גיבורים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך לא מעודכן, פירוט יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך לא מעודכן, פירוט יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
גיבורים
Heroes

סוגה דרמה
מדע בדיוני
יוצרים טים קרינג עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים טים קרינג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים מאסי אוקה
דייוויד אנדרס
קריסטן בל
גרג גרונברג
נואה גריי קיביי
דיינה דייוויס
מיילו ונטימיליה
אלי לרטר
רוברט נפר
היידן פנטייר
אדריאן פסדר
סנטיאגו קבררה
זאכרי קווינטו
ג'ק קולמן
ג'יימס קייסון לי
טוני קייפרס
ליאונרד רוברטס
כריסטין רוז
דניה רמירז
סנדהיל רממורת'י
מדבבים מלאני הינזה (Simone Deveaux) עריכת הנתון בוויקינתונים
פסקול ונדי מלבוין
ליסה קולמן
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 78 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך Heroes Reborn עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק טים קרינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל טים קרינג
דניס האמר
אלן ארקוש
גרג בימן
חברת הפקה יוניברסל טלוויז'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה NBCUniversal הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים לורי מוטייר
מייק קטלסן
מייקל אס. מרפי
דון ארון
סקוט בויד
כריסטופר ליס
אתר צילומים לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים נייט גודמן
צ'רלי ליברמן
אדוארד ג'יי. פיי
מוזיקה ליסה קולמן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור NBC עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל yes stars Action בלוויין
סטאר וורלד בכבלים
פורמט (תמונה) 1080i 16:9 (HDTV)
פורמט (קול) דולבי דיגיטל
תקופת שידור מקורית 25 בספטמבר 20068 בפברואר 2010
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיבוריםאנגלית: Heroes) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמה ומדע בדיוני, שנוצרה על ידי טים קרינג ושודרה ב-NBC במשך ארבע עונות מ-25 בספטמבר 2006 עד 8 בפברואר 2010. הסדרה מספרת את סיפוריהם של אנשים רגילים המגלים יכולות על-אנושיות, וכיצד יכולות אלה משפיעות על חייהם של הדמויות. הסדרה מחקה את הסגנון האסתטי וסיפורים של ספרי קומיקס אמריקאיים, באמצעות שימוש בקשתות עלילה קצרות המתפרשות על פני מספר פרקים אשר יוצרות קשת עלילה אחת רחבה.[1] הסדרה צולמה בעיקר בלוס אנג'לס, קליפורניה.[2]

העונה הראשונה זכתה לשבחי הביקורות וזכתה בממוצע של 14.3 מיליון צופים בארצות הברית, ובכך הייתה הדירוג הגבוה ביותר לפיילוט של סדרת דרמה ב-NBC מזה חמש שנים.[3] העונה השנייה של גיבורים משכה ממוצע של 13.1 מיליון צופים,[4] והייתה לסדרה היחידה של רשת NBC שהתברגה לרשימת 20 התוכניות הנצפות ביותר בשנת 2007/8.[5] הסדרה צברה מספר פרסים ומועמדויות, כולל פרס אמי, פרס גלובוס הזהב, פרסי בחירת הקהל ופרס האקדמיה הבריטית לטלוויזיה.[6]

NBC הודיעו על ביטול הסדרה ב-14 במאי 2010.[7]

ב-2014 הודיעה רשת NBC כי אמורה לעלות סדרת בת ל״גיבורים״ שתקרא "Heroes: Reborn" ותכיל 13 פרקים. הם לא שללו שחלק מהשחקנים ישובו. הסדרה יצאה בשנת 2015, ולאחר עונה אחת בלבד הודיעו כי הסדרה לא תחודש לעונה שנייה.

עונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה כותרת בעברית מס' פרקים פרק ראשון פרק אחרון
1 Volume One: Genesis בראשית 23 25 בספטמבר 2006 21 במאי 2007
2 Volume Two: Generations דורות 11 24 בספטמבר 2007 3 בדצמבר 2007
3 Volume Three: Villains נבלים 13 22 בספטמבר 2008 15 בדצמבר 2008
Volume Four: Fugitives פליטים 12 2 בפברואר 2009 27 באפריל 2009
4 Volume Five: Redemption גאולה 19 21 בספטמבר 2009 8 בפברואר 2010

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"גיבורים" מתארת עולם בו מספר מצומצם של אנשים, כתוצאה מאנומליה גנטית משותפת, מפתחים כוחות ויכולות על-אנושיות. אותם אנשים מתקראים "גיבורים" ברוב המקרים, ולעיתים מסיבות עלילתיות "נבלים". זאת על פי מסורת קומיקס אמריקאי קלאסי, המתבטאת בין השאר באפיון הדמויות, צילום הפרקים, וחיתוך קווי העלילה המקבילים.

בכל עונה הסדרה מתמקדת במספר קווי עלילה מקבילים, כאשר כל פרק נע בין מרביתם ללא קשר ברור בהכרח. מרבית הגיבורים אינם יודעים על קיומם של האחרים עד לקראת סוף העונה הראשונה, אם כי בהרבה פרקים קווי עלילה נפגשים לרגע, לכאורה באופן מקרי. בפרק סוף העונה הראשונה, "כיצד לעצור איש מתפוצץ", נפגשים לראשונה כל קווי העלילה וכל הגיבורים והנבלים יחדיו, בכיכר בניו יורק.

עונה ראשונה ("בראשית")[עריכת קוד מקור | עריכה]

קו עלילה ראשון עוקב אחר פיטר וניית'ן פטרלי, שני אחים הגרים בניו יורק. פיטר חולם שוב ושוב כי הוא מסוגל לעוף, ומגלה כי הדבר נכון לאחר שהוא צולל מקומה חמישית וניצל בנס. לאחר שהוא מגלה כי אחיו ניית'ן, הסנאטור, הוא בעל יכולת תעופה ושהוא עצמו מסוגל לעוף רק בקרבתו, הוא מבין כי הוא בעל יכולת לספוג את כוחו של אחיו.

במקביל בניו יורק, הצייר אייזק מנדז סובל מהזיות סמים קשות, הגורמות לו לצייר בדיוק מרבי עשרות אסונות בצבעי שמן על קנבס לפני התרחשותם, הוא מבין שהוא בעצם מצייר את העתיד. אחד מציוריו המכסה את כל רצפת הסטודיו מתאר את ניו יורק חרבה בפיצוץ גרעיני. על מנת ללמוד עוד על האסון הממשמש ובא, מנסה אייזק לצייר עוד ציורים מה שגורם לו לצרוך יותר סמים.

בו בעת, הירו נאקאמורה, עובד משרד מיפן, לומד כי יש לו יכולת לנוע בזמן. הוא משגר את עצמו בטעות חמישה שבועות לעתיד, לעיר ניו יורק, שם הוא רואה את הפיצוץ בעת ההתרחשות. לאחר שהוא מצליח להחזיר את עצמו, הוא משכנע את חברו למשרד אנדו לטוס איתו לארצות הברית, על מנת למנוע את הפיצוץ.

באותו זמן בטקסס, הנערה המתבגרת, קלייר בנט, מגלה שהיא מחלימה במהירות בלתי רגילה מפציעות וידידה מצלם את ניסיונות הפגיעה בעצמה ואת המהירות בה היא מחלימה מהם.

באותו זמן, ניקי סנדרס מנסה לסדר את חייה העמוסים כאם חד-הורית ונטולת הכנסה משמעותית בלאס וגאס. עקב המתח הרב, היא מתחילה לסבול מפיצול אישיות שהזהות השנייה היא תאומתה, ג'סיקה, שמתה בעבר. בהמשך היא מגלה שהשינוי הוא גם חיצוני (נוסף לה קעקוע והיא בעלת כוח פיזי רב).

בלוס אנג'לס, שוטר המקוף מאט פרקמן מתחיל לשמוע את קולות אנשים זרים בראשו. הוא סבור כי אלו מחשבותיהם של אנשים, ולא סכיזופרניה פרנואידית, ולמרבה ההפתעה הצדק עמו. לצערו הוא לא מצליח למקד את יכולתו החדשה לכדי דבר בעל משמעות, ומכניס את עצמו לצרות עם ה-FBI.

ובהודו, מוהינדר סורש טס לניו יורק כדי לאסוף את שייריו של אביו, שנרצח במוניתו. הוא מקווה למצוא בין העזובה את הפרויקט שעליו עבד אביו - איכון של כל בעלי האנומליה הגנטית, שאותה גילה במחקרו.

בינתיים מסתובב רוצח מסתורי בשם סיילר שחותך לבעלי כוחות מיוחדים את הגולגולת ולאחר מכן נוטל את כוחם.

