מרילין מנסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בריאן וורנר)
מרילין מנסון
Marilyn Manson
לידה 5 בינואר 1969 (בן 55)
ארצות הבריתארצות הברית קנטון, אוהיו, ארצות הברית
שם לידה בריאן יו וורנר
שם במה Marilyn Manson עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989
מקום לימודים קולג' ברוורד, תיכון גלנאוק, Heritage Christian School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר, אמן, מוזיקאי, משורר, במאי קולנוע, שחקן, סופר
סוגה אינדסטריאל מטאל, אינדסטריאל רוק, מטאל אלטרנטיבי, רוק אלטרנטיבי
סוג קול בריטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה שירה, גיטרה, בס, קלידים, צ'מבלו, תופים, חליל, חליל פאן
חברת תקליטים אינטרסקופ רקורדס
בן או בת זוג דיטה פון טיז (20052007) עריכת הנתון בוויקינתונים
אזמה ביאנקו (20092013)
אוון רייצ'ל ווד עריכת הנתון בוויקינתונים
www.marilynmanson.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בריאן יו וורנראנגלית: Brian Hugh Warner; נולד ב-5 בינואר 1969), הידוע בשם הבמה מרילין מנסון (Marilyn Manson), הוא מוזיקאי, כותב שירים, אמן, שחקן, מפיק מוזיקלי וסופר אמריקאי. ידוע בסגנונו הפרובוקטיבי והשנוי במחלוקת כסולן להקת "מרילין מנסון", אותה הקים ביחד עם הגיטריסט דייזי ברקוביץ. כמו יתר חברי הלהקה, שמו מורכב משילוב שמותיהם של שני אייקוני תרבות פופ אמריקאים משנות ה-60: השחקנית מרילין מונרו והפושע צ'ארלס מנסון.

ב-2021 פורסמו במגזין רולינג סטון 55 עדויות של נשים שסיפרו כי מנסון תקף אותן בצורות שונות. בפברואר 2021 הואשם מנסון בפומבי על ידי השחקניות אוון רייצ'ל ווד ואזמה ביאנקו, כל אחת בנפרד, במעשי התעללות ואונס, בעת שהשתיים היו בזוגיות איתו. ביאנקו אף תבעה את מנסון באפריל 2021 בבית משפט, בגין אונס והתעללות פיזית ורגשית. במהלך מאי באותה שנה הוגשו נגד מנסון שתי תביעות משפטיות בגין אלימות מינית. אחת הוגשה על ידי אישה שהייתה עוזרת שלו, בטענות שהוא נקט נגדה אלימות, התעלל בה, הטריד אותה מינית, וכפה עליה לשמש בלדרית סמים עבורו. השנייה, על ידי אישה שהייתה בת זוגו בעבר, שטענה שהוא אנס אותה והראה לה סרטון וידאו שבו הוא התעלל במעריצה צעירה אחרי הופעה. בינואר 2023 הואשם מנסון על ידי אלמונית כי בנערותה הוא אנס אותה וגרם לה מצוקה נפשית מכוונת.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורנר נולד בקנטון, אוהיו, והתחנך בבית ספר נוצרי. הוא ראה בדת ובכנסייה צביעות רבה ועבר לבית ספר כללי בפלורידה. הוא למד עיתונות ותיאטרון באוניברסיטה המקומית. מתום לימודיו הפך עד מהרה לעורך-משנה למדור הבידור בעיתון הפופולרי של ה-BBC שנקרא "The Observer".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1989 הקים וורנר את להקת "Marilyn Manson & the Spooky Kids" (השם קוצר ל"מרילין מנסון" ב-1992).

