בלפר (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בלפר (סרט, 1978))
בלפר
בימוי יגאל בורשטיין
הופק בידי יצחק שני
יוסף דיאמנט
תסריט יוסל בירשטיין
שמעון ישראלי
שחקנים ראשיים גדי יגיל
אבנר חזקיהו
חנה לסלאו
טליה שפירא
ז'אק כהן
רפאל קלצ'קין
צילום אדם גרינברג
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1978 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלפר הוא סרט קולנוע ישראלי בבימויו של יגאל בורשטיין משנת 1978. הסרט מבוסס על הסיפור "נסיעתו האחרונה של רולידר" מאת יוסל בירשטיין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלמה בלפר, ילד חוץ שהגיע לקיבוץ בעמק איילון לאחר שאביו ברח מהארץ, רוצה אף הוא ללכת בדרכי אביו שעושה עסקים בוונצואלה. הוא חולם על הרגע שבו אביו ישלח לו כרטיס טיסה, והוא יעזוב את הקיבוץ. בינתיים, הוא רובץ בחדרו ומסרב להצטרף לחיי הקהילה השיתופית.

יום אחד מופיע אביו בפתאומיות בקיבוץ. לאחר שהפסיד את כספו בעסקים, הוא חוזר לקיבוץ ומודיע לבנו שהוא אינו מעוניין בעסקים בארץ, והוא כאן כדי להישאר. בלפר כבר מתכנן לו ולאביו כיוונים חדשים של פעילות עסקית, אך האב רוצה לפרוש מעסקיו וליהנות מהשקט של הקיבוץ.

בלפר עוזב את הקיבוץ ומגיע לבית שמש, שם הוא מכיר בעלת בוטיק אופנה לאחר שהציעה לו טרמפ כשישב בתחנה מחוץ לקיבוץ. השניים מתאהבים, ובלפר מצטרף לעסקי הבנייה של אביה בחיפושו המתמיד אחר כסף ואושר. כל זה מתנגש עבורו עם אהבת ילדותו מהקיבוץ טליה, שמתגרשת מבעלה לאחר שבגד בה עם חברת קיבוץ אחרת. טליה ובלפר מתאהבים ושוכבים, והיא מציעה לו לחזור ולהיות לצידה בקיבוץ. בלפר נע בין חלומות על עסקים וכסף, וכמובן הקיבוץ שהוא לא כל כך אהב, לבין אהבות שהוא בעצמו לא מצליח להחליט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים ישראליים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.