דארקנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דארקנס (קומיקס))
דארקנס
דארקנס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת The Darkness #1 מדצמבר 1996, אמנות מאת מארק סילבסטרי.
דארקנס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת The Darkness #1 מדצמבר 1996, אמנות מאת מארק סילבסטרי.
סוג אנטי-גיבור
הוצאה לאור אימג' קומיקס
הופעה ראשונה Witchblade #10
(נובמבר 1996)
יוצרים מארק סילבסטרי, דייוויד ווהל, גארת' אניס
מידע
שם אמיתי ג'קי אסטקדו
סטטוס פעיל
כוחות כוח הדארקנס העתיק והאפל, שמסוגל ליצור כל דבר, כולל ישויות זדוניות מתוך האופל. חסינות, כוח על, סיבולת גבוהה, יכולת תעופה, רוצח שכיר וצלף מיומן.
חברוּּת לשעבר בקבוצה משפחת המאפיה פרנצ'טי
דמויות קשורות
משפחה מיגל אסטקדו (אב קדמון)
דני אסטקדו (אבא, מת)
דון פרנק פרנצ'טי (אבא מאמץ, מת)
קפריס קסטיליונה (אחות תאומה)
הופ פזיני (בת)

דארקנסאנגלית: The Darkness) היא סדרת חוברות קומיקס אמריקנית בדיונית שנוצרה בשנת 1996 בידי מארק סילבסטרי, דייוויד ווהל וגארת' אניס ויוצאת לאור בהוצאת Top Cow Productions, חותם מבית אימג' קומיקס.

סדרת דארקנס הכילה קרוסאוברים עם דמויות אחרות כלארה קרופט, ויצ'בלייד, באטמן, סופרמן, הענק הירוק, גוסט ריידר, דוקטור סטריינג', וולברין, הנוסע השמיני והטורף.

הדארקנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקומיקס מתאר את הדארקנס ("כוח האופל") כאלמנטל עתיק יומין שמקורו עוד מלפני שחר האנושות, שמאפשר לאלו המשתמשים בו להשיג גישה למימד על-טבעי ולשלוט ביצורי האופל השורצים בו. כאשר מארחו של הדארקנס גורם להתעברותו של צאצא, כוח האופל מתאחד עם המארח החדש שרק נוצר, עוזב את הכלי ששימש אותו עד כה ומותיר אותו למות. או אז, הכלי החי של הדארקנס מקבל על עצמו את זכותו האלמותית מלידה בערב יום הולדתו ה-21. באותו רגע, הוא גם מבורך וגם מקולל בכוחו של הדארקנס[1].

בשלב מסוים, כוחות האופל נשאבו מידי ג'קי אסטקדו אל איאן נוטינגהאם.

ג'קי אסטקדו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרך ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'קי אסטקדו הוא נכון להיום המשתמש בכוח האופל, והוא רוצח שכיר לשעבר של משפחת המאפיה פרנצ'טי. אסטקדו חי את חייו בצידו השני של החוק ומסוגל להרוג ללא כל חרטה, למרות שיש לו קוד מוסרי נוקשה ונאמנות איתנה לכל אלה אשר הרוויחו אותה. אולם, הדבר היחיד אשר מונע ממנו להיכנע לחלוטין לרוע הוא אהבת האמת שלו, חברת ילדות בשם ג'ני, ורגש האהבה לביתו הופ ולאחרים.