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורנר הופיע לראשונה בקולנוע ב-1997, בתפקיד שחקן פורנוגרפי בסרט של דייוויד לינץ' "כביש אבוד", ושיחק בסרט הביוגרפי "פארטי מונסטר", בכיכובם של מקולי קאלקין וסת' גרין אודות חייו של ג'יימס סט. ג'יימס. ב-1999 שיחק בקומדיה "למות מצחוק" לצד רוז מק'גוון. בשנת 2004 שיחק בסרט האירוטי "דפיקות לב" שביימה אסיה ארג'נטו. בשנת 2014 שיחק את דמותו של 'רון תולי' כחבר באחווה הארית בסדרה "ילדי האנרכיה" בעונתה השביעית. בשנת 2016 שיחק בעונה השלישית של סדרת הטלוויזיה "סיילם", אותה הפיק וכתב בראנון בראגה. בשנת 2020 ישחק בסדרת הדרמה של HBO "האפיפיור החדש", בכיכובו של ג'וד לאו, וגם במיני-סדרה של רשת CBS All Access "העמדה" שמבוסס על ספרו באותו השם של סטיבן קינג.

בספטמבר 2002 נפתחה תערוכת היחיד הראשונה של מנסון, 'תור הזהב של הגרוטסקה' שהוצגה במרכז לתערוכות עכשוויות בלוס אנג'לס.

נישואיו והרומן עם אוון רייצ'ל ווד[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורנר התחתן עם השחקנית, הדוגמנית ורקדנית הקברט דיטה פון טיז (אנ') ב-28 בנובמבר 2005, באירלנד. הם נפרדו ב-30 בדצמבר 2006 בגלל רומן שניהל עם השחקנית אוון רייצ'ל ווד.

עדויות על התעללות ותקיפה מינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2021 פורסמו במגזין רולינג סטון 55 עדויות של נשים שסיפרו כי מנסון תקף אותן בצורות שונות.[1]

בנוסף, כמה נשים נתנו עדויות נרחבות, או הגישו תביעות משפטיות, בעקבות התעללות ותקיפה מינית שספגו לכאורה מצד מנסון.

טענת התעללות באוון רייצ'ל ווד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2021, שנים ספורות אחרי שהעידה ווד בפני הקונגרס של ארצות הברית על התעללות מצד בן זוג מבלי להזכיר שם, היא פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה שמנסון הוא שהתעלל בה במשך שנים. בעקבות הפרסום באינסטגרם, חמש נשים נוספות העידו על התעללות מצד מנסון[2], והסנאטורית מלוס אנג'לס סוזן רוביו (אנ'), קראה לחקירת FBI בנושא. בפוסט פומבי בעמוד האינסטגרם שלה האשימה השחקנית אוון רייצ'ל ווד את בן זוגה לשעבר, הזמר מרילין מנסון, בהתעללות מינית, נפשית ואף באנטישמיות במהלך שנות הזוגיות שלהם.[3]

טענת אונס מצד אזמה ביאנקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 הכיר מנסון את השחקנית הבריטית אזמה ביאנקו (אנ'), כאשר ביאנקו לוהקה לוידאו קליפ שלו, שלא יצא לאור בסופו של דבר. לאחר גירושיו מפון טיז, השניים ניהלו פרשת אהבים. ב-10 בפברואר 2021, האשימה ביאנקו את מנסון בכך שבעת שהיו בזוגיות, הוא התעלל בה גופנית (אנ') ורגשית[2]. לטענתה, מנסון גרם לה חתכים וחבלות שהותירו צלקות בגופה לתמיד, ואף חתך בסכין בפלג גופה העליון, והיא הניחה לו לעשות בה כרצונו, משום שנכנסה למצב של אדישות, חוסר תקווה והיעדר תחושת ביטחון. כמו כן, כדי להשפילה לדבריה, הוא אילץ אותה לשחזר לפני אורחיו את תפקיד הזונה שגילמה בסידרה "משחקי הכס". נקודת השבירה של ביאנקו הייתה אחרי שמנסון רדף אחריה עם גרזן[2].

