ברנדי נורווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברנדי נורווד
Brandy Norwood
לידה 11 בפברואר 1979 (בת 45)
מקקומב, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Brandy Rayna Norwood עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Brandy עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993
מקום לימודים אוניברסיטת פפרדיין, בית הספר התיכון הוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ, מוזיקת היפ הופ, R&B עכשווי, מוזיקת נשמה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול קונטרה אלט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אטלנטיק רקורדס, אנטרטיינמנט וואן מיוזיק, פריימרי וייב רקורדס, Knockout Entertainment, קמיליון, אפיק רקורדס, RCA רקורדס, מוטאון עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס רכבת הנשמה לאמן החדש בסול, R&B או ראפ (1995)
  • Teen Choice Award for Choice Music – Female Artist (1999)
  • NAACP Image Award for Outstanding Supporting Actress in a Comedy Series (2014)
  • פרס גראמי להופעת R&B הטובה ביותר הכוללת שירה של צמד או להקה (1999)
  • פרס הקולנוע של MTV לשיר הטוב ביותר מסרט (1996)
  • פרס גראמי להופעת R&B הטובה ביותר הכוללת שירה של צמד או להקה (1998) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.4everbrandy.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברנדי ראינה נורוודאנגלית: Brandy Rayana Norwood; נולדה ב-11 בפברואר 1979) הידועה כברנדי, היא שחקנית, זמרת R&B ופופ, תמלילנית, מלחינה ומפיקה מוזיקלית אמריקאית.

נורווד הוציאה את אלבומה הראשון, הקרוי על שמה, בגיל 14 ופרצה לתודעת הקהל בשנות ה-90 עם להיטה "I Wanna Be Down". נורווד זכורה בעיקר בגלל להיטה הגדול ביותר "The Boy Is Mine" שהיה שיתוף פעולה עם זמרת ה-R&B מוניקה. נורווד מכרה כ-10.5 מיליון אלבומים ברחבי העולם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נורווד נולדה בשנת 1979 לזמר ה-R&B והגוספל וילי נורווד ואשתו סוניה. נורווד היא אחותו של הזמר ריי-ג'י ודודניתם של הזמר בו דידלי והראפר סנופ דוג.

נורווד החלה לשיר מגיל שנתיים במקהלת כנסייה, ובגיל 6 החלה להופיע באירועים של עמותות רבות כחלק מהרכב של קבוצת זמר צעירה. בגיל 11 הוציאה את הסינגל הראשון שלה, Make It Right, בחברת תקליטים קטנה. הסינגל לא זכה להצלחה אך ציידי כישרונות מחברת התקליטים אטלנטיק רקורדס התעניינו בזמרת הצעירה והיא הוחתמה על חוזה תקליטים בחברה והחלה לעבוד על דיסק הבכורה שלה.

1994–1997: הפריצה בארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנדי עם MC Lyte, קווין לטיפה, ו Yo-Yo בקליפ הרימקס "I Wanna Be Down" (1994)

אחרי חודש של הקלטות וסשנים מאז החתמתה באטלנטיק יצא אלבומה הראשון, הנקרא על שמה, ב-27 בספטמבר 1994. בשבוע הראשון האלבום הגיע למקום ה-20 במצעד האלבומים של בילבורד, אך הודות להתייחסות של ערוצי המוזיקה MTV ו-BET תפסה נורווד תאוצה והשירים "I Wanna Be Down" ו-"Baby" נכנסו לעשירייה הפותחת במצעד הסינגלים של הבילבורד. הודות להצלחתם של השירים הפכה נורווד לאחת מהזמרות החדשות המצליחות באותה שנה והייתה מועמדת ל-2 פרסי גראמי עבור האמן החדש הטוב ביותר והופעה ווקאלית של זמרת R&B. בנוסף, הייתה בעלת 4 מועמדויות לפרסים ב"רכבת הנשמה", 2 לפרסי המוזיקה של בילבורד ומועמדות אחת בבחירת הילדים בניו יורק.

