גלעד חצב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גלעד חצב
לידה 2 בינואר 1981 (בן 43)
טְבֶרְיָה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה גלעד זילברמן חצב
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007
עיסוק פסנתרן ומלחין
סוגה ג'אז
מוזיקה ברזילאית
כלי נגינה פסנתר
pianotlv.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גלעד חצב (נולד ב-2 בינואר 1981) הוא פסנתרן ומלחין המזוהה עם סגנון הג'אז. חצב מנגן ומופיע בקביעות, בדרך כלל עם חומרים מקוריים בפורמט טריו פסנתר. בנוסף, הוא שותף בהפקה ונגינה בפרויקטים נוספים של מוזיקה אלקטרונית, מוזיקה ברזילאית, ובכתיבת מוזיקה לפרויקטים שונים.

החל משנת 2007 מתגורר בתל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלעד חצב נולד בטבריה לאב עיתונאי ואם במאית תיאטרון. הוא החל לגלות עניין במוזיקה בגיל מוקדם ובגיל 9 החל ללמוד בקונסרבטוריון העירוני בטבריה, שם ניגן בפסנתר ובחצוצרה, מאוחר יותר לימד את עצמו לנגן גם על גיטרה ותופים. בשנת 1994, כשהיה בן 14, עבר מבית הוריו לצורך לימודים בתיכון לאמנות תלמה ילין בגבעתיים. בתקופה זו למד וניגן ג'אז באנסמבלים שונים כפסנתרן ומתופף. בנוסף, עיבד והלחין מוזיקה להפקות התיאטרון בבית הספר, וכן הלחין חומרים משלו. במהלך לימודיו השתלם בלימוד שפת האלתור של הביבופ (זרם בג'אז) אצל הפסנתרן ומחנך הג'אז עמית גולן. הוא סיים את לימודיו בהצטיינות בשנת 1999.

לאחר שירותו הצבאי, החל ללמוד במסלול הנדסת קול במכללת עמק הירדן, שם השתלם אצל אנשי סאונד בכירים בתעשייה, בהם יואב שדמה (סוני יפן). בתקופה זו החל לעבוד עם מחשב וליצור עבודות סאונד שונות לרבות יצירות מוזיקליות מבוססות מחשב. הוא למד את התואר הראשון שלו באקדמיה למוזיקה ומחול ע"ש רובין. במהלך לימודיו הלחין יצירות ועיבודים שונים, בהן רביעיות מיתרים, יצירות לפסנתר, ויצירות להרכבי ג'אז. יצירותיו הוצגו מול קהל, וחלק מהן אף הוקלט.

ב-2006, הפיק מספר הופעות ג'אז, שהתהוו לפרויקט "ג'אז ישראלי" במרכז התרבות בית אבי חי בירושלים. בתום הקיץ של שנה זו, סיים את לימודיו ועשה רסיטל סיום בהצטיינות, ועבר לברלין, שם יצר וניגן עם אמנים בינלאומיים.

לאחר תקופה של כשנה חזר לתל אביב המשיך לפעול ולקדם פרויקטים מוזיקליים.

בשנת 2015 נבחר על ידי אונסק"ו להפיץ את רעיון יום הג'אז הבינלאומי בישראל, ויזם אירועים בכל רחבי הארץ בשיתוף נגנים ומועדונים שונים. חלק מהאירועים כוסו על ידי התקשורת וזכו לביקורות נלהבות. גלעד מרבה להופיע, ובמופעיו דגש על מוזיקה מקורית ושיתופי פעולה עם יוצרים בולטים בתחום הג'אז, המוזיקה הברזילאית ומוזיקת העולם. במקביל להופעותיו, מפיק ומקליט עבודות באולפנו הביתי.

גלעד חצב בסטודיו

דיסקוגרפיה ופרויקטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2007 גלעד מקליט בקביעות והוא אף זכה בתמיכת משרד החינוך הישראלי (2012 ו-2013) להפקת תקליטור מיצירותיו.

