דארן סטאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דארן סטאר
Darren Star
לידה 25 ביולי 1961 (בן 62)
פוטומק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דארן בנט סטאראנגלית: Darren Bennett Star; נולד ב-25 ביולי 1961) הוא תסריטאי ומפיק טלוויזיה וקולנוע אמריקאי ממוצא יהודי. ידוע בעיקר בשל הסדרות "מלרוז פלייס", "בוורלי הילס 90210" ו"סקס והעיר הגדולה". סטאר היה שותף בהפקת ויצירת הסדרות ואף השתתף בכתיבת ובימוי חלק מהפרקים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטאר נולד וגדל בפוטומק שמדינת מרילנד בארצות הברית לאב רופא שיניים. הוא בעל תואר מאוניברסיטת דרום קליפורניה. בגיל צעיר יצא מהארון כהומוסקסואל.

נסיונותיו הראשונים של סטאר בעולם הטלוויזיה היו תסריט שלא הופק לסדרה ושתי סדרות כושלות לבני נוער.

הקריירה של סטאר החלה למעשה לאחר הצלחת "בוורלי הילס 90210" וניתן לו הקרדיט על שהצליח להחיות את הקריירה של אהרון ספלינג כמפיק טלוויזיה מצליח. הרעיון לאופרת סבון לבני נוער נהגה ברשת FOX ששכרה את סטאר, שהיה ידוע ככותב לבני נוער, על מנת שיפתח את הרעיון ויכתוב את התסריט לסדרה. סטאר פיתח את רעיון הסדרה שעסק בחיי בני נוער בבוורלי הילס. הסדרה שודרה בין השנים 19902000 וזכתה לפופולריות עצומה בעונותיה הראשונות.

לאחר הצלחת "בוורלי הילס 90210" יצר סטאר בהפקת ספלינג את "מלרוז פלייס", סדרת אופרת סבון שגם כולל דרמה. "מלרוז פלייס" עסקה בחייהם של צעירים בגילאי ה-20–30 שלהם בלוס אנג'לס. הסדרה התבססה במידה רבה על חוויותיו של סטאר במגוריו בלוס אנג'לס. הסדרה השפיעה רבות בכך שהיא הציבה בקדמת הבמה נשים מצליחות וחזקות והולידה גל של סדרות שעסקו בכך, היא שודרה מ-1992 עד 1998.

ב-1995 פותה סטאר על ידי CBS לנטוש את ספלינג ולכתוב ולהפיק עבורם סדרות. תחת CBS הפיק סטאר את "סנטרל פארק וסט" שנכשלה.

ב-1998 יצר והפיק ל-HBO את "סקס והעיר הגדולה". הסדרה התבססה על טוריה של העיתונאית קנדיס בושנל ועסקה בחייהן של ארבע רווקות בגילאי ה-30 וחייהן (בעיקר המיניים) במנהטן. הסדרה עסקה רבות בנושאי הרווקות, מעמד האישה, זוגיות ונישואין. החופש היצירתי שאיפשרה לו HBO בנוסף לפיקוח הרגולטורי בשידורי הכבלים בארצות הברית שמאפשר הצגה מפורשת של יחסי מין הפכו את "סקס והעיר הגדולה" לסדרה בוטה יחסית וסייעו בכך להצלחתה. הסדרה זכתה להצלחה בקרב הקהל הרחב, המבקרים ואנשי המקצוע. הסדרה הייתה מועמדת לפרסי אמי רבים וזכתה פעמיים בפרס גלובוס הזהב.

ב-2000 הפיק את "גרוס פוינט" שפותחה על ידו לרשת ה-WB כמעין סאטירה על אופרות הסבון לצעירים ובעיקר על "בוורלי הילס 90210" שהוא פיתח. הסדרה עסקה במאוחרי הקלעים של צילומי דרמת נוער והיצרים על הבמת ובין השחקנים. באותה שנה גם פיתח את "וול סטריט" שעסקה בברוקרים ניו יורקרים. שתי הסדרות לא שרדו מעבר לעונה בודדת.

ב-2003 הפיק את "מיס מאצ'" שעסקה בשדכנית ניו-יורקית. גם סדרה זו נכשלה וירדה משידור לאחר מספר פרקים מועט.

ב-2008 יצר עבור רשת The CW את הסדרה 90210 שהיא ספין אוף לסדרה שלו מתחילת דרכו, "בוורלי הילס 90210".

סטאר יצר והפיק את הסדרה יאנגר, ששבע עונותיה שודרו בשנים 2015–2021.

סדרות שהיה שותף ביצירתן והפקתן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]