גור בנטביץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף גור בנטוביץ')
גור בנטביץ'
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 ביולי 1964 (בן 59) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג מאיה קניג עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.planetgur.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גור בנטביץ' (נולד ב-23 ביולי 1964) הוא במאי קולנוע, תסריטאי ושחקן ישראלי, אשר ידוע בעיקר בזכות "סרטי השוליים" שביים, ובהם "הכוכב הכחול" ו"משהו טוטאלי", שעם השנים הפכו לסרטי קאלט בתעשיית הקולנוע המקומי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנטביץ' למד בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. בסרט הגמר שלו, "מצב החסה" (1991), נמצאים המרכיבים המרכזיים של יצירתו העתידית: סמים, חיי הצעירים בתל אביב, אווירה עצלה והזויה.

בשנת 1995 יצא סרטו "הכוכב הכחול", סרט מסע סוריאליסטי, דל תקציב, שהפך לסרט פולחן והוקרן למעלה משבע שנים ברציפות בהקרנות חצות בסינמטק תל אביב. את דמותו של מולי, התפקיד הראשי בסרט, גילם השחקן אלון אבוטבול.

בשנת 2000 יצא סרטו "משהו טוטאלי", סרט מסע קליל על שלושה בחורים היוצאים להציל אהובה משותפת מהכלא בהודו, על רקע המצאתו של סם חדשני. הסרט צולם בישראל, בהולנד ובהודו. בכתיבת התסריט בנטביץ' שיתף פעולה עם אתגר קרת, ובתפקידים הראשיים שיחקו מאור כהן וטינקרבל.

בשלושת הסרטים האלה, בנטביץ' גם שיחק תפקידים - הן משניים והן ראשיים יותר.

הוא ביים מספר פרקים בסדרות הטלוויזיה: "טייק אווי" (2001), "בסימן ונוס" (2005), "הילדים מגבעת נפוליאון" (2003) ו"מסכים" (2008) ואת סרטי האנימציה: "סטטוס קוו" (2002)[1] ו"שייקספיר מעורב" (2003)[2], בשילוב עם ניר מטרסו.

באוקטובר 2009 יצא סרטו "פרילנד", והוא הוקרן מדי יום שישי בהקרנת חצות בסינמטק תל אביב. הסרט הוא למעשה עריכה מחודשת של קטעים שביים בנטביץ' עבור סדרת הטלוויזיה "מסכים" והוא עוסק בבועז (אמנון פישר), רוקיסט מתוסכל המוצא מפלט מהשעמום הקיומי בפרי לנד - מן עולם וירטואלי תלת־ממדי דמוי Second Life. מלבד פישר משחקים בסרט טינקרבל, מאיה מרון ואנטוני קול.

ב-2012 שיחק תפקיד ראשי בסרט הקולנוע "אורחים לרגע", שביימה אשתו - הבמאית מאיה קניג.

בשנת 2013 יצא לאקרנים סרטו, "לרדת מהעץ"[3], בכיכובם של שרה אדלר וגל תורן. הסרט מספר על ניצ (תורן), החוזר מנדודיו בתקווה להשיב אליו את חברתו שעזב (אדלר), ובמקום זה מוצא את עצמו תחת הדירה שלה, תקוע על צמרתו של עץ המיועד לעקירה וזה הופך בלית ברירה לדמות מפתח במאבק האקולוגי שמנהלת השכונה כנגד הגזירה.

באותה שנה שיחק בעונה השנייה של סדרת הפשע "נויורק".

בשנת 2014 שיחק בסדרה "בתולות" בתור לייזר ובסרט "10% ילדה שלי".

בשנים 2017–2018 השתתף בטלנובלה של הוט "פולמון" בתפקיד נזיר.

ב-2019 יצא סרטו האוטוביוגרפי-למחצה "קצפת ודובדבנים", שבו הוא מגלם את דמותו של צורי שוסטק, במאי שסרטו האמנותי לא נוחל הצלחה, והוא מבלה לילה עם שלל דמויות שמנסות לסייע לו.

בנטביץ' הוא נינו של הלל יפה ונכדו של יוסף בנטואיץ'. ב-2015 יצא סרטו התיעודי "סינדרום בנטביץ'"[4], העוסק בתולדות משפחת בנטביץ' המתפרשת על פני כ-150 שנה.

בשנת 2022 גילם את טמיר טסה בסדרת המתח-ריגול "בוגד".

בנטביץ' נשוי למאיה קניג, ולהם שתי בנות ובן. מתגורר עם משפחתו בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]