גלריית דגלי אפריקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דגלי אפריקה)

רשימה זו כוללת את הדגלים שבהם נעשה שימוש באפריקה לפי קטגוריות ולפי סדר הא'-ב':

דגלים בינלאומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל תאריך אימוץ שימוש תיאור
14 בספטמבר 1960 דגל אופ"ק הדגל בצבע תכלת, עם לוגו הארגון בלבן במרכזו.
28 ביוני 2011 דגל הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי הדגל לבן, עם סמל הארגון במרכזו. הסמל מורכב מסהר ירוק החובק גלובוס, שבמרכזו אבן הכעבה.
31 בינואר 2010 דגל האיחוד האפריקאי הדגל ירוק, במרכזו מפת אפריקה בירוק על רקע שמש לבנה, וסביבה 53 כוכבים המייצגים את המדינות החברות באיחוד.
8 במרץ 1945 דגל הליגה הערבית דגל ירוק שבמרכזו חותם הליגה הערבית וכן שרשרת זהב בת 22 חוליות המסמלות את 22 חברות הליגה בעת אימוץ הדגל. במרכז הסמל שם הארגון בערבית.
2008 דגל הקהילייה המזרח אפריקנית הדגל בעל רקע כחול שמסמל את אגם ויקטוריה שמייצג את האחדות בין החברות בקהילייה, הצבעים האחרים (לבן, שחור, ירוק, צהוב ואדום) מסודרים בפסים אופקיים המייצגים את הצבעים בדגלים של החברות בקהילייה. במרכז הדגל סמל הקהילייה.
28 באוגוסט 1995 דגל קהיליית הפיתוח הדרום אפריקאית הדגל בעל רקע כחול כהה, המסמל את השמיים והאוקיינוסים שמספקים מים להישרדות, במרכזו עיגול ירוק, המסמל את הצמחייה העשירה באזור ואת הפוטנציאל החקלאי שבו, עם לוגו הקהילייה בזהב במרכזו.

דגלי לאומים וקבוצות אתניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל תאריך אימוץ שימוש תיאור
13 באוגוסט 1920 הדגל הכלל אפריקאי טריקולור בעל שלושה פסים אופקיים צבועים בצבעים הכלל-אפריקאיים: אדום, שחור וירוק.

