ג'דווארד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'דווארד
ג'דווארד בהופעה ב-X פקטור, 2010
ג'דווארד בהופעה ב-X פקטור, 2010
לידה דבלין
מקום הקמה דבלין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות דבלין, אירלנד
תקופת הפעילות מ-2009
סוגה פופ
חברת תקליטים יוניברסל אירלנד, סוני UK
www.planetjedward.net
פרופיל ב-IMDb
חברים
ג'ון פול הנרי דניאל ריצ'רד גריימס
אדוארד פיטר אנתוני קווין פטריק גריימס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'דוארדאנגלית: Jedward) הם זוג זמרי פופ אירים, תאומים זהים הנקראים ג'ון ואדוארד גריימס (באנגלית: John and Edward Grimes), נולדו ב-16 באוקטובר 1991, בעיר דבלין, אירלנד. ידועים בעיקר בזכות בלוריתם, והופיעו לראשונה בעונה השישית של The X Factor. הם סיימו במקום השישי, וכעת מנוהלים על ידי לואיס וולש, שהיה המורה והמדריך שלהם באקס פקטור.

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'דוארד הוציאו 3 אלבומים, Planet Jedward, Victory ו-Young Love. הם הוציאו גם 9 סינגלים, שניים מתוכם ייצגו את אירלנד באירוויזיון.

הם ידועים גם בהופעותיהם בטלוויזיה, "Jedward's Big Adventure", "OMG! Jedward's Dream Factory", והשתתפותם בעונה השמינית של האח הגדול סלבריטי.

התאומים הזהים ג'ון פול הנרי ריצ'רד דניאל גריימס ואדוארד פיטר אנתוני קווין פטריק גריימס נולדו למורה בשם סוזנה ולמומחה מחשבים בשם ג'ון גריימס, ולאח גדול בשם קווין. ג'ון גדול מאדוארד בעשר דקות. כבר מגיל קטן היו קורבנות לבריונות בבית הספר, כיוון שהיו שונים ובגלל אהבתם למוזיקת הפופ.

בשנת 2009, נבחנו תחת השם ג'ון ואדוארד לעונה השישית של האקס פקטור הבריטי. עם התוכנית נולד הכינוי "Jedward", שילוב של שמותיהם, על ידי מעריציהם. הם סיימו במקום השישי.

בשנת 2010 הוציאו את אלבום הבכורה שלהם הנקרא "Planet Jedward", המורכב מקאברים, שחלקם ביצעו בתוכנית האקס פקטור, ושני סינגלים מתוכו הנקראים "Under Pressure - ice ice baby", שילוב של שני השירים "Under Pressure" ו-"ice ice baby", בהשתתפות Vanilla Ice, ו-"All The Small Things".

ב-12 בפברואר 2011, הוציאו התאומים את הסינגל השלישי שלהם "Lipstick", אשר הגיע לשיא במקום הראשון באירלנד, ואשר ייצג את אירלנד באירוויזיון 2011, העביר אותם את חצי הגמר שלהם והביא אותם למקום השמיני בגמר. ג'דווארד זכו ב"פרס האמנותי" ע"ש מרסל בזנסון עבור הופעה הטובה ביותר באירוויזיון, לאחר שנבחרו ברוב קולות על ידי שופטי התחרות מהמדינות המשתתפות בתחרות.

ב-18 באוגוסט נכנסו לבית האח הגדול סלבריטי 8, וסיימו במקום השלישי.

במאי 2012, ייצגו את אירלנד שוב באירוויזיון 2012, עם הסינגל שלהם "Waterline", והגיעו למקום ה-19 בגמר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'דווארד בוויקישיתוף