הברנוער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ברנוער)
ברנוער
בית אגודת הלהט"ב
בית אגודת הלהט"ב
פעילות תמיכה ומסגרת חברתית לנוער להט"ב
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 200519 באוגוסט 2017 (כ־12 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ה"ברנוער" היווה מקום מפגש לבני נוער להט"בים (לסביות, הומוסקסואלים, ביסקסואלים, טרנסג'נדרים), המתלבטים בנוגע לנטיותיהם המיניות וכן חברים הטרוסקסואלים תומכים. המקום פעל כחלק משירותי אגודת הלהט"ב.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הברנוער סיפק מקום מפגש ותמיכה עבור מגוון בני נוער, בדרך לגיבוש זהותם האישית באמצעות סביבה תומכת והכוונה בבעיותיהם הייחודיות. בנוסף, נתן הברנוער סיוע ראשוני לנוער מנותק ולנוער רחוב, והפניה לאנשי מקצוע המספקים סיוע לבני נוער השרויים במצוקה כלכלית. במקביל עובד הברנוער בצמוד לשירות הפסיכו-סוציאלי של אגודת הלהט"ב.

פעילות הברנוער, שנערכה בכל מוצאי שבת, הונחתה על ידי מתנדבים בוגרים שעברו הכשרה מיוחדת הכוללת מיונים קפדנים, כאשר גיל ההדרכה בברנוער עמד על 23 ומעלה.

למפגשי הברנוער היה אופי מסיבתי והם כללו משחקי חברה, בר מזון ומשקאות קלים מוזלים וחצר ישיבה, וסיפקו לנוער להט"בי ולכאלה המתלבטים לגבי זהותם מקום למפגש בלתי אמצעי, שבו הוא יכול להתבטא בחופשיות, להכיר ולחלוק חוויות עם חברים וחברות הנמצאים בסיטואציה דומה. בנוסף המתנדבים גם שמשו כאוזן קשבת לבני הנוער שפקדו את המקום.

סניפי הברנוער[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנוער תל אביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הברנוער במצעד הגאווה בתל אביב בשנת 2015

הברנוער הוקם בשנת 2005 על ידי שאול גנון והיה הראשון שהציע לנוער להט"בי מקומות מפגש חברתיים בסביבה בטוחה. הוא פעל בבית האגודה (בית פזי), ברחוב נחמני שבמרכז תל אביב, ושירת בני נוער בגילאים 13–19 מכל רחבי גוש דן ואף מיישובים מרוחקים יותר. מנהל הברנוער בתל אביב משנת 2011 הוא שרון רם.

הרצח בסניף בתל אביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הרצח בברנוער

הרצח בברנוער היה פיגוע ירי שהתרחש במוצאי שבת, 1 באוגוסט 2009. בפיגוע נרצחו ניר כץ (26), מדריך בברנוער, וליז טרובישי (16), אורחת במקום. כמו כן נפצעו תשעה בני נוער שנכחו במקום, חלקם קשה. אחד מהם, חן לנגר, שנותר נכה בעקבות כדור שחדר לרגלו ונשאר בה עד יומו האחרון, שם קץ לחייו ביוני 2020.[1]

ב-2017 הוחלט על העברת הבר נוער בתל אביב לידי איגי - ארגון נוער גאה, הפועל תחת חסותם. ב-19 באוגוסט 2017 התקיימה הפעילות האחרונה של הברנוער בבית פזי שברחוב נחמני.

ברנוער באר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנוער באר שבע נפתח ערב חודש הגאווה - יולי 2010 - ביוזמה של פעילים מקומיים בסניף האגודה בעיר. הוא דומה באופיו לזה שבתל אביב, ומשרת את הנוער מבאר שבע ויישובי הנגב.

מקורות מימון[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילות הברנוער מומנה בחלקה על ידי אגודת הלהט"ב וברובה על ידי תרומות ולא על ידי מימון ממשלתי. בעקבות קשיים כלכליים נסגר הסניף התל אביבי למספר שבועות במהלך שנת 2011. הפעילות חודשה לאחר מספר שבועות לאחר מסע גיוס כספים נרחב. כל חברי הברנוער ביצעו את פעילותם בהתנדבות.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא להט"ב. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.