פיטר פטרלי מוצא את הספר שחיבר אביו של מוהינדר סורש, על אנשים עם כוחות מיוחדים ופוגש אותו ועוזר לו במחקר. כחלק מהמחקר מוהינדר ופיטר נוסעים לאייזיק כדי לבחון את ציוריו. בזמן הנסיעה, הזמן עוצר ופיטר נפגש עם הירו. זה מסביר לו כי הוא הגיע מהעתיד ושעליו להיפגש עם הירו של ההווה, על מנת "להציל את המעודדת, להציל את העולם". לאחר המפגש ברכבת התחתית מוהינדר משתכנע כי פיטר לוקה בנפשו, ובעקבות כך מתייאש מלמצוא את הפתרון לעבודתו ארוכת השנים של אביו. פיטר ממשיך במחקר בכוחות עצמו, ומוהינדר חוזר להודו להמשיך בחייו שם.

במקביל, אייזק נלקח מדירתו על ידי אנשי "החברה", העובדת תחת כסות של מפעל הנייר המקומי בשם "פרימה-טק". שם הוא נכנס להליך של חקירה, גמילה מסמים וניסיון להרחבת כוחותיו על ידי המנהל המקומי מר בנט (אביה של קלייר). ללא נוכחותו של אייזק במקום, פיטר מבין שהמעודדת שעליו להציל היא נערה הלומדת בתיכון בטקסס. אף על פי שאחד מציוריו של אייזק מראה כי פיטר ימות בניסיון ההצלה, פיטר בוחר לנסות להציל את המעודדת נוסע לתיכון ונאבק בסיילר שמנסה להרוג את קלייר. הקרב מסתיים בנפילה שכמעט הורגת את פיטר - עד הגעתה של קלייר ומבין שהוא יכול לספוג כל כוח מיוחד ולא רק את של אחיו. סיילר, שגם הוא כמעט ולא ניזוק, נופל בשבי של "החברה", שארבו לו במקום מבעוד מועד, ונכלא במפעל הנייר.

בה בעת, מאט פרקמן מנסה להשתלב בחקירת FBI המתחקה אחר סיילר, ומגיע בעקבותיו לתיכון בטקסס. שם הוא מצליח להבין כי יש קשר בין סיילר למר בנט ומפעל "פרימה-טק", אך בזכות חוסר ניסיונו הוא מפיל את החקירה ומגורש מהכוח. אובססיבי להוכיח את צדקתו, מנסה מאט למצוא דרך לברר את מהות הקשר, ולחשוף את מר בנט. תוך כדי כך הוא מפתח ברית חדשה ולא צפויה עם טד ספראג, האיש הרדיואקטיבי, המנסה לקבל תשובות משל עצמו ממר בנט ו"החברה".

קלייר שכעת אינה יכולה להסתיר מאביה המאמץ את כוחה, מנסה לפחות למצוא את מקורותיו. מר בנט מנסה למנוע ממנה לגלות את עברה, ומצווה על עוזרו מהאיטי למחוק בעזרת כוחו את זיכרון היודעים על כוחה כולל קלייר בעצמה. אך האיטי משאיר את זכרונה של קלייר על כנו. קלייר מוצאת את אמה הביולוגית מרדית' גורדון, אישה המסוגלת לשלוט באש, ובעקבות כך את אביה האמיתי - ניית'ן פטרלי.

לאחר התקיפה בתיכון, פיטר מתעלף ונכנס לתרדמת לשבועיים. בתרדמת הוא חולם שהוא מתפוצץ והורס את ניו יורק. הוא רואה את כל הגיבורים שיכיר בהמשך, ככל הנראה בעקבות יכולת החיזוי שספג בעבר. ביניהם הוא רואה אדם מזוקן. כשפיטר מתעורר הוא יוצא לרחוב, שם פוגש את האדם המזוקן מהחלום באורח מקרי. שמו קלוד ריינס והוא מסוגל להפוך לבלתי נראה. קלוד עבד בעבר ב"חברה" עם מר בנט, אך בגד בהם ומאז הוא נרדף ונאלץ לחיות במחתרת. בזכות היכרותו מתקופתו ב"חברה" עם עשרות בעלי כוחות שונים, הוא מאמן את פיטר לשלוט בכוחו. סדרת האימונים נקטעת באיבה, לאחר שמר בנט והאיש מהאיטי עולים על עקבותיו של ריינס, ומאלצים אותו לעזוב את פיטר לפני תום ההכשרה.

מוהינדר סורש מגלה בהודו רשימה שאביו עבד עליה, שמכילה את כל שמות הגיבורים השונים שמכילים את האנומליה הגנטית ומחליט לפגוש אותם. רק אחד, בחור בשם זֵין טיילור, מסכים לקבל את פניו. סיילר שנמלט מכלאו מתחקה גם הוא אחר בעלי הכוחות. הודות לצירוף מקרים, סיילר מגיע לביתו של טיילור שעות ספורות לפני מוהינדר, הורג אותו, סופג את כוחו ומתחזה לטיילור בפני סורש. במאמץ לשים את ידיו על הרשימה, סיילר מציע לעזור לסורש בחיפושים.

בינתיים, בזמן שניקי מנסה להיחלץ ממלכודת שטווה לה מר לינדרמן, מיליונר בעל השפעה שממנו לוותה כספים, בעלה הפושע נמלט מכלאו וחוזר הביתה. לאחר זמן מה בורח ממנה ולוקח איתו גם את בנם המשותף מייקה. בניסיון להחזיר את בנה, ניקי פונה לג'סיקה וזו מגיבה בחומרה מוגזמת, מה שמביא לכליאת שתיהן בגין רצח. מר לינדרמן, משחרר את השתיים בתמורה לחוזה עבודה קבוע של ג'סיקה בחברתו, כרוצחת שכירה.

הירו נקמורה ואנדו שנודדים ברחבי ארצות הברית מוצאים חוברת קומיקס שצייר אייזיק שבה הוא מצויר עם חרב. לאחר בדיקה הוא מגלה שהחרב היא עתיקה ומצויה באוסף פרטי של מר לינדרמן. הם גונבים את החרב ומנסים להגיע לסיילר על מנת להציל את העולם.

לבסוף מתגלה שלינדרמן תכנן את הפיצוץ בניו יורק כדי שיוכל להשתלט על ארצות הברית. יש לו גיבוי לכל אפשרות: אם טד ספראג הגרעיני לא יתפוצץ, סיילר ייקח ממנו את כוחו ויתפוצץ במקומו; אם סיילר לא יתפוצץ, פיטר פטרלי יספוג את כוחו הגרעיני ויתפוצץ במקומו, וכך הלאה. ואכן, בפרק הסיום של העונה הראשונה, מתמודדים הגיבורים, שנפגשו במקרה, מול סיילר כאשר גם לפיטר וגם לסיילר הכוח הגרעיני שספגו מטד. בסוף פיטר גובר על סיילר והירו מגיע עם החרב והורג את סיילר, אבל פיטר לא מצליח לשלוט בכוח הרדיואקטיבי שלו ועומד להתפוצץ ואז ניית'ן, שקודם היה בעד שניו יורק תתפוצץ, מגיע ואומר לפיטר שיש דרך לעצור את הפיצוץ ופיטר וניית'ן עפים ופיטר מתפוצץ באוויר. בסצנה שלאחר הכתוביות רואים שהגופה שסיילר נעלמה מה שמרמז שסיילר לא מת.

עונה שנייה ("דורות")[עריכת קוד מקור | עריכה]

הירו נקמורה, שניסה לברוח בסוף העונה הראשונה מאימתו של סיילר, מוצא עצמו רחוק משציפה, בימי הביניים ביפן. הוא חובר לקנסאי, הגיבור שלמענו חושלה החרב אותה ניכס בעתיד, ועוזר לו לממש את גורלו ההיסטורי. מתגלה שקנסאי עצמו הוא גיבור, ושכוחו הוא כמו של קלייר, חידוש רקמות, ועל כן אינו מסוגל להיפגע ולמות. בניסיונו להגשים את אגדות קנסאי עליהם גדל, מנסה הירו לעקוב בקפדנות אחר ההיסטוריה, אך שוגה ומתאהב בבחורה הלא נכונה. כך הוא משאיר מאחוריו את העבר שגוי, ומשחרר נבל נוסף לעלילה. כשחזר לעתיד, גילה שאותו נבל נכלא במרתפי "החברה" במשך זמן ארוך, וכעת השתחרר ומחפש נקמה. הירו מנסה לעצור בעדו, ובפרק האחרון של העונה נקלע לקרב פנים אל פנים, ממנו הוא יוצא חבול אך מנצח.

