ג'ורג' פרידמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג' פרידמן
George Friedman
לידה 1 בפברואר 1949 (בן 75)
בודפשט, הרפובליקה ההונגרית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מדעי המדינה, יחסים בינלאומיים, גאופוליטיקה, עתידנות
מקום מגורים הונגריה, אוסטריה, ארצות הברית
מקום לימודים
מוסדות
  • מכללת דיקינסון
  • סטרטפור עריכת הנתון בוויקינתונים
הערות בעל תואר דוקטור במדעי המדינה מאוניברסיטת קורנל.
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג' פרידמןאנגלית: George Friedman, נולד ב-1 בפברואר 1949) הוא חוקר ודוקטור למדעי המדינה, יחסים בינלאומיים, גאופוליטיקה ועתידנות ממוצא יהודי.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג' פרידמן נולד בהונגריה להורים יהודים, ניצולי שואה. בהימלטו מההתפשטות של המשטר הקומוניסטי, ברחה משפחתו לאוסטריה, ושם היא שוכנה במחנה עקורים. לאחר מכן, משפחתו היגרה לארצות הברית, ושם היא מתגוררת עד היום. פרידמן מתאר את סיפור משפחתו כ"סיפור קלאסי של פליטים אשר מגיעים לפתוח דף חדש באמריקה."

לפני כניסתו למגזר הפרטי, פרידמן עסק בהוראה כמעט כעשרים שנה באוניברסיטת דיקינסון (Dickinson) בכך שלימד סטודנטים מדעי המדינה. בכל אותה עת, פרידמן שימש כמתדרך של המפקדים הבכירים של הכוחות המזוינים של ארצות הברית. לאחר עיסוקו בהוראה, פרידמן עסק רבות בפילוסופיה פוליטית. עבודות המחקר שלו התמקדו בעיקר במרקסיזם וביחסים בינלאומיים, עם התייחסות והרחבה רבה על המלחמה הקרה בין ארצות הברית לברית המועצות.

בשנת 1996, פרידמן ייסד את חברת המודיעין הפרטית הגדולה בעולם - חברת סטרטפור (STRATFOR), ומכהן כמנכ"ל החברה וכקצין המודיעין הראשי שלה מאז היווסדה. ג'ורג' פרידמן הוא בעל תואר דוקטור במדעי המדינה מאוניברסיטת קורנל.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג' פרידמן, אב לארבעה, נשוי למרדית פרידמן ומתגורר באוסטין שבטקסס. שניים מילדיו משרתים בצבא ארצות הברית, אחד מהם לוחם בעיראק.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורג' פרידמן בוויקישיתוף