ג'יימס ברולין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס ברולין
James Brolin
ג'יימס ברולין, 2013
ג'יימס ברולין, 2013
לידה 18 ביולי 1940 (בן 83)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית.
שם במה James M. Brolin עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Craig Kenneth Bruderlin עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1961
מקום לימודים בית הספר התיכון יוניברסיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ברברה סטרייסנד (1998–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים ג'וש ברולין עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס ברוליןאנגלית: James Brolin, נולד ב-18 ביולי 1940) הוא שחקן, מפיק ובמאי אמריקאי. זוכה פעמיים בפרס גלובוס הזהב ואביו של השחקן ג'וש ברולין.

שנותיו המוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם קרייג קנת' ברדרלין (Craig Kenneth Bruderlin) בלוס אנג'לס שבארצות הברית. אמו הייתה עקרת בית ואביו היה פועל בניין. בגיל ההתבגרות החל להראות עניין במשחק והושפע מאוד מהשחקן ג'יימס דין. לאחר מכן הכיר את השחקן ראיין אוניל ששכנע אותו לנסות ולהיכנס לעולם המשחק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הקריירה שלו הופיע ברולין בהופעות אורח בסדרות כמו "Bus Stop" ו-"Voyage to the Bottom of the Sea". לאחר מכן ביצע הופעות אורח בסדרה המצליחה באטמן לצידו של אדם וסט.

לאחר מכן חתם ברולין על חוזה עם חברת פוקס המאה ה-20. ב-1968 נבחר ברולין לככב לצידו של השחקן רוברט יאנג בסדרה ד"ר מרכוס וולבי בה גילם את דמותו של ד"ר סטיבן קיילי עד שנת 1976 בה הסתיימה הסדרה. הסדרה זכתה לרייטינג גבוה והיוותה את פריצתו הגדולה של ברולין. בשנת 1970 זכה בפרס אמי על משחקו בסדרה והיה מועמד שלוש פעמים לאחר מכן. בשנים 19711972 זכה ברולין בפרס גלובוס הזהב.

בתחילת שנות השבעים החל להופיע ברולין בתפקידים מרכזיים יותר בקולנוע לצידם של שחקנים כמו קלינט איסטווד, פרנק סינטרה ויול ברינר. בשנת 1978 שיחק בסרט קפריקורן 1 לצד אליוט גולד. ברולין היה מועמד להחליף את השחקן רוג'ר מור בסרט אוקטופוסי אך לבסוף מור נשאר בדמותו של ג'יימס בונד.

בשנת 1983 שיחק ברולין בסדרה של המפיק אהרון ספלינג שנקראה "הוטל". הסדרה שודרה במשך חמש עונות והסתיימה ב-1988. בשנים 1983–1984 היה ברולין מועמד לפרס גלובוס הזהב על משחקו בסדרה.

בשנת 2000 שיחק ברולין בסרט זוכה האוסקר טראפיק של הבמאי סטיבן סודרברג. בשנת 2002 שיחק בסרט תפוס אותי אם תוכל לצידם של טום הנקס ולאונרדו דיקפריו. באותה שנה גם שיחק בסדרה הבית הלבן. בשנת 2003 שיחק את דמותו של הנשיא רונלד רייגן בסרט משפחת רייגן ועל משחקו בסרט היה מועמד ברולין לפרס אמי ולפרס גלובוס הזהב בפעם החמישית.

בשנת 2008 שיחק בדרמה הרומנטית "הזדמנות אחרונה לאהבה" לצד דסטין הופמן. באותה שנה הופיע בסדרה הדרמה "חוק וסדר: מדור מיוחד", וב-2009 שיחק בסדרה "בניחוש חוקר". בשנת 2013 ביצע ברולין הופעות אורח בסדרות קאסל וקומיוניטי.

אקטיביזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2023, ברולין, יחד עם שחקנים, קומיקאים ומנהלי בידור מהוליווד חתמו על מכתב פתוח לנשיא ביידן. הם קראו לשחרור בני ערובה המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס. הקמפיין שהושק לצד המכתב נקרא #NoHostageLeftBehind. המכתב מדגיש את הרצון לחופש הן לישראלים והן לפלסטינים לחיות בשלום ומגנה את האלימות של חמאס.[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברולין, 1974

בגיל 20 שינה את שמו לג'יימס ברולין. בשנת 1966 לאחר 12 ימי היכרות בלבד נישא ברולין לשחקנית ג'ין קמרון. לשניים שני ילדים, ג'וש ברולין (גם הוא שחקן הוליוודי) וג'ס. בשנת 1984 השניים התגרשו לאחר 18 שנות נישואים. ב-13 בפברואר 1995 מתה ג'יין בתאונת דרכים, יום לאחר יום הולדתו ה-27 של ג'וש בנה.

ב-1985 פגש ברולין את השחקנית ג'ן סמיתרס לה נישא שנה מאוחר יותר. ב-1987 נולדה לשניים בת שנקראה מולי אליזבת'. השניים התגרשו ב-1995.

ב-1996 פגש ברולין את הזמרת והשחקנית האמריקאית-יהודייה ברברה סטרייסנד והשניים התחתנו ב-1 ביולי 1998 ומתגוררים במליבו. מנישואיו אליה הוא אביו החורג לבן היחיד שלה, השחקן ג'ייסון גולד.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימס ברולין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Matt Donnelly, Hollywood Stars and Executives Thank President Biden for Leadership, Call for Release of All Hamas Hostages, Variety, ‏2023-10-23 (באנגלית אמריקאית)