די.אל, בעלה של ניקי, מצליח להתגבר על פצעיו מתום העונה הראשונה, ונראה שהוא וניקי יכולים להחזיר את משפחתם לתלם. על מנת להימנע משובה של ג'סיקה, ניקי מנסה לקחת גלולות נסיוניות שמציע לה בוב בישופ, מנהל החברה של לינדרמן. בעקבות תופעות לוואי, ניקי מפסיקה לקחת את הגלולות ונופלת קורבן לפיצול נוסף. די.אל בא לחלצה ונורה שוב - הפעם למוות. ניקי עוזבת את לאס וגאס עם מייקה, ומבקשת שוב את התרופה למצבה במעבדות החברה של לינדרמן, שעדיין משגשגת תחת מגע הזהב של בוב. את מייקה היא משאירה עם דודתו (ככל הנראה מצד די.אל) בניו אורלינס. שם הוא מוצא כי בת דודתו, מוניקה דוסון, גם היא בעלת כוחות - היכולת לחקות במדויק כל מיומנות שהיא רואה אצל אחרים. בחברה מצליחים לשקם במידת מה את ניקי, אך רק לתקופה מוגבלת: פיצול נוסף גורם לה להתפרעות, שבסופה מוזרק לה וירוס נסיוני על מנת לשתקה. וירוס זה פותח במטרה להיות תרופה סופית למצבה, אך ייתכן שהוא יהרוג אותה. בעודה מתמודדת עם מחלתה והאפשרות כי תמות, חוזרת ניקי לבנה מייקה בבית סבתו. שם היא נקלעת לקרב בין מוניקה לפושעים, ונכלאת בבניין בוער.

מוהינדר סורש חובר לנוח בנט, ויחדיו הם מנסים להפיל את החברה. בו בעת, מוהינדר ומאט פארקמן מנסים לגונן על מולי ווקר מפני המנסים להרגה או לתפסה ומפני הסיוטים המציאותיים הפוקדים אותה. פארקמן מתחיל את העונה ללא אשתו וילדו, לאחר שחשד כי התינוק שבבטן אשתו שייך למעשה לשותפו למשטרה. סורש מנגד מקבל על עצמו עבודת מחקר בחברה תחת בוב בישופ. שם הוא מהווה סוכן כפול - מר בנט מפעיל אותו ללא ידיעת החברה על מנת להשיג מידע פנימי. בין הפרטים שמגלה מוהינדר נמצאים הציורים האחרונים של מנדז - שאחד מהם לפחות מעיד שימיה הקשים של קלייר עוד לא מאחוריה, וימיו של מר בנט ספורים.

מאט פארקמן מגלה כי האיש מאחורי סיוטיה של מולי הוא אביו, מורי פארקמן. כאשר הוא מתחקה אחריו, מצליח אביו לכלאו בסיוט כפי שעשה למולי. עם זאת החוויה מצליחה לשדרג את כוחותיו המנטליים של מאט, ובהמשך מצליח השוטר להביס את אביו בקרב.

משפחת בנט עוברת לקוסטה ורדה שבקליפורניה ומנסה להתחיל חיים חדשים בשם בדוי. קלייר מתקשה להתמודד בבית הספר החדש, אך חבר מפתיע בשם אית'ן וסט מנסה לעזור לה. מתברר כי וסט גם הוא גיבור, ובעל יכולת תעופה, בדומה לניית'ן פטרלי - וכי הוא מופיע בציוריו האחרונים של מנדז. לאחר שקלייר ווסט מציגים את כוחותיהם בפומבי על מנת לבצע מתיחה, מחליט מר בנט לעקור שוב מקוסטה ורדה, אך קלייר מסרבת לעבור איתו שוב. הריב מפצל את המשפחה לאחר צהריים אחד, ובו מצליח בוב לחטוף את קלייר - ומר בנט לחטוף את בתו של בוב, אל. חילופי השבויות נתקלים בבעיה, ומר בנט נורה למוות, כפי שציורו של מנדז חזה מראש. הגופה מוסלקת למרתף ניסויים של החברה, שם מוהינדר סורש מנסה עירוי דם מיוחד, המצליח לרפא את פצעי הגופה ואז להחיות את מר בנט. בתמורה לחייו החדשים, מכריחה החברה את בנט להיפרד ממשפחתו לעד.

סיילר, שניצל מפצעים אנושים בסוף העונה הראשונה, מתעורר אי שם לצידה של קנדיס. לפי פקודת החברה, היא הצילה אותו ברגע האחרון בכיכר קירבי, והביאה אותו למחסה מוגן. היא מתפארת בשם ומראה חדשים, ומנסה להקל עליו את ההחלמה על ידי הצגת אשליות. הוא מנגד מתרשם מיכולותיה והורג אותה, כדי להוסיף לעצמו את כוחה. לצערו, כוחותיו אבדו והוא לא מצליח להפעילם. הוא מגלה כי בית המסתור של קנדיס מצוי עמוק ביערות אמריקה הצפונית, ומסע ההמלטות שלו משם משאיר אותו לבסוף רובץ על סף דרך כפרית, ללא מים וכוח להמשיך.

פיטר מתעורר במכולת מטען בנמל באירלנד, ללא מרבית זכרונותיו בגלל האיש מהאיטי. הוא חובר בלית ברירה לקבוצת שודדים ומגלה בדיעבד את כוחותיו. הוא מתאהב בבחורה מקומית, ואט אט מאבד כל רצון למצוא את חייו הישנים. אחריו נשלחת מתנקשת, אל בישופ, שהורגת במקומו את מנהיג כנופיית הגנבים ולמעשה משחררת אותו למצוא מחדש את גורלו.

הוא ואהובתו מגיעים למונטריאול, שם מגלה פיטר מחסן נטוש וכרטיס מאדם שלא הכיר, ששמו אדם מונרו (קנסאי, חברו האלמותי של הירו נקמורה). אז הוא מאבד שליטה בכוחו לנוע בזמן, והוא ואהובתו נזרקים לניו יורק של 2008, לאחר זיהום ביולוגי רחב היקף. הוא מצליח לחזור, אך היא נותרת מאחור, בעתיד הקודר. בהווה, פיטר מצליח לשחזר את זכרונו בעזרת כוח חידוש הרקמות שקיבל מקלייר, ונזכר בכל מה שקרה לו לאחר שניית'ן עף איתו לשמיים בתום העונה הראשונה.

כאדם המודע לכוחותיו, עוזר פיטר לאותו אדם מונרו להגשים את נקמתו תחת אצטלת צדק כלשהו והשגת תרופה לאהובתו. במסע נקמתם הורגים השניים את אחת ממייסדות החברה, והדבר תוקע טריז בין אדם לבין פיטר, שאינו שלם עם המעשה. בסוף העונה, מתנתק הקשר בין השניים כאשר אדם נקלע לקרב עם הירו נקמורה.

בינתיים ניית'ן פטרלי מאמין שפיטר מת בהתפוצצות, ומתאבל על אובדנו בניו יורק. הוא עצמו סובל מכוויות רדיואקטיביות חמורות, בעקבותיהן נאלץ להתפטר ממשרתו בקונגרס שהושגה בתרמית. אשתו וילדיו עוזבים אותו לאחר שהוא מספר להם את האמת, והם חושדים שאבדה עליו דעתו. לאחר שביקור לילי מבריא את פצעיו בדרך פלא, הוא חובר למאט פארקמן בחקירותיו על מנת לסייע לאמו. בסוף העונה מחליט ניית'ן כי הפתרון היחיד למצב הביש בו הוא שרוי הוא לגלות את כוחותיו לציבור הרחב. במהלך מסיבת עיתונאים, בטרם מצליח ניית'ן להתבטא, מתנקש עלום שם יורה בו ונמלט.

אנג'לה פטרלי מעוניינת להחזיר המצב לקדמותו, אך ללא הצלחה. מתברר שאיש מעברה מנסה לרצחה יחד עם ידידה משכבר הימים, מר נקמורה (אביו של הירו). לאחר שנקמורה נרצח, גברת פטרלי מתערערת עוד יותר. כחשודה העיקרית ברצח, היא נחקרת שוב ושוב על ידי מאט פארקמן, שלא מהסס להשתמש בכוחותיו המתפתחים כדי להשיג תשובות. הוא מגלה כי החברה של מר לינדרמן נוסדה ככל הנראה על ידי אנשים בעלי יכולות - ומוצא שרציחתו של נקמורה הייתה רק סעיף בקנוניה גדולה יותר. הוא עוקב בקפדנות אחר כל המשתתפים בצילום קבוצתי שמצא, המונה 12. לקראת סוף העלילה הוא מגלה כי מסע הרציחות הוא חלק מנקמתו של אדם מונרו, וכי בידיו מסייע גם פיטר פטרלי, שדומה ששב מן המתים.

בינתיים, זוג התאומים מאיה ואלחנדרו עוברים דרך דרום אמריקה בדרך לארצות הברית. כל אימת שמאיה נותרת לבדה, היא מייצרת מעין מחלה שהורגת את כל הסובבים אותה, ועיניה מתמלאות הפרשה שחורה. היחיד שיכול להחזיר במידת מה את האפקט הקטלני הוא אלחנדרו, אם הוא מגיע אליה בזמן. השניים מבוקשים בעבור רצח המוני שאירע בעת אחת מההתפרצויות של מאיה. בעת מסעם לעבר מקסיקו ומשם לארצות הברית, הם מגלים נווד על אם הדרך. נווד זה הוא סיילר, שחוזר לכוחותיו במהירות ושמח לשמוע כי מאיה ואלחנדרו מיוחדים. הוא מספר להם אודות פרופסור סורש, ומוודא כי איש אינו נוסע איתם מלבדו. לאחר שאלחנדרו מגלה את עברו של סיילר, הוא נרצח בזריזות. סיילר מספר לאחותו כי אחיה התאום ביקש לעזבה, היות שאינו שלם עם מחלתה הנוראה. בסוף העונה סיילר ומאיה מגיעים למשרדו של מוהינדר, שם הם מאלצים אותו להזריק לסיילר את התרופה שיועדה לניקי. התרופה מצליחה - ובמקום להרוג את המטופל, סיילר רוכש מחדש את כוחותיו.

