ג'ם וההולוגרמות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ג'ם וההולוגרמות
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה הנפשה, פנטזיה, דרמה, מוזיקה, רומנטיקה
יוצרים קריסטי מרקס
מדבבים בעברית מיכל צפיר,יסמין גמליאל,מירי נבו,סיון שביט
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 65
הפקה
חברת הפקה הסברו
הפצה Claster Television עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 25 דקות
שידור
רשת שידור סינדיקציית שידור עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ערוץ 2
תקופת שידור מקורית אוקטובר 1985 – מאי 1988
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ם וההולוגרמותאנגלית: Jem and the Holograms) היא סדרת אנימציה אמריקאית אשר שודרה במהלך השנים 1985 - 1988. הסדרה סובבת סביב דמותה של ג'ריקה בנטון, בעליה של חברת מוזיקה, והאלטר אגו שלה, ג'ם, סולנית להקת "ההולוגרמות".

הסדרה נולדה כפרויקט משותף של חברת הצעצועים הסברו, מארוול הפקות (חברת בת של מארוול קומיקס) ואולפן האנימציה Sunbow Entertainment, אותו שיתוף פעולה שהוליד גם את "הרובוטריקים" ואת "ג'י. איי. ג'ו".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור המרכזי של הסדרה הוא שג'ם הסולנית של להקת הרוק "ההולוגרמות" היא למעשה ג'ריקה בנטון הבעלים של חברת המוזיקה "סטארלייט מיוזיק". ג'ריקה מחליפה את הזהות שלה בעזרת מחשב ההולוגרמות הידוע בשם סינרג'י אותו בנה אביה של ג'ריקה לפני מותו. ג'ריקה משתנה באמצעות מקרנים קטנים המובנים בתוך העגילים שלה המשנים את הלבוש והשיער של ג'ריקה ומסווים את תווי פניה ומאפשר לה להפוך לג'ם. היא עושה זאת כדי להשיג כסף כדי לתמוך ב"סטארלייט מיוזיק" ובקרן סטרלייט לבנות יתומות (אשר הוקמה על ידי אמה של ג'ריקה). רק חברות הלהקה יודעות שג'ריקה וג'ם הן אותה אחת ועל קיומה של סינרג'י.

ל"הולוגרמות" יש שתי להקות יריבות, הראשונה נקראת "החריגות" (באנגלית The Misfits) שברוב פרקי הסדרה הן זוממות מניפולציות כדי לקחת את כל תשומת הלב של ההולוגרמות. מעודד יריבות זו הוא אריק ריימונד המנהל של ה"מיספיטס". בעונה הרביעית מצטרפת להקה שלישית, "הסטינגס".

ייחודה של הסדרה מגיעה מהעובדה שזו סדרת אנימציה מוזיקלית אשר בכל פרק יש בין שניים לשלושה שירים (ובמקרה אחד בודד יש ארבעה) אשר נכתבו במיוחד לסדרה שמבוצעים על ידי אחת משלוש הלהקות (במקרים מסוימים יש גם דואטים בין שתי להקות).

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

(5 פרקים)