ב-1995 הקליטה נורווד את השיר "Sittin' up in My Room" עבור פסקול לסרט באטמן לנצח. השיר זכה להצלחה גדולה והגיע למקום השני במצעד השירים של הבילבורד. ב-1996 הקליטה עם טאמיה, צ'אקה קאן וגלדיס נייט את השיר Missing You שנכלל בפסקול הסרט Set It Off. השיר לא זכה להצלחה גדולה במיוחד והגיעה רק למקום ה-25 במצעד האמריקאי, אך הוא זיכה את נורווד ושאר הזמרות במועמדות לפרס גראמי עבור שיתוף הפעולה הטוב ביותר לשיר פופ. במקביל לקריירת המוזיקה פיתחה נורווד את קריירת המשחק שלה והופיעה בסדרה "Thea", שירדה אחרי עונה אחת, וב-1996 החלה לככב בקומדיית המצבים הפופולרית "מואישה" בין השנים 1996–2001.

1998–2001: הצלחה עולמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 ביוני 1998 יצא אלבומה השני של נורווד, Never Say Never, אלבום בו גם השתתפה בכתיבת 6 מהשירים. האלבום הפך לאלבום המצליח ביותר של ברנדי עם מכירות של 5.5 מיליון עותקים בכל העולם.

הסינגל הראשון מתוך האלבום היה הדואט עם הזמרת מוניקה. השיר היה אחד מהשירים המצליחים ביותר בשנה ההיא וצעד 13 שבועות במקום הראשון במצעד האמריקאי. בנוסף, הוא זיכה את השתיים בפרס גראמי עבור שיתוף הפעולה הטוב ביותר.

ב-1998 שיחקה נורווד בסרט הנעורים אני עדיין יודע מה עשית בקיץ האחרון, ושנה לאחר מכן הופיעה בסרט Double Platinum עם הזמרת והשחקנית דיאנה רוס. בנוסף חתמה נורווד חוזי דוגמנות עם חברת הקוסמטיקה Cover Girl, דגמנה לחברת ההלבשה DKNY Jeans למשך שלוש עונות, ול-Candies Shoes.

ב-2001 חידשה נורווד את הלהיט של הזמר פיל קולינס משנות ה-80, "Another Day in Paradise". נורווד ביצעה את השיר כדואט עם אחיה Ray-J והשיר הפך ללהיט עולמי. כמו כן לקחה חלק בדיבוב הסרט "אוסמוזיס ג'ונס".

2002–2003: תדמית חדשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הקלטות אלבומה השלישי של נורווד, התאהבה נורווד באחד ממפיקיו, רוברט סמית'. השניים התחתנו במהירות ובסודיות בקיץ 2001 ודבר זוגיותם נודע רק בפברואר 2002, בחודש בו הודתה כי היא מצפה לתינוק הראשון שלהם. ב-16 ביוני 2002 נולדה בתם הראשונה וזמן קצר לאחר מכן התגרשו השניים.

אלבומה השלישי של נורווד יצא במרץ 2002 ונקרא Full Moon. באלבום היו שירים בסגנונות R&B וסול עם השפעה של מוזיקה אלקטרונית. הסינגל הראשון מהאלבום היה "What About Us?". לעומתו, הסינגל השני שהאלבום נשא את שמו נפל במהירות מהמצעדים ולא זכה להצלחה מרובה. באלבום זה, הביקורות של מבקרי המוזיקה היו מעורבות. בעוד שמגזין המוזיקה AMG נתן ביקורת של 4 כוכבים מתוך 5, מגזין ה-Rolling Stone (רולינג סטון) אמר כי "תוצר 17 השירים בדיסק הוא קדחני, חסר זהות, מטורף, וזיוף של R&B סקסי"

ב-2002 החלה נורווד לכתוב ולהפיק שירים לאמנים כמו קלי רולנד, טוני ברקסטון וטיירלין רמסי.

