גודזילה (סרט, 2014)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גודזילה
Godzilla
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על סדרת סרטי "גודזילה"
בימוי גארת' אדוורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי תומאס טול
ג'ון ג'אשני
מרי פרנט
בראין רוג'רס
תסריט דייוויד קלהאם, דרו פירס, דייוויד ס. גויר, פרנק דרבונט, מקס בורנשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה בוב דאסיי
שחקנים ראשיים אהרון ג'ונסון
קן ואטאנבה
אליזבת אולסן
ז'ולייט בינוש
סאלי הוקינס
דייוויד סטראתיירן
בריאן קראנסטון
מוזיקה אלכסנדר דספלה
צילום סימוס מק'גרבי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה אולפני לג'נדרי, האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ארצות הבריתארצות הברית 15 במאי 2014

ישראלישראל 15 במאי 2014
משך הקרנה 123 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מדע בדיוני, קאייג'ו, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 160 מיליון דולר
הכנסות $524,976,069 [1]
הכנסות באתר מוג'ו godzilla2012
סרט הבא קונג: אי הגולגולת
www.godzillamovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גודזילהאנגלית: Godzilla) הוא סרט מפלצות אמריקאי המבוסס על המפלצת הבדיונית גודזילה מזיכיון הסרטים בעל אותו השם. את הסרט ביים גארת אדוארדס ומככבים בו אהרון ג'ונסון, קן ואטאנבה, אליזבת אולסן, ז'ולייט בינוש, סאלי הוקינס, דייוויד סטראתיירן ובריאן קראנסטון.

הסרט הופק על ידי האולפנים האמריקאיים "אולפני לג'נדרי" ו"האחים וורנר" והאולפן היפני "טוהו". זהו הסרט האמריקאי השני העוסק בגודזילה מאז האחרון שיצא בשנת 1998 והוא הסרט הראשון בזכיון יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי. הסרט יצא ברחבי העולם ב-15 במאי 2014 ובארצות הברית ב-16 במאי באותה שנה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בתיאור הפצצת האטול ביקיני בפצצת מימן. בעוד נהוג לחשוב שהפצצה נועדה לניסוי, מתברר כי מטרתה היא חיסול מפלצת ימית ענקית הנראית בחטף.

בשנת 1999, המדענים אישירו סריזאווה וויויאן גראהם (קן ואטאנבה וסאלי הוקינס בהתאמה) מגיעים לפיליפינים ומגלים עצמות ענק וביצי עצמים לא מזוהים. מאוחר יותר מתברר כי אחת הביצים בקעה, וכי ישנה דליפה במתקן גרעיני בטוקיו, יפן. במהלך הדליפה מאבד המהנדס ג'ו ברודי (בריאן קראנסטון) את אשתו סנדרה (ז'ולייט בינוש), העובדת עמו במתקן. בנוסף הדליפה גרמה לרעידת אדמה, וכך הוחלט שמחוז ג'אנג'ירה יפונה ותאסר הכניסה אליו.

חמש עשרה שנה לאחר אירועים אלה, בנו של ג'ו, פורד (אהרון ג'ונסון), הוא קצין העוסק בנטרול פצצות בצבא ארצות הברית. פורד גר עם אשתו, אל (אליזבת אולסן), ובנו, סאם (קרסון באלד), בסן פרנסיסקו. כאשר נודע לפורד כי אביו נאסר על פלישה למתחם שבו אירעה הדליפה, הוא טס ליפן כדי להוציאו ממאסר. ביפן, ג'ו משכנע את פורד להצטרף אליו ולגלות את האמת אודות הדליפה במתחם. כשהם מגיעים לשם, הם מגלים כי אין שם שום קרינה רדיואקטיבית, בניגוד לסיבה הרשמית שבגינה נאסרה הכניסה לשטח. הסיבה האמיתית היא איום מסתורי ומוזר יותר: מתברר כי במתקן מוחזק גוף של בעל חיים ענקי להפחיד.

היצור המכונף, זכר המכונה מוטו (M.U.T.O. – Massive Unidentified Terrestrial Organism, אורגניזם ארצי מאסיבי בלתי מזוהה), מתעורר ובורח מן המתקן. בנוסף לחוזק גופו, הוא פולט קרינה שמשביתה כל מעגל חשמלי, וכך מתחיל מסע של אימה וזריעת הרס, אחר כך במתקן שכתוצאה מהתפרעותו של היצור המכונף, קורס, מצליח היצור להרוג את אביו של פורד ולמחרת, סריזאווה וגראהם מציגים בפני פורד את כל האמת על המוטו, ואפילו אודות "גודז'ירה" (גודזילה ביפנית), זוחל פרהיסטורי עתיק יומין שכעת חוצה את האוקיינוס השקט.

בהמשך בורח מוטו נוסף ממכלאתו באתר לפסולת גרעינית. הפעם זו נקבה, והיא גדולה באופן משמעותי מן הזכר (אם כי לא מכונפת), זוג המוטו מתאחד וקרב ענקים מתפתח בינם לבין גודזילה, אשר גורם לחורבן נורא בערי יפן, הוואי ומערב ארצות הברית בעוד גודזילה מתחיל מאבק אלים עם המוטו המכונף בשדה התעופה של הוואי. בני האדם מנסים לשווא להילחם ולירות פצצות רבות בשלוש המפלצות, ואף שוקלים להשתמש בנשק גרעיני. אך סריזאווה מזהיר כי גודזילה והמוטו ניזונים מהקרינה הגרעינית, ומציע קודם להניח לגודזילה לחסל את שני המוטו, שכן הוא מאמין שגודזילה שם כדי ליישב את הסדר על כנו.

