דאלקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דאלק)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, פירוט יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, פירוט יתר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
דאלק
Dalek
דאלקים
דאלקים
הופעה ראשונה "הדאלקים" (1963)
יוצרים דאבארוס
נתונים
טריטוריית מגורים סקארו (אנ')

דאלקאנגלית: Dalek) הוא יצור בדיוני מסדרת המדע הבדיוני "דוקטור הו". דמות הדאלק נוצרה בהשראה של חיילים נאצים בגלל שמחובר אליהם תמיד נשק, וכן האידאולוגיה שלהם היא להשמיד כל יצור שהוא לא דאלק. הדוקטור נחשב לאויב הכי גדול של הדאלקים, שכן הוא מנסה לסכל את ניסיונותיהם להשמיד את האנושות.

הדאלקים הם דמות נבל-על שמוכרת היטב באמצעי התקשורת. הפקודה שלהם 'להשמיד' או 'השמדה' ("!Exterminate" (אנ')) הפכה לאחד מהסממנים הבולטים שלהם.

הדאלקים הם גזע-חייזרי שבעבר נלחם ב"מלחמת הזמן" נגד הגזע החייזרי של "אדוני זמן" (הדוקטור הוא אדון-זמן). עלילות מלחמת הזמן לא מופיעה במלואה בסדרה.


תיאור פיזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

צורתם האמיתית של הדאלקים

הדאלקים הם יצורים דמויי תמנון, הם יושבים בתוך שריון מתכת שבנוי משני חלקים:
החלק העליון כולל את לוח הבקרה של השריון ששולט על התנועה והנשקים. הנשקים מחוברים גם הם אל החלק העליון: הראשון נמצא בימינם ומשמש כמקום החזקה לכלים שונים, אך הנשק הנפוץ במקום זה הוא משאבה הדומה לפומפה, המסוגלת לשאוב אדם שלם. הנשק השני נמצא בשמאלם, והוא הנשק הקטלני שלהם. זהו בדרך כלל רובה אנרגיה, פלזמה או לייזר (התיאורים משתנים מעלילה לעלילה). הפריט האחרון שנמצא בחלקו העליון של שריון הדאלקים הוא העין, מצלמה אחת שמחוברת למקל ארוך.
החלק התחתון כולל כיסא גלגלים מהכוכב סקארו ממנו מגיעים הדאלקים. כיסא הגלגלים נע על מתכת ובכך יוצר חשמל סטטי שמזין אנרגיה לשריון הדאלקים. בתחתית כיסא הגלגלים ממוקמת מערכת סילון המאפשרת לדאלקים לרחף מעל האדמה.

היווצרותם של הדאלקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדאלקים הם מוטציות של הקאלדים (אנגרמה של 'דאלקים') מהכוכב סקארו שנוצרו עי ידי המדען דאברוס כדי לסייע לקאלדים לנצח במלחמת אלף השנים נגד גזע ה"ת'אלים". גרסה זו לסיפור היווצרות הדאלקים הופיעה בעלילה "ראשית הדאלקים" מעונה 12, אשר בה הדוקטור הרביעי (טום בייקר) נשלח אל העבר עם המלווים שלו, שרה ג'יין סמית' (אליזבת' סליידן) והארי סאליבן (איאן מארטר) כדי לעצור את דאברוס מליצור את הדאלקים, אך לבסוף מחליט שאי אפשר להשמיד אף יצור באופן מוחלט, אפילו לא את הדאלקים, כי בדרך זו הוא משתווה לדאלקים. כמו כן הוא האמין שגם ממקרים רעים כאלה, תמיד ייגרם משהו טוב בסוף.