ב-30 באפריל 2021 הגישה אזמה ביאנקו תביעה אזרחית בגין אונס נגד מנסון בבית משפט פדרלי בקליפורניה. במסמך בן עשרה עמודים תיארה ביאנקו, כיצד השתמש וורנר/מנסון בסמים ואיומים בשימוש בכוח, כדי לכפות עליה פעילות מינית בעת מערכת היחסים שלהם בין השנים 2009–2013, וכן מנע ממנה שינה ומזון, כדי להחליש את יכולתה להתנגד לו. על פי תלונתה, ביאנקו הייתה מודעת לאלימות שמנסון עלול לנקוט אם תסרב לו, לאחר שחוותה את מזגו האלים פעמים רבות[4].

תביעתה של ביאנקו כוללת גם את טוני צ'ולה, מנהלו לשעבר של וורנר/מנסון. היא האשימה את צ'ולה ואת החברה שבבעלותו בהפרת החוקים האוסרים על סחר בבני אדם, משום שמנסון וצ'ולה טסו איתה פעמיים מלונדון ללוס אנג'לס, תוך הבטחות שלא מומשו להעסיק אותה כשחקנית בווידאו קליפ ובסרט קולנוע ששמו לא נמסר לה[4].

תביעה משפטית מצד אשלי וולטרס בגין אלימות ותקיפה מינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 במאי 2021 נמסר שלבית משפט בלוס אנג'לס הוגשה תביעה מטעמה של אשלי וולטרס, שהייתה העוזרת של מנסון עד שפוטרה בשנת 2011. לטענת וולטרס, מנסון הרבה להתפרע בהשפעת סמים בעת שעבדה אצלו, השליך עליה כלי מטבח וחפצים, הטיח אותה כנגד הקיר, ואיים שיתאבד. בתביעתה, וולטרס טענה שהיא הייתה עדה להתעללויות שלו בנשים אחרות, ותמכה בעדויותיהן של אוון רייצ'ל ווד ואזמה ביאנקו, שעבורן היא הגניבה אוכל לחדר השינה, משום שהן פחדו לצאת מהחדר. במספר מקרים, לטענתה, מנסון כפה עליה להישאר ערה במשך 48 שעות רצופות, והלעיט אותה בקוקאין לשם כך[5].

וולטרס סיפרה עוד, שכאשר ביקרה לראשונה בביתו של מנסון, הוא הצמיד אותה למיטה, ניסה לנשקה ונשך את אוזנה[6]. כמו כן, מנסון הציג לה סרטון וידאו שבו הוא נראה מתעלל באישה צעירה, התרברב באוזניה במעשי האונס שלו, ודרש ממנה "לענג" את חבריו בכל דרך לפי רצונם[5][6]. אחד ממכריו אף הטריד אותה מינית ומישש אותה בעידודו של מנסון[6].

וולטרס תיארה התנהגות מניפוליטיבית מצידו של מנסון, דרישות עבודה מתישות כלפיה, ואירועים שבהם הוא הרס רכוש במהלך התפרצויותיו, ודרש ממנה לסדר הכל ולהחזיר את המצב לקדמותו. בנוסף כל כל אלה, לדבריה, הוא אילץ אולה להעביר סמים בכבודה שנשאה תחת שמה[6].

בתביעתה, וולטרס דרשה שמנסון יפצה אותה בגין נזקים שנגרמו לה ועלויות נוספות, וכן דרשה לחייב אותו לקבל טיפול נגד אלימות מינית. מנסון לא הגיש מענה לתביעה, אך מטעם צוות אנשיו נמסרה הכחשה נחרצת לטענות[6].

תביעת אלמונית בטענת אונס והתעללות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 במאי 2021 הוגשה לבית המשפט העליון של מחוז לוס אנג'לס תביעה בטענת אונס מטעמה של פלונית אלמונית, שהייתה בת זוגו של מנסון בשנת 2011. לטענת האישה, מנסון הציג לה סרטון וידאו ששמר בכספת, ובו הוא נראה מתעלל במעריצה צעירה, לכאורה אחרי הופעת הלהקה שלו בהוליווד בול בשנת 1996. לפי התביעה, בסרטון אולצה לשתות שתן, הייתה תחת איומי אקדח, וייתכן שהוכתה בקת אקדח. עוד טענה האישה, שכאשר באה להחזיר למנסון את המפתח לדירתו, הוא אנס ואיים להרוג אותה[7][8]

אתר TMZ דיווח מפי מקור שלא זוהה, שהסרטון שמוזכר בתביעה היה למעשה סרט קצר, מתוסרט ומבוים, שיועד בזמנו לפרויקט שנגנז[7].

