בני לוריאן - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רשימת הדמויות שמופיעות בסדרת ספרי המדע בדיוני, פעולה, עתידני לנוער "בני לוריאן" מאת פיטקוס לור (שם העט של ג'יימס פריי (James Frey) ושל ג'ובי היוז).

מושגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לורים - לורים, ביחיד "לורי" הם תושבי הכוכב "לוריאן".
  • מוגדוריאנים - גזע חייזרי אשר פלש ללוריאן ולכדור הארץ.
  • מוגים - כינוי למוגדוריאנים.
  • כימרות - יצורים לוריים בעלי היכולת לשנות את צורתם לצורת חיות אחרות.

הגארד[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו שמתואר בספר אני מספר ארבע, הגארד הם המגנים של לוריאן, ואלה שבשנות הנעורים שלהם, מפתחים מורשות - כוחות על-אנושיים שעוזרים להם להגן על עצמם ועל לוריאן. כשלוריאן הותקפה על ידי מוגדוריאנים, תשעה ילדים גארדים נשלחו הרחק מכוכב הלכת שלהם לכדור הארץ, (בהמשך התגלה שנשלחה עוד אחת בחשאי). לפני שהתשעה נפרדים מוטל עליהם כשף שיגן עליהם מפני המוגדוריאנים, על ידי כך שניתן יהיה להרוג אותם רק על פי הסדר, אחד עד תשע, כל עוד הם לא מתאחדים. בספר "כוחה של מספר שש" נחשף כי הם נבחרו על לוריאן בעצמו ללכת בעקבות תשעת זקני השבט של לוריאן. בנספח של הספר "אני מספר ארבע" ("המסמכים האבודים: מורשות הנופלים"), אדם מחשב כמה מהגארד היו בנים וכמה בנות, אבל מספר אחת מוצאת אותו כרוח רפאים, והוא לעולם לא חושף את מה שחישב. סביר להניח שיש חמישה בנים וחמש בנות.

אם הטבע יעשה את שלו ללא הפרעה, עשרת הגארד יפתחו מורשות שיעלו בכוחן על המורשות של זקני השבט המקוריים.

מספר אחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר אחת על פי הכריכה האחורית של הרומן "אני מספר ארבע", היא נערה בת 14, נהרגה במלזיה, כשמספר ארבע היה בן תשע. בסרט, מספר אחת הוזכרה, אך לא נכתב כיצד היא מתה. ההיסטוריה שלה נחשפת ב"מורשות הנופלים". אחת התגלתה על ידי המוגדוריאנים על ידי תמונה שלה ושל הצלקת על קרסולה שהמשטרה צילמה, לאחר שניסתה לגנוב מחנות על מנת להרשים בחור. על פי דבריה של הילד, היא הייתה נערה מרדנית. המוגים עקבו אחריה למלזיה, שם היא מצאה את מותה. היא פיתחה את המורשת הראשונה שלה, אך היא הייתה חלשה מדי, הטלקינזיס שלה לא עבד ורעידות האדמה שיצרה היו חלשות מדי, מכיוון שבילתה זמן עם ווייד במקום להתאמן, וכשהיא לא ציפתה לזה, מוג בא מאחוריה ודקר אותה עם חרב. הגופה שלה נלקחה על ידי המוגים, על מנת לחדור לזיכרונותיה ולמצוא מידע. המסתנן היה מוגדוריאני צעיר, אדאמוס, בנו של גנרל מוגדוריאני. היא מופיעה כרוח רפאים במהלך החדירה, ושולטת על אילו זיכרונות אדאמוס רואה. לאחר התרדמת בת שלוש השנים של אדאמוס סוטק, אחת עדיין מופיעה כרוח בתודעתו. היא מעבירה אליו את כוחותיה. היא משכנעת את אדם לעבור לצדם של הלורים ומנסה לעזור למספר שתיים ומספר שלוש, אך שני הניסיונות נכשלים. היה לה עור שזוף ושיער בלונדיני ארוך, פרטים אליהם אדם שם לב כאשר הוא "בוחן" אותה.

מורשות:

  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • טלקינזיס - כל הגארד מפתחים מורשת זו, כמעט מיד לאחר המורשת הראשונה שלהם.
  • רעידות אדמה - בנספח של הספר הראשון, היא יצרה רעידות סייסמיות בזמן המלחמה במוגדוריאנים.

מספר שתיים / מגי הויל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שתיים, או מגי הויל, ילדה לורית בת 12 בעלת משקפיים, נמשים ושיער חום-אדמדם, יצרה חשבון אינטרנטי בניסיון למצוא את האחרים, כנראה מתוך ייאוש לאחר שהספאן שלה נהרג בתאונת דרכים. עקב כך, המוגדוריאנים מצאו אותה והרגו אותה באנגליה. היא הייתה צעירה מכדי לפתח מורשות. בספר "כוחה של מספר שש", מספר ארבע, שש וחברם סאם מדברים על הודעה שפרסמה מספר שתיים. בהודעה נכתב "תשעה, עכשיו שמונה. ואתם, כל השאר, נמצאים שם?". שש אומרת שהיא והספאן שלה, קטרינה, כתבו בתשובה "אנחנו פה". הספאן של מספר ארבע הנרי ראה את ההודעה וניסה לפרוץ למחשב על מנת להציל את שתיים, אבל לא הספיק. לאחר מכן, ההודעה נמחקה מיד אחרי ששתיים נהרגה על ידי איווניק, והם משערים שהמוגדוריאנים מחקו אותה. אולם ב"מורשות הנופלים", מתברר שהיה זה אדמוס סוטק, נער מוגי צעיר שניסה לעזור ללורים, שמחק את ההודעה בבלוג. הוא עשה זאת, גם לאחר שמספר שתיים מתה, על מנת להציל את הלורי שהגיב, אבל זה לא עזר משום ששש, שהגיבה, נתפסה. אדמוס מנסה לעזור לשתיים על ידי העמדת פנים שהוא לורי, אך זה לא עבד משום ששתיים ידעה שהוא מוג, אבל אחד טוב. אולם אז איוון מוצא את שתיים ואת אדם, ומשסף את גרונה של שתיים בחרבו. גם שבע כמעט הגיבה להודעה, אך החליטה שעדיף שלא תעשה זאת, החלטה שהתגלתה כנבונה מאוד.

מספר שלוש / האנו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שלוש, או האנו, נער לורי בן 14, מופיע בתחילת הספר הראשון כאשר הוא ניצוד על ידי המוגדוריאנים בקניה ונרצח במהרה לאחר מותו של הספאן שלו. ב"מורשות הנופלים", האנו מקבל את פניהם של אדם ואיוון בכפר אפריקני, ואומר שהוא גר בקניה כל חייו, ובכך מתכוון לכך שהוא והספאן שלו נשארו בקניה גם לאחר שמספרים אחת ושתיים מתו. אדמוס מנסה לעזור להאנו לאחר שהוא שם לב שהאנו לובש גרביים גבוהים בעודו משחק כדורסל, ובכך מגלה שהאנו לורי. בעקבות כך הוא מנסה ללכת להגיד להאנו שהמוגים באים, אך איווניק עוקב אחריו וכך האנו פוגש במותו. באני מספר ארבע, ג'ון אומר ששלוש היה חשוף לחלוטין כשהמוגים מצאו אותו. מסופר שהוא נמצא לאחר שמישהו ראה את הצלקות על קרסוליו, מה שהוביל את המוגים ישירות אליו. בסרט, משחק אותו גרג טאונלי.

מורשות:

  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים. בספר, שלוש השתמש בזה על מנת לקפוץ מעל עמק.
  • טלקינזיס - כל הגארד מפתחים מורשת זו, כמעט מיד לאחר המורשת הראשונה שלהם.

לא ידוע אילו עוד מורשות היו לשלוש, או האם הוא בכלל הספיק לפתח מורשות נוספות.

מספר ארבע / ג'ון סמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון סמית (לשעבר דניאל ג'ונס) בן 16. ג'ון הוא אחד הפרוטגוניסטים וחלקים מכל ספר מסופרים מנקודת מבטו. ג'ון הוא מספר ארבע בכשף המגן על תשעת הילדים הגארדים מלוריאן שגרים ומתחבאים על כדור הארץ. הוא מתואר כבחור צעיר, בכושר טוב ובעל שיער בלונדיני. יש לו ארבע צלקות מעגליות על קרסולו הימני, אשר מסמלות את שלושת הילדים הלורים המתים ואת מספר שמונה (שמת ב"מפלה של מספר חמש"), וצלקת הדומה לתליון שכל הילדים הלורים עונדים, המסמלת את הכשף שמגן עליהם. ג'ון מתאהב בשרה הארט, תלמידת כיתה י"א בתיכון בעדן, אוהיו, בו הוא לומד, בספר הראשון. ב"כוחה של מספר שש" הוא מפתח רגשות גם כלפי מספר שש, אך בוחר באהבתו לשרה, על אף שהדילמה והמשיכה לשש מטרידות אותו לאורך כל הסדרה. לג'ון יש חבר מהתיכון בשם סאם גוד. לספאן שלו קראו הנרי. בסוף הספר השני, ארבע ותשע יוצאים לחפש את מספר שש ולחבור לשאר חברי הגארד. בספר השישי בסדרה, "גורלה של מספר 10", מגלים כי ארבע הוא היורש של פיטקוס לור, מה שמקנה לו את מורשת ה"קסימיקס", היכולת להחזיק בכל מורשת בה צפה בעבר. בספר "נלחמים כאחד", הוא מתאבל על שרה, לומד תעופה מחמש וטלפתיה (ככל הנראה מאלה) ומחליש מאוד את סטרקוס רא עד ששש הורגת אותו לבסוף.

