ג'ון קנטלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.

ג'ון קנטליאנגלית: John Cantlie) היה צלם בריטי שנחטף על ידי המדינה האסלאמית, במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, והגיש סדרת סרטי הסברה בשירות הארגון.

נפילתו בשבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנטלי נחטף בפעם הראשונה ביולי 2012, אך שוחרר כשבוע לאחר מכן על ידי צבא סוריה החופשית.

בנובמבר 2012 נחטף שוב, יחד עם ג'יימס פולי.

בשירות המדינה האסלאמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשבוי, החל קנטלי מסקר עניינים שונים הקשורים למדינה האסלאמית ויריבותיה, בהפקת מרכז התקשורת אל-חיאת.

ב-18 בספטמבר 2014 פרסמה המדינה האסלאמית וידאו בשם "הטה אוזניך" (Lend Me Your Ears) אשר בו דן קנטלי בענייני מדיניות החוץ של בריטניה וכן בנושא חטיפתו האישית. הוא השווה בין עמדות ארצות הברית ובריטניה בנושאי משא ומתן לשחרור שבויים ביחס למדינות אחרות באירופה אשר מוכנות לשלם מחיר עבור שחרור חטופים שלהן[1]

בסרטון טען כי הוא ראשון בסדרה של סרטים אשר ידונו במדיניות והשקפת העולם של המדינה האסלאמית.

ב-29 בספטמבר וידאו שני יצא ובו דיון בנושא התגובה הפומבית של ברק אובמה למדינה האסלאמית אשר שׂשׂה למלחמה עם ארצות הברית.

באוקטובר פורסם סרטון בשם "(Inside 'Ayn al Islam (Kobani" ובו צילומים מתוך העיר הנצורה כובאני ובו מסביר קנטלי כי בניגוד לטענות התקשורת המערבית, המדינה האסלאמית אינה בנסיגה בקרבות הנערכים בעיר אלא ההפך - הארגון מתגבר את כוחותיו וכובש עוד ועוד חלקים מהעיר.

ב-3 בינואר 2015 פורסם סרטון נוסף בשם "Inside Mosul" ובו צילומי מהעיר מוסול תחת שלטון המדינה האסלאמית.

ב-9 בפברואר 2015 פורסם סרטון בשם "Inside Aleppo" ובו נראית העיר חלב תחת שלטון הארגון. בסרטון זה ציין קנטלי כי זה יהיה הסרטון האחרון בסדרת "Inside"[2].

קנטלי השתתף בהפקות נוספות של אל-חיאת בשנים 2015 ו-2016[3][4]

הסרטים בהם השתתף כללו גם התייחסויות אגביות למעמדו כשבוי. כך הצטלם כשהוא פונה בתחינה למטוסי הקואליציה שלא ישאירו אותו מאחור וריאיין ילד שהצהיר שכשיגדל הוא יערוף את ראשו.

ביולי 2017, בעקבות שיחות עם פעילי המדינה האסלאמית שנשבו, סוכנות ידיעות עיראקית פרסמה שקנטלי נהרג[5].

במלאת 10 שנים לחטיפתו פורסם ב-BBC[6] כי הוא החטוף היחיד שלא שוחרר ולא נמצאה גופתו. יחד עם זאת, ההנחה היא שנהרג ומשפחתו אף ערכה טקס לוויה ממנו בכנסיה. בטקס נוגנו בפני המשפחה וחבריו שירי רוק שאהב

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]