ד"ר קווין, רופאה במערב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ד"ר קווין, רופאה במערב
סוגה דרמה / מערבון
יוצרים בת' סאליבן
כותבים קארל בינדר, מליסה רוזנברג עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'יימס קיץ', Terrence O'Hara, Jeremy Kagan, דן אטיאס, Lorraine Senna, אלן ג'יי לוי, ג'רי ג'יימסון, Victoria Hochberg, Rachel Feldman, Bobby Roth, Jerry London, צ'אק באומן, Bethany Rooney, ריצ'ארד ט. הפרון, Reza Badiyi, Gabrielle Beaumont, מישל לי, קארל בינדר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'יין סימור
ג'ו לנדאו(אנ')
צ'אד אלן
אריקה פלורס(אנ') (עונות 1–3)
ג'סיקה באומן(אנ') (עונות 3–6)
שון טובי(אנ')
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6
מספר פרקים 150
2 סרטי טלוויזיה
הפקה
חברת הפקה CBS Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה MTM Enterprises עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים סרטי יוניברסל, אולפני ברבנק של האחים וורנר, אתר נופש לאומי הרי סנטה מוניקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה William Olvis עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 47 דקות
שידור
רשת שידור CBS
רשת שידור בישראל ערוץ 2
תקופת שידור מקורית 1 בינואר 199316 במאי 1998
קישורים חיצוניים
www.drquinnmd.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ד"ר קווין, רופאה במערבאנגלית: Dr. Quinn, Medicine Woman) היא סדרת דרמה טלוויזיונית אמריקאית אשר שודרה ברשת CBS בארצות הברית מ-1 בינואר 1993 ועד ל-16 במאי 1998. בישראל הסדרה שודרה בערוץ 2.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתחילה בשנת 1867 ומתמקדת ברופאה מבוסטון, מסצ'וסטס בשם מיקלה קווין (אותה מגלמת ג'יין סימור). אחרי מות אביה, ד"ר קווין עוברת לעיירה קטנה בקולורדו בשם קולורדו ספרינגס על מנת לעסוק ברפואה. היא מתיידדת עם סאלי (אותו מגלם ג'ו לנדאו), המקורב לאינדיאנים, ונעזרת במיילדת והשותפה שלה במרפאה, שרלוט קופר (אותה מגלמת דיאן לאד). בהמשך, נחש ארסי מכיש את שרלוט. לפני מותה, שרלוט מבקשת ממיקלה שתטפל בשלושת ילדיה - מת'יו, קולין ובריאן. בעקבות זאת, ד"ר קווין עוברת למגורי קבע בעיירה ומסתגלת לחיים החדשים כאם לשלושה ילדים.

במהלך הסדרה נרקמת מערכת יחסים בינה לבין סאלי, עד שלבסוף אלה נישאים ונולדת להם בת. לאורך הסדרה, ד"ר קווין מנסה להסתגל לחיים בעיירה השונה מהסביבה המודרנית בה הייתה רגילה לחיות, ונחושה להוכיח לתושבי המקום, אשר אינם סבורים כי נשים יכולות לעסוק ברפואה, כי הם טועים ושאל להם להפלות נשים. במשך שש עונותיה הסדרה עסקה במגוון רחב מאוד של נושאים, כמו גזענות, התמודדות עם מחלה, אהבה, נישואין, מיניות, כסף ויחסים בין הורים לילדים. מלבד מיקלה הסדרה עוסקת בחייהם של הרבה אנשים. כבר בתחילת הסדרה, מת'יו קולין ובריאן נקשרים אל מיקלה מאוד, והצעירים אף קוראים לה אמא. הסדרה מלווה את שלושתם לאורך השנים. מת'יו עומד להתחתן עם אינגריד, שמתה מכלבת. הוא הופך להיות שריף, ובסוף הסדרה לומד להיות עורך דין. קולין עוזרת למיקלה במרפאה ומחליטה ללמוד להיות רופאה. בפרק הסיום של הסדרה היא מתחתנת עם בחיר ליבה, הרופא אנדרו (בסרט השני, מתגלה כי קולין זכתה ללמוד רפואה בהרווארד, כסוג של ניסיון של נשים להיות רופאות. היא זוכה בציונים הגבוהים ביותר מבין המסיימים). בריאן מגלה את אהבתו לכתיבה, ומסייע לדורותי ג'ניגנס, (אלמנה, שברחה מבעלה המכה, והוא מת משתיית יתר) לכתוב את העיתון של העיר. הסדרה עוקבת אחרי מספר רב של דמויות, כמו דורותי, "ענן רוקד" שהוא השאמאן של האינדיאנים המקומיים וחברו הטוב ביותר של סאלי, ג'ייק סליקר, ראש העיר, האנק לוסאון בעל הבר המקומי, לורן בריי, מנהל החנות הכלבו המקומית, רוברט אי, הנפח האפרו אמריקאי של העיירה, ואשתו גרייס, שפותחת מסעדה בעיר, הוראס, שעובד במשרד הטלגרף, ואשתו מויירה, יצאנית לשעבר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'יין סימור - ד"ר מיקלה קווין
  • ג'ו לנדאו - ביירון סאלי
  • צ'אד אלן - מת'יו קופר
  • אריקה פלורס - קולין קופר (עד אמצע העונה השלישית)
  • ג'סיקה באומן - קולין קופר קוק (החל מאמצע העונה השלישית)
  • שון טובי - בריאן קופר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]