אסטקדו הצטרף לשורות המאפיה לאחר שנלקח מבית היתומים סנט ג'רארד בגיל צעיר מאוד ואומץ בידי דון פרנקי פרנצ'טי. פרנצ'טי קיבל את עצתו של אדם מסתורי בשם סוֹנַטין כי נוכחותו של אסטקדו במאפיה תקנה לו כוח עצום. אסטקדו הצעיר היה עד להתנקשות מטווח אפס של "חבר משפחה" בגיל עשר, איבד את בתוליו לקצינת משטרה במהלך חקירה בגיל 14, וביצע את ההתנקשות הראשונה שלו בגיל 16[2]. הנער הצעיר התבגר מהר מאוד, ועד מהרה נהנה מחיים רוויי אלימות ומין. מעשיו בתוך המאפיה גרמו לפרנצ'טי להפוך לדון החזק ביותר בעיר ולהגשמת נבואתו של סונטין[3]. אולם, בהגיעו לגיל 21, הוא בורך וגם קולל בכוחו של הדארקנס, ולמד על זכותו האלמותית מלידה. כוחות אלו שירתו אותו היטב כמתנקש מטעם המאפיה, ומוות היה עבורו מחזה יומיומי. עצם העובדה שהולדת צאצאים תגרום למעשה למותו, ג'קי נמנע מלקיים יחסי מין, למורת רוחו. בתחילה, היווה כוח האופל דרך קלה לג'קי לבצע את משימתו כרוצח שכיר, אך עד מהרה רכש לעצמו אויבים רבים.

בהמשך, ג'קי נאלץ להתחמק ולהילחם בכוח האור, האנג'לוס, שרוצה להורגו, ומסונטין ואחוות האופל שלו, שרוצים ללכדו ולגנוב את כוחו. בסופו של דבר, ג'קי בחר לעזוב את המאפיה, אך גילה שהדבר יהיה מסובך משחשב. כאשר ביקש מדון פרנצ'טי את אישורו לפתוח בדף חדש (לאחר שנפגש עם באטמן בחוברת הקרוסאובר The Darkness\Batman), דון פרנצ'טי חטף את ג'ני, חברת ילדותו של ג'קי, והרג אותה. ג'קי ארגן מארב לכנופייתו של פרנצ'טי ופוצץ את המקום, כשהוא נהרג יחד איתם[4].

למשך הרצת הכרך הראשון של החוברות, אסטקדו כרת ברית כוחנית (ולעיתים פלרטטנית) עם שרה פזיני, המשתמשת הנוכחית של כוח הויצ'בלייד.

כרך שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר יומיים שבהם חיפש אסטקדו את חברתו בגיהנום, ניתנה לו תקווה מחודשת והזדמנות לעזוב את הגיהנום. כוח האופל הרכיב מחדש את גופו[5]. כשחזר, ג'קי גילה שבן דודו של פרנקי, פולי, השתלט על המאפיה של דון פרנצ'טי. פולי הצליח לגלות את סודו של אסטקדו וגם את אחותה האבודה של ג'ני. בהשתמשו במידע זה, פולי סוחט אותו כדי שיבצע עבורו התנקשויות. על הדרך, ג'קי לומד כיצד להרכיב אקדח מתוך כוח האופל. מאוחר יותר, ג'קי גילה את זהותו של המתנקש העוקב אחרי אחותה של ג'ני, הרג אותו, ונקט בפעולת נקמה גם בפולי. הדבר גורם לג'קי להשתלט על משפחת הפשע פרנצ'טי. מאז הפך לראש המשפחה, ג'קי מרחיב את פעולותיו ונלחם בטריאד הסיני ובמאפיה הרוסית שנמצאת באטלנטיק סיטי, ניו ג'רזי. אולם, חייו כדון של המאפיה האיטלקית בניו יורק לא נמשכו זמן רב. האנג'לוס, שעקבה אחרי ג'קי, חיפשה אחר נקמה. בעזרת כוחן המשותף של פיישנס (כוח המגדלנה) ודניאל בפטיסט (כוח הויצ'בלייד), ג'קי מצליח לרמוס אותה. אולם, מאבקם גורם לו לאבד את כל אשר יקר לו.

