מתנגש בו אובייקט כבד. הוא מגלה גמישות רבה ויכולת להתגבר על כוח הכבידה. עבד בעברו בקרקס המקומי, לפני שפרופסור אקסבייר מצא אותו וניסה לשכנעו לבוא לאחוזת המגורים של האקס מן. אולם, שאר חברי הקבוצה לא חיבבו אותו בגלל מראהו הדוחה. בעקבות זאת בלוב החליט לעזוב, אך פרופסור אקסבייר ניסה למחוק מזיכרונו את מה שקרה. כתוצאה מזה, בלוב נמלט והזהיר את חבריו לקרקס מפני האקס-מן. מאוחר יותר בלוב הצטרף לצוותו של מגנטו, אך גם אותו הוא עזב כי הוא הבין שלמגנטו לא אכפת ממנו. חבר בהמשך לאחוות המוטאנטים, כוח החירות וקבוצת הנבלים של הדפנדרס.

בעקבות אירועי "בית אם", דיוקס נמנה בין אלה אשר איבדו את כוחותיהם אך מבנה גופו נותר צמיגי באופן חריג. דיוקס הדיכאוני ניסה להתאבד, אך קפלי עורו הסבוכים הקשו עליו לחתוך בבשר החי. הוא הצטרף בהמשך לקבוצת "תא אקס" (X-Cell), קבוצת מוטאנטים שכוחותיהם הופשטו מהם אשר מאשימה את הממשלה באיבוד כוחותיה. דרך אמצעים בלתי ברורים, דיוקס איבד את השומן העודף שלו, והחל לקחת את נושא בריאותו ברצינות. כעת הוא משמש כגורו לאיבוד משקל, אך לעיתים נצפה עם מגנטו והוד התפתחותו בניסיון להשיב לעצמו את כוחותיו. הצטרף מחדש לאחוות המוטאנטים של מיסטיק.

את דמותו של בלוב גילם בסרט הלייב אקשן "אקס-מן המקור: וולברין" השחקן קווין דוראנד. דמותו הופיעה בסרט הלייב אקשן "אקס-מן: אפוקליפסה" בהופעת קמע, בגילומו של המתאגרף גוסטב "הענק" קלאוד אוימט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.