ג'ייק סיסקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ייק סיסקו
ג'ייק סיסקו, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
ג'ייק סיסקו, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
ג'ייק סיסקו, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
הופעה ראשונה פרק הפיילוט של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
הופעה אחרונה פרק סיום הסדרה של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
מספר הופעות 173 פרקים ב-"DS9"
גילום הדמות סירוק לופטון
מידע
גיל 14 בתחילת הסדרה
20 בסוף הסדרה
תאריך לידה שנת 2355
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע סופר, עיתונאי
אזרחות פדרציית הכוכבים המאוחדת
מקום מגורים חלל עמוק 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה בנג'מין סיסקו - אבא
ג'ניפר סיסקו - אמא
ג'וזף סיסקו - סבא
שרה סיסקו - סבתא
קסידי ייטס - אמא חורגת
חברים נוג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ייקוב "ג'ייק" סיסקואנגלית: Jacob "Jake" Sisko) הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", המופיע בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". ג'ייק הוא בנו הבכור של בנג'מין סיסקו, מפקד תחנת החלל חלל עמוק 9.

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייק נולד בשנת 2355 לג'ניפר סיסקו, אשר נהרגה בשנת 2367 במהלך קרב בוולף 359, בזמן שאביו בנג'מין סיסקו שירת על סיפון ספינת החלל סרטוגה ("Saratoga"). בשנת 2369, בניגוד לרצונו, הוא עבר לגור ביחד עם אביו בתחנת החלל חלל עמוק 9.

מהר מאוד ג'ייק התיידד עם נער פרנגי בשם נוג, בנו של רום, למורת רוחם של שני אבותיהם. ג'ייק ונוג הפכו לתלמידים הראשונים שנרשמו לבית הספר שפתחה קייקו או'בריאן על התחנה. כאשר רום משך את נוג מבית הספר, ג'ייק המשיך ללמד אותו בחשאי. השניים הקימו, לתקופה קצרה, תאגיד בשם "No-Jay", כחזית לתוכניות העסקיות שלהם.

ג'ייק שואף להיות סופר, אף על פי שב-2371 הוא מסרב למלגה ללימודים בבית הספר פנינגטון, ניו זילנד, כדור הארץ. הוא יוצא, למשך תקופה קצרה, עם נערת דאבו ממוצא באג'ורני בשם מרדה, בניגוד לרצונו של אביו, אשר מביכה את ג'ייק בפני אביו בכך שהיא חושפת חלק מסודותיו (חיבתו למשחק ההימורים "דום-ג'וט" ולכתיבת שירה). בשנת 2372, ג'ייק כותב טיוטה של הרומן הראשון שלו - "Anslem", תחת השפעתה של אונאיה - חייזרית זרה אשר מפתה אותו, על מנת ליזון מהאנרגיה של מוחו במהלך תהליך היצירה[1].

ככל שג'ייק מתבגר, ומרגיש צורך בעצמאות, הוא עוזב את דירת המגורים של אביו לטובת דירה משלו, ביחד עם שותפו לדירה נוג, כיום צוער באקדמיה של צי הכוכבים אשר נמצא על חלל עמוק 9 לצורך משימת שדה, כחלק מלימודיו. צורת החיים המרושלת של ג'ייק, בניגוד לאובבסיית הניקיון של הצוער נוג, יוצרת מתח בידידות שביניהם, אך בעזרתו של קפטן סיסקו, השניים מצליחים ליישב את המחלוקת שביניהם.

ג'ייק הוא האחראי להיכרות בין אביו לבין קסידי ייטס, קפטן של ספינת משא אזרחית. סיסקו האב יהיה מעורב עימה במערכת יחסים רומנטית, ובסופו של דבר אף יתחתן איתה, בחודשים האחרונים של המלחמה בדומיניון.

בתקופת כיבוש הדומיניון של חלל עמוק 9, ג'ייק נשאר מאחור ומשמש ככתב עבור שירות החדשות של הפדרציה, אף על פי שרוב העבודה שלו מצונזרת על ידי וואיון. עם זאת, הוא מצליח לשלוח בחשאי מסרים לאביו, דרך מורן.

בפרק סיום הסדרה, קפטן סיסקו מצטרף אל הנביאים, ואף על פי שג'ייק עדיין על חלל עמוק 9 בסצנת הסיום של הסדרה, לא ברור אם ימשיך ויישאר שם.

ביוגרפיה אלטרנטיבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – The Visitor

בציר זמן חלופי, קפטן סיסקו נשאב למימד מוזר, לאחר שנפגע מזרם אנרגיה בחדר מנועי הדיפאיינט. לאור היעלמותו - הצוות מניח כי הוא מת, וג'ייק מתקשה לעכל את מות אביו. מאוחר יותר, סיסקו האב מופיע מספר פעמים במהלך חייו של ג'ייק, שמקדיש את חייו למצוא דרך להשיב את אביו[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הפרק "The Muse"
  2. ^ הפרק "The Visitor"