יוצר הדאלקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוצר הדאלקים, דאברוס, הוא קאלד מהכוכב סקארו, הוא נולד לקראת סוף מלחמת אלף השנים בין הקלאדים לת'אלים. הוא נראה כמו גופה של איש זקן ושתי עיניו נראות שרופות, לכן יש לו עין מלאכותית במצח אשר ממנה יוצא אור כחול, כמו בעיני הדאלקים.[דרוש מקור] הוא נע בתוך שריון של דאלקים בלי החלק העליון, על ידו הוא לובש כפפה שממנה הוא יכול לירות ברקים. דאברוס הגיע למצב הזה משום שרצה להיות מדען נשקים ולא חייל פשוט אך יום אחד מעבדתו התפוצצה מטילים שירו ת'אלים, ושתי רגליו נכרתו ועיניו נשרפו. מהסיבה הזו הותקנה לו העין המלאכותית, ובנו לו את כיסא הגלגלים שלו (שעליו לאחר מכן יבסס את העיצוב של הדאלקים). היו ניסיונות רבים להרוג את דאברוס, אך הוא שרד כל אחד מהם בדרך כלשהי.

דאברוס הופיע לראשונה בעלילה "ראשית הדאלקים" כאשר הדוקטור הרביעי (טום בייקר) נשלח לעבר כדי לעצור את הדאלקים מלעזוב את כוכב הבית שלהם (באותו הפרק דאברוס נרצח על ידי הדאלקים שלא הסכימו לציית לו, אך חזר בכל זאת בעלילות נוספות.) מאז אותו פרק דאברוס הופיע בכל עלילה בסדרה הישנה שהדאלקים הם האויבים הראשיים בה (אף על פי שהוא מת כביכול בסוף כל עלילה). דאברוס נהרג כביכול גם במלחמת הזמן הגדולה האחרונה אבל למזלו דאלק קאן, חבר בכת סקארו, ברח מהדוקטור והגיע בטעות למלחמת הזמן בדיוק ברגע המתאים כדי לעזור לדאברוס. דאברוס הופיע בפעם הראשונה בסדרה החדשה בפרק "כדור הארץ הגנוב" (חלק מעלילה בת שני פרקים, החלק השני שלה הוא "סוף המסע"), הוא והדאלקים יצרו נשק שמפרק את השדה החשמלי שמחבר בין האטומים ובכך ממס את כל צורות החומר וניסו להשתמש בו כדי להרוס את היקום ולהפוך לצורת החיים היחידה, אבל דאלק קאן בגד בדאלקים ועזר לדוקטור להשמיד את הדאלקים וגם את דאברוס, שסירב לקבל עזרה מהדוקטור.

בפרק הראשון בעונה 9, הדוקטור עומד להציל ילד שנתקע באמצע שדה 'מוקשי יד' ונדהם לשמוע ממנו ששמו הוא דאברוס. ברגע זה, הדוקטור מחליט לא להרוג אותו וגם לא להציל אותו, אלא לנטוש אותו. בסוף הפרק, הדוקטור חוזר אליו עם אקדח דאלקי ונראה כאילו הולך לירות בו. בפרק השני של העונה מתברר שהאקדח הדאלקי לא נועד להשמדת דאברוס אלא להצילו "משדה מוקשי היד" שהיה כלוא בו בסוף הפרק נראה כי הדוקטור לוקח את דאברוס הילד למקום בטוח לאחר שהשמיד את "מוקשי היד" .

הופעתם בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדאלקים בסדרה המקורית הופיעו לראשונה בעלילה השנייה בעונה 1. הדאלקים הראשונים היו בצבע כסוף מטאלי עם כדורים תכולים על שריונם. הדאלקים נוצרו על ידי דאברוס, קלאד בשריון דאלק שחור, שיצר אותם כדי לנצח את הת'אלים במלחמת 1000 השנים אך הם בגדו בו והרגו אותו. בעלילה "זיכרון הדאלקים" עם הדוקטור השביעי נוצרו שתי מפלגות; דאלקים קיסריים (מאימפריית הדאלקים) והדאלקים העריקים (שבגדו באימפריה). המנהיג של הדאלקים האימפריאליים היה דאברוס ש, הדאלקים האימפרילים יצרו דאלק-נשק חזק מספיק כדי לנצח את הדאלקים האחרים. הדאלקים גם הופיעו בסרט "דוקטור הו" משנת-1996 כאשר היו במלחמת הזמן עם אדוני הזמן.

