גייל הות'ורן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
גייל הות'ורן
דמותו של גייל הות'ורן יחד עם קטניס אוורדין בסרט משחקי הרעב
דמותו של גייל הות'ורן יחד עם קטניס אוורדין בסרט משחקי הרעב
סוג דמות ספרותית וקולנועית
שם ספר טרילוגיית משחקי הרעב
שם סרט משחקי הרעב (סדרת סרטים)
הופעה ראשונה משחקי הרעב
הופעה אחרונה עורבני חקיין
מספר הופעות 3 ספרים ו-4 סרטים
יוצרים סוזן קולינס
גילום הדמות ליאם המסוורת'
מידע
גיל 19
מקום לידה מחוז 12 עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע בן אנוש
מין זכר
מקצוע צייד
נטייה הטרוסקסואל
אזרחות פאנם עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה האזל הות'ורן (אמא)
רורי הות'ורן (אח)
ויק הות'ורן (אח)
פוזי הות'ורן (אחות)
חברים קטניס אוורדין
פיטה מלארק
אויבים הנשיא סנואו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גייל הות'ורן (מאנגלית: Gale Hawthorne), הוא אחת מהדמויות הראשיות בטרילוגיית משחקי הרעב שנכתבה על ידי סוזן קולינס. גייל הוא החבר הטוב ביותר של קטניס ושותפה לציד. בסדרת הסרטים הוא מגולם על ידי ליאם המסוורת'.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גייל הוא הבן הבכור במשפחת הות'ורן. לאחר מות אביו בפיצוץ מסתורי שאירע במכרות הוא נעשה למפרנס הראשי במשפחה. אמו האזל מצאה עבודה ככובסת לסוחרים. בעודו בן 14, הוא פוגש בקטניס בת ה-12 (שנה אחרי מות אביה), ומגלה שגם אביה נהרג באותו פיצוץ במכרות. גייל וקטניס מתחילים לצוד בניגוד לחוק ביער המקיף את מחוז 12 ולפרנס את משפחותיהם בכבוד. אט אט הם נעשו חברים טובים.

ב"התלקחות" גייל מתוודה בפני קטניס שהוא אוהב אותה ואף מנשק אותה ביער. שנאתו לקפיטול רבה, הוא מוכן לעשות הכול כדי להפיל את הממשלה ומצליח בסופו של דבר.

משחקי הרעב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הראשונה של גייל במשחקי הרעב היא ביער, שם הוא מספר לקטניס שהשיג לחם מהמאפייה במסחר עם אביו של פיטה תמורת בשר סנאי. שניהם צוחקים על המבטא המוזר של אזרחי הקפיטול, ומעלים גם את נושא משחקי הרעב. גייל מציע לקטניס לעזוב את המחוז ולגור ביחד ביער. הם מוותרים על הרעיון כי לא יוכלו לקחת את משפחותיהם איתם. ביער גייל מספר לקטניס על הסיכויים שאינם נמצאים לטובתו, שמו מופיע 42 פעמים בהגרלה. כאשר קטניס מתנדבת לקחת את מקומה של פרים במשחקי הרעב פרים מנסה לעצור את קטניס כי היא לא רצתה שהיא תפגע. כשמגיע הזמן להיפרד מהקרובים, גייל מגיע ואומר לה שהיא יכולה לנצח, היא יכולה לצוד, וקטניס מבקשת ממנו לשמור על משפחתה, שלא יגוועו ברעב. גייל בוחר שלא לצפות בתחילת המשחקים ויושב ביער. כשקטניס במשחקים, גייל ממלא את תפקידה כראש המשפחה ודואג להביא לפרים ואמה בשר-ציד באופן קבוע. גייל רואה המשחקים בטלוויזיה בבית הספר ובמסכים הגדולים בכיכר, כואב לו לראות את קטניס סובלת. קטניס משחקת את הרומן עם פיטה וכשהיא חוזרת בניצחון מהזירה, רגשותיה לגבי גייל מבולבלים ביותר, וגייל נפגע מאוד מהפגנות הרומן של קטניס לפיטה בזירה ואז מבין שזה מפריע לו כי הוא בעצם מאוהב בה.

התלקחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהתלקחות גייל בן 18, ומעתה הוא מורשה לעבוד במכרות הפחם של מחוז 12. הוא מתחיל בעבודתו ומצליח לכלכל את משפחתו, אך בעקבות עבודתו החדשה, הוא וקטניס מתראים פעם אחת בשבוע ביום ראשון, בעת הצייד בימי ראשון. באחד מימי הצייד, גייל מנשק את קטניס ביער ואומר שהוא היה חייב לעשות את זה, לפחות פעם אחת . הנשיקה המסתורית דווחה לנשיא סנואו, שמגיע לביתה של קטניס ומציב בפניה איום ממשי לחיי הקרובים לה וביניהם עונש מוות לגייל, ובהמשך שיחתם הנשיא מבהיר בפניה שעליה לשכנע אותו ואת אזרחי פאנם כולה שהיא מאוהבת מעל הראש בפיטה. קטניס מבינה שלא תוכל להיפגש עם גייל לעולם, ומעלה בפניו את הרעיון שהוא הציע שנה לפני-כן, לברוח מהמחוז עם משפחותיהם. גייל מאוד מרוצה בתחילת השיחה, אך בעת שהוא שומע שהתחילו התקוממויות במחוזות אחרים, הוא מסרב. בסוף שיחתם הוא מחליט שהוא לא יזניח את חבריו וישאיר אותם נתונים לחסדי הקפיטול. גייל זורק את הכפפות שקטניס נתנה לו שהיו שייכות לסטייליסט שלה, סינה, בטענה שהוא לא רוצה דבר שיוצר בקפיטול. הוא חזר למחוזו ואוכף השקט החדש, רוֹמוּלוּס תְ'רד, העניש אותו בעונש של יותר מארבעים מלקות, על הבאת צייד לא-חוקי. קטניס מנסה לחסום את ההצלפות, ותוך כדי כך חוטפת מלקה אחת על לחייה סמוך לעינה. פיטה והיימיטץ' מתערבים גם הם ומגנים על קטניס. בהמשך, גייל מועבר לבית משפחת אוורדין לטיפול המסור של פרים ואימה. כשהגיע ממאגר המנצחים ההודעה על הגמול הרבעוני ה-3 (משחקי הרעב ה-75), זכר אחד ונקבה אחת מנצחים מכל מחוז, הוא הבין שקטניס חוזרת לזירה. במשחקי הרעב ה-75, גייל פינה רק כ-10% מאוכלוסיית המחוז (בערך 800 איש) לאחר השמדתו של מחוז 12, הוא פינה אותם לכיוון האחו, והם צפו במחוז העולה בלהבות ולבסוף מחוז 13 הציל אותם והעניק להם מקום מגורים ומזון. בסוף הספר גייל מספר לקטניס שמחוז 12 הושמד ושפיטה בידי הקפיטול.

עורבני חקיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר השלישי בטרילוגיה, היחסים בין קטניס לגייל שבים להיות מה שהיו, והם חוזרים להיות ידידים טובים. במהלך הספר גייל שם לב כי קטניס לא תוכל להמשיך בהובלת המהפכה כל עוד היא יודעת שפיטה נתון לחסדי הקפיטול, לכן בעזרת משלחת, יוצא להציל את פיטה והמיועדים האחרים, מתוך ידיעה כי קטניס תיאלץ להתמודד עם הבחירה בינו לבין פיטה. בספר כתוב כי קטניס נישקה את גייל מספר פעמים. יום אחד, כאשר ישבו ליד המדורה במחוז 13, אמר גייל כי לנשק את קטניס מרגיש כמו לנשק שיכורה, כי כאשר שאל אותה על מחשבותיה, היא ענתה שאינה יודעת. באותו מצב גייל מספר על הבנות הרבות שנישק. לאחר שהם מצליחים לפרוץ לקפיטול, קווין, נשיאת מחוז 13, מוציאה הוראה להצניח פצצות על ילדי הקפיטול. גייל וביטי (המיועד ממחוז שלוש) יזמו את הרעיון לפצצות ביחד. כאשר פרים - אחותה של קטניס באה לעזור לילדי הקפיטול שנפגעו, מתפוצצת לידה פצצה, והיא נפגעת ומתה. קטניס מרגישה רע כי גייל יזם את הרעיון, והיא יודעת כי תמיד תקשר את גייל למות אחותה. גייל עובר למחוז 2, שם הציעו לו עבודה, כדי להקל על קטניס בבחירה בינו לבין פיטה, וכדי שלא תיזכר במות אחותה בכל פעם שתראה אותו. לאחר שגייל עוזב, אומרת קטניס כי היא מרגישה הקלה. הספר מסתיים בכך שפיטה וקטניס מתחתנים, לאחר 15 שנה קטניס מוכנה להביא ילדים ונולדים להם בן ובת. לא ידוע מה עלה בגורלו של גייל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]