באפילוג שנה לאחר מכן, מסופר שהוא גר בהימאליה וסידר את ההר אותו מצא שמונה כך שישמש כמפקדה למקרים בהם יצטרך העולם להגן על עצמו שוב, אך בניגוד ללוריאן - אין דווקא תשעה כיסאות, אלא מקום נרחב לכמה שירצו להשתתף. המשפט האחרון של הספר, שהוא מחשבה של ג'ון, הוא "אני עם מספרים סיימתי" - כלומר, הם כבר לא עשרה (ובעצם, שישה) חברי גארד אלא חיים כל אחד את חייו. הוא יוצר קשר עם כל הלורים, וכן עם דמויות בולטות אחרות, כולל אדאם סוטק וקרן ווקר, ומעניק להם תליונות כדי שיוכלו להתאחד בקלות.

מורשות:

  • טלקינזיס - כל הגארד מפתחים מורשת זו, כמעט מיד לאחר המורשת הראשונה שלהם.
  • לומן - היכולת לייצר אור וחום מיידי ונותן חסינות מאש ומכוויות. לסבו של ג'ון הייתה מורשת זו. זו המורשת הראשונה שג'ון מודע לה.
  • טלפתיה עם חיות - היכולת לתקשר עם בעלי חיים. הוא מגלה את המורשת הזאת אחרונה, כמעט בסוף הספר, למרות היותה המורשת הראשונה שלו, אשר מופיעה לפני הזמן שמתואר בספר.
  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • קסימיק - לג'ון יש את היכולת לחקות כל מורשת שראה. הוא גילה שחלק מהמורשות שלו מועתקות מגארד אחרים. ייתכן שהוא יכול להשתמש ב'ידיעה מראש' לחיקוי מורשות, מפני שבספר השלישי הוא ראה את עצמו (בחלום) משתמש ב'פיירוקינסיס' (שליטה באש) תת-מורשת של לומן, ובהמשך, הוא אכן השתמש בה.

מורשות מועתקות:

  • פיירוקינסיס- היכולת לשלוט וליצור אש. הועתק מעצמו/פותח ללא חיקוי.
  • ריפוי - יכולת לרפא צמחים, חיות ואנשים. כשג'ון מרפא, הוא מרגיש תחושה חמימה עוברת באצבעותיו. הועתק ממרינה/ מספר שבע.
  • טלפתיה - היכולת לתקשר עם גארד אחרים ועם בני אדם בעזרת המחשבה. הועתק מאלה.
  • אי נראות - לג'ון, כמו לשש, יש את היכולת להעלים את עצמו, וכל מה שנוגע בו תוך כדי הופך גם הוא לבלתי נראה. הועתק משש.
  • איבון - היכולת להפוך כל דבר לאבן, באמצעות מבט. הועתק מדניאלה מוראלס, אחת מחברי הגארד האנושיים החדשים.
  • ידיעה מראש - היכולת לראות את העתיד. הועתק ככל הנראה מאלה.
  • תעופה - היכולת לעוף. הועתק מחמש
  • שליטה בקרח - הועתק ממרינה/מספר שבע
  • דריינן -היכולת לבטל מרשות של גארד אחרים על ידי נגיעה בהם או טעינת חפצים בדריינן. הועתק מאלה.

מספר חמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר חמש נתפס אחרי שישה חודשים מיום נחיתתם על כדור הארץ. הספאן שלו מת ממחלה ארצית. המוגדוריאנים שטפו לו את המוח ושינו את דעתו לגבי המשימה של הגארד. הם מאמנים אותו. בספר "המפלה של מספר חמש" הוא מצטרף לחברי הגארד בתור נער חלש, ומעמיד פנים שאין לו יכולות מיוחדות, אבל לבסוף הוא בוגד בהם, פוגע בשש ובתשע, ומנסה לשכנע את שבע ושמונה שיצטרפו אליו. הוא מנסה להרוג את תשע, ובטעות הורג במקום את שמונה. מרינה (שבע) מוציאה לו עין בעזרת מורשת קרח, ומאיימת בנקמה. הוא בורח, אך מסייע לחברי הגארד לקראת סוף הסדרה, נכנס להסגר, ומלמד את ג'ון תעופה.

באפילוג, מסופר שמרינה איתרה את חמש ששרד וחי באי בודד הרחק מכולם.

מורשות:

  • טלקינזיס - כל הגארד מפתחים מורשת זו, כמעט מיד לאחר המורשת הראשונה שלהם.
  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • תעופה - הוא יכול לעוף ולפי הכישורים שלו רחוק או גבוה או עם משקל.
  • אקסטרנה - הוא יכול לספוג את החומר שהוא נוגע בו ולהפוך אליו.

מספר שש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארן אליזבת (לשעבר שיילה, קיילי, וורוניקה) שנקראת בפשטות שש, או מספר שש, בת 17. ב"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשות של שש", הספאן שלה קטרינה קוראת לשש לוחמת. היא כנראה הכי מפותחת בטכניקות קרב ובאסטרטגיות צבאיות מבין כל הגארד שפגשנו עד כה, בעקבות הצורך להגן על עצמה במהלך שלוש השנים לפני שפגשה את ג'ון. היא הגארד השנייה שמופיעה בסדרה, בסוף הספר הראשון "אני מספר ארבע".

שש מתוארת כיפה להפליא, עם שיער ארוך, שחור כפחם, עור בצבע זית, עיני לוז, עצמות לחיים גבוהות, פה רחב, ונמוכה בכחמישה סנטימטרים ממספר ארבע. בחשיפה הראשונית ל"עלייתו של מספר תשע" היא צובעת את שערה לבלונד. הספאן שלה, קטרינה, מתה שלוש שנים לפני תחילת הסדרה. מאוחר יותר נחשף שבעבר שמה היה מארן אליזבת, אולם ג'ון וסאם עדיין קוראים לה שש, וכך היא מתייחסת לעצמה. שני הבנים מחבבים אותה, אולם לא ידוע את מי היא מעדיפה. החל מאמצע הסדרה ג'ון מתאחד עם שרה, וקצת מאוחר יותר שש וסאם מתחברים. בסוף הספר השביעי היא הורגת את סטרקוס רא לאחר שג'ון החליש אותו, ומצילה את ג'ון על אף שהביא את עצמו לסף מוות במטרה להרוג את סטרקוס רא. באפילוג מסופר שהיא וסאם יצאו לחופשה ביחד, והם זוג לכל דבר.

מורשות:

  • חוסר נראות - המורשת הראשונה שלה, שהתפתחה בצינוק מוגדוריאני, בה השתמשה כדי לברוח. ב"אני מספר ארבע", היא משתמשת בה כדי למצוא את ג'ון בבית הספר על ידי התגנבות מעבר למוגדוריאנים. כמו כן ניתן להשתמש בה על מנת להפוך אנשים אחרים לבלתי נראים על ידי מגע. לסבו של ג'ון הייתה מורשת זו.
  • טלקינזיס - כל הגארד מפתחים מורשת זו, כמעט מיד לאחר המורשת הראשונה שלהם.
  • שליטה במזג האוויר - שש יכולה ליצור סופות, ברקים ודברים אחרים הקשורים למזג האוויר. לאביו של ג'ון הייתה מורשת זו.
  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • שליטה באיתני הטבע - שש יכולה לשלוט בכל איתני הטבע - מים, אדמה, אש, ואוויר.

בסרט אני מספר ארבע, משחקת אותה טרסה פאלמר.