ב-2007 הקליט שני קטעים מקוריים, ועיבוד לשיר הישראלי נעמה (שלמה בידרמן). בהקלטות השתתפו הגיטריסט ונגן העוד עמוס הופמן, המתופף רע בר נס, והקונטרה-בסיסט גלעד אברו. במקביל להופעות שונות שתועדו בהקלטות, גלעד הוציא 2 אלבומים רשמיים הכוללים מוזיקה מקורית, והעלה עם השנים הקלטות של סשנים ביתיים ואולפניים המוקדשים לסקיצות של יצירות מקוריות וביצועים בעיבודיו למוזיקה ברזילאית של מלחינים כמו הרמטו פסקואל ,ג'ובים ואחרים.

ביצירתו גלעד משלב ג'אז מסורתי עם השפעות מתרבויות שונות כמו מוזיקה ברזילאית, פלמנקו, ואף לאדינו ומבצע בין היתר גם עיבודים אישיים לנכסי צאן מהמוזיקה הישראלית, לצד ביצוע קטעי שורו ומוזיקה ברזילאית מסורתית.

כשהוא לא מופיע עם הרכביו, גלעד הוא מורה, יזם ומלחין.

פרויקטים מרכזיים:

הפקת יום הג'אז הישראלי המצוין כיום חג של אונס"קו - 30.4

הפקת הפרויקט לדינו ג'אז - עם הזמרת יאיואי אוקאניווה שזכה לחשיפה וסיבוב הופעות ביפן וישראל, 2014

הפקת הפרויקט גלעד חצב 3rio שהוקדש למוזיקה ברזילאית ומקורית וזכה לחשיפה וסיבוב הופעות בגרמניה 2019.

פרויקט הופעות הבית "שאפל" - הפקת הופעות של חצב בהשתתפות מיטב אמני ג'אז ישראלי שקראה למפגש בלתי אמצעי עם קהל ביתי הפרויקט החל ב-2017 בירושלים ובתל אביב וממשיך לפעול גם במהלך 2021 אם כי בתדירות נמוכה יותר.

מעבר ליוצר, גלעד הוא גם מורה פעיל ומבוקש המלמד מעל לשני עשורים ברציפות, בסטודיו לפסנתר המשמש גם כאולפן ובית להפקות היצירה של חצב.

  • 2013 Jazz from the Middle to the East מוזיקה מקורית.
  • 2014 Jazz from the Middle to the East Vol.2 בעיקר עיבודים לג'אז סטנדרטי לצד שני קטעים מקוריים.
  • 2014 Jazzbar - אוסף ג'אז בינלאומי שיצא בחנויות ביפן, בדצמבר 2014, באוסף מבקר המוזיקה יסקוני טרשימה כלל את הקטע Sinai מאת חצב לעמוד האלבום באינטרנט.
  • בשנת 2013, רכשה חברה יפנית מאות עותקים מהאלבום Jazz from the Middle to the East להפצה בעיקר בטוקיו, יפן. האלבום גם מוצע להאזנה חופשית (ראה קישור) בעמוד של חצב בבנד קמפ.
  • בנוסף האלבום נמכר גם בחנויות הדיגיטליות המוכרות בעולם (Itunes / Amazaon)
  • בשנת 2014, רכשה חברה יפנית עותקים נוספים להפצה ביפן, מהאלבום ההמשך של חצב: Jazz from the Middle to the East Vol.2
  • בשנת 2015 הסופר/חוקר המוזיקה יושיטו סקיג'וקי הכניס רשימה על האלבום jazz from the middle to the east בספרו בנושא תרבות יהודית, שם הספר באנגלית the world of Jewish literacy - במקור פורסם ביפנית.
  • גלעד שוקד בימים אלו על הוצאה לאור של אלבום עיבודים ויצירות מוזיקליות שטרם התפרסמו בעבר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גלעד חצב בוויקישיתוף