תביעת אלמונית בטענת פגיעה מינית וגרימת מצוקה נפשית מכוונת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 בינואר 2023, אלמונית הגישה בניו יורק תביעה כנגד מנסון בגין פגיעה מינית וגרימת מצוקה נפשית מכוונת שביצע נגדה, לכאורה, בעת היותה קטינה. התובעת הגישה תביעה גם נגד חברות התקליטים Interscope Records ו-Nothing Records שייצגו את מנסון בזמן התקיפה, בגין רשלנות וגרימת מצוקה נפשית מכוונת. כשהייתה המתלוננת בת 16, צפתה בהופעה של מנסון בדאלאס, טקסס, ובתום ההופעה מנסון הזמין אותה, יחד עם מעריצה נוספת, לאוטובוס ההופעות שלו - שם, אנס אותה תוך שאחד מחברי הלהקה צופה בנעשה, ולאחר מכן צחק עליה, גירש אותה מהאוטובוס ואיים שאם תספר על הנעשה, יהרוג אותה ואת משפחתה.[1]

מעצר בעקבות מעשה אלימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 ביוני 2021 הוצא צו מעצר נגד מנסון בגין אירוע שהתרחש ב-18 באוגוסט 2019, במהלך הופעה שלו בעיר גילפורד (אנ') שבמדינת ניו המפשייר. כאשר מנסון תקף צלם וידאו, הכה אותו וירק עליו. צו המעצר הוצא לאחר שמנסון לא ענה על כתב האישום שהוגש נגדו בעקבות האירוע. הוא הסכים להסגיר את עצמו למשטרת לוס אנג'לס, תוך בקשה להשתחרר בערבות והתחייבות לא ליצור קשר עם קורבן האירוע[9][10].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מרילין מנסון (להקה)

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי הופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "תביעה נוספת נגד מרילין מנסון על תקיפה מינית". הארץ. נבדק ב-2023-02-02.
  2. ^ 1 2 3 Haring, Bruce (February 10, 2021). ‘Game Of Thrones’ Actress Alleges Marilyn Manson Physical And Psychological Abuse. Deadline Hollywood. retrieved April 30, 2021
  3. ^ Evan Rachel Wood Shares More Details About Abuse She Says She Suffered While Dating Marilyn Manson, PEOPLE.com (באנגלית)
  4. ^ 1 2 Patten, Dominic (April 30, 2021). Marilyn Manson Hit With Rape & Abuse Suit By ‘Game Of Thrones’ Vet Esmé Bianco. Deadline Hollywood. Retrieved April 30, 2021
  5. ^ 1 2 Sprague, Mike (May 19, 2021). Marilyn Manson Faces New Sexual-Assault Lawsuit. Dread Central. Retrieved May 23, 2021
  6. ^ 1 2 3 4 5 Beaumont-Thomas, Ben (May 19, 2021). Marilyn Manson sued by ex-assistant over alleged sexual assault. The Guardian. Retrieved May 23, 2021
  7. ^ 1 2 Haring, Bruce (May 28, 2021). Marilyn Manson Accused Of Rape, Assault In Lawsuit By Ex-Girlfriend. Deadline Hollywood. Retrieved May 29, 2021
  8. ^ Complaint for Damages. Deadline Hollywood. Retrieved May 29, 2021
  9. ^ Haring, Bruce (June 25, 2021). Marilyn Manson To Surrender To L.A. Lawmen On Arrest Warrant From New Hampshire Incident. Deadline Hollywood. retrieved June 26, 2021
  10. ^ Klein, Asher (June 25, 2021). Marilyn Manson to Turn Himself in Over Assault Charges at NH Concert, Police Say. NBC Boston. Retrieved June 26, 2021