הופעתם בסדרה המחודשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאלק בסדרה החדשה

הדאלקים, לפי המסופר בסדרה המחודשת, המשודרת החל משנת 2005, הושמדו על ידי הדוקטור במלחמה גדולה ("מלחמת הזמן") בין הדאלקים לגזע אדוני הזמן, אליו משתייך הדוקטור. באותה מלחמה הושמדו גם אדוני הזמן. למרות השמדתם במלחמה, הדאלקים שורדים וחוזרים להופיע בסדרה המחודשת. במהלך הסדרה המחודשת הדאלקים שבים וחוזרים להופיע בה, אף על פי שמספר פעמים הדוקטור מצליח להשמיד אותם "באופן מוחלט".

לידה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה החמישית, בפרק "ניצחון הדאלקים" בסדרה המחודשת, הדאלקים ששרדו את ניצחונו הקודם של הדוקטור עברו לשנת 1941 והסוו את עצמם בתור הנשק הסודי של בריטניה, שבעזרתו יובסו הנאצים במלחמת העולם השנייה. הדוקטור (לא במודע) עזר לדאלקים ליצור זן חדש וחזק יותר של דאלקים בחמישה צבעים לבן, כחול, כתום, צהוב ואדום שהשמידו את הישנים ואיימו להשמיד את בריטניה בעזרת קרן שהדליקה את אורות לונדון ובכך חשפה אותה לפגיעות הנאצים. בעזרת עזרה מאנדרואיד אותו יצרו הדאלקים, הדוקטור ומלוותו איימי פונד הצליחו לעצור את מזימתם בזמן ולכבות את הקרן. עם זאת, הדאלקים החדשים הצליחו לברוח לפני שהדוקטור יוכל לפגוע בהם. הם הופיעו שוב בפרקים האחרונים ("הפנדוריקה נפתחת" ו"המפץ הגדול") כשותפים לבניית הפנדוריקה ובפרק האחרון אחד מהם יורה קרן שהורגת את הדוקטור (אך הוא חוזר לחיים מאוחר יותר בעזרתה של מלוותו, איימי פונד), בעונה השביעית פוגש הדוקטור בדאלקים המבקשים ממנו עזרה בפיצוץ כוכב שמאוכלס בדאלקים מנודים, בפרק הזה משחקת ג'נה קולמן כמלווה של הדוקטור.

דאלקים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכת של סקארו[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הכת של סקארו" (הנקראת על שם כוכב הבית של הדאלקים- סקארו) היא אגודה מיוחדת של דאלקים. הם הופיעו לראשונה בסוף עונה 2 בסדרה המחודשת. תפקידם היה לדמיין דרכים חדשות להרוג (כפי שאמר הדוקטור העשירי בפרק "יום הדין"). הם הדאלקים היחידים שהעזו להשתמש בשמות. הכת נוסדה על ידי קיסר הדאלקים. חברי האגודה המשמעותיים ביותר הם:

