ג'ון סקופילד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון סקופילד
John Scofield
לידה 26 בדצמבר 1951 (בן 72)
דייטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים מכללת ברקלי למוזיקה, Wilton High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ג'אז, פיוז'ן ג'אז עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אנג'ה רקורדס, אימפולס רקורדס, Simya Müzik, Gramavision Records, EmArcy, ורב רקורדס, דויטשה גרמופון, בלו נוט, Novus Records עריכת הנתון בוויקינתונים
www.johnscofield.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סקופילד ב-2006

ג'ון סקופילדאנגלית: John Scofield; ‏ נולד באוהיו ב-26 בדצמבר 1951) הוא גיטריסט ומלחין ג'אז המנגן בסגנונות בי בופ, ג'אז חופשי, פיוז'ן, פאנק (Funk), בלוז מוזיקת נשמה, רית'ם אנד בלוז ועוד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקופילד נולד באוהיו אך גדל בעיירה כפרית בקונטיקט. הוא למד במכללת ברקלי למוזיקה בבוסטון, אותה עזב לפני סיום לימודיו על מנת להלוות לצ'ט בייקר וג'רי מאליגן. לאחר מכן ניגן בביג בנד של בילי קובהם ועם צ'ארלס מינגוס (1976) והחליף את פט מתיני ברביעייה של גארי ברטון. ב-1977 הוציא את תקליט הסולו הראשון שלו John Scofield. ב-1979 יצר שלישייה עם מורו סטיב סוולו בפסנתר והמתופף אדם נוסבאום (שהוחלף מאוחר יותר על ידי ביל סטיוארט). בין השנים 19821985 ניגן עם מיילס דייוויס והשתתף בהקלטת אלבומי הפיוז'ן שלו, Star People, You're under Arrest ו-Decoy.

בתחילת שנות התשעים יצר רביעייה יחד עם ג'ו לובאנו, צ'ארלי היידן וג'ק דז'ונט. יחד עמם הקליט בחברת התקליטים בלו נוט אלבומים שהכילו יצירות פרי עטו, המושפעות מלחניו של מינגוס. בין תקליטיו מתקופה זו, Time on My Hands ‏ (1990), Meant To Be ‏ (1991) ו-What We Do ‏ (1993). בהמשך הקליט בהרכבים שונים, בהם הרכבים שכללו גם גיטריסט נוסף מבין עמיתיו ביל פריזל, ופט מתיני, יחד עמם הוא מצוין על ידי סקוט יאנאו כחבר ב"שלישייה הגדולה של הגיטריסטים של הג'אז"[1].

נגינתו בשנות ה-90 התאפיינה בהשפעות מוזיקת רוק וג'אז חופשי. לקראת סוף העשור יצר מספר עבודות שנטו יותר לכיוון ה-Funk ומוזיקת הנשמה. ב-2003 הקליט את התקליט That's What I Say - JS plays the music of Ray Charles בו הוא מנגן מוזיקה של ריי צ'ארלס. שהוביל גם למסע הופעות מוצלח.

בשנת 2003 יצר עם דז'ונט ועם נגן האורגן לארי גולדינגס את Trio Beyond, שמקליט בחברת התקליטים ECM.

שנת 2006 סימנה את חזרתו לכיוון האוונגארד עם הוצאת Out Louder בשיתוף ההרכב Medeski Martin & Wood.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון סקופילד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]