2004–2005: שינויים רבים בחייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 ניהלה נורווד מערכת יחסים עם שחקן הכדורסל קוונטין ריצ'רדסון. השניים התארסו אך נפרדו.

עטיפת האלבום "Afrodisiac" 'שיצא ב-2004

ביוני 2004 הוציאה את האלבום Afrodisiac. הסינגל הראשון באלבום היה "Talk About Our Love" שהגיע למקום השישי באנגליה אך שאר השירים מהאלבום לא זכו להצלחה רחבה.

הדיסק זכה לביקורות טובות שהשוו את נורווד לג'נט ג'קסון בשנים הטובות, אך בעוד שבהולנד זכה האלבום להצלחה והפך לדיסק הכי מצליח שלה שם, בארצות הברית התקשתה נורווד למכור ונפלה מהמקום השלישי אחרי שבוע.

בסוף שנת 2004 חברת התקליטים של נורווד הוציאה את אלבום "המיטב של ברנדי" (The Best of Brandy). האלבום לא זכה לתשומת לב רבה ולא הפך להצלחה.

2006–2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2006 הייתה נורווד לאחת השופטות בתוכנית America's Got Talent, התוכנית הנצפית ביותר של הקיץ. נורווד הייתה אמורה להיות בעונה השנייה של התוכנית בקיץ 2007 אך פרשה לפני תחילתה בטענה שהיא לא תוכל להקדיש את הזמן הדרוש לתוכנית.

בדצמבר 2006 הייתה נורווד מעורבת בתאונת שרשרת. נורווד, שנסעה במהירות 104 קמ"ש, לא הספיקה לעצור ופגעה ברכב. נהגת הרכב מתה מפצעיה ומשפחתה הגישה תביעה כנגדה על סך 50 מיליון דולרים בגין הריגה ברשלנות.

בהמשך, הוציאה את Human. בנוסף, היא תרמה את קולה והקליטה פסקול למשחק שיצא ב-PlayStation Portable. נורווד דיבבה את הדמות הראשית במשחק.

בשנת 2012, החלה לשחק בסדרת הטלוויזיה "משחקות את המשחק" בתפקיד של שרדוניי פיטס. נורווד הצטרפה לעונה החמישית כדמות חוזרת והחל מעונתה השישית היא כחלק מצוות השחקנים הראשי עד לעונה התשיעית והאחרונה ב-2015.

2013–הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013, גילמה את מלינדה בדרמה הרומנטית "וידויים של יועצת נישואים" בבימויו של טיילר פרי, שגם כתב והפיק. בשנת 2016 שיחקה בסרט "התאמה מושלמת" לצד פולה פטון.

בשנת 2018 הצטרפה לעונה השנייה של סדרת הדרמה המוזיקלית "סטאר" ברשת FOX, בגילומה של קסנדרה אגוסטין "קייסי" בראון. בעונה השלישית של הסדרה קיבלה תפקיד יותר גדול שעלתה באותה שנה.

בשנת 2021 החלה לשחק את התפקיד הראשי של נעמי ליריקס בסדרת הדרמה המוזיקלית "Queens" מבית ABC.

בשנת 2023 שיחקה בקומדיה הרומנטית "הכריסמס הטוב בחיי" מבית נטפליקס. באותה העת, הוציאה את אלבום חג המולד, Christmas with Brandy.

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם האלבום מכירות בכל העולם
1994 Brandy 4 מיליון
1998 Never Say Never 5 מיליון
2002 Full Moon 1 מיליון
2004 Afrodisiac 0.5 מיליון
2005 The Best of Brandy כ-100 אלף עותקים
2008 Human יצא בסתיו 2008
2012 Two Eleven יצא בשנת 2012
2020 B7 יצא בשנת 2020
2023 Christmas with Brandy אלבום חג מולד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברנדי נורווד בוויקישיתוף


הקודם:
(פרס לא קיים)
פרס בחירת הנוער לזמרת הנבחרת
1999: ברנדי
הבא:
2000–2002: בריטני ספירס