כרך שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'קי נמלט לסיירה מוניוז מתוך תקווה לבסס לעצמו אימפריה חדשה[6]. הוא מקים קרטל סמים, כאשר הסמים עשויים מנוזלים שבגופו הודות למדען גאון אך מעורער בנפשו בשם פרופסור קירשנר. בעזרתו של כוח הדארקנס, ג'קי מצליח להשתלט על הרפובליקה הטרופית הקטנה, להקים מצודה בלתי חדירה וצבא משלו ולהשיג מאהבת בשם אל. הוא מגלה שהוא אביה הביולוגי של הופ פזיני, ילדתה של שרה פזיני, שהתעברה בדרכים מיסטיות. ג'קי אינו מסוגל להסביר עובדה זו, מלבד לציין שזהו רצונו של כוח הדארקנס לשנות את מאזן הכוחות. ישות הדארקנס מאששת את עובדה זו לפיישנס[7] על ידי כך שהשתמשה בג'קי כחומר גלם כדי לישב את הסכסוך עם האנג'לוס אחת ולתמיד.

הישגיו של ג'קי ברפובליקה של סיירה מוניוז מגיעים במחיר כבד, וזאת כאשר תושבי הרפובליקה אינם רואים בעין יפה את השתלטותו. הם מבצעים שורה של פיגועים ולוחמת גרילה במאבקם לחופש. ממשלת ארצות הברית מעניקה להם חסות בכך שהיא מעוניינת ללכוד את ג'קי למטרת ניסויים וללמוד על ה"שריון" המיוחד שלו. ג'קי נלחם לבדו מול הצבא, ובעזרת כוח הדארקנס משמיד אותו כליל. כשהוא חוזר למצודתו, הוא נבגד בידי קירשנר ומאבד את כל כוחותיו. יצורי האופל שלו מפנים לו עורף ומותירים אותו למות כאשר הוא נורה בצווארו ונופל לתוך מפל מים. הוא נלכד בידי כוחות המורדים ומגיע עימם להסכם לפטור את האי מהסם אותו יצר. תוך כדי, דרכו מצטלבת עם אל, שמגלה לו כי היא בהריון עם צאצא של כוח הדארקנס.

אולם, כוח הדארקנס הורג את אל ברגע הלידה, מגיע לבגרות מלאה והורג את פרופסור קירשנר. קרב בין ג'קי לדארקנס מסתיים כאשר ג'קי מותיר את הדארקנס מחוץ לאטמוספירה העליונה בדיוק לפני עלות השחר. או אז, הדארקנס מושמד על ידי קרני הבוקר העולות. ג'קי מתרסק לתוך כדור הארץ, כשהוא חבול וחלוש. הוא נמלט מסיירה מוניוז ועושה את דרכו חזרה לארצות הברית. אולם, הדרך חזרה אינה כה פשוטה, וג'קי נתקל במטילי כישוף מקסיקנים ובגנגסטרים. הוא מגלה שהקרב בינו לבין הדארקנס השליך את נשמתו לגיהנום בשעה שגופו נותר בכדור הארץ, וזאת לאחר שערך עסקה עם שד בשם "השליט" (The Sovereign) - שד שמבטיח לאחד את גופו ואת נשמתו של ג'קי בתמורה לשורת התנקשויות עבורו[8].

אויבים ובני ברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג'לוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוח האור ואיום תמידי על הדארקנס, כוח האופל. כאשר ברשותה נשמות של אלפי לוחמות, האנג'לוס מובילה מסעות צלב כנגד ג'קי, ומבקשת לפטור את העולם מכוח האופל. האנג'לוס מצאה לאחרונה גוף חדש (בדמותה של סֶלֵסְטין), כאשר האחרונה - לורן פרנצ'טי - נותרה במצב קטטוני. ידוע כי בעבר, כוחות האנג'לוס (אור) והדארקנס (חושך) נלחמו ביניהם ובשלב מסוים כרתו ביניהם ברית שיצרה את צאצאם - הויצ'בלייד. כך קורה שלעיתים שרה פזיני (משתמשת כוח הוויצ'בלייד) מוצאת עצמה באמצע ההתרחשות כאשר שניהם נלחמים זה בזה.