עונה שלישית ("נבלים" ו"פליטים")[עריכת קוד מקור | עריכה]

המתנקש האלמוני שירה בניית'ן הוא פיטר, בגרסתו העתידית. באותו עתיד ממנו בא, בעלי היכולות המיוחדות נרדפים כפושעים ומסוגרים במחנות. האירוע המכונן של עתיד זה הוא נאומו של ניית'ן, בו התכוון לחשוף את בעלי היכולות. כאשר הוא נמלט מרודפיו, מחליט פיטר העתידי להסתתר במקום הברור ביותר - כפיטר הנוכחי. למען הסוואה זו הוא מעביר את פיטר לגוף של אסיר ואת מאט פארקמן למדבריות אפריקה, על מנת לקנות לו זמן. הסוואה זו שורדת זמן קצר בלבד, היות שאמו של פיטר, אנג'לה פטרלי, מזהה מיד כי הוא אינה בנה כפי שהכירה. היא מאמינה מיד לסיפורו על העתיד - וטוענת כי חלמה עתיד זה וחלומותיה מבשרים את הבאות. בכך מצוין לראשונה בסדרה כוחה של גב' פטרלי, שרק נרמז בעבר. ניית'ן מתאושש מפצעיו בדרך נס, ומצליח להחלים במהירות בבית החולים. תוך כדי שיקומו הוא הוזה את דמותו של מר לינדרמן המנוח, ומשתכנע כי החלמתו זו הפעם השנייה מפציעות קשות היא סימן לנס אלוהי. מול מצלמות הטלוויזיה מתוודה נית'ן כי הוא חב את חייו לאל.

יועצת פוליטית בשם טרייסי סטראוס עוקבת אחר שידור זה, ומשכנעת את הסנאטור לו היא יועצת כי ניית'ן יהווה פוליטיקאי מצוין בשורות המפלגה. כשהיא מגיעה להפגש עם ניית'ן הוא קורא לה בשם זר - ניקי סנדרס, אישה שמעולם לא פגשה בעבר אך דומה לה כאחותה התאומה. ניקי, שמתה מפצעיה בהתפוצצות בניו-אורלינס, חוזרת לרדוף אחר טרייסי סטראוס כשעיתונאי שם יד על הקלטת המפלילה של ניית'ן וניקי במלון בלאס וגאס. אותו עיתונאי טוען לשערורייה, במסגרתה סטראוס מקדמת את מאהבהּ על חשבון מניעים מקצועיים. בבהלה טרייסי נוגעת בידו ולהפתעתה הוא הופך לנציב קרח ומתרסק לרסיסים. לטענתה זוהי ההתגלות הראשונה של כוחה. מאוחר יותר פוגשת טרייסי את בנה של ניקי, מייקה, וזה מקשר בין השתיים באמצעות המחשב ומגלה כי הן נולדו במסגרת מהפריה מלאכותית על ידי אותו רופא. רופא זה מתוודה בהמשך כי הוא עבד בשירותו של מר לינדרמן כחלק ממזימת האחרון להשמיד את ניו-יורק, ויצר גם את ניקי ואחותה התאומה ג'סיקה.

הירו מגלה חלק מנוסחה הרסנית שאביו השאיר לו, אך היא נגנבת על ידי אישה שרצה במהירות האור. הירו ואנדו יוצאים לחפשה ובמהלך הדרך הירו משתגר לעתיד על מנת לראות למה הנוסחא יכולה לגרום, אך בעתיד אליו הוא מגיע הוא רואה את אנדו רוצח אותו באמצעות כוחות על. מנקודה זו מתחילים יחסיהם של השניים להידרדר.

סיילר מגיע לביתה של קלייר, תוקף אותה ומצליח לקחת ממנה את כוחות התחדשות הרקמות, שמונעים ממנה למות מהניתוח. ולאחר שמכסה גולגולתה מוחזר לראשה היא מגלה שהיא כבר איננה מסוגלת לחוש בכאב, והיא מנסה לבדוק זאת בכך שהיא עומדת על פסי רכבת בכוונה להידרס אך ניצלת ברגע האחרון על ידי פיטר פטרלי. סיילר לוקח גם את הכוחות של בוב ונלחם בבתו, אל ובנוח בנט. תוך כדי הקרב אל משחררת פרץ אנרגיה חשמלי שמשחרר את כל האסירים המסוכנים שהיו כלואים במרתפי החברה. סיילר נתפס ומוחזק בצינוק החברה, שעוברת לפיקוד אנג'לה פטרלי עם מותו של בוב. בגילוי מפתיע, אנג'לה מספרת לסיילר שהיא אימו.

מוהינדר ממשיך במחקרו ומוצא תגלית מפתיעה; הוא לוקח ממאיה דגימת דם בהשפעת הכוח שלה ומפריד את החומר שאחראי על היכולות ומערבב אותו עם אדרנלין. מאיה מנסה לשכנע אותו להשמיד את המזרק שבתוכו נמצא הנוזל שמסוגל לתת כוח לכל אדם. מוהינדר מצידו, במטרה לקדם את מחקרו, מזריק לעצמו את הנוזל ומתעלף. כשהוא חוזר להכרה חושיו מתחדדים- הוא הופך להיות חזק יותר, מהיר יותר וקל יותר. הוא בודק את עצמו ונוכח לדעת שההזרקה לא נתנה לו כוח על ולא שינתה אותו כהוא זה אלא רק חידדה את חושיו. בשיכרון הכוח מוהינדר פותח רומן שאיננו יודעים לאן יתפתח עם מאיה.

בינתיים אדם זר מציל את חייו של מאט ונותן לו מים במדבר, האיש המסתורי לוקח את מאט ל'הליכת רוח', ומתגלה כי גם הוא בעל כוח, ציור העתיד. מאט מגלה כי האיש צייר אותו בכל אחד אחד מציוריו המבוססים על אירועים שקרו לו, אך ישנם מספר ציורים שטרם התרחשו.

לאחר שסיילר מגלה שאנג'לה היא אימו האמיתית הוא מצוות לנוח בנט על מנת לתפוס את הנבלים שנמלטו ממדור חמש. בינתיים פיטר פטרלי, הלכוד בגופו של אחד הנבלים, הולך עם הנמלטים על מנת לשדוד בנק ומנסה לעצור בעדם ובדיעבד מתגלה כוחו של הנבל שבגופו הוא כלוא - היכולת לצעוק בצורה כה חזקה אשר גורמת להדף. בזמן שנוח בנט וסיילר באים על מנת ללכוד אותם הזמן נעצר ופיטר פטרלי של העתיד מגיע, משחרר את פיטר של ההווה מגופו של הנבל והשניים משתגרים לעתיד.

בינתיים, אימה האמיתית של קלייר, מרידית', מגיעה לבית בנט על מנת לשמור על המשפחה, מתפתחים וויכוחים רבים בין מרידית' לאימה המאמצת של קלייר. בעקבות המפגש עם סיילר קלייר מבקשת ממרידית' שתלמד אותה כיצד להילחם ומרידית' מעמידה אותה במבחן הישרדות בתוך מכולת ברזל.

טרייסי מגיעה לכתובת שהשיגה ומגלה שם תמונות שלה ביחד עם די.אל ומייקה, מייקה גם מופיע בבית אך היא איננה מכירה אותו, הוא משתמש בכוחו (שליטה בטכנולוגיה) על מנת להצליב מידע בין טרייסי לניקי ומגלה שהם נולדו באותו יום ואותה שעה אצל אותו רופא מיילד, וטרייסי נוסעת לפגוש אותו.

הירו ואנדו עוקבים אחרי דפני, האישה המהירה, הודות למכשיר איתור שהירו הטמין תחת המדליה שלה והם מגיעים לתיאטרון אשר בו אמור להתבצע חילוף של הנוסחה בין שני אנשים, שאחד מהם מתגלה כאיש מהאיטי. הכוחות של השניים אינם עובדים בקרבתו של האיש ודפני מסכסכת בין הירו לאנדו, מה שגורם לאי תאימות בתוכניות שלהם והנוסחה גנבת שוב על ידי דפני ולו השניים נתפסים על ידי האיש מהאיטי ונכלאים. נוח חושף את תוכניתו בפני האיש מהאיטי - לעבוד עם סיילר עד אשר ימצא את חולשתו ואז יהרוג אותו אחת ולתמיד.