לאחר שהמוטו הביסו את גודזילה, הנקבה חופרה קן גדול באמצע העיר ומטילה שם את ביציה. לצדם היא מניחה טיל גרעיני שבן זוגה גזל מרכבת צבאית, על מנת שיתמלא הקן בקרינה שתעזור לעוברים להתפתח. פורד מצטרף ללוחמים הרגליים החודרים לזירת הקרב המפלצתית. לאחר שאלו מחלצים את הטיל, פורד שורף את הקן, ורואה את הנקבה שואגת בצער, אך שכאשר היצור העצום ניסה להרוג את פורד, גודזילה קם וירק על המוטו הנקבה את הקרן האטומית שלו, ומצליח להרוג את המוטו הזכר בחבטת זנב אחת, אבל זה גרם לגורד שחקים ליפול עליו ולעלפו.

בינתיים, הצבא נלחם במוטו הנקבה, מה שמשיג לפורד מספיק זמן לעצור את הפצצה הגרעינית שנמצאה בספינה קרובה, אך שאזלו כוחותיו, המוטו הנקבה הגיעה וניסתה להורגו. אך לפתע, גודזילה שב והצליח להרוג את המוטו הנקבה בכך שירק את הקרן שלו לתוך גרונה מה שפירק את ראשה החוצה, אבל זה גמר את כוחו והוא שב ליבשה ונחשב למת.

לבסוף, פורד מתאחד עם אשתו ובנו, וגודזילה התעורר משנתו וחזר לים, אבל לא לפני ששאג שאגת ניצחון ובזה מסתיים הסרט.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה לסרט כתב והלחין אלכסנדר דספלה.

מפלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גודזילה - טורף אלפא קדמוני שקיומו נשמר בסוד על ידי סוכנות מונארך מאז שנת 1954.
  • מוטו (אנ') - מופיעים 2 פרטים, נקבה וזכר, המשמשים כאנטגוניסטים הראשיים של הסרט. שניהם נהרגו על ידי גודזילה.
  • מות'רה - פרפרית ענקית הנראית בתמונה על לוח.

המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי

אדוארדס אמר שהוא רצה שגודזילה יהיה סרט עם סוף מסכם וללא כול רמיזה לסרט המשך, למרות שהוא לא התנגד לאפשרות של סרטי המשך עתידיים. "אני רוצה סיפור שמתחיל ונגמר, ומשאיר אותך בהיי. זה כול מה שאכפת לנו כשאנחנו עושים את זה. אם הסרט יוצא טוב, האחרים יוכלו לבוא, אבל בואו נתרכז בסרט העכשווי ולא ניתן לדעתנו להיות מוסחת מדברים אחרים".

ב-18 במאי 2014, עם הצלחתו של הסרט החדש, אולפני "Legendary Pictures" אישרו את צאתו של סרט ההמשך. בראיון קודם עם אדוארדס שנשאל לגבי המשך, הוא הצהיר כי הוא היה רוצה לעשות המשך בסגנון "השמדת כל המפלצות" שמשתמש בקונספט של "מונסטר איילנד".

ב-26 ביולי, אושר שהמפלצות רודן, מות'רה (שנרמז עליו כבר בסרט הנוכחי) וקינג גידורה, הקאייג'ו המפורסמים מסרטי "גודזילה" האחרים יופיעו בסרט ההמשך. וב-14 באוגוסט התאריך 8 ביוני 2018 נקבע לסרט והוא יקרא ע"פ שמועות "גודזילה 2", אך זהו איננו שמו הרשמי של ההמשך.

ב-14 באוקטובר 2015 אושר שסרט קרוס-אובר של גודזילה וקינג קונג בשם "גודזילה נגד קונג" שיהווה המשך ל"גודזילה 2" ייצא בשלהי 2020. עם זאת, ב-10 במאי 2016 אושר ש"גודזילה 2" נדחה ל-22 במרץ 2019 והקרוסאובר עם קונג נדחה גם הוא לתאריך 29 במאי 2020. ורק שלושה ימים מאוחר יותר, הודיע אדוארדס כי הוא לא יביים או ייקח חלק בהפקתו וכתיבתו של "גודזילה 2".

ב-20 באוקטובר 2016, מייקל דוהרטי וזאק שילדס כעת הצטרפו למלאכת הכתיבה של הסרטים הבאים, ושבכוונת חברת Legendary להסדיר "חדר כתיבה" כדי להרחיב את היקום הקולנועי המוביל לגודזילה נגד קונג. ופחות מחודש לאחר מכן, שונה שמו של גודזילה 2 לגודזילה: מלך המפלצות. בינואר 2017, דווח כי דוהרטי גם יביים את הסרט ושהשחקנית מילי בובי בראון תככב בתפקיד ראשי. בנוסף, לסדרת הסרטים ניתן השם "יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי".

במאי 2019 יצא סרט ההמשך בשם גודזילה: מלך המפלצות[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גודזילה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:הארץ

    פרמטרי חובה [ 4 ] חסרים
    עכבר העיר, גודזילה 2: מלך המפלצות, באתר הארץ