מספר שבע / מרינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרינה, או מספר שבע, כמעט בת 18, מתוארת כגבוהה וצנומה, בעלת שיער חום בתספורת קרה היא הגארד השלישית שמופיעה בסדרה, מיד בתחילת הספר השני. היא ואדלינה, הספאן שלה, הפסיקו לנסוע ממקום למקום ללא הפסקה, שלא כמו שאר זוגות הספאן-גארד. הן גרו במנזר סנטה תרזה בספרד במשך 10 השנים עד לתחילת הסיפור. היא הופכת לחברה טובה של אלה בת השבע ב"כוחה של מספר שש", כשאלה מגיעה למנזר. מתברר שהמוגדוריאנים איתרו אותה לפני זמן רב, אבל בגלל סדר המספרים, הם לא יכלו להתקיפה עד שהכשף נשבר, והחליטו לעקוב אחריה מבחוץ. כשנפגשו, מרינה התאהבה במספר שמונה. לאחר שמספר שמונה נרצח בידי מספר חמש, הוציאה מרינה את עינו של חמש ממקומה. ב"נלחמים כאחד" היא עוזרת בלחימה ועוזרת לגארד להביס את סטרקוס רא. באפילוג מסופר שהיא התרחקה, התאבלה, ודיברה רק עם אלה. היא איתרה את חמש וכשג'ון מגיע כדי לתת לה את התליון החדש היא מנשקת אותו וגרה איתו בהרי ההימאליה.

מורשות:

  • טלקינזיס - כל הגארד מפתחים מורשת זו, כמעט מיד לאחר המורשת הראשונה שלהם. מרינה מציגה שליטה חזקה להפליא בטלקינזיס כאשר היא מצליחה לגרום לה ולסובבים אותה לרחף באוויר.
  • ריפוי - היא יכולה להשפיע על בני אדם, צמחים ולורים, כולל על עצמה אף על פי שזה מאוד מעייף אותה. היא מרפאת את אמו של הקטור ממחלה ניוונית חשוכת מרפא. בנוסף, כשהיא משתמשת במורשת זו, תחושה קרה כקרח עוברת באצבעותיה ובגופה.
  • ראיית לילה - יש לה את הכוח לראות בחשיכה. מורשת זו לא נקראה בשם רשמי עד סוף הספר השני.
  • נשימה מתחת למים - מרינה גילתה שהיא יכולה לנשום במים כאשר כמעט טבעה באגם.
  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • שליטה בקרח - לשבע יש את היכולת לשלוט וליצור קרח.

מספר שמונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שמונה, בן 19, הוא הנער מהודו. הוא מתואר כגבוה, רזה ושרירי, בעל שיער שחור מדובלל ועיניים ירוקות כהות. המקומיים חושבים שהוא גלגולו של האל ההודי וישנו, משום שהוא יכול להשתנות לבהמות ולבעלי חיים אחרים. ישנה נבואה שנמצאת על קירות של מקדש לורי לפיה שמונה ימות מחרב שתפגע בחזו. קרייטון מציין בתחילה שהוא יכול להיות הנבחר שיהרוג את סטרקוס רא, משום שייתכן שהוא היורש של פיטקוס לור, אך שמונה מת בקרב מול חמש בניסיון להגן על תשע כשחמש ניסה להרוג אותו כחלק מהבגידה. בהמשך, הוא חוזר לחיים לכמה רגעים לאחר שהעירו את לוריאן ומנהל שיחה אחרונה עם מספר שבע.

מורשות:

  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • טלקינזיס - כמו הגארד האחרים, הוא יכול להזיז חפצים על ידי מחשבותיו.
  • שינוי צורה - שמונה יכול להפוך לבעלי חיים אחרים, מה שגורם להודים המקומיים להאמין בכך שהוא גלגולו של האל ההודי וישנו.
  • טלפורטציה - שמונה יכול לשגר את עצמו למרחק עד למרחק של כ-70 מטרים, אך במקום שבו יש אבן לורלייט גדולה הוא יכול לשגר את עצמו למקום אחר בעולם בו יש עוד אבן לורלייט.
  • הליכה על מים - שמונה יכול ללכת על המים כאילו היו קרקע מוצקה.
  • חיזיון עבר - לשמונה יש את היכולת לראות מאורעות שהתרחשו בעבר.
  • ידיעה מראש - היכולת לראות את העתיד.

מספר תשע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר תשע בן כ-16, בערך בגילו של מספר ארבע. תשע ניצל על ידי ארבע ב"כוחה של מספר שש" לאחר שהוחזק בשבי במשך כשנה, בבסיס מוגדוריאני, במערה בווירג'יניה המערבית. תשע מתואר כגבוה מארבע ושרירי, עם שיער שחור ארוך. הוא אינו מכיר דבר מהירושה המצויה בשידה שלו, מלבד שני פריטים. הוא מציג רמזים של אופי תוקפני, יחד עם צמא לנקמה במוגדוריאנים. מספר תשע הוא בין הגארדים החזקים ביותר, הוא פועל בפראות שארבע לא ראה מעולם בלורי, ולעיתים בחוסר מחשבה, אך בהדרגה ארבע מבין שבתשע יש צד אחר. תשע וארבע מתכוונים לנסוע לספרד ולמצוא את שש ואת שאר חברי הגארד. ב"המסמכים האבודים: המורשות של תשע" נחשף שכאשר תשע והספאן שלו בשם סנדור, רק הגיעו לכדור הארץ, הם ניסו לנסוע ממקום למקום כל הזמן וללון במוטלים, אך המוגדוריאנים כל הזמן איתרו אותם. עקב כך סנדור החליט להשתמש בעושר העצום שיש להם מהתכשיטים שהביאו מלוריאן ולקנות פנטהאוז בשיקגו, בראש מרכז ג'ון הנקוק. בסוויטה שלהם, תשע מתאמן ללא הפסקה, משום שהוא לא הולך לבית הספר, ומתחרה בשש על התואר "הגארד הכי חזק". בקרבות הסופיים מול המוגדוריאנים הוא מאבד את ידו תוך כדי לחימה בסטרקוס רא אבל שורד.

באפילוג מסופר שהתחיל לאמן אנמ"ים (אנשים נגועי מורשת) באקדמיה שנועדה לזה וכעת הוא מכונה פרופסור תשע. הוא מקבל את התליון מג'ון ומבטיח לבוא לעזור אם יצטרך.

מורשות:

  • טלקינזיס - כמו כל הגארד, תשע יכול להזיז חפצים על ידי מחשבותיו.
  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • אנטי-גרביטציה - תשע יכול ללכת על כל המשטחים, כולל קירות ותקרות, בעודו זקוף.
  • טלפתיה עם חיות - היכולת לתקשר עם חיות. הוא מגלה אותה בסוף כוחה של מספר שש, כאשר ברני קוסאר / הדלי אומר לו היכן נמצאת מכוניתו של ארבע.
  • שמיעת-על - תשע יכול לשמוע רעשים מקילומטרים.
  • העברת כוחות - תשע יכול להעביר מורשות וכוחות לזמן מוגבל ללורים אחרים באמצעות מגע.
  • חוזק על - תשע חזק יותר מכל גארד ממוצע
  • מהירות על - תשע מהיר יותר מגארד ממוצע.

מספר עשר / אלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר עשר, או אלה, בת 12. הלורית הצעירה ביותר. על אף גילה הצעיר, היא כבר מציגה סימנים של הגברה, בהיותה קלת-תנועה, מהירה ואתלטית באופן יוצא מן הכלל. אלה, שש, שבע וקרייטון מתכוונים למצוא את שאר חברי הגארד ואת הכימרות שלהם.

אלה מוצגת ב"כוחה של מספר שש" כזקנת השבט העשירית, אטרנוס, לורית בעלת היכולת לשנות את גילה (אך רק לגילים צעירים יותר, שכבר עברה). בספר "המפלה של מספר חמש" היא מגלה שהיא לא באמת זקנת השבט העשירית, ולא נבחרה על ידי זקני השבט הלורים המקוריים, אלא נשלחה לכדור הארץ על ידי אביה העשיר כדי להציל את חייה. סטרקוס רא מכנה אותה נכדתו, אך שלמעשה היא הנינה שלו. ב"גורלה של מספר 10" היא מקריבה את עצמה, נקשרת לכח שהם מכנים לוריאן ושולחת את כל הגארדים החדשים לשיחה עם ג'ון. ב"נלחמים כאחד" היא מספרת לג'ון שידעה ששרה תמות, אבל ידעה גם שאזהרה לא תועיל ושהיא הייתה מתה לבסוף בכל מקרה. באפילוג מסופר שאיתרה את ג'ון ואירחה לו חברה בחודשים בהם עבד על עיצוב חדר המפגשים של המועצה החדשה ועזרה לו לאתר את חברי הגארד.

מורשות:

  • טלפתיה - היכולת לדבר עם אנשים במחשבה.
  • יכולת שינוי גיל (אטרנוס), להחליף את גילה לגיל מוקדם יותר.
  • טלקינזיס - כמו כל הגארד, אלה יכולה להזיז דברים בכח המחשבה.
  • הגברה חלקית - יש סימנים כבר להגברה שכנראה תתפתח בהמשך.
  • דריינן - אלה יכולה לבטל מרשות של אחרים על ידי נגיעה בהם או טעינה של חפצים בדריינן ולפגוע באחרים וככה לבטל את המורשות שלהם. מורשת בה מחזיק גם סבה.
  • אורקל - היכולת לראות תוצאות שונות במונח של איך העתיד יתפתח.