אפולוניה פרנצ'טי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביתם של דון פרנקי ולורן פרנצ'טי, שצפתה באביה הורג את מאהבה של אימה, ונכנסה לתרדמת עקב כך. אפולוניה עצמה נכנסת לתרדמת לאחר שהייתה אחראית לשובה של אנג'לוס וניסתה להפיל את שלטונם של משפחת פרנצ'טי. היא מתעוררת לאחר שרסיס מחנית הגורל (הנשק של מגדלנה) מפלח את צידה. נהייתה חדורת נקמה לאחר שהאנג'לוס השתלטה על רוחה של אימה ופעלה לשים קץ לסבלה של אימה. עקבותיה הנוכחיים אינם ידועים.

הוויצ'בלייד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל דור, אישה אקראית אחת נבחרת לענוד את הוויצ'בלייד - ממצא עתיק יומין סימביוטי ומיסטי בעל כוחות חזקים לאין שיעור. המשתמשת שנבחרה בדור זה היא שרה פזיני, בלשית משטרת ניו יורק. שרה חברה לראשונה לג'קי בסיפור הקרוסאובר Family Ties ולאחר מכן כדי להילחם בנקרובי.

המגדלנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צאצאה של מרים המגדלית וישו. המגדלנה הראשונה הייתה האחות מריאלה, שנשלחה בטרם עת ללחום בג'קי. כתוצאה מגדילתה בידי פלג מעוות של הכנסייה, הייתה פנאטית שלוחת רסן שלא ידעה להבדיל בין טוב ורע. מגדלנה השנייה, פיישנס (Patience), נשלחת לתקוף את הדארקנס, וג'קי טועה לחשוב שמדובר במריאלה. לאחר שהסבירה לו את המצב, הם חוברים יחדיו להילחם באנג'לוס, אך רוחה נשלטת על ידי אנג'לוס. כאשר ג'קי מציל אותה, האנג'לוס בורחת.

קפריס קסטיליונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לג'קי אחות תאומה בשם קפריס קסטיליונה. השניים הופרדו כשהיו תינוקות. אימם הייתה מודאגת מהשפעתו של כוח הדארקנס על התינוקת, ולכן הפקידה אותה בידיו הנאמנות של האב ברנדן. הוא גידל אותה בבית יתומים כאילו הייתה ביתו. גורלה של קפריס החל להשתנות כאשר חברתה הטובה נרצחה, לאחר שהשתתפה בסרטי פורנו לא חוקיים. כשהאב ברנדן גסס, הוא גילה לה את עברה ואת דבר קיומו של אחיה התאום. קפריס פגשה באינדיאני בשם רוברט טופר-דב, אשר לימד אותה להשתמש בכוח הדארקנס המוגבל אותו ירשה מאביה.

חמש שנים לאחר מכן, קפריס אכולת השנאה ניהלה מצוד נגד אלה שהרגו את חברתה. היא התחזתה לחשפנית בשם טיפאני וחיכתה לרגע הנכון כדי להרוג אותם. רוברט טופר-דב עקב אחריה והציע להמשיך באימוניה. כשהיא פגשה באחיה לראשונה, היא גילתה לו היכן האנג'לוס מחזיקה בפרנקי, ונעלמה. כשג'קי נאלץ להילחם בכרוב, וטופר-דב לקח אותו לעולם הרוחות, קפריס שמרה עם גופותיהם החומריים ואירחה לג'ני חברה.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'קי אסטקדו משתמש בכוחו הבלתי נדלה כמעט של הדארקנס, אלמנטל הכאוס והבריאה שמאפשר לאלה המשתמשים בו להשיג גישה למימד על-טבעי ולשלוט במגוון יצורי האופל השורצים בו. כשהוא נמצא תחת כסות החשכה, ג'קי יכול להגביר את כוחו ואת הסיבולת שלו, ליצור יצורי אופל וכן לזמן זוג זרועות טופרים על מנת לשסע את יריביו ולהרים משאות כבדים[9].