טרייסי פוגשת את הרופא המיילד שלה וזה מספר לה שהיא חלק מניסוי בו ניסו ליצור שלישייה מושלמת, ולשתי אחיותיה קוראים ג'סיקה וברברה, והן הופרדו בלידתן כשהוריהם נפטרו - הרופא לא מסכים לומר יותר מכך.

מוהינדר סורש מגלה כי הכוח שקיבל הוא אליה וקוץ בה: הוא מגלה שהעור שלו מתחיל לפתח פריחה רצינית ומתנהג באופן אגרסיבי יותר ואין הוא יודע לאן זה עוד עלול להתפתח.

בינתיים, שני הפיטרים מגיעים לניו יורק שבעוד 4 שנים ומגלים שהעתיד אכן השתנה, לאנשים רבים יש כוחות על הודות לנוסחה שנוצרה על ידי מישהו מההווה, זמן קצר לאחר מכן הם פוגשים בקלייר העתידית שיורה למוות בפיטר העתידי בעוד פיטר של ההווה בורח. שנייה לפני שפיטר העתידי נורה הוא מדריך את פיטר מההווה ואומר לו שהוא חייב לקחת את כוחו הבסיסי של סיילר "להבין איך דברים עובדים" ושזו הדרך היחידה שפיטר מההווה יוכל להציל את העולם. פיטר מגיע לדירתו של אייזק מנדז, בה משתכן מוהינדר כעת, אך הוא מסתתר תחת ברדס ומה שניתן לראות מגופו נראה מעוות וחולני, הוא אומר לפיטר ללכת למצוא את סיילר ופיטר מצליח למצוא את המיקום הודות לקריאת מחשבותיו של מוהינדר. פיטר מגיע לקוסטה וורדה ובהגיעו לשם הוא פוגש את סיילר כאב לילד קטן בשם נוח ונראה כי איננו אכזר עוד. באותה עת הוא מגלה כי סיילר הוא אחיו. פיטר צמא לתשובות מסיילר, ורוצה להעתיק את כוחו, אך סיילר מזהיר אותו כי עם הכוח מגיע רעב גדול ללמוד עוד (זה ההסבר לכך שהוא הרג את כל מי שהרג). פיטר מתעקש למרות הכל ומצליח להעתיק את כוחו של סיילר. בינתיים קלייר העתידית ביחד עם דפני (האישה המהירה) ואחד מהפושעים שברחו ממדור 5 חפצים לשים את ידם על פיטר, תוך כדי כך מתגלה שדפני חיה ביחד עם מאט פארקמן והם מגדלים יחדיו את מולי ווקר ותינוקת נוספת. דפני מבקשת ממולי שתאתר את פיטר וכך הם מצליחים להגיע לבית שבקוסטה וורדה וקלייר מאיימת על ילדו של סיילר ומתחולל קרב בין דפני לפיטר. במהלך הקרב נוח, ילדו של סיילר נפגע ונהרג וסיילר בזעמו יוצר פיצוץ גרעיני שמחריב את קוסטה וורדה. פיטר מתעורר בתא כשהוא שכוב ליד גופת עצמו העתידי וקלייר אשר ששה לפגוע בו, אך למזלו ניית'ן מגיע ומצליח להרחיק את קלייר והשניים נשארים לבד. בעקבות ויכוח ביניהם פיטר מתחיל לחוש את 'הרעב' שסיילר דיבר עליו ומתחיל בתהליך ניסור הגולגולת של ניית'ן אך לפני הסיום הוא בורח חזרה להווה. שם הוא פוגש את סיילר ומתעמת איתו עד שסיילר קורא לו 'אח'. בינתיים הירו ואנדו מנסים להשתחרר מהתא בו הם כלואים והם זוכים להשתחרר ולדבר עם אנג'לה פטרלי, אשר מציגה להם פתרון והשניים הולכים למקום בו קבר הירו את אדם מונרו ומוציאים אותו מקברו.

בינתיים קלייר אשר נמלטה משמירתה הקפדנית של סנדרה מגיעה לבית של אחד הנבלים שברחו ממדור 5, בעקבות המידע שנכתב עליו במסמכים של אביה, כוחו הוא ליצור מעיין חורים שחורים קטנים המסוגלים לשאוב לתוכם דברים - דבר שקלייר איננה חסינה מפניו. כשהיא פוגשת אותו היא מבינה שהוא לא התכוון לעשות כל רע ולא שלט בכוחו ואבה הפריד בינו לבין משפחתו, בינתיים נוח בנט וסיילר מגיעים למקום ומתחוללת מהומה כשהאיש יוצר חור שחור נוסף ולמרבה מזלה של קלייר סיילר מציל אותה. היא לא מבינה מה הוא עושה עם אביה אך היא מספרת להם שהאיש הלך לפגוש את משפחתו בגן ציבורי. הם הולכים לשם וקלייר מגלה שמשפחתו של האיש לא הגיעה והוא נשאר לבדו, אביה של קלייר מגיע ומאיים עליו ומציע לו פשרה: הוא ישחרר אותו בתנאי שיישאב את סיילר לתוך חור שחור, האיש לא מוכן לרצוח שוב ויוצר חור שחור אליו הוא נשאב בעצמו.

בינתיים לאחר וויכוחים רבים הירו ואנדו מגיעים להסכם עם אדם ומשחררים אותו, הם הולכים לפאב שם טוען אדם, יוכלו למצוא את זה ששוכר את דפני. מתחוללת שם תגרה קטנה בה הירו נפגע ואדם נמלט. לאחר מכן אל המקום מגיעה דפני ביחד עם שותפה, לאחר שלינדרמן אמר לה לגייס תומכים והיא מציעה להירו ואנדו להצטרף. הירו יודע שזו ההזדמנות לעקוב אחריה ומסכים, אך היא אומרת שהוא מוכרח להראות לה התנהגות נבזית, ושאם הוא באמת נבזה אז שייקח את חרבו ויהרוג את אנדו חסר הכוחות - למרבה ההפתעה הירו עושה זאת והורג את אנדו. בפרק שלאחר מכן הוא חוזר בזמן ולוקח חרב מתקפלת, דוחף לאנדו שקית של דם מתחת לחזה ואז דוקר אותו. כשלמעשה הוא לא מת. טרייסי סטראוס מנסה לקפוץ מגשר אך ניית'ן מציל אותה בתעופה ועף איתה לשמיים, הם מגיעים לחברה על מנת להעניק לטרייסי תשובות למה העניקו לה את הכוחות הללו, ניית'ן מדבר כל העת על כך שהכוח ניתן להם מאלוהים עד שאימו מספרת לו את האמת - גם הוא קיבל את כוחותיו באופן מלאכותי.

לאחר התדהמה הגדולה ניית'ן מחליט שברצונו להצטרף לאביו כשהוא מגיע אליו שם הוא פוגש את סיילר שמורה על ידי אביו להרוג את ניית'ן ואת פיטר. סיילר זורק את פיטר ואת ניית'ן מהגג אך בכוונה לא הורג אותם.

לינדרמן חוזה את ליקוי החמה, כאשר הליקוי מתחיל הכוחות של כולם נעלמים. בנט מנצל את ההזדמנות והורג את סיילר, קליר שנפגעה בראשה מתה אך כעבור שלוש שעות חוזרת לחיים כמו סיילר. סיילר הולך לנקום בלינדרמן ובעזרת כוחו החדש הוא גלה כי הוא אינו אביו ולכן הורג אותו אחר מכן הוא מחליט לתקוף את ניתן אך עוצר באמצע מתוך רחמים. ניתן פותח במבצע בתור נשיא ארצות הברית לתפוס את כל הגיבורים אך מבצע זה נעצר כאשר סיילר לוקח את מקומו של ניית'ן בתור משנה צורה אך בנט הורג אותו סופית.

ניית'ן מתפטר מתפקידו ושב להיות סנטור ואימו מגלה להם איך הכול התחיל. סיילר שהיה אמור להיות מת תוקף את נייתן אך בנט משתק את סיילר וקורא למאט פרקמן שיוציא את התודעה של סיילר מהגוף שלו ויחזיר את ניית'ן לתוך גופו וישתמש בכוחו לשנות צורה לשנות את עצמו לניית'ן וכך ניית'ן ימשיך לחיות.

