גורן (מסע בין כוכבים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
גורן
Gorn
הגורן שקפטן קירק נאבק בו בפרק "Arena"
הגורן שקפטן קירק נאבק בו בפרק "Arena"
הגורן שקפטן קירק נאבק בו בפרק "Arena"
הופעה ראשונה "Arena", "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית"

ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", הגורן (במקור: Gorn) הם גזע של חייזרים זוחלים דמויי אדם מ-"הגמוניית הגורן".

היסטוריה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגורן יצרו קשר עם הסינדיקט "אוריון" כבר בשנת 2154. שמה של ממשלתם, על פי הפרק "Bound" של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", הוא "הגמוניית הגורן". עם זאת, במשחקי המחשב "Star Trek: Starfleet Command" ו-"Star Trek: Starfleet Command II: Empires at War" ממשלת הגורן מכונה "קונפדרציית הגורן".

בשנת 2267, הגורן יצרו לראשונה מגע עם הפדרציה בססטוס III, אולם אי-הבנה כמעט והובילה למצב של מלחמה (הפרק "Arena" של "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית", בו בובי קלארק גילם את דמות הגורן). למרות שלגורן היו תביעות טריטוריאליות, הפדרציה הקימה התיישבות על כוכב זה בשנת 2371, דבר המעיד כי המתח בין שני הצדדים התרכך מאוחר יותר.

תיאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגורן הפכו לאחת מצורות החיים הבדיוניות הפופולריות ביותר ב-"מסע בין כוכבים", בשל העיצוב המרשים של האמן וואה צ'אנג, והאישיות הבלתי נשכחת של הגורן. חיה שורקת ואיטית, אך קטלנית, קפטן הגורן מפגין גם את יכולתו להיות ערמומי ושטני; מצחקק ברשעות לעצמו, בעודו מכין מלכודת עבור קפטן קירק, ולאחר מכן מבטיח לקפטן שאם יסגיר את עצמו, הגורן יהפוך את מותו ל-"רחום ומהיר". הפרק "Arena" נחשב לאחד מהפרקים הקלאסיים של הסדרה.

הגורן סלאר; מתוך הפרק "In a Mirror, Darkly Part II" של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2005.

במשך שנים, "Arena" הייתה הופעתו היחידה בלייב אקשן של הגורן, למרות ששמו של הגזע הוזכר מעת לעת. בשנת 2005, בפרק של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" הופיעה דמות של גורן (אם כי ביקום המראה בלבד) בפרק "In a Mirror, Darkly Part II". בפרק זה, גורן (בשם סלאר) היה משגיח על קבוצה של עבדים השייכים לת'וליאנים של יקום המראה, בניסיון טכנולוגיה מספינת החלל מדגם Constitution - ה"דיפאיינט" NCC-1764, אשר הובאה מהיקום "הנורמלי". סלאר הסתתר במסדרונות הספינה, והרג כמה אנשי צוות, עד שנהרג על ידי ג'ונתן ארצ'ר של יקום המראה. לצורך הופעתו, סלאר עוצב והוצג באמצעות אנימציה ממוחשבת, ונראה שונה מהמראה המקורי; השינוי הבולט ביותר היה חסרונן של העיניים המורכבות. סלאר גם זז הרבה יותר מהר מאשר הגורן שבו קפטן קירק נאבק. מאחר שהפרק הכפול "In a Mirror, Darkly" מתרחש כולו ביקום המראה, הקשר שנראה בין אמפריית כדור הארץ לבין היצור איננה סותרת את המגע הראשון עם הגזע שתואר בפרק "Arena".

הגורן הופיעו בסדרה "מסע בין כוכבים: סדרת האנימציה", בפרק "The Time Trap".

ב-2022 הופיעו הגורן בשני פרקים בעונתה הראשונה של הסדרה "מסע בין כוכבים: עולמות חדשים ומשונים", שניהם מתרחשים לפני הפרק "Arena". בפרק הרביעי, "Memento Mori", מופיעה ספינת גורן שמאיימת להשמיד את ה"אנטרפרייז" בפיקודו של פייק. הגורן לא נראים בשום שלב בפרק, מה ששימר את האמירה לפיה בני האדם והגורן לא נפגשו מעולם. בפרק זה מוצגים הגורן כציידים מתוחכמים שאינם מרפים מטרפם עד להשמדתו או לכידתו. בפרק התשיעי בעונה, "All Those Who Wander", נתקלת ה"אנטרפרייז" בגורן פעם נוספת, הפעם במושבת רבייה בה בוקעים אבקועי הגורן, שניזונים על טרף חי שמסופק להם על ידי הבוגרים שמושכים לכוכב ספינות חלל באמצעות אותות מצוקה. גם בפרק זה לא נתקלים אנשי צוות הספינה בגורן בוגר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]