ג'קי משתמש בכוח הדארקנס כדי ליצור לעצמו שריון גוף מיסטי. כשהוא עוטה את השריון הוא חסין בפני כדורים, טילי טנקים ומטעני חבלה. השריון מעניק לו כוחות על, סיבולת ומהירות גבוהים. ג'קי יכול גם ליצור זוג כנפיים מתוך השריון, שמעניקות לו יכולת תעופה אל מחוץ לאטמוספירת כדור הארץ[10][11].

לג'קי יכולות ריפוי מדהימים והתחדשות עצמית. הוא מסוגל להחלים כמעט מיידית מפציעות ירי (גם לראש וללב), משריפה, מעריפת ראש, ומפיצוץ חומר נפץ המחובר לגופו. כמו כן, הוא מסוגל להעביר את כוחותיו לאחרים, כמו למשל במקרה שעזר לרפא לקות שמיעה[12].

כוח הדארקנס מוגבל - הוא אינו פועל באור חזק, וגורם לכל מה שייצר להתפורר לאבק. לג'קי גם יכולת חיזוי מוגבלת, והוא מסוגל לנבא כיצד ומתי אדם ימות[13]. לאחרונה, ג'קי מסוגל ליצור מתוך גופו חומרים שאינם קשורים לכוח האופל, כמו מים והסם הידוע כ"נייטפול" ("רדת הלילה"), וכן יצירת חיים בדמותה של אל, המאהבת שלו. הוא היה מסוגל ליצור דברים אלו דרך אימונים ובהדרכתו של פרופסור קירשנר. בזמן זה, ג'קי הפך לברון סמים, וכוחותיו התפתחו מיצורי אופל דמויי גובלינים לצורות עצומות ממדים ומאיימות יותר. המבוך שבו הוא חי היה אף הוא יציר הדארקנס, ומשתנה כראות עיניו. מקום זה מאפשר לג'קי לנוע במרחבי החלל והזמן ולהגיע למחוז חפצו במהירות רבה.

נוסף ליכולות הדמוניות, יכולותיו הפיזיות והמנטליות של ג'קי הן בשיא כושרן. כושר הלחימה שלו מקביל לזה של באטמן, והוא צלף מיומן באקדחי 9 מ"מ פרבלום - כולם תוצאה מאימוניו כמתנקש[14][15].

