ברוס טים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוס טים
Bruce Timm
לידה 5 בפברואר 1961 (בן 63)
אוקלהומה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה הנפשה, קומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אינקפוט (2013) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברוס טיםאנגלית: Bruce Timm; נולד ב-8 בפברואר 1961) הוא אנימטור, מפיק ואמן קומיקס אמריקאי. הוא ידוע בעיקר בזכות סדרות האנימציה של האחים וורנר על גיבורי העל של DC קומיקס, ביניהן באטמן - הסדרה המצוירת וליגת הצדק (סדרה מצוירת).

אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחלת הקריירה של טים הייתה מגוונת: הוא התחיל בחברת Filmation, כשעבד על הסדרות Blackstar, פלאש גורדון ו-The Lone Ranger. הוא עבד עבור חברות נוספות, בהן Don Bluth Productions, וניסה אף להתקבל לעבודה במארוול קומיקס וDC קומיקס, אך ללא הצלחה. ב-1989 הצטרף טים לחטיבת האנימציה של האחים וורנר.

אצל האחים וורנר, עבד טים בהתחלה על עלילות טייני טון. ברם, עבודתו הידועה ביותר, שבזכותה זכה לפרסום, הן סדרות האנימציה המבוססות על גיבורי העל של DC קומיקס. טים היה אחד מהיוצרים והמפיקים של באטמן - הסדרה המצוירת, שעלתה לשידור ב-1992 והפכה להצלחה אדירה הן בקרב המבקרים והן בקרב המעריצים. משם המשיך להפקת סופרמן: סדרת האנימציה (עלתה לשידור ב-1996), סדרת ההמשך "ההרפתקאות החדשות של באטמן" (1997) ובאטמן: הדור הבא (1999), הסרט באטמן הדור הבא שובו של הג'וקר וסדרת הטלוויזיה ליגת הצדק (2001) שהמשיכה לעונות 3 ו-4 תחת השם ליגת הצדק ללא גבולות. טים הוא גם המפיק של הסדרה המצוירת הטיטאנים.

למרות שבדרך כלל טים איננו עובד כשחקן, הוא דובב חלק מהדמויות בסדרות האנימציה שבהן היה מעורב. דיבובים אלה כוללים את בעל חנות הצעצועים בפרק "Beware the Gray Ghost" ב"באטמן - הסדרה המצוירת" ואת מנהיג כנופיית הג'וקרז בסדרה "באטמן: הדור הבא".

קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שטים ידוע בעיקר בזכות עבודתו באנימציה, טים עוסק גם בקומיקס, תחום שהוא אחד מאהבותיו הגדולות. הוא היה מעורב בקומיקס Batman Adventures שמתבסס על הסדרה המצוירת ועבד גם על האוונג'רס ו-Vampirella. בנוסף, הוא גם צייר פופולרי של שערים ותמונות פוזה.

ב-1994, זכו ברוס טים ופול דיני בפרס אייזנר עבור הסיפור הטוב ביותר על היצירה Batman Adventures: Mad Love. הוא זכה באותו פרס גם בשנה שאחריה עבור Batman Adventures Holiday Special.

טים הוא גם אחד מהיוצרים של הדמות הארלי קווין, המבוססת על עיצובו של פול דיני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברוס טים בוויקישיתוף