עונה רביעית ("גאולה")[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה רביעית נפתחת כאשר ניית'ן (שהוא למעשה סיילר) מגלה כי יש לו כוחות נוספים שלא אמורים להיות לו. התהליך שמאט פרקמן עשה על סיילר מתחיל להשתבש. ניית'ן וסיילר נאבקים על השליטה בגוף של סיילר עד כי סיילר הורג את הנפש של ניית'ן וחוזר לעצמו. בינתיים מתגלים עוד כמה אנשים בעלי כוחות מיוחדים, כמו אמה, שרואה צלילים, ומסוגלת למשוך אליה אנשים כשהיא מנגנת. קלייר מתחילה ללמוד בקולג' ומתקרבת מאוד לשותפתה לחדר גרטשן. בניסיון ללמוד איך לחיות עם הכוחות שלה היא מגיעה לקרנבל. הקרנבל הוא מקום בו אנשים עם כוחות מיוחדים לא מתביישים בכוחותיהם ומדגימים אותם לעולם, בהופעותיהם. את הקרנבל מנהיג סמואל, שיש לו כוחות שליטה באדמה עצמה. כוחותיו של סמואל גם מועצמות ככל שיש יותר אנשים עם כוחות סביבו. במהלך העונה מתגלה כי סמואל מתכוון לפתוח במלחמה נגד האנשים הרגילים, וכי הוא הרג את אחיו שניסה לעצור אותו. הוא גם חוטף את צ'ארלי, כדי להשיג את עזרתו של הירו. סמואל תוקף את נוח ואת קלייר ומשאיר אותם למות קבורים בתוך האדמה. טרייסי מצליחה להציל אותם. פיטר מחליף את כוחותיו לאורך כל העונה, מחליף אותם בהתאם לצרכים שלו. הוא מכיר את אמה, ומגלה כי סמואל מתכוון לנצל את כוחה כדי להרוג אלפי בני אדם. כדי להציל אותה הוא מוצא את סיילר שכלוא בביתו של מאט פרקמן. מאט כלא את סיילר בתוך הראש שלו. פיטר נכנס לראש של סיילר, והם מבלים מה שנראה להם כשנים יחד, בתוך המציאות שסיילר יצר בראשו. לבסוף הם משלימים, ויוצאים יחדיו כדי להציל את אמה. פיטר נלחם בסמואל, בעוד שסיילר מציל את אמה, וקלייר מרחיקה את כל שאר חברי הקרנבל הרחק מהמקום, בעזרת הירו, ובכך לוקחת הרבה מכוחו של סמואל. לבסוף הם מביסים את סמואל. קלייר מחליטה כי נמאס לה להסתתר, והיא מדגימה את כוחה מול מצלמות הטלוויזה לכל העולם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גיבורים - דמויות

במקור קרינג תכנן שצוות השחקנים בסדרה יתחלף כל הזמן, אך הוא שינה את דעתו כשהבין עד כמה צוות השחקנים המקורי זכה לפופולריות בקרב קהל הצופים. לכן הוא החזיר לעונה השנייה את רוב השחקנים ששיחקו בעונה הראשונה, עם תוספת של כמה שחקנים שהצטרפו לרשימת הכוכבים בסדרה.[8] בעונה הראשונה הציגה הסדרה הרכב של 12 דמויות ראשיות, מה שהפך אותו להרכב השלישי בגודלו בפריים טיים באמריקה, אחרי "עקרות בית נואשות" ו"אבודים". על אף שרשימת הדמויות של NBC כללה עשר דמויות, ליאונרד רוברטס (די. אל. הוקינס), שהופיע לראשונה בפרק החמישי של העונה הראשונה, הצטרף לצוות השחקנים המלא.[9] בפרק האחד עשר של העונה הראשונה, ג'ק קולמן (נח בנט), הועלה מתפקיד חוזר, לחבר השנים עשר בצוות השחקנים הקבועים.[10]

העונה הראשונה כוללת שנים עשר שחקנים ברשימת הכוכבים. היידן פנטייר מגלמת את קלייר בנט, מעודדת בבית ספר תיכון בעלת היכולת לחדש רקמות. ג'ק קולמן מגלם את נח בנט, אביה, סוכן של החברה. סנטיאגו קבררה מגלם את אייזק מנדז, המכור לסמים, בעל היכולת לצייר את העתיד. טאני סייפרס מגלמת את סימון דבו, סוחרת אמנות הספקנית בנוגע לקיומם של כוחות על. גרג גרונברג, מגלם את מאט פארקמן, שוטר במשטרת לוס אנג'לס שביכולתו לקרוא מחשבות. אלי לרטר מגלמת את ניקי סאנדרס, חשפנית באינטרנט הסובלת מהפרעת זהות דיסוציאטיבית וחזקה במיוחד. ליאונרד רוברטס מגלם את די. אל. הוקינס, בעלה של ניקי, אסיר לשעבר בעל היכולת לעבור דרך חומרים מוצקים. נואה גריי קיביי מגלם את מייקה סנדרס, בנם של ניקי ודי.אל. בעל היכולת לשלוט בטכנולוגיה דיגיטלית. מאסי אוקה מגלם את הירו נקאמורה, יפני בעל היכולת לשלוט ברצף הזמן/חלל ולכופף אותו. אדריאן פסדר מגלם את ניית'ן פטרלי, מועמד לקונגרס ארצות הברית בעל היכולת לעוף. סנדהיל רממורת'י מגלם את מוהינדר סורש, גנטיקאי. מיילו ונטימיליה מגלם את פיטר פטרלי, אח בהוספיס, בעל יכולת ספיגת כוחות אוטומטית.

במהלך שתי העונות הראשונות, הוצאו מהסדרה מספר דמויות על מנת לפנות מקום לדמויות חדשות עם סיפורים חדשים. דמותה של סימון דבו היא הדמות המשמעותית הראשונה שהוצאה, והיא מתה לקראת סוף העונה הראשונה. די. אל. נהיה כוכב אורח לאחר אירועי הפרק האחרון של העונה הראשונה, והופיע פעמיים בתחילת העונה השנייה. דמותו של אייזק מנדז גם כן הוצאה, והוא נהרג על ידי סיילר במהלך העונה הראשונה. מספר דמויות חדשות נוספו בעונה השנייה: מאיה הררה, בגילומה של דניה רמירז, עריקה שביכולה לפלוט וירוס קטלני; אדם מונרו/טאקזו קאנסיי, בגילומו של דייוויד אנדרס, אדם אנגלי בן 400 ולוחם אגדי שביכולתו לחדש רקמות; מוניקה דוסון, בגילומה של דנה דייוויס, עובדת מסעדה, שביכולה לחקות כל תנועה פיזית שהיא רואה; אל בישופ, בגילומה של קריסטן בל, סדיסטית וסוציופתית בעלת היכולת ליצור חשמל. שני שחקנים שהופיעו לעיתים בעונה הראשונה, זאכרי קווינטו בגילום דמותו של סיילר וג'יימס קייסון לי בגילום דמותו של אנדו מסהשי, הועלו לתפקידים מרכזיים בעונה השנייה.

בתחילת העונה השלישית, דמותה של אנג'לה פטרלי (אימם של פיטר וניית'ן), בגילומה של כריסטין רוז מועלית לתפקיד ראשי. במקביל, אל בישופ, אדם מונרו ומייקה סאנדרס הוסרו מרשימת הכוכבים הקבועים בסדרה. מוניקה דוסון לא הופיעה אחרי שסצנות שהשתתפה בהן הורדו בעריכה, ודמותה של ניקי הוצאה גם כן, אך השחקנית אלי לרטר נשארה, והיא מגלמת את הדמות החדשה, סטרייסי סטראוס, אחותה התאומה (חלק משלישייה) של ניקי אשר ביכולתה להקפיא דברים במגע.

בעונה הרביעית צורפה דמותו של סמואל, בגילומו של רוברט נפר. במקור הדמות לא הייתה אמורה להופיע בתפקיד קבוע, אך תפקידה שונה לקבוע.[11]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיית הרעיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה "גיבורים" פותחה בראשית שנת 2006, עת טים קרינג, יוצר הסדרה "ג'ורדן", הגה את הרעיון לסדרה. קרינג רצה ליצור "סאגה עם אנסמבל גדול" שתתחבר עם הקהל. הוא החל לחשוב עד כמה הוא חש שהעולם גדול, מפחיד ומסובך, ורצה ליצור סדרה המונעת על ידי הדמויות על אודות אנשים שיכולים לעשות דברים בנדון. קרינג חש שלדרמה על שוטרים או רופאים אין דמויות גדולות מספיק על מנת להציל את העולם, ולכן חשב על רעיון גיבורי-על – אנשים רגילים שיגלו שיש להם יכולות לא רגילות, בעודם מושרשים בעולם האמיתי ובמציאות. הוא גם רצה שהסדרה תישפט לפי קריטריונים של הדמויות והעולם שבו הן חיות. מיילו ונטימיליה תיאר את פיילוט הסדרה כ"דרמה של דמויות אודות אנשים פשוטים במציאות מועצמת".[12][13]

בטרם החל לעבד את רעיונותיו, דיבר קרינג עם המפיק בפועל של "אבודים", דיימון לינדלוף, איתו עבד במשך שלוש שנים על "ג'ורדן". קרינג מייחס ללינדלוף מתן רעיונות באשר לאופן הצגת הסדרה בפני הרשת ועצות בעניין הלקחים שלמד מעשיית סדרות דרמה.[14][15] כאשר קרינג הציג את הסדרה לרשת NBC, תגובת הרשת הייתה, לדבריו, "נרגשת... מאוד תומכת".[16] לאחר אישור הסדרה, הוקרן פיילוט בן 73 דקות בפני קהל בסן דייגו, פרק אשר נכלל במארז ה-DVD של העונה הראשונה.[17]