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרך ראשון (1996-2001):
    • Coming of Age (אוסף בן 176 עמודים המלקט את חוברות מספר 1-6 ואת המבוא, 1998, ISBN 1582400326)
    • Ultimate Collection (אוסף בן 352 עמודים המלקט את חוברות מספר 1-6 ו-40, וכן כרך שני שכולל את חוברות 1-6, 2007, ISBN 1582407800)
    • Heart of Darkness (אוסף בן 144 עמודים המלקט את חוברות 7-8, 11-14, 2001, ISBN 1582402051)
    • Spear of Destiny (אוסף בן 106 עמודים המלקט את חוברות מספר 15-18, 2000, ISBN 1582401470)
    • Original Sin (אוסף בן 166 עמודים המלקט את חוברות מספר 15-25, 2005, ISBN 1582404593)
    • Flesh and Blood (אוסף בן 464 עמודים המלקט את חוברות מספר 26-39, אוקטובר 2005, ISBN 1582405387)
    • Compendium (אוסף בן 1280 עמודים המלקט את חוברות מספר 1-40, Tales of the Darkness #1-4, Darkness: Wanted Dead, דצמבר 2006, ISBN 158240643X, נובמבר 2007, ISBN 1582408017)
    • Origins Volume 1 (אוסף בן 176 עמודים המלקט את חוברות מספר 1/2-6, ISBN 978-1-60706-097-0)
    • Origins Volume 2 (אוסף בן 176 עמודים המלקט את חוברות מספר 7-10, ‏ Witchblade #18-19,‏ ISBN 978-1-60706-103-8)
  • כרך שני (2002-2005):
    • Resurrection (אוסף בן 176 עמודים המלקט את חוברת מספר 40 מכרך ראשון, וחוברות מספר 1-6 מכרך שני, 2004, ISBN 158240349X)
    • Demon Inside (אוסף בן 272 עמודים המלקט את חוברות מספר 7-16 ואת Darkness: Wanted Dead,‏ ינואר 2007, ISBN 1582406464)
    • Depths Of Hell (אוסף בן 224 עמודים המלקט את חוברות מספר 17-24, ספטמבר 2007, ISBN 1582407959)
  • The Darkness Vs. Eva - Daughter of Dracula (אוסף בן 104 עמודים המלקט את חוברות מספר 1-4 של The Darkness Vs. Eva, 2008, ISBN 1933305851)
  • Top Cow/Marvel: The Crossover Collection Vol. 1 (אוסף בן 304 עמודים המלקט את Devil's Reign #1-8, Wolverine/ Witchblade, The Hulk/The Darkness, ISBN 978-1582405339)
  • DC/Top Cow Crossovers (אוסף בן 200 עמודים המלקט את The Darkness/Batman, The Darkness-Superman, JLA/Cyberforce & JLA/Witchblade, ISBN 978-1401213381)
  • Unholy Union (קרוסאובר של דארקנס וויצ'בלייד עם מארוול קומיקס, הכולל את הענק הירוק, גוסט ריידר, ודוקטור סטריינג') First Born Prelude
  • First Born (אוסף בן 160 עמודים המלקט את חוברות 0-3 של First Born, ‏ISBN 978-1582408545)
  • Broken Trinity (אוסף בן 208 עמודים המלקט את Broken Trinity #1-3, The Darkness one-shot, Angelus one-shot, Witchblade one-shot,ISBN 978-1607060512)
  • כרך שלישי (2008 ואילך):
    • Accursed: Volume 1 (אוסף בן 160 עמודים המלקט את חוברות מספר 1-6, ספטמבר 2008, ISBN 1582409587)
    • Accursed: Volume 2 (אוסף בן 140 עמודים המלקט את חוברות מספר 7-11, אוקטובר 2009, ISBN 1607060442)
    • Accursed: Volume 3 (אוסף בן 160 עמודים המלקט את חוברות מספר 12-15, ‏76-79 ו-Tales of The Darkness: Lodbrok's Hand one-shot, יוני 2010, ISBN 1607061007)
    • Accursed: Volume 4 (אוסף בן 172 עמודים המלקט את חוברות מספר 16-20, 80-84, את The Darkness: Shadows ו- Flame one-shot, דצמבר 2010, ISBN 978-1607061946)
    • Accursed: Volume 5 (אוסף בן 160 עמודים המלקט את חוברות מספר 85-89, נובמבר 2011, ISBN 978-1607061946)
    • Accursed: Volume 6 (אוסף בן 160 עמודים המלקט את חוברות מספר 90-95, מרץ 2012, ISBN 978-1607064954)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Darkness: Accursed Volume 1
  2. ^ The Darkness Vol. 1 #31
  3. ^ The Darkness: Origins Vol. 1
  4. ^ Darkness Vol.1 #40
  5. ^ Darkness Vol.2 #1
  6. ^ The Darkness Vol. 3 #1-2
  7. ^ Witchblade #110
  8. ^ The Darkness: Accursed Volume 2
  9. ^ The Darkness Vol.1 @24
  10. ^ The Darkness: Accursed Volume 1
  11. ^ The Darkness Vol. 3 #92
  12. ^ The Darkness Vol. 3 #88
  13. ^ The Darkness Vol. 2 #1-3
  14. ^ The Darkness\Batman
  15. ^ The Darkness Vol. 3 #91