העונה הראשונה הידועה גם כסאגת "truly outrageous", מספרת על התחלה של הסדרה ועל ההתחלה של ג'ם. בניגוד לעונות הבאות לאחר עונה זו, המבנה של העונה מורכב בצורה כזו שהאירוע שהסתיים בפרק הקודם ממשיך בפרק הבא. העלילה נפתחת במותו של אמט בנטון, המייסד והבעלים של חברת המוזיקה "סטראלייט מיוזיק". לאחר מותו הוא הוריש מחצית מהחברה לסגנו אריק ריימונד ואת החצי השני הוריש לביתו הבכורה ג'ריקה. כאשר ביתן של ג'ריקה ואחיותיה מתחיל להזדקק לשיפוצים ג'ריקה מתכננת לקחת כסף מהחברה על מנת שתוכל לממן אותם. אבל היא מגלה שאריק השתלט לגמרי על החברה, פיטר כמעט את כל העובדים ושכר חדשים. היא מגלה שהוא מתחיל להשתמש בכספי החברה על מנת לקדם בצורה לא חוקית להקת רוק מפוקפקת בשם "החריגות" (ובהמשך מסתבר שהוא מועל בכספי החברה). באותו היום ג'ריקה ואחיותיה מגלות על סינרג'י, מחשב הולוגרמות היכולה ליצור הולוגרמות ריאליסטיות. סינרג'י נבנתה על ידי אמט על מנת שתוכל לשמש כדמות אם עבור בנותיו לאחר מותה של אשתו. בעזרת סינרג'י (ומקרני ההולגרמה המזעריים בעגיליה של ג'ריקה) ג'ריקה יוצרת את האלטר אגו שלה ג'ם ויחד עם קימבר, אג'ה ושאנה מקימות את להקת "ההולוגרמות" שנועדה להתחרות בחריגות. ג'ריקה ואריק מחליטים על ארגון תחרות להקות שתקבע על עתיד סטארלייט מיוזיק. אם בתחרות ההולוגרמות ינצחו השליטה על החברה תעבור לג'ריקה, אך במידה והחריגות ינצחו, השליטה המלאה תעבור לאריק. חמשת פרקי העונה הראשונה עוסקים בששת השבועות שלפני התחרות הגורלית, פשעיו של אריק והנסינות של החריגות להוריד את המוניטין של ההולוגרמות. בסוף העונה ההולגרמות מנצחות בתחרות וג'ריקה הופכת לבעלים החוקיים של סטארלייט מיוזיק. אך אריק ריימונד נחוש בנקמה.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

(21 פרקים)

בסוף העונה הקודמת ההולוגרמות נצחו בקרב הלהקות וכן גם זכו להיות הכוכבות של סרט בהפקתו של המפיק ההוליוודי האוורד סנדס. אך אריק והחריגות משתלטים על ההפקה והופכים את חייהן של ההולגרמות לסיוט. כאשר אחת מבנות האומנה של ג'ריקה, באני, מתחילה לאבד את מאור עיניה ג'ריקה מבינה שעליהן להמשיך לספוג את ההשתלטות של החריגות על מנת שיוכלו לממן את הניתוח שיציל את באני. המשך העונה מספר על החוויות של ההולגרמות כלהקה שרק התחילה לפרוץ לתודעה העולמית ועל הניסיונות של החריגות להעלות את המוניטין שלהן וכמובן הפשעים של אריק על מנת לקבל בחזרה את השליטה על סטארלייט מיוזיק. העונה מסתיימת בפרק בו ההולוגרמות והחריגות משתתפות בתחרות של מכירת אלבומים.

בעונה הזו נעשה שינוי בחברת האנימציה של הסדרה דבר שגרם למספר שינויים במראה של הדמויות. בעונה זו הוצגו מספר רב של דמויות שימשיכו להופיע גם בהמשך הסדרה.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

(27 פרקים)

בתחילת העונה שאנה מוזמנת להיות מעצבת האפנה הרשמית עבור סרט של שחקנית מפורסמת. עקב כך שאנה נאלצת לעזוב את הלהקה ולעבור להתגורר באחוזה של השחקנית. ג'ריקה/ג'ם, קימבר ואג'ה עורכות תחרות כישרונות על מנת למצוא מתופף חדש ללהקה. התחרות הזו ממשיכה להביא פרסום להולוגרמות וכתגובה אריק כופה על החריגות לצרף חברה חדשה ללהקה. אחרי חיפוש במספר מועדונים הם פוגשים את ג'טה, נגנית סקסופון בריטית שהגיע למצוא עבודה כמוזיקאית בארצות הברית. ג'טה מצטרפת ללהקה ובמקביל ריה זוכה בתחרות הכישרונות. לאחר התחרות שאנה חוזרת ללהקה ומתחילה לנגן בגיטרת בס. בעוד העונה הקודמת עסקה יותר בהתהוות ובצבירת הניסיון של הלהקות, העונה הזו עוסקת יותר בדמויות ובעבר שלהן ובפיתוח האופי שלהן.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