דאלק קאן - בסוף עונה 2 בפרק צבא הרוחות (סוף הפרק) ויום הדין הגיע דאלק קאן יחד עם הכת של סקארו ו-"תיבת בראשית" דרך ספינת ריק שמטרתה להעביר עצמים בין ממדים\זמנים דרך הריק כאשר השתלטו על חדר הכדור במגדל טורצ'ווד 1,דאלק קאן ניסה עם שאר חברי הכת לפתוח את תיבת בראשית ולשחרר את תוכלה (מילוני דאלקים שנכלאו על ידי אדוני הזמן בתיבה שגדולה יותר מבפנים) אך כדי לפתוח את התיבה היה צריך מגע יד אדם לכן אילצו את מיקי ואת רוז לגעת בתיבה אך הם נרתעו. כאשר הדוקטור הגיע לחדר הכדור פתח בשיחה עם הכת ולבסוף עם המברג הקולי שלו פתח את דלתות החדר נתן לסייברמן להיכנס עם בני אדם לנסות להרוג את הדאלקים אך כשלו ומיקי סמית' נגע בטעות בתיבת בראשית. התיבה הייתה פתוחה ומיליוני דאלקים ריחפו ברחבי לונדון והשמידו את כל מה שנקרה בדרכם לבסוף הדוקטור ורוז פתחו את הריק שוב וכל הדאלקים והסייברמנים חוץ מהכת של סקארו נשאבו לריק לנצח. בעונה 3 בצמד הפרקים דאלקים במנהטן\אבולוציית הדאלקים דאלק קאן והכת פיקחו על בניית בניין האמפייר-סטייט בשנת 1930. הדאלקים לקחו אנשים ממחנה הוברוייל של עניי מנהטן והפכו אותם לעבדי חזיר כדי לשרתם. הדאלקים עבדו עם מר דיאגרוס כאשר דאלק קאן דיבר עם מר דיאגרוס על כוכבו ועל מלחמת הזמן לקח את מר דיאגרוס לקומה התחתונה ובה ראה את דאלק סק ובאותו רגע דיברו על הניסוי הסופי שבו שולב דאלק סק עם אדם ונהפך לדאלק אנושי אך גם נוספו אליו רגשות חמלה ורחמים דאלק קאן פקפק בדאלק האנושי. אחרי שהכת מרדה בדאלק האנושי דאלק קאן נהפך לשליט של הכת אחרי שסירב לדוקטור לעזרתו ברח בשיגור חירום בזמן למלחמת הזמן והציל את דאברוס ממותו אך בגלל המעבר בזמן התפוצץ חלקו העליון של שריונו וראה את כל הזמן והמרחב מה שגרם לו להשתגע. בסוף עונה 4 בצמד הפרקים כדור הארץ הגנוב-סוף המסע, דאלק קאן יחד עם דאברוס והדאלק העליון בנו אימפריית דאלק. הם הזיזו 27 כוכבים ממקומם למפלי המדוזה ולדאברוס היה רעיון לבנות פצצה שתפורר את כל צורות החיים על ידי שחרור האלקטרונים שעוטפים את היצור החי וכך לגרום להעלמתו מהיקום. אך דאלק קאן תמרן את קווי הזמן ובגד בדאלקים מה שעזר לדונה לגעת בידו של הדוקטור לקבל את הידע של הדוקטור, לנטרל את פצצת המציאות ולפוצץ את הכור. לא ברור אם דאלק קאן מת בפיצוץ.

דאלק סק - מנהיג הכת של סקארו. הוא הופיע לראשונה בסוף הפרק "צבא הרוחות" שבסוף עונה 2 של הסדרה החדשה של דוקטור הו. הדאלק היחיד ששריונו היה צבוע בצבע שחור.

בפרק "צבא הרוחות" מסופר שמכון טורצ'ווד גילה כדור גדול אשר לא ידוע מה יש בתוכו. המוזר הוא, שלפי כל הבדיקות שהם ערכו על הכדור, נראה שהכדור לא קיים בכלל, אף על פי שהכדור נמצא שם וניתן לראותו. הדוקטור סיפר להם שזוהי חללית שנועדה לטיסה בריק שבין היקומים שנקרא "גיהנום". בסוף הפרק הכדור נפתח ויצאו ממנו ארבעה דאלקים: הכת של סקארו וביניהם דאלק סק, המנהיג. אחרי מריבה עם ה"סייברמנים" יצאה הכת של סקארו למסע טבח נגד בני האדם והסייברמנים. בו זמנית הם ניסו לפתוח את "תיבת הבריאה" (באנגלית: Genesis Ark) שבתוכה כלואים מיליוני דאלקים שנכלאו על ידי אדוני הזמן לפני הרבה שנים. לאחר שהם נכשלים והדוקטור שואב את כל הדאלקים לתוך הריק, סק היה הראשון שברח משם ביחד עם שאר חברי הכת והופיע בניו-יורק בשנת 1930.