הסֵפַאנִים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספאנים(ביחיד: סֵפַאן) הם תושבים לשעבר של לוריאן, חסרי מורשות, הדומים לבני אדם רגילים. לכל גארד יש ספאן שאחראי על ההתחבאות, ההגנה והאימון של הגארד המותאם לו, כמו גם על העברת הידע על לוריאן והמורשות.

הילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הילד היא הספאן של מספר אחת. היא הייתה אישה מבוגרת, בשנות החמישים שלה, ותמיד הגנה על אחת. הן נאלצו לעבור ממקום למקום פעמים רבות עקב אופייה המרדני של אחת. לצערן זה הוביל בלש מקליפורניה לתצפת ולצלם את סמל הטבעת שיש לאחת על קרסולה, מה שהוביל את המוגים למציאתה. הילד החליטה לעזוב את אמריקה, והן עברו למלזיה, שם המוגים עלו על עקבותיהן. כשהמוגים התקיפו אותן הילד נלחמה כמיטב יכולתה, אך הובסה כשנורתה בחזה על ידי תותחן של מוג. אחת צרחה, מה שהוביל לרעידת אדמה שהרגה את המוגים. מילותיה האחרונות של הילד היו "לברוח ולשרוד". אחת מוכת בהלם ברחה, למרות שליבה נשבר כשעזבה את גופתה של הילד להירקב במלזיה. אחרי הכל, הילד הייתה כמו אם בשבילה.

קונרד הויל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונרד הוא הספאן של מספר שתיים. הם גרו ביחד באירלנד, אך נאלצו לעזוב במהרה עקב סיבות לא ידועות. הגנרל והמוגים מצאו אותם לאחר שקונרד הרג יחידת מוגים גששים שנשלחה בעקבותיו על ידי הגנרל, ושרפו את ביתם בהיילנדס הסקוטיים. קונרד נסע ללונדון, אנגליה,שם היה אמור להיפגש עם שתיים ומגי הויל, שכבר הייתה שם. המוגים מצאו את האוטובוס שבו נסע והתחילו לתקוף, אבל לקונרד היו שני תת-מקלעים. הוא הרג את החוליה אך נהרג בתאונת דרכים, מה שהוביל לפרסום ההודעה של שתיים ולמותה.

הנרי / ברנדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנרי /ברנדון (שמו בלוריאן) הוא הספאן של ג'ון סמית, או מספר ארבע. היו לו אישה וילד בלוריאן, אבל הוא עזב אותם על מנת להגן על ג'ון כשלוריאן הושמד. הוא השגיח ואימן את ג'ון כשהמורשות שלו התפתחו. הנרי היה כמו אב לג'ון שנאלץ לנטוש את משפחתו, בדומה להנרי. הנרי נהרג בסוף הספר הראשון, בניסיון להגן על ג'ון מהמוגדוריאנים. האפר שלו נשמר בשידה של ארבע, עד שמרינה,שש ואדם זרקו אותו ללוריאן.

קטרינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטרינה היא הספאן של מספר שש. היא הייתה יותר קרת-רוח משש וניסתה לרכך את מטענה ההפכפך. על פי שש, קטרינה הייתה מאוד יסודית עם הזיופים שלה, כמו גם עם אימוניה של שש. כששש הייתה בת 13, הן נתפסו על ידי מוגדוריאנים. המוגדוריאנים הרגו את קטרינה בזמן האירועים ב"המסמכים האבודים: המורשות של שש", לאחר שאיימו לענות אותה במטרה להוציא מידע משש.

אדלינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדלינה היא הספאן חומת-השיער של מרינה, מספר שבע. לאחר ששוטטו ללא מטרה ברחי אירופה, היא הגיעה למנזר סנטה תרזה בספרד יחד עם מרינה. אדלינה איבדה תקווה בגאולה של לוריאן, והתרגלה לחיים הקלים במנזר. כתוצאה מכך, היא אומרת למרינה לעיתים קרובות "להפסיק להאמין באגדות" ומתעלמת מכל הסימנים לייחודיות שלה. היא גם מחביאה את השידה של מרינה, מתעלמת מבקשותיה לקבל אותה ולא מאמנת אותה כדי להילחם במוגים. לאחר תקיפה של המוגדוריאנים היא מרגישה חרטה על זה שהכחישה את שורשיה של מרינה ומקריבה את עצמה על מנת לעזור למרינה לברוח, נרצחת על ידי מוגדוריאני בדקירת חרב בספר השני.

סנדור[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנדור נחשף לראשונה בסוף הספר כוחה של מספר שש, כשתשע מספר לארבע (ג'ון) שהספאן שלו נהרג. מאוחר יותר הוא נחשף ב"המסמכים האבודים: המורשות של תשע", כשהקוראים מגלים שיש לו כישרון בעבודה עם טכנולוגיה, לאחר שהוא יוצר כמות אינסופית של מזל"טים ומכונות אחרות, בהן תשע נלחם באולם האימונים שלהם, האודיטוריום. בנוסף הוא ממיר אייפוד טאץ' למכשיר שתשע קורא לו "iMog". המכשיר מראה נקודה לבנה פשוטה במרכז שמסמנת את מיקומו של תשע, וכל נקודה אדומה שמוצגת על מסך הiMog מסמלת מוגדוריאני. סנדור מחזיק בהמון פרטי טכנולוגיה לוריים שבעזרתם ארבע ותשע מפעילים את הלוח של מלקולם גוד שמראה להם את מיקום החלליות הלוריות והגארדים. לאחר שתשע וסנדור נתפסים ונכלאים, בהישג מדהים של כוח, תשע פורץ דרך שדה הכוח שעוטף את תאו, בדיוק מספיק זמן כדי להרוג את סנדור בחסד, על מנת לגאול אותו מייסורים עתידיים על ידי המוגים. גיבור הקומיקס האהוב עליו הוא באטמן.

קרייטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספאן ממלא-המקום של אלה. קרייטון הוצמד לאלה משום שהיא הייתה צעירה מדי מכדי לקבל ספאן, אולם השניים נראים קרובים, אלה קוראת לקרייטון 'פאפא', קרייטון עזר להילחם במוגדוריאנים כששבע עזבה את סנטה תרזה עם הקטור, אלה ושש, מצויד בתיק מלא נשק הכולל רימונים, פגיונות ומגוון רחב של רובים המצוידים בכדורים שנטבלו בלוריציד, בטענה ש"אין פה שום מגן שיכול לעצור אותם!". כששבע פוגשת את קרייטון לראשונה, היא טועה לחשוב שהוא מוגדוריאני משום שהוא תמיד צפה בה, והיא הבינה לא נכון את הרמז שלו לגבי ספר שקרא, בעל השם 'פיטקוס' בשמו, ואת העובדה שדיבר עם הקטור. בתחילה הוא ניסה לגשת אל אדלינה, אבל היא זרקה אותו החוצה ברגע שהבינה מי הוא. ב"עלייתו של תשע" הוא החליט שהם הולכים לחפש את הילד מהודו, שמאמינים שהוא גלגולו של האל ההודי וישנו, ואת הכימרות שלהם, לפני שייפגשו עם מספר ארבע. מספר עשר\אלה והספאן שלה קרייטון באה בחללית נפרדת משאר המספרים ולא קיבלה מקום להתחיל בו עם זאת לא ידוע אם היא קיבלה קמע או שידה וגם הראשונה מבין הגארד לפגוש את שבע\מרינה. קרייטון נהרג בהתקפה של המוגדוריאנים בהודו בקריסת המערה הלורית אך לפני מותו השאיר לאלה מכתב. בספר "המפלה של מספר חמש" נודע מהמכתב שקרייטון היה משרת של אביה של אלה והא ניצל בזכות זה.

ספאן אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מספר שלוש - הספאן של מספר שלוש נהרג בקניה על ידי חרב שעברה דרך הדלת בבית בו שכן יחד עם מספר שלוש, זמן קצר לפני מספר שלוש בעצמו. בסרט משחק אותו ראובן לנגדון והוא נהרג על ידי פיקן. נאמר שהוא בשנות החמישים לחייו.
  • מספר חמש - בספר ״המפלה של מספר חמש" מספר חמש מספר שהספאן שלו אלברט מת ממחלה אנושית ואף על פי שידע שהוא גוסס התעקש שלא להזעיק עזרה רפואית כדי שאיש לא יגלה דבר עליהם. אלברט מת כחצי שנה לאחר הגעת הלורים לכדור הארץ. חמש מספר שאלברט היה חולה פעמים רבות, כנראה בעקבות המסע לכדור הארץ.
  • מספר שמונה - בספר "עלייתו של מספר תשע", מספר שמונה מספר על הספאן שלו ריינולדס ועל אהובתו האנושית לולה, שהסגירה אותם למוגדוריאנים תמורת כסף, אך נהרגה על ידי מוגדוריאנים. ריינולדס נהרג באותה הפעם על ידי אותה קבוצת מוגדוריאנים.

המוגדוריאנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוגדוריאנים הם היריבים העיקריים בסדרה. מוגדוריאנים הם חייזרים מכוכב הלכת מוגדור. הם נשלחו לכבוש את לוריאן אחרי שהכוכב שלהם התחיל למות כתוצאה מזיהום. המוגדוריאנים לומדים מסטרקוס רא, על ידי "הספר הגדול" שלו, שמלמד אלימות וכבוד כלפי החזק. גודלו של מוגדור כפול מגודלו של לוריאן, וכחמישית מגודלו של כדור הארץ. הם צדים את הגארד מתוך פחד. הם מתכננים לכבוש את כדור הארץ לאחר שישמידו את הגארד.

סוגי מוגדוריאנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדי החבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיילים שגודלו על ידי הנדסה גנטית בעזרת המדע של סטרקוס רא. הסיבה שהם מתפוררים היא שהם גודלו לקרב ולא לקבורה. נועדו להיות חזקים יותר ומהירים יותר, אך חכמים פחות, מהמוגדוריאנים המקוריים. הם נוצרו על מנת לעזור עם בעיית האוכלוסין של מוגדור. על פי תיאורים של קטרינה והנרי, לחיילים/גששים מוגדוריאנים יש עור לבן כשל לבקנים, עיניים שחורות, ושיניים מחודדות.

ילדי האמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

דומים במראה ללורים ולבני האנוש. ידוע שלרובם אין ילדים, משום שהם עלולים למות, או אם הילד שורד לעיתים קרובות האם מתה, כמו אמו של איוון.

  • הגנרל אנדראוס סוטק - גנרל הכוחות המוגדוריאנים. אדם קפדן ופראי, גם כלפי כוחותיו וגם כלפי משפחתו (אשתו, בנו אדמוס, בתו קיילי ובנו המאומץ איוון). בסיס מבצעיו העיקרי הוא אחוזות אשווד בוושינגטון. הוא זה שהורג את מספר שלוש, ומכריז כי איוון הוא סגנו. באני מספר ארבע הוא נהרג על ידי ג'ון סמית / מספר ארבע בעדן, אוהיו, על ידי שימוש בלומן כדי לחמם את התחמושת שלו. בסרט אני מספר ארבע הוא נקרא המפקד המוגדוריאני, ונראה כמו כל שאר הגששים. משחק אותו קווין דורנד.
  • איווניק (איוון) שו-רא - הבן המאומץ של הגנרל, וחברו הטוב שהפך ליריבו של אדאמוס. הוא היה בנו של לוחם מוגדוריאני פראי שמת בקרב על לוריאן, ואומץ על ידי הגנרל. הוא ואדאמוס למדו והתאמנו ביחד במהלך השנים. במהלך הזמן, איוון הפך לתחרותי כלפי אדאמוס ורצה להוכיח לגנרל שהוא טוב וחזק יותר מאדאמוס. איווניק היה זה שהרג את מספר שתיים, במחשבה שלאדאמוס לא היה הכוח לזה. מאוחר יותר, הוא מגלה שאדאמוס מנסה להזהיר את מספר שלוש. הוא ואדאמוס נאבקים עד שאדאמוס מנצח, אבל מאוחר יותר, הוא דוחף את אדאמוס לתוך העמק לאחר מותו של שלוש.
  • ד"ר אנו - ד"ר אנו היה רופא מוגדוריאני שהיה נאמן לגנרל ונחמד מאוד לאדאמוס. הוא יצר את המכונה שאפשרה לאדאמוס לראות את זיכרונותיה של מספר אחת, מה שגרם לו לתרדמת בת שלוש שנים. המכונה עבדה, אולם לאחר שאדאמוס ביקר בכל זיכרונותיה של אחת, משהו משתנה בלבו והוא אומר לגנרל שזה לא עבד. זה גורם לאחת לגאווה, אבל ד"ר אנו נרצח על ידי הגנרל. נאמר שהוא נהרג במהלך התרדמת של אדאם מכיוון שהגנרל כעס על כך. אמו של אדאמוס חושפת מאוחר יותר שהגנרל מעולם לא אהב את אנו ומכיוון שאנו נשבע בחייו שזה יעבוד, הגנרל חשב שאנו היה רציני. אז לאחר שאדאמוס לא התעורר, הגנרל החליט להוציא את אנו להורג.
  • פירי דאן-רא - אחת המפקדות המוגיות הבודדות. במקור הוצבה בבסיס במערב וירג'יניה, אך סולקה בבושה אחרי שלורים נמלטו משם. ניתנה לה בחירה, מוות או הצבה מחדש. היא בחרה בהצבה מחדש בתקווה לפצות על טעותה. המטרה היחידה שלה בחיים היא להוכיח שהיא המוגית המסורה והנאמנה ביותר של סטרקוס רא. ההצבה מחדש שלה הייתה במקדש הלורי במקסיקו, בניסיון לפרוץ את שדה הכוח שהגן עליו. שם, הקבוצה של אדם, מרינה ושש תקפה אותה ואת שאר החיילים המוגים שהיו שם איתה. מאוחר יותר, האנוביס מגיעה עם סטראקוס רא. לאחר שסטרקוס רא הצטרף לקרב, הוא נפצע נפצע בחזהו פציעה רצינית ונותן הוראה להרוג את הגארד. במהלך היעדרותו פירי שימשה כקולו וכאוזניו. בגלל הפציעות של סטרקוס רא, היא החזירה אותו לבסיס מערב וירג'יניה כדי להחלים, למרות שהיא נאלצה לוותר על המרדף של הגארד. לאחר התאוששותו של רא, רא גמל לה על עזרתה בכך שהפך אותה לראשונה מבין המוגים למוגית עם השיפורים החדשים (המגיעים מה"גארד האנושיים"). הזרוע המשופרת שלה יכולה לפגוע בגארד על מנת לפצוע או להרוג אותם ולנטרל את מורשותיהם. ניטרול המורשות לא מנטרל את גארד לצמיתות ממיורשותיהם, אלא רק משבית אותם באופן זמני.

מוגדוריאנים למחצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרקוס רא[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמצא באחר מפני שהוא לורי לשעבר (הוא שינה לעצמו את הגנום בצורה כזו שיהיה לו כוח פיזי של מוגדוריאני ומראה מעט מוגדוריאני).

סטרקוס רא הוא מנהיג המוגדוריאנים אף על פי שהוא היה לורי וסבא-רבא של אלה (מספר 10). ארבע רואה אותו בחזיונות, והוא מגיע לכדור הארץ בסוף כוחה של מספר שש. גובהו של סטרקוס הוא כשישה מטרים, הוא שזוף ובעל שיער קצר ולסת חטובה. סביב גרונו ישנן "צלקות סגלגלות" עגולות, אותן קיבל מפיטקוס לור. לסטרקוס רא יש מורשות, הוא מומחה בלחימה ויש לו את מורשת הדריינן (שיש גם לאלה), שמאפשרת לו לנטרל את המורשות של הגארדים האחרים. כששש נלחמת נגדו לבדה היא נכשלת להרוג אותו, אבל יתר הגארדים נלחמים בו ומבריחים אותו. היה לו מוט זהב עם עין בקצהו, שאפשר לו לשנות את צורתו לאדם אחר.

מורשות[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • טלפתיה - סטרקוס רא יכול לתקשר עם בני אדם, לורים ומוגדוריאנים דרך המחשבות שלהם.
  • אטרנוס - כמו אצל אלה, רא יכול לשנות את גילו.
  • ידיעה מראש - לרא יש את היכולת לדעת דברים מראש וגם לדבר עם גארד דרך החלומות שלהם.
  • טלקינזיס - היכולת הבסיסית של כל הלורים.
  • מגנטיות - לרא יש את היכולת לשלוט במתכות.
  • חוזק על - רא הוא לוחם חזק מאוד.
  • מהירות על - רא יכול לרוץ כל כך מהר שהוא הופך לטשטוש.
  • ריפוי עצמי - רא יכול לרפא כל פגיעה ומשאיר רק צלקת במקום בו נפצע.
  • דריינן - כמו אלה, רא יכול לבטל מורשות של גארד.
  • גדילה - סטרקוס רא יכול לגדול לכל גודל שהוא רוצה.

אדאמוס "אדאם" סוטק[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמצא באחר מפני שהוא ילד אמת בעל מורשות וזכרונות של לורי. הוכחה חותכת להיותו גארד למחצה נמצאת בסוף הספר החמישי (נקמתה של מספר שבע), כאשר שדה האנרגיה הלורי מניח לו לעבור דרכו.

