גיא ויהל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיא ויהל
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-2011
סוגה פופ רוק
חברת תקליטים ארומה מיוזיק
חברים
גיא מנטש
יהל דורון

גיא ויהל הוא צמד זמרים-יוצרים ישראלים המורכב מגיא מנטש ויהל דורון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיא מנטש גדל בוורד יריחו ויהל דורון בן לאב המשרת בחיל האוויר ועבר בין בסיסים שונים בארץ. הם נפגשו בגיל 12 כששהו יחד בפנימיית הדסים שבשרון. השניים ניגנו יחד, גיא בתופים, ויהל בגיטרה. השיר הראשון שניגנו יחד היה "אור הירח" של הזמר אביב גפן.

בשנת 2011, הוציאו אלבום ראשון באנגלית תחת הכינוי RevelDay וכך נקרא גם שם האלבום, אותו כתבו והפיקו בעצמם. האלבום כולל גם גרסת כיסוי שביצעו לשיר "Sex on Fire" של קינגס אוף ליאון.

הצמד זכה לחשיפה משמעותית כאשר לקח חלק בעונה הראשונה של תוכנית הכישרונות The Voice בהנחיית "המנטור" אביב גפן.

בשנת 2012 השתתפו בפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר" והלחינו את השיר שעות של אמת שנכתב על ידי סרן עמנואל בן ישי. השיר הולחן במקור למירי מסיקה, ובסופו של דבר גיא ויהל ביצעו את השיר בעצמם.

ב-2013 הוציאו אלבום שני, בעברית, בשם "גיא ויהל" ובהפקתו של עופר מאירי. מתוך האלבום יצאו 3 סינגלים: רצים באוויר, להציל אותי ו-תראי אני אוהב. כל השירים נכנסו למצעד הישראלי השנתי תשע"ג בגלגלצ. השיר "להציל אותי" הגיע למקום ה-40, השיר "תראי אני אוהב" הגיע למקום ה-22, והשיר "רצים באוויר" הגיע למקום ה-12. סינגל נוסף שיצא הוא היא לא רוצה לחזור. באותה השנה, זכו בפרס אקו"ם על שם ענבל פרלמוטר לתגלית השנה.[1]

בשנת 2014 הוציאו הצמד את הסינגלים "מרוב אושר", ו"שמים בוערים", כשירים ראשונים מתוך אלבום שלישי וכתבו את הפתיח לסדרה שוברי גלים.

ב-15 בפברואר 2015 הוציאו את הסינגל "בא לי לדבר" שהגיע למקום הראשון במצעד השבועי של מדיה פורסט.[2] בספטמבר של אותה השנה נבחרו גיא ויהל מתוך 20 אומנים שונים להיות מופע החימום ללהקת בון ג'ובי.

בנוסף, גיא ויהל כותבים ומשמשים מפיקים מוזיקליים לזמרים רבים כמו לירן דנינו, הראל סקעת, מירי מסיקה, רוני דלומי, עילי בוטנר וילדי החוץ ואחרים. בין היתר, גיא ויהל כותבים ומפיקים גם קטעים רבים לפרסומות ולסדרות טלוויזיה; בין היתר כתבו הלחינו והפיקו את שיר הפרסומת של בר רפאלי - under the water, פרסומת למפעל הפיס, ל-רנואר, כתבו את הפסקול לסדרה 'היהודים באים' בערוץ הראשון ועוד.

ביוני 2015 יצא אלבומם השלישי "שמים בוערים".

באוקטובר 2015 כתבו ושרו את שיר הפתיחה של הסדרה "מריו".

בפברואר 2017 יצא הסינגל "השמש תזרח", שזכה במקום ה-22 במצעד השנתי של גלגלצ של שנת תשע"ז.[3]

באפריל 2018 יצא הסינגל "יהיה טוב" מתוך אלבומם הרביעי "השמש תזרח".[4] במאי 2019 הוציאו את "המבריח הקטן" במסגרת פרויקט שם עולם 2019.

בשנת 2020, הפיקו את השיר "אור" של אודיה, שזכה להצלחה והגיע למקום השישי במצעד הרשמי של גלגלצ.[5]

באוגוסט 2021, יצא לאור ספרו הראשון של יהל – "ביום שאמרת לי שאת אוהבת אותי".

בשנת 2022 לקח יהל חלק בכתיבת השיר "Head Up", ביחד עם אשתו נעמה כהן, אלה דורון ולירון לב, אחד משני השירים שנבחרו עבור ספיר סבן, שעלתה לגמר התוכנית, לקראת הליך הבחירה הישראלי לאירוויזיון 2022.

ב-11 ביולי 2023 הוציא יהל את הסינגל "לרקוד". ב-3 באוגוסט הוציא יהל את אלבום הבכורה שלו, "עננים בתוך הבטן".

ב-4 בינואר 2024, במהלך מלחמת חרבות ברזל, הוציא הצמד את השיר "מחכים לאור" לזכרו של לאור אברמוב, שנרצח בטבח בפסטיבל נובה. לאור היה בנו של דיג'יי דרוויש, אחד מהתקליטנים המובילים בסצנת הטראנס, ועשה את צעדיו הראשונים בסצנת מוזיקת הטראנס בעקבות אביו.[6] ב-14 במרץ של אותה השנה הוציאו את הסינגל "בית נורמלי".[7]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהל דורון נשוי לנעמה כהן, ולהם שני ילדים. מ-2014 גיא מנטש נמצא בזוגיות עם הזמרת והשחקנית מארינה מקסימיליאן. בינואר 2022 הם התחתנו, לשניים שתי בנות.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיא ויהל בהופעה ביבנה, אוקטובר 2023

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאה
2019 פרסי נבחרי השנה של פרוגי הרכב השנה במוזיקה מועמדות
2020 מועמדות
2021 מועמדות
2022 מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]