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשקבוצת הכותבים עובדת על פרק, כל אחד מהם לוקח דמות, וכותב את הסצנות הפרטניות הנוגעות לה. לאחר מכן, הסיפורים משולבים ומובאים לכותב הפרק. שיטה זו מאפשרת לכל כותב לתרום לכל פרק,[18] ומזרזת את סיום כתיבת התסריטים מוקדם יותר. כך יכול צוות הצילום לצלם יותר סצנות באתר הצילומים.[13] קרינג מתאר את תהליך הכתיבה כאחד שיש בו שיתוף פעולה, ואומר שתהליך שיתוף הפעולה חשוב, כיוון שכאשר מפיקים, צריך לצלם הרבה סצנות באתר אחד, ולצורך כך צריכים להיות מוכנים מראש מספר של תסריטים. ג'סי אלכסנדר, מפיק שותף וכותב, מסביר שתהליך זה חשוב בסדרת דרמה, כיוון שאדם חייב לדעת לאן הולכת כל דמות בהתפתחות העלילה.[13]

כתיבת העונה השנייה התרחשה בזמן שביתת התסריטאים, כך שרק 11 פרקים הופקו מתוך ה-24 המתוכננים.[19] השביתה כפתה על המפיקים לתכנן מחדש את הסדרה וליצור רק את החלק "דורות", מתוך השלושה שתוכננו.[20] החלק השלישי שתוכנן, "Exodus",[21] שהיה אמור לתאר את המאמץ בשחרור וירוס שאנטי 138, בוטל. החלק הרביעי, "נבלים", שונה לחלק השלישי, והועבר לעונה השלישית.[22] סצינות מסוף החלק השני, צולמו מחדש על מנת לשקף את ביטולו של החלק "Exodus" ולקשור בין קווי העלילה ב"דורות".[23][24]

בריאיון למגזין "אנטרטיינמנט ויקלי" הגיב קרינג על הביקורת ועל הירידה ב-15% ברייטינג הצפייה בעונה השנייה,[25] באומרו כי הוא מרגיש שהוא עשה טעויות בבימוי בעונה השנייה. הוא חשב שהקהל מחפש אחר "בנייתן של הדמויות, וגילוי הכח שלהם", בניגוד לעונה הראשונה, שבה חיפשו הצופים "אדרנלין". קרינג הוסיף לתאר בקווים כלליים את הבעיות בהתפתחות העלילה, לדבריו, באומרו כי לעונה השנייה "לקח יותר מדי זמן להגיע לסיפור של התמונה הכוללת" ובהסבירו כי חזונו של פיטר בנוגע ליום הדין בעקבות הווירוס היה צריך לקרות בפרק הראשון במקום בשביעי. כמו כן קרינג חש כי מוטב היה להציג דמויות חדשות המקושרות לעלילה הראשית, כמו שנעשה עם אל, ולא בקשתות עלילה מנותקות כמו אלה של מאיה ואלחנדרו. קרינג אף הודה שהוא היא צריך לפתור את העלילה של "הירו ביפן" מוקדם יותר, וכי ההתרחשויות הרומנטיות אינן עובדות כל כך טוב. באשר לקלייר ווסט והירו ויאייקו, אמר: "ראיתי סיפורי אהבה יותר משכנעים בטלוויזיה. בדיעבד, אני חושב שסיפור אהבה אינו מתאים לנו באופן טבעי".[25]

בחלק הרביעי, "פליטים", חזרה הסדרה לדמויות המקוריות, במטרה למשוך צופים חדשים ולרכוש מחדש את הצופים שפרשו עקב יותר מדי דמויות וקווי עלילה.[26]

בנובמבר 2008 פיטרה NBC את ג'סי אלכסנדר וג'ף לואב מצוות ההפקה עקב חילוקי דעות יצירתיים ובעיות תקציב.[27] כתוצאה מכך, יתרכז קרינג בפיתוח הדמויות ובסיפור העלילה בפשטות.[28] עם זאת, בכיר בהפקה ציין כי לא היה זה לחץ מצד NBC בתגובה לצניחה ברייטינג, אלא קרינג בעצמו פיטר את אלכסנדר ולואב מכיוון שהצמד סירב להמשיך בסיפורים המונעים על ידי הדמויות, אשר עשו את העונה הראשונה כל כך פופולרית מההתחלה. חודש לאחר מכן חתם בריאן פולר אצל Universal Media Studios למשך שנתיים, לאחר ביטול הסדרה שלו, "החיים על פי נד". הוא הצטרף אל צוות הכותבים של "גיבורים" בפרק העשרים של העונה השלישית, וקיבל תפקיד מפתח בבימוי ובכתיבה.[29] עם זאת, ב-22 ביולי עזב פולר את הסדרה למען פרויקטים אחרים.[29] פולר בנה לשחקנית סוזי קורץ, ששיחקה בסדרה שלו "החיים על פי נד", את דמותה של מולי, אשר תופיע באופן חד פעמי, אם כי ייתכן שתפקידה יורחב.[30] ב-28 באפריל 2009, פוטר המפיק, הבמאי והתסריטאי, גרג בימן על ידי NBC.[31]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל פרק בממוצע ב"גיבורים" 30 - 35 דקות של מוזיקה. המוזיקה של העונה הראשונה הולחנה על ידי ונדי מלבוין וליסה קולמן, יחד עם טכנאי הקול מייקל פרפיט.[32] הראשונות נעשו מעורבות ב"גיבורים" עקב עבודתן הקודמת עם המפיק בפועל של הסדרה, אלן ארקוש.[33] טים קרינג נתן לשתיים הנחיות כלליות, הכוללות את הרגש והכיוון של כל דמות. הוא רצה מוזיקה יוצאת דופן להפליא, ולכן העניק להן חופש פעולה רחב והתיר להן לערוך ניסיונות. בפרק הפיילוט של העונה הראשונה, הציע קרינג שקטע מוזיקלי "חלומי" ילווה את הסצנה שבה רצה קלייר בנט אל תוך רכבת בוערת. מאז, הקטע ה"חלומי" נעשה סימן היכר של הסדרה. נוסף על הלחן, ל' שאנקר נתן את קולו לשירים.

מלבוין וקולמן פיתחו קטעים מוזיקליים ייחודיים לכל דמות. סצנות בהן קלוד משתתף, מלוות בצלילים של רוח ובקולות המעוררים נוכחות של משהו דמוי רוח רפאים. סצנות עם הירו נקאמורה מלוות בקולות של מרימבה ושל בסון עם סטקטו, על מנת ליצור צליל של שעון מתקתק, המרמז על כוחה של הדמות. כשמאט פארקמן מפעיל את כוחו בטלפתיה, מלווים אותו קולות המנוגנים לאחור. בסצנות של פיטר פטרלי המוזיקה כוללת כלי מיתר במרקטו. המוזיקה המלווה את הסצנות עם ניקי סנדרס מבוססת על האישיות השולטת שלה, ג'סיקה, וכוללת קולות של רוח ואינדיאנים השרים באופן בולט, כדי לתת את התחושה שהיא השולטת כעת. את הסצנות עם מוהינדר סורש מלווה קטע מוזיקלי של פסנתר, המתנגן בסופם של כמה פרקים, ואילו המוזיקה של סיילר היא צליל של שעון או של פסנתר ישן.[33]

בשנת 2007 העניקה האגודה האמריקאית למלחינים, סופרים ומוציאים לאור (ASCAP) למלבוין וקולמן במסגרת "טקס פרסי המוזיקה לסרטים ולטלוויזיה" את פרס "סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר" על עבודתן ב"גיבורים".[34] בצרפת, נעימת הפתיחה של הסדרה הולחנה על ידי ויקטוריה פטרוסילו. השיר שלה, "Le Héros d'un autre", החליף את השיר המקורי של הסדרה ברשת הטלוויזיה הצרפתית TF1. הרשת אף יצרה רשימה פותחת חדשה של קרדיטים, כדי לנגן את נעימת הפתיחה של פטרוסילו.[35]

הפסקול הרשמי של הסדרה, "Heroes: Original Soundtrack", יצא ב-18 במרץ 2008 בהוצאת חברת NBC Universal. הפסקול מכיל הקלטה חדשה של מלבוין וקולמן ויצירות של פאניק! אט דה דיסקו, Wilco‏, Imogen Heap, בוב דילן, Nada Surf ודייוויד בואי, ביחד עם אמנים ולהקות נוספים. הדיסק גם כולל את נעימת הפתיחה של הסדרה. צד ב' של הדיסק כולל 45 דקות של סיפור מתמשך המבוצע על ידי מוהינדר סורש. ב-29 בפברואר 2008 הוציאה NBC Universal חמישה וידאו קליפים שיצר במאי/מפיק "גיבורים" אלן ארקוש, אשר כל אחד מהם משלב קטעים מהסרט עם שירים מהפסקול. הקליפים פורסמו ב-MSN ובזון.[36][37][38]

ב-14 באפריל 2009 הוציאו מלבוין וקולמן אלבום באמצעות חברת התקליטים La-La Land Records הנקרא "Heroes: Original Score" וכולל את כל המנגינות מהסדרה.[39]

צילום ואפקטים חזותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים של הסדרה מתרכזים בלוס אנג'לס ובסנטה קלריטה שבקליפורניה,[40] ומתבצעים באמצעות מערך מצלמה יחידה. על האפקטים החזותיים אחראים אריק גרנודייר וג'ון האן מאולפן סטארגייט דיג'יטל, יחד עם מארק ספאטני (Mark Spatny). אפקטים אלה כוללים מסכים כחולים ואנימציות בדו-מימד ותלת-מימד, ומוכנסים לסדרה לאחר ביצוע הצילומים בפועל. זאת, בניגוד לאפקטים המיוחדים שמשולבים בעת הצילום.[41] סטארגייט דיג'יטל גם אחראים לעצב את אתר הצילומים כאילו מדובר באתרי צילומים ברחבי העולם. את הפעלולים מתאם איאן אווין.