הבן של הגנרל והמספר של "מורשות הנופלים". במקור צמא לדם כמו כל שאר בני מינו, אבל לאחר שהוא חוזה במותה של אחת וחודר למוחה, קורה שינוי בלבו. בזיכרונותיה של אחת, הוא לא רק רואה את עברה, אלא גם חווה ביקורים שלה כרוח רפאים. לאחר תרדמת בת שלוש שנים כתוצאה מהחדירה לזיכרונות, הוא מגלה שהגארד הבא נמצא, ומחליט לנסות לעזור לשתיים, על ידי העמדת פנים שהוא לורי, אולם תוכנית זו נכשלת. עקב כך איוון מוצא אותו בדירה של שתיים והוא הורג אותה בעצמו. לאחר מכן אדאמוס מנסה לעזור לשלוש והופך לחבר שלו. בעודו מנסה להזהיר את שלוש בנוגע למוגים, איוון שוב עוקב אחריו והם נקלעים למאבק בו אדאם מנצח. אולם המוגים מגיעים לתפוס את הגארד, וכשאדמוס צופה את שלוש קופץ מעל העמק, אך עדיין נרצח על ידי הגנרל, איוון מתגנב מאחוריו ודוחף אותו אל העמק. לא ידוע אם אדאמוס מת או שהוא שוב בתרדמת, עד שהוא מתעורר על חוף בקליפורניה. במהלך הספר, למרבה הפלא, הוא מתאהב במספר אחת. בסוף הספר הוא מדמיין שאחת והוא עכשיו זוג. אולם לא ידוע אם הם באמת זוג, אבל זה סביר אחרי עבודת הצוות שלהם בניסיון להילחם במוגים. אבל אז אחת אומרת לו להתעורר, והוא מסרב וממשיך לבהות בה, מה שגורם לביקורות על זה שייתכן שאדאם עדיין חי. כשהוא היה בתוך זיכרונותיה של אחת הוא הבחין בנער פראי למראה עם שיער שחור ארוך ונערה בלונדינית אשר נישאת על ידי הספאן שלה. שני אלה הם מספרים תשע ושש. בעקבות החיבור עם מספר אחת הוא מקבל את הכוחות שלה אך עדיין קשה לו להשתלט עליהם. בספר המפלה של מספר חמש, אדאם עוזר לסאם ולאביו להשתחרר מהכלא של המוגים ובשביל כך הוא מייצר רעידות אדמה. בסוף הספר אדאם וג'ון נפגשים וג'ון מבטיח לעזור לו.

מורשות[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • רעידות אדמה - כמו למספר אחת, לאדאם יש את הכוח ליצור רעידות אדמה.

לורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זקני השבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטקוס לור (Pittacus Lore) הוא ראש הזקנים בלוריאן, והמחבר לכאורה (שם עט לג'יימס פריי ולג'ובי האגהס) של "בני לוריאן". הוא נמצא על כדור הארץ במשך 12 השנים האחרונות, ומנסה למצוא ולאחד את הגארד. הוא היה זה שגרם לצלקת הסגולה סביב גרונו של סטרקוס רא. בראיון הוא אמר שמצא את מספר חמש. על פי מלקולם גוד פיטקוס הגיע לבייתו פצוע ולאחר מכן מת בבאר. ב"גורלה של מספר 10" גילו שמי שיירש את פיטקוס לור הוא מספר ארבע וזאת מפני שמספר שמונה נרצח בידי מספר חמש.

מורשות:

  • לומן - היכולת לייצר אור וחום מיידי ונותן חסינות מאש ומכוויות. לסבו של ג'ון הייתה מורשת זו
  • טלקינזיס - כל הגארד מפתחים מורשת זו, כמעט מיד לאחר המורשת הראשונה שלהם.
  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • פיירוקינסיס - היכולת לשלוט וליצור אש.
  • קסימיק - לפיטקוס יש את היכולת לחקות כל מורשת שראה. הוא גילה שחלק מהמורשות שלו מועתקות מלורים אחרים.

מורשות מועתקות:

  • תעופה - היכולה לעוף.
  • העברת כוחות - גם למספר תשע יש מורשת זו.
  • דריינן - היכולת לבטל מורשות של אחרים על ידי נגיעה בהם או טעינה של חפצים בדריינן ולפגוע באחרים ובצורה זו לבטל את המורשות שלהם. הועתקה ככל הנראה מסטרקוס רא.
  • שינוי גיל (אטרנוס) - רק את הגילאים שעבר. הועתקה ככל הנראה מלורידס.
  • שליטה בקרח - היכולת ליצור ולשלוט בקרח.

פריאנדר היה זקן השבט החמישי בלוריאן. לא ידוע איזה מורשות היו לו, ככל הנראה היו לו את המורשות של מספר חמש.

ט'אלס/טאלס היה זקן השבט השישי בלוריאן, על פי אחת הגרסאות. לא ידוע איזה מורשות היו לו, ככל הנראה היו לו את המורשות של מספר שש. כנראה שהפרצוף שמופיע בסופות ששש יוצרת שייך לו.

קליאובולוס היה זקן השבט השישי בלוריאן, על פי גרסה נוספת. לא ידוע איזה מורשות היו לו, ככל הנראה היו לו את המורשות של מספר שש. כנראה שהפרצוף שמופיע בסופות ששש יוצרת שייך לו.

צ'ילון/קילון היה זקן השבט השביעי בלוריאן. לא ידוע איזה מורשות היו לו, ככל הנראה היו לו את המורשות של מספר שבע.

סולון היה זקן השבט השמיני. לא ידוע איזה מורשות היו לו, ככל הנראה היו לו את המורשות של מספר שמונה.

ביאס היה זקן השבט התשיעי. לא ידוע איזה מורשות היו לו, ככל הנראה היו לו את המורשות של מספר תשע.

לורידס הוא זקן השבט האחרון שנותר בלוריאן. הוא אטרנוס, כמו אלה, הוא היה מסוגל לעבור בין גילאים שונים, וזו הסיבה שהוא שרד הכי הרבה זמן. מאוחר יותר, כשהמוגדוריאנים פלשו ללוריאן, הוא הקריב את עצמו כדי שאלה תוכל לברוח עם כוחותיו, ולהפוך למספר עשר. היא ברחה על הספינה השנייה. הוא לא מופיע, אבל מוזכר בכוחה של מספר שש על ידי קרייטון למרינה ולמספר שש, לגבי ההיסטוריה שלו. לא ידוע איזה מספר זקן שבט הוא. על פי מספר גרסאות הוא לא באמת היה זקן שבט. גרסאות אחרות גורסות שהוא היה זקן שבט מחליף לסטרקוס רא.

מורשות:

  • אטרנוס (שינוי גיל): היכולת לעבור לכל גיל אותו עבר. (לא ידוע אם באמת הייתה לו מורשת זו, או שזה רק עוד אחד מהשקרים של קרייטון כדי לגרום לאלה/מספר עשר להאמין שהיא גארד).

זניף (zaniff) הוא שמו האמיתי של זקן השבט שהיה סטרקוס רא או פיטקוס לור לפני אלו המופיעים בסדרה. הוא מת יחד עם בנשבוס במהלך מבצע על מוגדור. לא ידוע אילו מורשות היו לו, בעיקר בגלל שלא ידוע איזה זקן שבט הוא.

בנשבוס (benshevus) הוא שמו האמיתי של זקן השבט שהיה סטרקוס רא או פיטקוס לור לפני אלו המופיעים בסדרה. הוא מת יחד עם זניף במהלך מבצע על מוגדור. לא ידוע אילו מורשות היו לו, בעיקר בגלל שלא ידוע איזה זקן שבט הוא.

לורים שאינם זקני שבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וליאן הייתה אשתו של הנרי כשהוא גר בלוריאן. ידוע שגם היא הייתה ספאן, אבל מסיבות כלשהן מניחים שהיא נספתה כשהמוגדוריאנים פלשו ללוריאן.
  • לארה ולירֶן היו ההורים של מספר ארבע בלוריאן. הם היו חברים טובים של הנרי ושל ההורים של מספר שש, ארון ולין. הם נהרגו כשהמוגדוריאנים פלשו ללוריאן.
  • ארון ולין היו ההורים של מספר שש בלוריאן. הם היו חברים טובים של לארה ולירֶן, ההורים של מספר ארבע. הם נהרגו כשהמוגדוריאנים פלשו ללוריאן.