בעונה השלישית, סק ושאר חברי הכת חטפו אנשים והפכו אותם לעבדי חזירים, והסעירו את תושבי עיירת העניים 'הוברוויל', אשר ממנה נחטפו רוב האנשים. דאלק סק חשב על רעיון: לקחת בני אדם אינטליגנטיים ולהפוך אותם לדאלקים. הוא לקח איש פשוט מהמעמד הבינוני והפך אותו לאחראי לבניית בניין האמפייר סטייט. לאחר זמן מה, התאחד עמו, הפך לדאלק האנושי הראשון והוציא את תוכנית 'הדאלקים האנושיים' לפועל. אבל, בגלל שה-DNA של בן האדם שעמו הוא התאחד שינה אותו, הוא רצה להפוך את בני האדם לדאלקים חלקיים בלבד, כלומר להשאיר להם רגשות, אבל הדאלקים סירבו לפקודה והרגו אותו.

בסוף חייו ניסה דאלק סק לשנות את דרכיו ולהפוך את הדאלקים לטובים גם הם, בגלל שהוא קיבל רגשות של אדם הוא ניסה לגרום לדאלקים להפסיק להרוג ולפתח רגשות, הוא אמר שהבורא שלהם, דאברוס, טעה כשחשב שהרגשות יחלישו אותם והפתיע אפילו את הדוקטור, הרגשות החדשים שלו גרמו למרד של הדאלקים שהפסיקו לציית להוראותיו והרגו אותו.

דאלק ג'אסט - אחד מארבעת חברי הכת של סקארו. דאלק ג'אסט הופיע בסוף עונה 2 בצמד הפרקים צבא הרוחות/יום הדין. אחרי שכל הדאלקים נשאבו לריק דאלק ג'אסט והכת ברחו בשיגור חירום לשנת 1930 למנהטן שם ניסו ליצור עוד דאלקים אך הם לא הצליחו, אז מה שהם עשו זה לפקח על בניית בניין האמפייר סטייט עם מר דיאגרוס, אחרי זה הוציאו את תוכנית "הניסוי הסופי" שבו ניסו לשלב דאלק פשוט (דאלק סק) עם אדם (מר דיאגרוס)בדרך "לדאלק היברידי" כדי שיוכלו לעשות דברים שלא יכלו לעשות בתוך השריון. אחרי שסיימו את הניסוי המשיכו בניסיונם להקים אימפריית דאלק חדשה בניו-יורק בכך שחטפו אנשים משכונת העניים הוברוייל, את חלקם בעל השכלה ממוצעת ומטה הפכו לאדם-חזיר בהנדסה גנטית, ואת החכמים החליטו לרוקן את אישיותם מהראש והחדרה של אישיות של דאלק. בשלב מאוחר יותר דאלק ג'אסט ודאלק קאן טסו לכיוון הוברוויל בליווי של עבדי-חזיר ששם התחילו להתקיף ולירות לכל עבר, בעודם מתקיפים המנהיג של המחנה סולומון ביקש מהדאלקים לפתוח במשא ומתן כדי שבני האדם והדאלקים יצעדו יחדיו לעתיד טוב יותר רק שבמקום להסכים להצעה דאלק קאן ירה בסולומון אחרי זה הדוקטור התפרץ וביקש שיהרגו אותו הדאלק צעק "השמד !" אך דאלק סק פיקד עליהם לא לירות בו ולהביא את הדוקטור ומלוותו (מרתה ג'ונס) אליו. אחרי שהדאלקים הבינו מה הדוקטור עושה החליטו לכלוא את דאלק סק בטענה שהוא לא דאלק יותר. הדאלקים החליטו להוציא את אנשי-הדאלק לפועל נתנו להם רובים ושלחו אותם להרוג את הדוקטור ואת מרתה. כאשר דאלק קאן הפך למנהיג החדש של הכת ציווה על דאלק ג'אסט דאלק ת'אי ואנשי הדאלק להגיע לתיאטרון שם נמצא הדוקטור. כאשר הגיעו דאלק ת'אי ניסה לירות בדוקטור אך דאלק סק הגן עליו בגופו ומת, אז הדוקטור סיפר לדאלקים שנתן תמצית מהדנ"א שלו שזה החופש וכך אנשי-הדאלק החלו לירות אל עבר דאלק ג'אסט ודאלק ת'אי והרגו אותם. הדוקטור ראה את דאלק קאן ביקש ממנו להתחיל מחדש אך זה ברח בעזרת שיגור חירום.

ראסטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

'"ראסטי"' (חלודי בעברית) הופיע בעונה 8 בפרק השני: "לתוך הדאלק". הוא דאלק פגום שנמצא על חללית האריסוטו לאחר התקפה של אלה על החללית, והדוקטור מתבקש לתקנו. כתוצאה מהפגם שלו ראסטי שונא את כל הדאלקים ומתכחש לתפיסתם, כך שלמעשה הוא דאלק טוב. לאחר שהדוקטור וחבריו מצליחים לתקן אותו הוא חוזר להיות מרושע וקורא לדאלקים לתקוף את האריסוטו, אך הדוקטור שהבין בעזרת קלרה שדאלק טוב ייתכן, מנסה להחזיר אותו למצב הקודם. בזמן שקלרה מעוררת את הזיכרונות שלו מהזמן שהוא היה טוב, הדוקטור מתחבר למחשבות שלו, וראסטי רואה אותן. ראסטי רואה את השנאה של הדוקטור לדאלקים, ויוצא למסע הרג נגד כל הדאלקים. בסוף הפרק הוא אומר לדוקטור: "אני לא דאלק טוב, אתה דאלק טוב."

ראסטי הופיע עוד פעם בפרק האחרון של העונה העשירית בפרק "היה היה פעמיים" ועזר לדוקטור להילחם באישה מוזרה מזכוכית.

השמדת הדאלקים בסדרה המחודשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עונה 1 - בסוף העונה הראשונה רוז הסתכלה אל תוך לב הטארדיס, ורתמה את כוחה כדי להפוך את הדאלקים לאבק.
  • עונה 2 - הכת של סקארו מגיחה מתוך הריק (החלל הבין-ממדי) שבו שהתה לאחר מלחמת הזמן. זמן קצר לאחר שחרורם הם פותחים את "תיבת הבריאה", כלא שבו נכלאו מיליוני דאלקים. הדוקטור שאב את כולם חזרה לריק שממנו הם לא יוכלו לצאת.
  • עונה 3 - הכת של סקארו ניסתה לשלב את הדנ"א שלהם עם דנ"א אנושי כדי לשרוד. אחרי שהם ניסו זאת על מנהגיהם, דאלק סק, הם גילו ש-DNA אנושי החזיר להם רגשות, ולכן הרגו את דאלק סק. הדוקטור השמיד את רוב הקבוצה חוץ מדאלק קאן שהצליח לברוח.
  • עונה 4 - בסוף העונה הרביעית הדאלקים חוזרים בתור אימפריה גדולה ומתכננים לשחרר "פצצת מציאות" שתהפוך כל חומר לאנרגיה, וכך תשמיד את כל מיני החוצנים שביקום. אחד מהגלגולים של הדוקטור משמיד את רק את הדאלקים, ואת הצי שלהם.
  • עונה 5 - בעונה זו הדאלקים מתחילים מובסים אך בפרק 3,"ניצחונם של הדאלקים" יוצרים הדאלקים זן חדש וחזק יותר של דאלקים.

