בנג'מין ברפמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנג'מין ברפמן
Benjamin Brafman
לידה 21 ביולי 1948 (בן 75)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים לורנס עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
www.brafmanandrosspc.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בנג'מין "בן" ברפמןאנגלית: Benjamin Brafman;‏ נולד ב-21 ביולי 1948 בברוקלין) הוא עורך דין יהודי-אמריקאי. התפרסם בתור סנגור של נאשמים ידוענים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנותיו הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברפמן נולד למהגרים יהודים מאירופה. אמו, רוז, הייתה היחידה במשפחתה שהצליחה להימלט מצ'כוסלובקיה לניו יורק בשנת 1938, ואביו סול נולד בווינה, ממנה נמלט עם הוריו לאחר ליל הבדולח, בשנת 1939. ברפמן גדל בקראון הייטס ובהמשך בשכונה היוקרתית בל הארבור בניו יורק. הוא קיבל חינוך אורתודוקסי קפדני, ולמד בישיבת תורה ודעת. הוא בוגר של ברוקלין קולג' ואוניברסיטת צפון אוהיו, ובעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת ניו יורק. בצעירותו עבד לתקופה קצרה בתור סטנדאפיסט ב"רצועת הבורשט" בהרי קטסקיל.

קריירה משפטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברפמן החל את הקריירה המשפטית שלו במשרד התובע של ניו יורק בשנים 19761979. עם פרישתו בשנת 1980, הוא פתח בניו יורק משרד עורכי דין למשפט פלילי עם דגש על עבירות צווארון לבן. בשנת 1997 נבחר ברפמן על ידי הניו יורק מגזין ל"עורך הדין הפלילי הטוב ביותר בניו יורק".[1][2]

ברפמן התפרסם כעורך דין פלילי של מספר נאשמים בולטים. כך, לדוגמה, הוא הצליח להשיג בשנת 1999 זיכוי מלא פה אחד של הראפר פי דידי (שון קומבס) מאשמת שוחד והחזקה בלתי חוקית בנשק. כמו כן הביא לזיכויו של המחוקק הניו-יורקי דוב היקינד, וייצג, בין היתר, את אנשי המאפיה וינסנט "הסנטר" גיגאנטה וסמי "השור" גווראנו, את הראפר ג'יי זי בשנת 2001, ובשנת 2004 השתתף בצוות ההגנה של מייקל ג'קסון במשפט בו הואשם בהתעללות בילדים. בשנת 2011 ייצג את ראש קרן המטבע הבינלאומית לשעבר דומיניק שטראוס קאהן לאחר שהואשם בעבירות מין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברפמן מתגורר בלורנס בניו יורק, ונשוי ללינדה, ספרנית. בנו דוד הוא ראש כולל ומנהל תלמוד תורה ברמת אשכול, ואחיו הגדול אהרן כיהן כמנהל ישיבת פאר רוקאוואי.[3] ברפמן מכהן כחבר דירקטוריון במכון לחקר השואה מיסודו של דייוויד ויימן, וכשומר מצוות, הוא מתזמן את מועדי המשפטים בהם הוא משתתף כך שלא יחולו בשבתות ומועדי ישראל.[4][5] כמו כן הוא מרצה לעיתים תכופות בנושאי הגנה פלילית, ופעיל במגוון רחב של ארגוני צדקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנג'מין ברפמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בנג'מין ברפמן באתר אש התורה
  2. ^ Lawyer Ben Brafman called 'a perfect fit' to defend Strauss-Kahn, באתר CNN, ‏18 במאי 2011
  3. ^ הרב מרדכי קמנצקי (21 פבר' 2018). "Streets of Life". עמי (באנגלית) (356): 140–141. {{cite journal}}: (עזרה)
  4. ^ Benjamin Brafman: Dominique Strauss-Kahn’s Orthodox Jewish attorney, באתר ג'איש ג'ורנל, 16 במאי 2011
  5. ^ בנג'מין ברפמן, לקח מליל הבדולח לדור שלנו, באתר jewishaz, ‏9 בנובמבר 2007 (באנגלית)