ג'ינג'ר לין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ינג'ר לין
Ginger Lynn
לידה 14 בדצמבר 1962 (בת 61)
רוקפורד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Ginger Lynn Allen עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת בי מובי, סרט פורנוגרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון רוקפורד ווסט עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס XRCO (1984)
  • היכל התהילה של XRCO (1995)
  • פרס AVN לשחקנית הטובה ביותר (2002)
  • פרס AVN (1986)
  • פרס AVN לכוכב החדש הטוב ביותר (1985)
  • פרס AVN (1985)
  • פרס XRCO (2000)
  • פרס AVN
  • היכל התהילה AVN עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.gingerlynn.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ינג'ר לין אלן (אנגלית: Ginger Lynn Allen ב-14 בדצמבר 1962) היא שחקנית פורנו, ושחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית, שהייתה בולטת בתחומה בעיקר בשנות ה-80. מגזין "AVN" דירג אותה במקום השביעי ברשימת "חמישים כוכבי הפורנו הגדולים של כל הזמנים". לאחר שסיימה את הקריירה שלה בתור שחקנית פורנו, היא החלה להשתמש בשמה המקורי ולקבל עבודות בסרטי בי מובי דלי תקציב. ללין היה קאמבק מאוחר בתחום העבודה המקורי שלה, בו יצאה סדרה של סרטים קצרים בכיכובה. במהלך הקאמבק בעל השנתיים שלה היא העניקה ראיונות רבים לעיתונאים, והופיעה בחנויות בידור למבוגרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירת פורנו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ינג'ר לין אלן עברה לקליפורניה ב-1982 לאחר שסבה לקה בהתקף לב שהוביל למותו, ובהמשך עברה לגור עם שותף שנהיה בן זוגה. כדי לפרנס את עצמה, אלן הייתה צריכה למצוא עבודה בשכר גבוה יותר משכר עבודתה דאז. ב-1983 היא הצטרפה לסוכנות הדוגמנות "World Modeling Agency" ובמהרה התפשטה לשער מגזין פנטהאוז. עבודות הדוגמנות שלה גרמו לה להתפרסם בתעשיית הפורנו.

אלן הצטלמה מספר פעמים בעירום והחלה להופיע בסרטי סקס תחת שמה הפרטי "ג'ינג'ר לין" בדצמבר 1983. סרט הסקס הראשון שהשתתפה בו היה "כניעה בגן עדן" בו כיכבה לצד ג'רי באטלר. אלן החלה לצבור פופולריות, ובסופו של דבר נהייתה ידועה בתור אחת מכוכבות הפורנו הגדולות בכל הזמנים, כשמאחוריה 69 סרטי פורנו בהשתתפותה.

המראה שלה בשנים 1984–1985 היה בהשראת זמרת הפופ מדונה. הפופולריות שלה גדלה כשהחלה להשתתף בסרטים עם מין אנאלי וחדירה כפולה, מכיוון שבשוק סרטי הפורנו של תחילת שנות ה-80 תנוחות אלו היו נדירות יחסית, בעיקר בקרב כוכבות פורנו ידועות. היא הופיעה בסצנה לסבית אחת לפחות בכל סרט פורנו שהשתתפה בו, עובדה שגרמה לה לצבור עוד מעריצים. אלן ידועה גם בשל "הדיבור המלוכלך" שלה בסרטים אלו.

בפברואר 1986 אלן עזבה את תעשיית הפורנו במטרה להצליח כשחקנית קולנוע. אלן הופיעה במספר סרטים וסדרות טלוויזיה ואף בסרט אינטראקטיבי. בנוסף, הופיעה בסרט "אקדוחנים צעירים 2" לצד אמיליו אסטבז.

היא חזרה לתעשיית הפורנו בשנת 1999, כשהופיעה בשלושה סרטי פורנו: Torn‏ (1999), White Lightning‏ (2000) וNew Wave Hookers 6‏ (2000). בדצמבר 2005 אלן הופיעה בסרט "אמריקן פאי מציגים: מחנה התזמורת" בתפקיד האחות סנדרס. במרץ 2006 היא החלה להנחות את תוכנית הרדיו של תחנת "פלייבוי רדיו" "Night Calls Radio" לצד שחקנית הפורנו כריסטי קניון. ביוני 2007 בשני אתרי סקס של רשת "Kink.com". ב-2008 היא הופיעה בסרטים "Dirty Rotten Mother Fuckers" לצד ג'יימס דין (הצעיר ממנה ב-24 שנים) ו"Seasoned Players 4" לצד טום ביירון. בהמשך היא השתתפה בעוד כ-12 סרטי פורנו שהתפרסו על השנתיים הבאות.

סרטים וסדרות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 שיחקה בין התפקידים הראשיים בסדרת הדרמה "Skin" של רשת FOX, אלן גילמה את אמבר סיין בסדרה שירדה משידור לאחר עונה אחת.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאלן הייתה מערכת יחסים ארוכת טווח עם מגיש הרדיו ראלף גרמן.

בין השנים 1990–1992 ניהלה מערכת יחסים עם צ'ארלי שין, אותו פגשה בסט של הסרט "אקדוחנים צעירים 2" לאחר שעזבה את תעשיית סרטי הפורנו. שין ואביו מרטין שין עמדו לצדה כאשר עמדה לדין. היא נהגה להעביר זמן במרכז שיקום בתקופה זו בשל שימושה בקוקאין. השניים נפרדו לאחר שהתגלה כי שין שכב עם פרוצה.

בשנת 2000 אלן זוהתה כחולת סרטן צוואר הרחם, ממנו נרפאה בעזרת היסטרקטומיה וכימותרפיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ינג'ר לין בוויקישיתוף