(12 פרקים)

בתחילת העונה להקה שבאה מגרמניה, "הסטינגרס" מגיע לארצות הברית. ג'ריקה ואריק ממתחרים על חתימת חוזה איתם. מסבר שלמרות הרושם הראשוני הטוב שהסטינגרס עשו על ההולוגרמות, מדובר באנשים יהירים ומתנשאים שאת רוב הונם עושים באמצעות עקיצות. על מנת להבטיח שהטינגרס יהיו בבעלותו אריק מוכר להם חצי מחברת המוזיקה שלו. מהלך זה פותח יריבות בין שלוש הלהקות. העונה הזו עוסקת בדרמה שנוצרת בין שלוש הלהקות. ההתאהבות של ראייט (סולן הסטינגרס) בג'ם, הניסיונות של מינקס לפתות את ריו, האנשים שהסטינגרס עוקצים וההתמודדות הנפשית של החריגות כאשר שתי הלהקות מצליחות לעלות לתודעת הציבור. בסוף העונה נעשית הפסקת אש בין ההולגרומות לסטינגרס כאשר ג'ם מצליחה לקרב מחדש בין ראייט ואביו. בפרק סיום הסדרה ההולוגרמות מנסות לחפש אחר אביה של באני על מנת להוציא אותה מהדיכאון.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההולוגרמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ריקה בנטון/ג'ם - ג'ריקה היא הבעלים של החברה "סטארלייט מיוזיק" ושל קרן סטארלייט לבנות יתומות. היא משתנה לג'ם הסולנית והמנהיגה של להקת "ההולוגרמות" באמצעות סינרג'י. ג'ריקה מסתירה את סודה כמעט מכולם בעיקר מבן זוגה ריו. בעוד ג'ריקה היא מאוד אחראית, קפדנית ומסודרת, כאשר היא משתנה לג'ם היא מרשה לעצמה להיות אדם יותר משחורר ונינוח. אבל בסופו של דבר גם כג'ם וגם כג'ריקה, היא מנסה לעשות את הכול על הצד הטוב ביותר.
  • קימבר בנטון - קימבר היא אחותה הצעירה של ג'ריקה. היא מנגנת על הקלידים וכותבת השירים של הלהקה. בעוד בתחילת הסדרה היא הייתה בחורה די חצופה, קלת דעת וילדותית, בהמשך היא מתבגרת, הופכת לאדם רציונלי עם ראש על הכתפיים ומתחילה לפתח את הביטחון העצמי שלה.
  • אג'ה ליש - אג'ה היא אחותן המאומצת של ג'ריקה וקימבר. הגיעה לחיות איתן כאשר הייתה בת 12. אג'ה היא נהגת טובה ובעלת חוש טכני מפותח. רוב הזמן היא קול ההגיון ופעמים רבות מצליחה להוציא את החבורה מצרות שהן נקלעו אליהן בעקבות החריגות. בן זוגה של אג'ה הוא קרייג, אחיה הגדול של סטורמר. הגיטריסטית של הלהקה.
  • שאנה אלמספורד - שנה היא אחותן המאומצת השנייה של קימבר וג'ריקה. שאנה היא טיפוס שאפתני אך רגיש והיא מנסה להעלות את הדימוי העצמי שלה כדי להצליח. למרות שהיא טובה בתחום המוזיקה חלומה הוא להיות מעצבנת אפנה ורוב הזמן היא מעצבת את התלבושות של חברות הלהקה. בשתי העונות הראשונות הייתה המתופפת של הלהקה אבל אחרי הצטרפותה של ריה היא התחילה לנגנן בגיטרת בס.
  • כרמן 'ריה' אלונסו - ריה הוצגה בתחילת העונה השלישית כאשר הפכה למתחרה בתחרות הכישרונות של ההולגרמות לאחר עזיבתה של שאנה. לריה לב רחב וטוב לב אך דימוי עצמי נמוך אשר עולה ככל שהסדרה מתקדמת. ריה היא שוחרת שלום אך גם רודפת צדק ותעשה הכול עבור האנשים שחשובים לה.

החריגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פיזז (פיליס גאבור) - פיזז היא נערה עשירה ומפונקת שננטשה על ידי אמה בגיל צעיר מאוד ואביה טיפל בה ונתן לה את כל מה שהיא רוצה. היא המנהיגה של המיספיטס והסולנית שלהן (לפעמים היא מנגנת בגיטרה אבל היא בקושי משתמשת בה). היא מקבלת התקפי זעם שהדברים לא הולכים בדרך שלה או שקוראים לה בשמה האמיתי אותו היא שונאת.
  • רוקסי (רוקסן פליגריני) - רוקסי היא הכי קשוחה ואלימה בלהקה והיא נגנית הגיטרה. היא נשרה מהתיכון דבר שהביא אותה לאנלפבתיות. היא קרובה לסטורמר ושונאת את ג'טה.
  • סטורמר (מארי פליפס) - סטורמר היא נגנית הקלידים של הלהקה והכוח היצירתי של הקבוצה (למרות שהיא לא מקבלת קרדיט על זה). היא רגישה ובעלת לב טוב ולכן היא מסתדרת טוב עם ההולוגרמות (במיוחד עם קימבר)אבל היא נגררת אחרי שאר חברות הלהקה. בתחילת הסדרה, כאשר ניסתה לעשות את הדבר הנכון היא הייתה מושפעת ללחץ חברתי מצידן של חברות הלהקה האחרות, אך בהמשך היא מפתח ביטחון עצמי. עצם העובדה שהיא שייכת לקבוצת האנטי-גיבור ויש לה לב טוב גרמה לה להפוך לאחת הדמויות האהובות ביותר בעיני הצופים.
  • ג'טה בארנס - ג'טה היא מצטרפת בעונה השלישית כחברה החדשה בלהקה כנגנית הסקסופון. היא שקרנית פתולוגית ובאה ממשפחה ענייה (וטוענת שמשפחתה עשירה). היא גם כייסת מיומנת.