בני אדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות אנושיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיאנה אגרון
  • שרה הארט היא חברתו של ג'ון בספר הראשון. שרה מתוארת כנערה חכמה ויפה עם שיער בלונדיני חלק הגולש מכתפיה, עור שנהב, עצמות לחיים גבוהות, ועיניים כחולות רכות. במקור היא מעודדת, שיצאה עם מארק, יריבו של ג'ון בבית הספר. לאחר שהוריה הבינו שלמארק יש השפעה רעה עליה, הם שלחו אותה לדודתה לקיץ. כשחזרה, מושפעת ממה שראתה בקיץ, היא פרשה מקבוצת המעודדות ונפרדה ממארק. יש לה תשוקה לצילום ולבעלי חיים. אחרי שג'ון מציל אותה משרפה בביתו של מארק, היא מבינה שג'ון לא אנושי, וכתוצאה מכך ג'ון מוכרח לספר לה את האמת. בסוף אני מספר ארבע הוא עוזב אותה בעל כורחו, בהבטחה שהוא יחזור. בספר השני, כוחה של מספר שש, שרה מופיעה רק פעם אחת (אבל עדיין מוזכרת פעמים רבות), כי ג'ון לא מסוגל לא לראות אותה כשהוא חוזר לעדן, אך כשג'ון כן מבקר אותה נרמז שהיא הסגירה אותו ל-FBI. דיאנה אגרון משחקת אותה בסרט. בספר השלישי מגלים שהיא נתפסה גם על ידי ה-FBI שמשתף פעולה עם המוגדוריאנים. לאחר מכן שרה מצטרפת לחבורת הגארד. בסופו של הספר השישי בסדרה מתואר מותה של שרה בתום קרב שניהלו היא, מארק, שש, מרינה ואדאם נגד סטרקוס רא במקדש הלורי. שרה נפרדת מג'ון בשיחת טלפון, מודה שאהבה אותו עוד מהרגע הראשון בו נפגשו בתיכון בעדן ומעודדת אותו להמשיך להילחם. דיאנה אגרון משחקת אותה בסרט.
  • מארק ג'יימס הוא הרכז של קבוצת הפוטבול של בית הספר ובריון. בתחילה הוא ממרר את חייו של ג'ון כשהוא רואה עד כמה שרה מחבבת אותו. לאחר שניסה לפגוע בג'ון ובשרה על רכבת השדים בליל כל הקדושים, ג'ון משתמש בכוחותיו כדי להזהיר את מארק להפסיק להתעסק איתם. מארק מאוים במידה מספקת, והם מסכימים על הפסקת אש. ג'ון עוזר למארק כשביתו נשרף במסיבה שהוא ערך על ידי הצלת כלביו. מארק מגלה מה ג'ון באמת לאחר שהוא רואה סרטון של ג'ון קופץ מחלון הבית הנשרף עם שרה ושני כלביו של מארק בידיו. בסוף הוא נלחם לצידו של ג'ון, ושם את כל תלונות העבר בצד, וג'ון עוזב בהבטחה לגמול למארק על הצלת חייו. בכוחה של מספר שש, אף על פי שיכול היה לשקר, הוא אומר שלג'ון לא היה כל קשר לשריפה שהרסה את ביתו. בספר השביעי, סטרקוס רא מדבר אליו בחלומו, מבטיח לו שיוכל להחזיר את שרה לחיים, ומערים עליו. המוגים מכריחים אותו להסגיר את מיקום הבסיס הצבאי הסודי, ופירי דאן רא הורגת אותו לאחר מכן. ג'ייק אייבל משחק אותו בסרט.
  • הקטור ריקרדו היה שיכור הכפר של סנטה תרזה וחברה האנושי היחיד של מרינה. הקטור עוזר לקרייטון להילחם במוגדוריאנים ולהגן על מרינה ואלה. הוא נהרג על ידי פיקן במהלך האירועים בכוחה של מספר שש. הוא היה אסיר תודה למרינה על שריפאה את אמו ממחלה ניוונית חשוכת מרפא, ועזר להם בסוף הספר, עזרה שהסתיימה במותו.
  • מאדי הייתה ילדה חדשה ב"המורשות של תשע" כשתשע גר בשיקגו. היא ומספר תשע מיד הפכו לחברים ולאחר מכן לזוג. יש לה שיער שחור ארוך ופוני. היא מתעצבנת על תשע בדייט כשיש מרדף מכוניות בינו לבין כמה מוגים. תשע מאבד אותם אבל מאדי מתעצבנת והולכת. היא אומרת לתשע לפגוש אותה בביתה, שם היא חושפת שאביה הוא מדען ולמד פילוסופיה. אולם בבוקר תשע מתעורר מוקף במוגים, אבל מנצח את כולם חוץ מאחד גדול. הוא לוקח את מאדי ומנסה לברוח, אך היא לא נותנת לו. מאוחר יותר מסתבר שהוריה של מאדי נחטפו על ידי מוגדוריאנים לפני שנתיים, והמוגים ייתנו לה לראות אותם אם תמצא את תשע. היא זוכה לראות את הוריה פעם אחת בווירג'יניה המערבית, אבל המוג לא אמר שהם יוכלו לעזוב, ומאדי ומשפחתה נהרגים על ידי פיקנים המקיפים אותה בחדר. המילים האחרונות שלה לתשע היו תחינה לעזרה.
  • ווייד הוא גולש בן כ-16 בו אחת מתאהבת ומפסיקה להתאמן. הוא מרדן כמוה, והם מנסים לגנוב מחנות יחד, אבל נתפסים על ידי המשטרה. הוא אחת מהסיבות העיקריות לכך שאחת מפסיקה להתאמן ונהרגת על ידי המוגים.
  • מלקולם גוד אביו של סאם, היה ראש מקבלי הפנים האנושיים שחיכו לשמונה-עשר הלורים שהגיעו ארצה על הספינה. המוגדוריאנים איתרו אותו, וחטפו אותו יום אחד כאשר יצא מביתו באופן שגרתי. אדאם הציל אותו, ולאחר מכן אדאם ומלקולם הצילו יחד את סאם. מלקולם גוד הוא אבא של סאם. לאחר מכן סייע ללורים בדרכים רבות.

גארד אנושיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר "גורלה של מספר 10" ובספרים שאחריו מספר בני אדם (כנראה כמה מאות) קיבלו מורשות לאחר שהגארד העירו את לוריאן על כדור הארץ.

סאם גוד הוא חברו הטוב ביותר של ג'ון/מספר ארבע אשר גילה ראשון את העובדה היותו חייזר ושומר אותה בסוד. אביו נעלם לפני שנים והוא האמין שהמוגדוריאנים חטפו אותו. בסוף הספר הראשון הוא עוזר לג'ון ושש בקרב בבית הספר ולכן הוא בורח ביחד איתם כדי לחפש את אביו וכדי לעזור להם לאחד את שאר הגארד. בסוף הספר השני הוא מגיע עם ג'ון כדי למצוא את השידה שלו ושם הם מצילים את מספר תשע אך סאם נשאר כלוא בבסיס המוגדוריאני מכיוון שחיפש שם את אביו. הוא מעונה על ידי המוגדוריאנים ובתחילת הספר הרביעי הוא ניצל על ידי אביו ואדאם. התאהב בשש ונהיה בן זוגה. בסוף הספר החמישי נראה כי יש לו את מורשת הטלקינזיס. בספר השישי מגלים שבנוסף לסאם יש עוד בני אדם אשר מתחילים לקבל מורשות וזאת בזכות שבסוף הספר החמישי שש, מרינה ואדאם העירו את לוריאן. בספר השביעי הוא מגלה מורשת חדשה שעוזרת לגארד בהבסת סטרקוס רא. באפילוג מסופר שהוא ושש יצאו לחופשה והוא מקבל תליון לורלייט מג'ון ובסופו של דבר יחזור לעזור אם יצטרך.

מורשות:

  • טלקינזיס - כמו כל חברי הגארד, הוא יכול להזיז דברים בכוח המחשבה.
  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • טכנופתיה - סאם יכול לתקשר עם מכונות, כל עוד הוא מכיר את החומרה.

דניאלה מוראלס היא נערה מניו יורק שחיה בזמן המלחמה בין המוגדוריאנים לגארד הלורים בכדור הארץ, וקיבלה מורשות. בזמן המלחמה, שלושה מוגים פרצו לביתה, כשהיא ואביה החורג נכחו בו. אביה החורג, בני, הגן עליה, ונהרג בגלל זה. דניאלה הצליחה לברוח, אך בזמן מנוסתה נתפסה שוב. באותו זמן גילתה שקיבלה את מורשת הטלקינזיס, שקיבלה מהישות של לוריאן ששכנה עכשיו בכדור הארץ. דניאלה יצאה לחפש את אימה הנעדרת, והשתמשה בכוחה כדי להגן על עצמה ועל אנשים שנתקלה בהם בדרכה. במהלך המסע נתקלה בג'ון ובסאם.

מורשות:

  • טלקינזיס - כמו כל חברי הגארד, היא יכולה להזיז דברים בכוח המחשבה.
  • הגברה - כל הגארד יורשים כוח פיזי, מהירות, רפלקסים, סיבולת ויציבות מוגברים.
  • איבון - דניאלה יכולה להפוך כל דבר לאבן באמצעות מבט.

