גדעון כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גדעון כהן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 21 באוגוסט 1936
רחובות, פלשתינה (א"י) עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 29 באוקטובר 2018 (בגיל 82) עריכת הנתון בוויקינתונים
עמדה שוער עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גדעון (גיגי) כהן (21 באוגוסט 193629 באוקטובר 2018) היה ספורטאי ומאמן רב תחומי[1]. ככדורגלן שיחק בעמדת השוער בקבוצות רבות, וכן היה שוער נבחרת ישראל בכדוריד.

גדעון כהן, שנולד ברחובות, התחרה בענפי ספורט נוספים, כגון הוקי שדה, טניס שולחן (זכייה בגביע אליפות בסיס חיל אוויר) וכדורסל (זכייה באליפות חיל האוויר). הוא לא עשה הפרדה חדה בין התחומים השונים וכך נוצר מצב בו לעיתים השתתף בשבת בבוקר במשחק הוקי, לפני הצהרים השתתף במשחק כדוריד ואחר הצהרים עמד בשערה של קבוצת כדורגל.

הקריירה בכדורגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדעון כהן החל את הקריירה הספורטיבית שלו כחלוץ בקבוצת הנוער של מכבי רחובות בכדורגל. בגיל 16 עלה לשורות קבוצת הבוגרים וכבר במשחק הראשון, נגד הפועל רמת גן, הבקיע שער, היחיד של קבוצתו באותו משחק, שהסתיים בתוצאה 1-1. במהרה עבר כהן לשחק בעמדת שוער, ואף הצליח לעצור בעיטות פנדל שבעטו לעברו יעקב ויסוקר מהפועל פתח תקווה ובן-צבי ממכבי חיפה.

מהשער של מכבי רחובות עבר כהן לשער של בית"ר ירושלים ועבור העברתו קיבלה מכבי רחובות אלף לירות מבית"ר ירושלים. כהן הגן גם על השער של סקציה נס ציונה ושל מכבי שעריים, וכן הגן על שערה של בני יהודה תל אביב (בשנים 1962 - 1964[2]). משום נוהגו לעבור מקבוצה לקבוצה, זכה לכינוי "השוער המעופף".

קריירת המאמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדעון כהן היה בוגר המחזור הראשון למאמני כדורגל, שהתקיים במכון וינגייט. הוא אימן, יחד עם יצחק מזרחי, את מכבי שעריים, אך פרש ממשרה זו לאחר שני אימונים עבר לאימון קבוצת הפועל לוד. לאחר מכן אימן את הפועל אשקלון[3]. לאחר שמכבי שעריים ירדה לליגה השלישית, הוזעק גדעון כהן וקיבל את האימון שלה ותוך שנתיים עלה איתה שתי ליגות. לאחר מכן קיבל כהן את אימון נבחרת הנוער של ישראל. בשנת 1996 מונה למאמן מכבי נתניה בליגת המשנה, ולאחר כשנה סיים את תפקידו.

הקריירה בכדוריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 21 החליט כהן לנסות את כוחו גם כשוער כדוריד והצטרף בתפקיד זה למסע של נבחרת רחובות בכדוריד בהולנד, ב-1956. במקביל לקריירה כשוער מכבי רחובות בכדורגל, הצטרף כהן לקבוצת הכדוריד מכבי רחובות, קבוצה שהוביל אחיו, אורי כהן, ונקלט היטב בתחום הכדוריד. ב-1957 היה שוער נבחרת ישראל בכדוריד במשחקי המכביה החמישית.

גדעון כהן נפטר ב-29 באוקטובר 2018.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הלל ורד, ואלה תולדות... כדוריד רחובות (תל אביב: חמו"ל), 2010.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שחקן ומאמן בשלושה ענפי ספורט, מעריב, 4 בינואר 1967
  2. ^ גדעון כהן באתר של מוזיאון בני יהודה
  3. ^ מאיר ריפמן, חבל שעכשיו לא מחזור אחרון..., מעריב, 6 בדצמבר 1982