מתוך רצון לשמור על יסודות הקומיקס בסדרה, משולבים בסדרה איורים של המאייר טים סייל. כמו כן, גופן הכתוביות דומה לכתב היד שבו נעשה שימוש בחוברות קומיקס.[42]

סדרות בת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 במאי 2007, הודיעה רשת NBC כי אמורה לעלות סדרה בת ל"גיבורים" שתיקרא "Heroes: Origins", ותכיל שישה פרקים. בסדרה אמור היה להיות מוצג בכל פרק גיבור חדש ומקורי שלא נמצא בסדרת המקור, ובסוף ששת הפרקים אמורים היו הצופים לבחור גיבור אחד שיצטרף אל הסדרה המקורית.[43] ההסבר לספין-אוף היה הרצון לבטל את פגרת אמצע העונה, אשר גרמה לרייטינג לרדת כאשר הסדרה חזרה לשידור בעונה הראשונה. סדרת הבת הייתה אמורה להיות משודרת בתום העונה השנייה של הסדרה המקורית באפריל 2008, ויחד הן היו אמורות לכלול 30 פרקים, אך היא בוטלה עקב שביתת התסריטאים. באחד הראיונות ציין טים קרינג כי בסדרת הבת היו אמורים להיחשף הסודות והמשמעויות מאחורי סמל הסליל, אך עקב ביטול הסדרה, אלה נחשפו בהמשך הסדרה המקורית.

ב-14 ביוני 2008, בין העונה השנייה לשלישית, שודרה באינטרנט סדרת בת ב-4 פרקים בשם "להגיב באלימות" (במקור: Going Postal) המספרת איך אקו דמייל גילה את כוחו ונכלא בקומה 5. ב-10 בנובמבר, במהלך העונה השלישית, שודרה ברשת סדרה בשם "גיבורים:גורל" (במקור: Heroes:Destiny) המספרת על סנטיאגו. ב-15 בדצמבר 2008 עלתה לרשת סדרה נוספת בשם "הטירון" (במקור: The Recruit) המספרת על נחתית בשם רייצ'ל מילז ששרדה את הפיצוץ בפיינהרסט.

ב-2015 עלתה לשידור ברשת NBC סדרת הבת "Heroes: Reborn", ובה הופיעו דמויות חדשות לצד מספר דמויות מהסדרה האם. הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת בת 13 פרקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גיבורים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kring, Tim (2006-09-24). "How many seasons/scripts are plotted out?". NBC Universal Heroes Live Blog. נבדק ב-2006-10-31.
  2. ^ "Real locations or movie magic?". NBC.com. 2005-09-25. אורכב מ-המקור ב-2008-02-26. נבדק ב-2008-03-28.
  3. ^ "Heroes debut paces NBC's second Monday win of the new season" (Press release). NBCUniversal. 2006-09-26.
  4. ^ "NBC Renews Drama Series Chuck, Life and Heroes for 2008–09 Season". 2008-02-13. נבדק ב-2008-02-13.
  5. ^ "TV News: TV shows, TV news, cable TV, satellite TV, TV schedules on Zap2it". Tv.zap2it.com. אורכב מ-המקור ב-2012-07-18. נבדק ב-2009-05-27.
  6. ^ "Heroes TV Show on NBC". NBC.com. נבדק ב-2008-03-28.
  7. ^ Schneider, Michael (14 במאי 2010). "NBC stops holding out for "Heroes"". Variety. אורכב מ-המקור ב-20 ביולי 2012. נבדק ב-14 במאי 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "Celebrity News, Celeb Gossip - E! Online UK" באתר Eonline.com‏ 25 במאי 2009
  9. ^ "Leonard Roberts"‏ ב-IMDb
  10. ^ מייקל שנידר, "Heroes zeros in on its bad guy" במגזין וראייטי. 23 באוקטובר 2006
  11. ^ מאט מיטוביץ', "Robert Knepper's Villainous Heroes Role Is Supersized" ב-TV Guide. ‏ 29 ביולי 2009
  12. ^ טים קרינג (יוצר הסדרה), (Unknown episode) ב-DVD.‏ 28 באוגוסט 2008
  13. ^ 1 2 3 טים קרינג, "Heroes Live Blog: Why I wanted to do a show like" ב-NBC Universal Media
  14. ^ טים קרינג, "Heroes Live Blog: Friends with the creator of LOST" ב-NBC
  15. ^ "Interview with Jef Loeb" ב-NBC
  16. ^ טים קרינג, Heroes Live Blog: The Pitch Process to NBC ב-NBC
  17. ^ כריס טריביי, "The HD DVD of "Heroes" Comes Packed With Interactive Extras" ב-allthingshidef.com. ‏26 ביולי 2007
  18. ^ רוברט טיילור, "Reflections: Talking with Bryan Fuller" ב-Comic Book Resources. 26 באוקטובר 2006
  19. ^ "Heroes: (Volume Two: "Generations") Four Months Later..." ב-TV.com
  20. ^ אריק גולדמן, "Heroes Creator Tim Kring Talks" ב-IGN.‏ 14 בדצמבר 2007
  21. ^ ביל קרטר, "Heroes Is Ready for Its Rebound" בניו יורק טיימס. 17 בספטמבר 2009
  22. ^ "NBC Renews Drama Series Chuck, Life and Heroes for 2008-09 Season".‏ 13 בפברואר 2008
  23. ^ קיל פגליי, "Tim Kring on Heroes Vol. 3" במגזין Wizard
  24. ^ אריק גולדמן, Heroes Creator Tim Kring Talks ב-IGN. 14 בדצמבר 2007
  25. ^ 1 2 ג'ף ג'נסן, "Heroes Creator Apologizes to Fans" באנטרטיינמנט ויקלי. 7 בנובמבר 2007
  26. ^ טים מולי, "Heroes Returns to Roots in Midseason Reboot" ב-TV Guide.‏ 15 בינואר 2009
  27. ^ סינתיה ליטלטון, "Heroes duo get the ax" במגזין וראייטי. 2 בנובמבר 2008
  28. ^ סינתיה ליטלטון, "Tim Kring refocuses Heroes" במגזין וראייטי. 3 בנובמבר 2008
  29. ^ 1 2 נלי אדריבה, Bryan Fuller closes in on UMS deal ב-The Hollywood Reporter.‏ 4 בדצמבר 2008
  30. ^ אנה דיאמונד, "Bryan Fuller Cooks Up Heroes Role for Daisies Star" ב-tvguide.com.‏ 10 בינואר 2009
  31. ^ "Heroes producer fired by NBC" ב-heroestheseries.com
  32. ^ "Heroes TV Show on NBC: NBC Official Site" באתר nbc.com‏
  33. ^ 1 2 גרג בימן, "BEEMAN’S BLOG – SEASON 2, EPISODE 11"
  34. ^ "22nd Annual ASCAP Film and Television Music Awards > Playback Summer 2007" ב-ascap.com
  35. ^ Bienvenue chez Victoria !
  36. ^ "Heroes soundtrack, music videos on the way - Today's News: Our Take | TVGuide.com" ב-Community.tvguide.com
  37. ^ "Dylan, Bowie on Heroes soundtrack | Entertainment | Reuters" באתר רויטרס. 28 בפברואר 2008
  38. ^ "''Heroes'' soundtrack taps Bob Dylan, Wilco | Heroes | Television News | News + Notes | Entertainment Weekly" ב-Ew.com.‏ 28 בפברואר 2008
  39. ^ "Heroes on La-La Land Records "‏ 14 באפריל 2009
  40. ^ "Real locations or movie magic?" ב-NBC.com.‏ 28 במרץ 2008
  41. ^ "Heroes TV Show on NBC: NBC Official Site" ב-NBC
  42. ^ ריצ'רד ג'ורג' "Loeb Talks Heroes" ב-IGN.‏ 26 באוקטובר 2006
  43. ^ מייקל שניידר, "NBC announces schedule, shows" במגזין וראייטי. 14 במאי 2007