נייג'ל בארנבי מתואר כגמלוני בעל מבטא אנגלי כבד. שערו מחומצן ומסודר בתספורת מוהוק. שש מתאר את המראה החיצוני שלו כשל כוכב רוק לשעבר. הוא מאוד בטוח בעצמו. שש אפילו מתארת אותו כ"מהות הביטחון" בסרטון היוטיוב שלה. הוא מחשיב את עצמו לחייל המושלם. אך ברגע שהוא חווה את מותם של חבריו, הוא הופך למופרע מאוד. כמו כל הניצולים בפשנס קריק, נייג'ל קיבלה טיפול תרופתי נגד חרדה. למרות כל זאת, נייג'ל נשבע ששינוי העולם הוא הדבר שתמיד רצה לעשות, אפילו אם יש סכנה שהוא יאבד אנשים חשובים לו. הוא מופיע לראשונה בחיזיון שיצרה אלה בעזרת הישות הלורית, שהפגיש את כל הגארד והגארד האנושיים. נייג'ל היה נסער על כך שהוא צורף למלחמה בין-גלקטית בין שני מיני חייזרים. הוא שואל איך להגיע לאמריקה על מנת להצטרף לקרב של הגארד, לאחר שאלה חושפת את סודם הקצר של אבני הלורלייט הנמצאות סביב כדור הארץ המשגרות מיד גארד מאבן לורלייט אחת לאחרת. הוא קיבל הוראות להשתגר מאבן הלורלייט בסטונהנג' לזו אשר במפלי הניאגרה. בספר "נלחמים כאחד" מוגדוריאנים מנסים ללכוד אותו ואת קבוצתו, אך הם מספיקים להפיל שלושה רפרפנים מוגים לפני שלקסה, סאם גוד, שש ואלה אוספים אותם.שש מודעות כמה הילדים חרדים ומפוחדים ובכללי לא מוכנים לקרב. כשפירי דן-רא חוטפת את ג'ון סמית' לבסיס המוגי, נייג'ל מנסה להילחם בה. הוא נכשל ונדהם ממותם של ברטרנד ופלר. ראן עוזרת לו לברוח. דניאלה מוראלס מצווה להגן עליו ועל ראן.

המורשות:

  • טלקינזיס - כמו כל חברי הגארד, נייג'ל יכול להזיז דברים בכוח המחשבה.
  • שליטה בצליל - נייג'ל יכול לשלוט, ליצור ולבטל גלי קול, בכוח המחשבה.

פלר מתוארת כבלונדינית ומאוד מושכת. היא קיבלה את המורשות שלה בין הספר "גורלה של מספר 10" ל"נלחמים כאחד". היא הייתה בחיזיון ההמוני שיצרה אלה בעזרת הישות הלורית, וכנראה שהיא ראתה את אותו חיזיון עבר כמו שאר הגארד האנושיים. היא נלחמה נגד כמה רפרפנים מוגים במפלי הניאגרה לפני שנאספה על ידי לקסה, מספר שש, סם גוד ואלה. היא נדקרת על ידי פירי ראן-דא, וזמן קצר לאחר מכן היא נשרפה יחד עם ברטרנד שניסה להציל אותה.

מורשות:

  • טלקינזיס - כמו כל חברי הגארד, היא יכולה להזיז דברים בכוח המחשבה.

ברטנרד מתואר כבעל רעמת שיער חום. בגלל מראהו, שש אמרה שהוא הזכיר לה בובת חיה. הוא ומשפחתו היו כוורנים בגרמניה. מופיע לראשונה בחיזיון ההמוני שאלה יצרה. הוא נהרג על ידי פירי ראן-דא, כשנשרף בחיים תוך הגנה על פלר ב"נלחמים כאחד".

מורשות:

  • טלקינזיס - כמו כל חברי הגארד, הוא יכול להזיז דברים בכוח המחשבה.
  • טלפתיה עם חיות - ברטנרד יכול לדבר עם חיות (או רק עם חרקים).

קופאנו אוקקה הוא גארד אנושי מלגוס, ניגריה, ואחד מהגארד הנחושים ביותר להתאמן באקדמיה האנושית לגארד. הוא המספר הראשי הראשון שהוצג ב-"generation one". הוא אחד הגארדים החזקים ביותר באקדמיה, בתחרות עם ניקולאס למברט. קופנו הוא צעיר שדומה לאביו בגובה, אך שרירי יותר. טיילור קוק מתארת אותו כ"שחור, בנוי כמו שחקן פוטבול, חתיך, עם עיניים רחבות שגורמות לו להיראות סקרן". הוא טוב לב ומאמין שלגארד יש מטרה. הוא מאמין שגורלו נכתב על ידי הישות הלורית. עם זאת, לאחר שעבר שינוי רגשי בגלל איינר, הוא מתחיל לראות את הכיעור של העולם ובספק אם עליהם להיות בעלי מורשת, כשראה את כל הדברים הנוראים שקורים לגארד האנושי. זה לא מוריד את אהבתו או את יחסו המגונן כלפי חבריו. כאשר הם מגיעים לבית של איינר, הוא עושה כל שביכולתו כדי למצוא את טיילור ולהציל את נייג'ל ברנבי מהתאבדות שלא ברצונו. קופאנו וטיילור הופכים לזוג החל מ-"fugitive six".

מורשות:

  • טלקינזיס - כמו כל חברי הגארד, הוא יכול להזיז דברים בכוח המחשבה.
  • שינוי צפיפות - קופאנו יכול לשנות את צפיפותו, בעזרת הרחבה או כיווץ של האטומים בגופו.

שידות לוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל הספאנים קיבלו שידות לוריות מהזקנים של לוריאן בשביל כל אחד מתשעת הגארד, על מנת שישמרו עליהן עד שהילד יגדל ויפתח מורשות. זו גם דרך לאיתור האחרים, אם אחד מהגארד פתח את שלו. אם הגארד מת, השידה שלו והחפצים בתוכה הופכים לחסרי תועלת וכשהגארד מתפורר - גם הם מתפוררים. השידה יכולה להיפתח רק על ידי הספאן והגארד ביחד, אלא אם כן הספאן מת ואז אופשר לגארדים לפתוח אתה לבד.

  • מספר אחת - ב"מורשות הנופלים" נחשף שהמוגים לקחו את השידה של אחת לאחר שהרגו אותה.
  • מספר שתיים ומספר שלוש - לא ידוע מה קרה לשידות של שתיים ושלוש לאחר שהם נהרגו.
  • ג'ון / מספר ארבע - השידה של ארבע נלקחה על ידי המוגדוריאנים, עד שארבע וסאם החזירו אותה. (כוחה של מספר שש)
  • מספר חמש - חמש החביא את השידה בביצת אברגליידס, עד שלקח אותה חזרה (במפלתו של מספר חמש).
  • מספר שש - כשהמוגדוריאנים לכדו את שש וקטרינה, הם לקחו את השידה שלה, ומאז היא אצלם. שש, ארבע וסאם הניחו שהמוגדוריאנים הצליחו לפתוח את השידה של שש.
  • מרינה / מספר שבע - אדלינה החביאה את השידה של מרינה ממנה במשך 10 שנים, ומרינה לא ידעה איפה השידה או מה יש בתוכה. מרינה מצאה את השידה, בעזרתה של אלה, והצליחה לפתוח אותה על ידי סימומה של אדלינה.
  • מספר שמונה- השידה של שמונה אבדה עד שמרינה מצאה אותה בחללית מוגדוריאנית ב"עלייתו של מספר 9".
  • מספר תשע - השידה של תשע הייתה מוחבאת במערה המוגדוריאנית עד שארבע וסאם החזירו אותה יחד עם השידה של ארבע.
  • אלה / מספר עשר - לאלה אין שידה.

תליונים לורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל גארד מקבל תליון שעליו לענוד שמסמל אותו כחבר גארד. אפשר להוריד את התליונים אבל לא מומלץ כי ככל שאתה יותר זמן בלי התליון אתה מרגיש יותר חולשה ולאט לאט הוא מת.

  • מספרים שמונה ואחד עד שלוש - סטרקוס רא משתמש בתליונים שלהם כדי ליצור חיה שנקראת "הצייד" ויכולה למצוא חברי גארד בכל מקום.
  • מספרים ארבע, חמש, שבע, ותשע - התליונים שלהם עדיין בידיהם.
  • מספר שש, ועשר - אלה לא קיבלה תליון ושל שש נלקח בידי המוגדוריאנים.

תליון לורי נוסף נמצא על ידי ארבע ושש במעבדה של מלקולם גוד, תליון זה היה שייך לפיטקוס לור.

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://iamnumberfour.fandom.com/wiki/I_Am_Number_Four_Wiki