דמויות תומכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סינרג'י - היא מחשב ההולוגרמות האולטימטיבי שנוצרה על ידי אבא של ג'ריקה. היא יכולה ליצור הולוגרמות מציאותיות למראה, אשר משמשות בתור הנשק הסודי של ג'ם. בנוסף היא יכולה לשנות את המראה והקול של אנשים. היא נוצרה על ידי אביהן של ג'ריקה וקימבר כדי לשמש להן דמות של הורה לאחר מותה של אשתו האהובה, ג'קי.
  • ריו פאצ'קו - בן זוגה של ג'ריקה, מנהל הבמה ומהנדס תוכני של ההולוגרמות. למרות שהוא אוהב את ג'ריקה הוא נמשך למסתוריות של ג'ם. יש לו בעיות כעס עם סודות ושקרים שאינן מוסברות באופן מלא (למרבית האירוניה, הוא בעצמו בוגד בבת זוגו) ולכן ג'ריקה מסרבת לחשוף שהיא וג'ם הן אותה אחת מחשש שהוא ירגיש נבגד.
  • לינדסי פירס - המנחה של תוכנית הטלוויזיה "לין-Z". היא מארחת באופן קבוע את ההולוגרמות ופעמים רבות המיספיטס מתפרצות לשידור.
  • ויויאן 'וידאו' מונטגומרי - צלמת צעירה ומוכשרת שמצלמת את הקליפים של ההולוגרמות. היא בת דודתה של קלאש וקיימת יריבות רבה בין השתיים.
  • ג'יזל 'דאנס' דבטז'אק - רקדנית וכוריאוגרפית מחוננת שמשתפת פעולה באופן קבוע עם ההולוגרמות. היא גם מתנדבת בבית לנוער במצוקה. בפרקים רבים בהם היא משתתפת נופלים עליה דברים.
  • האוורד סנדס - מפיק הוליוודי וידיד קרוב של ג'ם. בעל אחוזה גדולה שנתרמה להולוגרמות בסוף העונה הראשונה.
  • הרוזנת דניאל דו וואזן - רוזנת עשירה וחברת קרובה של האוורד. מעצבת אפנה מתוחכמת.
  • אנתוני ג'וליאן - במאי הקליפים של ההולוגרמות ובן הזוג של שינה.
  • גיברת ביילי - מנהלת משק הבית של קרן סטארלייט.
  • אריק ריימונד - הנבל הראשי של הסדרה. הוא מניפולטיבי וחמדן. בתחילה הוא עושה רושם טוב לג'ריקה בתקופה שבה אמט היה בחיים. לאחר מותו הוא הוריש חצי המחברה שלו לג'ריקה והחצי השני לאריק. אבל אריק השתלט על החברה והוציא את ג'ריקה. בסוף העונה הראשונה הוא הפסיד את החצי שלו לג'ריקה ומאז הוא מנסה להשתלט על החברה בדרכים לא כשרות. בנוסף על הכול הוא המנהל של המיספיטס.
  • קלאש - המעריצה הכי גדולה של המיספיטס. היא בדרך כלל מסתובבת עם מצלתיים שמחוברים לצמידים שלה. היא אומנית תחפושות ולרוב היא עושה את העבודה המלוכלכת של המיספיטס. היא בת דודתה של וידאו.
  • זיפר - ביריון חסר לב שעובד אצל אריק ועושה כל דבר עבורו כדי לחבל אצל ההולוגרמות, בין היתר: שרף את הבית של ג'ריקה, החביא פצצה באחוזת סטארלייט, הפיל פסל על ההולוגרמות חטף את קימבר פעמיים והרשימה עוד ארוכה. נעצר על ידי המשטרה בפרק ה-18 של הסדרה.
  • טאצ'רט - גאון טכני מוזר שיש לו סלידה ממגע עם אנשים אחרים. ממציא גאדג'יטים שונים בשביל אריק כדי לחבל אצל ההולוגרמות.
  • הארווי גאבור - אבא של פיזז שנותן לביתו את כל מה שהיא רוצה.
  • ג'ף וויריט - פעלולן שמשחק בסרט שההולוגרמות השתתפו בו ובהמשך מתאהב בקימר.
  • שון הריסון - שחקן בריטי שהיה בן זוגה של פיזז לפני הסדרה אך מפתח זוגיות עם קימבר. בסוף העונה השלישית נרמז שקימבר תרצה להינשא לו.
  • אנדריאנה נסיכת מורווניאה - אנדריאנה היא נסיכת מורווניאה שנראית בדיוק כמו קימבר.
  • ג'ואני סטיוארט - היא המזכירה של ג'ריקה, מנהלת העניינים הכספיים של "סטארלייט מיוזיק". היא יד ימינה של ג'ריקה.
  • קרייג פיליפס - אחיה הגדול של סטורמר שמתאהב באג'ה (שאינה יודעת שהוא אח של סטורמר). הוא גר באנגליה ומדי פעם בא לבקר את סטורמר. הוא מתופף מוכר שהתמודד נגד ריה בתחרות של בחירת כישרון אבל הוא מוותר ונותן לריה לנצח. הוא שונא את המיספיטס וחושב שסטורמר טובה מהן אבל היא אומרת שללא המיספיטס היא כלום.
  • ריצ'רד קסנטוס - איש עשיר שחי באחוזה בצפון קליפורניה. הוא מאוד אוהב ספרים ומפעיל קרן צדקה. המושגים ידידות, רצון טוב והגינות חשובים לו.
  • כריסטין - כריסטין היא המזכירה היפה של ריצ'רד ואחראית על גיוס כספים לקרן הצדקה בבעלותו.
  • ריוט - הסולן של הסטינגרס. מתאהב בג'ם ורודף אחריה פעמים רבות (ותוך כדי בורח מפיזז שהתאהבה בו). יש לו בעיות פרפקציוניזם ונרקיסיזם קשות ולכן הוא חושב שהוא הגבר המושלם.
  • מינקס - נגנית הקלידים של הסטינגרס. היא מאוד יפה ופלרטטנית. היא מתאהבת בריו ובאופן קבוע רודפת אחריו.
  • ראפטור - נגנית הגיטרה של הסטינגרס. היא אינה מתעסקת באהבה (בניגוד לשני חברי הלהקה האחרים)ובזמנה הפנוי עסוקה בהונאות ובשימוש בדמיון המפותח שלה כדי להשיג כסף.

