גנב החרבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
גנב החרבות
The Sword Thief
מידע כללי
מאת פיטר לרנג'יס
שפת המקור אנגלית
סוגה ספר הרפתקאות
הוצאה
הוצאה תאגיד סקולסטיק עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2009
מספר עמודים 150
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מודן
תאריך 2011
תרגום רוני בק
סדרה
סדרת ספרים 39 רמזים
ספר קודם תו קטלני
הספר הבא מעבר לקבר
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-545-06043-1
הספרייה הלאומית 003145219
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גנב החרבותאנגלית: The Sword Thief) הוא הספר השלישי בסדרת הספרים "39 רמזים", ונכתב על ידי פיטר לרנג'יס. הספר יצא לאור בעברית בשנת 2011. כמו הספרים הקודמים בסדרה, הוא מדבר על מסעם של איימי ודן קהיל אחרי השיקוי המשפחתי שלהם, שכדי להכינו צריך למצוא את 39 הרמזים המובילים אליו, וכמו כן על דן ואיימי להתחרות במשפחה שלהם, שלהם אותה מטרה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – 39 רמזים - דמויות
  • איימי קהיל: נערה בת ארבע עשרה. איימי היא בתם של הופ קהיל וארתור טרנט ואחותו הגדולה של דן קהיל. איימי נהנת לקרוא וללמוד ואוהבת לבקר בספריות ובמוזיאונים. כשהיא מפוחדת או לחוצה, היא מתחילה לגמגם. לאיימי יש שיער ארוך בצבע חום אדמדם ועיניים ירוקות.
  • דן קהיל: ילד בן אחת עשרה. בנם של הופ קהיל וארתור טרנט ואחיה הקטן של איימי קהיל. יש לו זיכרון צילומי מצוין. הוא אוהב לספר בדיחות. אסתמטי. יש לו שיער בלונדיני כהה ועיניים ירוקות.
  • נלי גומז: נלי היא האומנת של איימי ודן. נלי גרה עם איימי ודן בבוסטון, מסצ'וסטס עד שהצטרפה עימם למרוץ. היא יודעת לדבר ב־3 שפות: צרפתית, גרמנית ואנגלית.
  • אליסטר הו: אליסטר הוא איש זקן, דודם של דן ואיימי, והוא בגד בהם במבוך העצמות.
  • מר מקינטייר:עורך הדין של גריס קהיל. מר מקינטייר הוא זה שהודיע לכול הקהילים, משפחתם של איימי ודן, על 39 הרמזים, והציע להם רמז במקום 1,000 דולר, וכך התחילה התחרות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי ודן קהיל מגיעים ליפן במהלך חיפושיהם ונאלצים להיעזר בדודם הבוגדני אליסטר הו, לאחר שהקבראים (בני משפחה נוספים שלהם) חוטפים את נלי ואת צלאח א-דין. בדרך הם מתחמקים מאירינה (דודה שלהם) בעזרת הטייס של אליסטר. בעזרת הידע של דודם על יפן, הם עוקבים אחר רמזים ואחר מסלול חייו של טויוטומי הידיושי, לוחם יפני אמיץ, שהיה בן למשפחת קהיל ובן המייסד של בית תומאס. הם נלכדים בידי משפחת הולט שמכריחה אותם לגלות להם את המידע שברשותם על 39 הרמזים. לאחר שהם מגלים ברכבת התחתית של טוקיו חדר נסתר, ובורחים מאנשי היאקוזה, מצילים אותם נלי והאחים לבית קברה, שנלי הצליחה להערים עליהם. שלוש הקבוצות כורתות ברית ובעקבות רמז שמצאו נוסעים לקוריאה הדרומית שם הם משתמשים בספרייה הסודית של אליסטר כדי לגלות מידע על הרמז. החיפוש שם מוביל אותם לפארק הלאומי פאקהנסן, סיאול, שם הם מוצאים סלע עם כניסה נסתרת ובתוכו הם מוצאים רמז. שם איאן קברה ואיימי קהיל מגלים רחשי חיבה אחד כלפי השני. דן מטעה את הקבראים ואמר להם שהרמז נמצא באגם טאש שבקירגיזסטן ולאחר שהם מאמינים לו הם בוגדים באליסטר ובאיימי ודן ולוכדים אותם בסלע. בעזרת פיצוץ הסלע הם מצליחים לצאת אבל אליסטר נקבר בהריסות הסלע ונהרג. הם חוזרים לאחוזה שלו, ושם הם מגלים שהרמז מוביל למצרים. בנוסף הם מגלים שאליסטר שרד את המפולת ויצא לינקום ברוצח אביו, באה הו, שהוא גם דודו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.