(כמו כן, גם הסדרה הקלאסית היו מקרים שבהם האמין הדוקטור שהוא השמיד את הדאלקים אחת ולתמיד, כגון: "הדאלקים", הופעתם הראשונה של הדאלקים בטלוויזיה).

סקארו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוכב הלכת סקארו, מתוך סרט הטלוויזיה "דוקטור הו" משנת 1996

סקארו הוא כוכב לכת המשמש ככוכב הבית של הדאלקים, הט'אלים יצורים דמויי אדם, והקלאדים, יצורים דמויי אדם ויריבים של הט'אלים. (בפרקים הראשונים של הסדרה הם נקראו דאלים).

בסקארו חיו שני גזעים של חייזרים: הדאלקים (קלאדים) והט'אלים, שנלחמו ביניהם במשך שנים רבות. כדי לנצח במלחמה יצר המדען הקלאדי הזקן דאברוס מוטציות של קלאדים הנקראים דאלקים. הדאלקים נראו חלשים במיוחד ולכן שם אותם דאברוס במיני-טנקים עם כלי נשק, כדי שהם יועילו במלחמה, אך הם הרגו אותו במקום.

סקארו הושמד על ידי הדוקטור השביעי (סילבסטר מקוי), שהשתמש ב"ידו של אומגה" כדי לפוצץ את השמש של סקארו ולהשמיד אותו (אף על פי שהוא הופיע שוב בתחילת הסרט של דוקטור הו עם הדוקטור השמיני (פול מקגאן), לא ידוע האם הט'אלים הושמדו שם גם. לפי ספר של דוקטור הו הדוקטור השמיד כוכב לכת אחר ולכן סקארו לא הושמד עד למלחמת הזמן, שהייתה מלחמה שהתרחשה בין הדאלקים לעוד גזעים ביקום, שבו הושמדו סקארו וגאליפרי, ביתם של אדוני הזמן. הכוכב הופיע בפעם הראשונה בסדרה הישנה בסיפור השני של העונה הראשונה הדאלקים (The Daleks) בפרק "הכוכב המת" ("The dead planet") שבו נאמר שהכוכב מוצף בקרינה מהמלחמה הגרעינית שהייתה על הכוכב בין הדאלים (קלאדים) לט'אלים. הכוכב הופיע גם בסיפור ראשית הדאלקים (genesis of the Daleks) שם הוא הופיע כפי שהוא היה לפני סיום המלחמה, כשהדאלקים רק נוצרו.

רשימת הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרה מקורית

  • הדאלקים
  • פלישת הדאלקים לכדור הארץ
  • המרדף
  • משימה לא ידועה
  • תוכנית התיאור של הדאלקים
  • הכוח של הדאלקים
  • רשע הדאלקים
  • יום הדאלקים
  • כוכב הדאלקים
  • מוות הדאלקים
  • התיבה של הדאלקים
  • הגורל של הדאלקים
  • תחיית הדאלקים המתים
  • גילוי הדאלקים
  • זיכרון הדאלקים

סדרה חדשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דאלק
  • זאב רע
  • חילוקי דרכים
  • צבא הרוחות
  • יום הדין
  • דאלקים במנהטן
  • אבולוציית הדאלקים
  • כדור הארץ הגנוב
  • סוף המסע
  • ניצחון הדאלקים
  • הפנדוריקה נפתחת
  • המפץ הגדול 2
  • נישואיה של ריבר סונג
  • מקלט הדאלקים
  • יומו של הדוקטור
  • זמנו של הדוקטור
  • אל תוך הדאלק
  • שוליית הקוסם
  • מכר המכשפה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דאלקים בוויקישיתוף