ג'רי אוקונל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'רי אוקונל
Jerry O'Connell
אוקונל בכנס קומיק-קון 2019
אוקונל בכנס קומיק-קון 2019
לידה 17 בפברואר 1974 (בן 50)
ניו יורק
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1983
מקום לימודים
בן או בת זוג רבקה רומיין (2007–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'רמיה "ג'רי" אוקונלאנגלית: Jeremiah "Jerry" O'Connell; נולד ב-17 בפברואר 1974) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה ומדבב אמריקאי. מוכר בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "אני והחבר'ה", "ג'רי מגווייר", "המשימה מאדים", "קנגורו ג'ק" ו"אובססיבית" ובסדרות "גולשים בזמן" ו"ג'ורדן".


ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

א'וקונל נולד במנהטן שבארצות הברית, למשפחה קתולית ממוצא אירי, איטלקי ופולני. בנם הבכור של מייקל אוקונל, מנהל סוכנות פרסום, ושל לינדה, מורה לאמנות. אוקונל הוא נכדו של ראש עיריית ג'רזי סיטי לשעבר, צ'ארלס וויטקווסקי. הוא גדל במנהטן עם אחיו צ'ארלי אוקונל שגם כן התפרסם כשחקן.

בוגר לימודי קולנוע באוניברסיטת ניו יורק, שם למד בשנים 1991-1995, בנוסף למד תסריטאות והשתתף במועדון הסיף. ב-2009 נרשם ללימודים בבית ספר למשפטים בלוס אנג'לס, אך פרש עקב חזרתו לקריירת המשחק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוקונל התחיל את קריירת המשחק שלו בגיל צעיר בסדרה הבדיונית הקנדית "אני וסוד כוחי" (אנ') ובדרמת הנעורים של רוב ריינר "אני והחבר'ה", שבה לוהק לתפקיד הילד השמן והביישן ורן טסיו. קיבל את הבמה הראשית לראשונה באמצע שנות ה-90 בסדרת המדע בדיוני "גולשים בזמן" (1995-1999) שם גילם את הסטודנט לפיזיקה קווין מלורי, בקומדיה המוזיקלית "הדירה של ג'ו" ובדרמה "ג'רי מגווייר" בה גילם את כוכב הפוטבול העולה פרנק קושמאן. בשנת 1997 הופיע גם בסרט האימה "צעקה 2" בתור דרק החבר של סידני פרסקוט (נב קמפבל).

בשנת 2000 שיחק במותחן ההרפתקאות הבדיוני "המשימה מאדים" בתפקיד פיל אולמייר חבר צוות המשלחת המיוחדת למאדים. ב-2001 התפרסם בתפקיד הקומי של מייקל דלאני בסרט "אמריקן גאי" שמסתבך עם הימורים והתקווה היחידה שלו היא לחתן את חברו הטוב קייל (ג'ייק ביוסי) ולקבל חצי מיליון דולר מהתערבות חבריו. באותה שנה התחיל לשחק בסדרת הפשע "ג'ורדן" בדמותו של הבלש וודי הויט המסייע לפתולוגית ד"ר ג'ורדן קאוונה בחקירותיה. ב-2003 הופיע בתפקיד הראשי בקומדיית הפעולה "קנגורו ג'ק" בתור צ'ארלי קארבון, מעצב שיער שמסתבך עם המאפיה האוסטרלית. ב-2004 כתב והפיק את הקומדיה "בתו של הנשיא". ב-2009 השתתף במותחן "אובססיבית" בתור בן חברו לעבודה של הבנקאי דרק צ'ארלס (אידריס אלבה). ב-2010 השתתף בקומדיית האימה "פיראנה 3D". ב-2010–2011 הופיע בתפקיד ראשי במשותף עם ג'יימס בלושי בעונה היחידה של סדרת הדרמה המשפטית The Defenders, ושניהם גילמו צמד פרקליטים בלאס וגאס. בנובמבר 2011 שיחק למשך חצי שנה בהצגה הקומית "סמינר" בברודוויי, לצד אלן ריקמן.

ב-2015 חזר לברודוויי ככותב בהצגה "Living on Love". בשנת 2016 שיחק למספר פרקים בסדרת הדרמה "מיליארדים" המשודרת ברשת Showtime, בתפקיד סטיבן בירץ'.

מאז 2015 ועד 2020 דיבב את סופרמן/קלארק קנט בשבעה סרטים בסדרת סרטי האנימציה לקהל בוגר מבית יקום סרטי האנימציה המקוריים של DC ומבית DC Animated Movie Universe(אנ').

אוקונל מדבב את קומנדר ראנסום, הקצין הראשון של ה"סריטוס", בסדרת האנימציה "מסע בין כוכבים: סיפונים תחתונים" ששידוריה החלו בשנת 2020, ובכך הצטרף לאשתו, רבקה רומיין, שמגלמת את דמותה של אונה צ'ין-ריילי, הקצינה הראשונה של ה"אנטרפרייז", בסדרות ("מסע בין כוכבים: דיסקברי", "מסע בין כוכבים: מסעות קצרים" ו"מסע בין כוכבים: עולמות חדשים ומשונים") מאותו הזיכיון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2007 נשוי לשחקנית ודוגמנית העבר, רבקה רומיין. ב-2008 נולדו לזוג תאומות.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'רי אוקונל בוויקישיתוף