בנות סטארלייט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלו נערות וילדות יתומות שגרות יחד עם ההולוגרמות (ובעבר עם הוריה של ג'ריקה). מתוך כל בנות סטארלייט רק ללה ובקי הן אחיותיהן המאומצות של ג'ריקה וקימבר.

  • אשלי - אשלי הייתה בהתחלה ילדה שובבה ועצבנית שעשתה לא מעט צרות להולוגרמות אבל החל מהעונה השנייה הצופים עדים לתהליך התבגרותה. בהמשך היא מקימה להקה ביחד עם ללה, בקי, דיידרה ובלהקה היא סולנית.
  • באני - באני היא ילדה ממוצא וייטנאמי שאומצה לאחר מות אימה ומאז היא חולמת על היום שבו תפגוש את אביה שהדבר היחיד שהיא יודעת עליו שהוא אמריקאי עם שיער אדום.
  • דיידרה - דיידרה רואת את עצמה כמעריצה הכי גדולה של ג'ם. היא מקימה להקה עם ללה, בקי ואשלי ובלהקה היא מנגנת בגיטרה.
  • ללה - ללה היא בת סטארלייט הוותיקה ביותר והמבוגרת ביותר. היא אחותה המאומצת השלישית של ג'ריקה וקימבר. כשג'ריקה לא בסביבה היא ובקי אחראיות על הבנות הצעירות. בהמשך היא מקימה להקה עם בקי, דיידרי ואשלי בלהקה היא מנגנת בתופים.
  • בקי - בקי היא האחות המאומצת הרביעית של ג'ריקה וקימבר והיא. היא מקימה להקה ביחד עם ללה, אשלי ודיידרי בלהקה זו היא מנגנת על הקלידים.
  • קריסי - למרות גילה הצעיר קריסי אחראית ביותר אך למרות זאת היא בעלת פחד גבהים. קריסי היא אחת משלוש בנות סטארלייט החשובות ביותר (האחרות הן אשלי ובאני).
  • לורה - לורה מגיעה באמצע הסדרה (עונה שלישית) לאחר שהוריה נהרגו בתאונת דרכים. כשהיא מגיעה היא מרגישה בודדה. נער מבית הספר העונה לשם בובי מאלץ אותה להשתמש בסמי הזיה וכשזה מתגלה היא הולכת לטיפול גמילה מסמים (אנ') ובסופו היא ואשלי מספרות למשטרה על בובי והם עוצרים אותו.
  • טרי - טרי היא ילדה פחדנית שמאמינה באמונות טפלות.
  • אן - אן היא החברה הכי טובה של קריסי. היא אוהבת ספורט.
  • מריאן - היא דיברה רק שלוש פעמים מסדרה ובגלל זה לא ידוע כלום עליה.
  • דאלרי - דיברה רק פעמיים אולם ידוע שהיא אומצה אחרי בקי.
  • ננסי - דיברה רק פעם אחת אבל לא במסגרת הסדרה אלא בפרסומת לבטיחות בדרכים.
  • ג'ואלן - אף פעם לא דיברה ולכן לא יודעים עליה כלום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]