דגלי מדינות עצמאיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל תאריך אימוץ שימוש תיאור
9 באוקטובר 1962 דגל אוגנדה מורכב שישה פסים אופקיים שווים בגודלם בצבעים שחור, צהוב ואדום, ובמרכזו עיגול לבן המוטען בעגור כתר לבן-לחיים.
3 ביולי 1962 דגל אלג'יריה מורכב משני פסים אנכיים רחבים, פס לבן ופס ירוק, ובמרכזו סהר וכוכב מחומש אדומים.
11 בנובמבר 1975 דגל אנגולה עיצובו מחולק במאוזן לחלק עליון אדום וחלק תחתון שחור. האדום מייצג את הדם האנגולי שנשפך במאבק לעצמאות, בעוד השחור מייצג את יבשת אפריקה. הסמל במרכז הוא גלגל שיניים חצוי ומצ'טה עם כוכב, שאמורים לייצג את העובדים. הסמל נועד להיות דומה גם לסמל פטיש והמגל שהיה על דגל ברית המועצות והוא סמל לקומוניזם.
6 באוקטובר 1968 דגל אסוואטיני מורכב מחמישה פסים אופקיים – בחלקו העליון והתחתון פסים כחולים רחבים, פנימה מהם לכיוון מרכז הדגל פסים צהובים צרים יותר, ובמרכז הדגל פס אדום. האדום מסמל את הקרבות שנערכו בעבר לעצמאות המדינה. הכחול מסמל שלום ויציבות, והצהוב את המשאבים הטבעיים של המדינה. במרכז הפס האדום מופיע מגן ושני כידונים המסמלים את ההגנה על המדינה מפני אויביה. המגן והכידונים מעוצבים בסגנון אפריקאי טיפוסי. צבעי המגן – לבן ושחור מסמלים את דו הקיום בשלום בין הלבנים והשחורים באסוואטיני.
5 בדצמבר 1995 דגל אריתריאה במרכז הדגל מופיע משולש אדום שבסיסו בדופן הדגל הקרובה לניצב, וקדקודו בדופן הנגדית של הדגל. מעל המשולש האדום ישנו משולש ירוק, ומתחתיו משולש כחול. הירוק מסמל את פוריות הארץ ואת החקלאות, והכחול את האוקיינוס ההודי. האדום מסמל את הדם שנשפך במאבק המדינה לעצמאותה ולמען החופש של אזרחיה. הזר הצהוב כולל שני ענפי עץ זית ומקיף ענף עץ זית.
6 בפברואר 1996 דגל אתיופיה טריקולור בצבעי ירוק (למעלה), צהוב ואדום, ובמרכזו דיסקה כחולה וסמל הכולל פנטגרם.
30 בספטמבר 1966 דגל בוטסואנה עיצובו הוא בצבע תכלת כשפס שחור אופקי, ששוליו לבנים, חוצה אותו במרכזו. התכלת מסמלת את המים, בעיקר את הגשם, ומגיעה מהמוטו שעל סמל בוטסואנה, בו כתוב "יהי גשם" ("Let there be rain"). הלבן והשחור מסמלים הרמוניה בין-גזעית.
28 ביוני 1967 דגל בורונדי מורכב מצלב לבן שמחלק אותו לארבעה אזורים - שניים ירוקים ושניים אדומים. במרכז הדגל ישנו עיגול שמכיל שלושה כוכבים ומסמל את שלוש הקבוצות האתניות המרכזיות של בורונדי: ההוטו, הטווה והטוטסי. שלושת הכוכבים מסמלים גם את שלושת מרכיבי המוטו הלאומי: אחדות, עבודה וקדמה. הצבע הירוק מסמל תקווה, הלבן מסמל טוהר, והאדום את המאבק לעצמאות.
4 באוגוסט 1984 דגל בורקינה פאסו מורכב משני פסים אופקיים שווים בצבעים אדום וירוק, וכוכב צהוב בעל חמישה קודקודים במרכז.
1 באוגוסט 1990 דגל בנין הצבעים הם צבעים כלל-אפריקאיים מסורתיים: ירוק מסמל תקווה, צהוב מסמל עושר ואדום מסמל אומץ לב.
1957 דגל גאנה מורכב מהצבעים הכלל-אפריקאיים של אתיופיה, כלומר אדום, צהוב וירוק, בפסים אופקיים עם כוכב שחור בעל חמישה קודקודים במרכז הפס הזהוב.
1960 דגל גבון דגל תלת צבעי הכולל את הצבעים הכלל-אפריקאיים: ירוק, צהוב וכחול. הירוק מסמל את הצמחייה ואוצרות הטבע הטבעיים, הצהוב מסמל את קו המשווה העובר דרך המדינה והכחול מסמל את הים.
27 ביוני 1977 דגל ג'יבוטי מורכב משני פסים אופקיים שווים בצבעים כחול וירוק, עם משולש שווה-שוקיים לבן שבסיסו בצד התורן ובמרכזו כוכב בעל חמישה קודקודים בצבע אדום. צבעי הדגל מסמלים את האדמה, הים והשמים, השלום והכוכב האדום שמסמל אחדות.
10 בנובמבר 1958 דגל גינאה טריקולור המורכב מהצבעים הכלל-אפריקאיים: אדום, צהוב וירוק.
1973 דגל גינאה ביסאו צבוע בצבעים הכלל-אפריקאיים - זהב, ירוק, אדום, וכולל גם את "הכוכב השחור של אפריקה".
21 באוגוסט 1979 דגל גינאה המשוונית מורכב משלושה פסים אופקיים ירוק-לבן-אדום ומשולש כחול בצד התורן.
18 בפברואר 1965 דגל גמביה טריקולור אופקי אדום-כחול-ירוק. הפס הכחול ממוסגר בלבן.
27 באפריל 1994 דגל דרום אפריקה
(ראו גם: גלריית דגלי דרום אפריקה)
דגל מלבני ביחס של 2 לרוחב ו-3 לאורך: פאל מהתורן, הרצועה העליונה אדום והרצועה התחתונה כחול, משולש שחור בסמוך לתורן. על קו החציצה ביניהם פאל ירוק ברוחב חמישית הדגל. מסגרת לבנה בין הירוק לאדום ולכחול, ומסגרת צהובה בין הירוק לשחור. רוחב הפאל והמסגרות בוועדי שליש מרוחבו של הדגל.
9 ביולי 2011 דגל דרום סודאן הפס השחור מייצג את העם הסודאני, הפס האדום את שפיכות הדמים במאבק לחופש והפס הירוק את האדמה. המשולש הכחול נוסף לייצוג מימי הנילוס וכוכב הזהב הוא כוכב בית לחם שמייצג את האחדות של מדינות דרום סודאן
20 בפברואר 2006 דגל הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו דגל כחול, פס אלכסוני אדום ממוסגר בצהוב, כוכב צהוב בקנטון
1 בדצמבר 1958 דגל הרפובליקה המרכז אפריקאית מורכב מארבעה פסים אופקיים כחול-לבן-ירוק-זהב, פס אדום אנכי חוצה במרכז, כוכב זהב בקנטון.
10 ביוני 1991 דגל הרפובליקה של קונגו טריקולור אלכסוני בצבעים ירוק זהב ואדום.
18 באפריל 1980 דגל זימבבואה מורכב משבעה פסים אופקיים ירוק-צהוב-אדום-שחור-אדום-צהוב-ירוק, משולש לבן ממוסגר בשחור, בתוכו כוכב אדום ועליו ציפור.
24 באוקטובר 1964 דגל זמביה דגל ירוק, שלושה פסים אופקיים דקים אדום-שחור-כתום ומעליהם עייט. הצבע האדום מסמל את המאבק לחופש, השחור את אנשי זמביה, והכתום את משאבי הטבע ועושר המחצבים. העיט מסמל את יכולתו של העם להתרומם מעל בעיות האומה.
3 בדצמבר 1959 דגל חוף השנהב טריקולור בצבעים כתום לבן וירוק. הצבע הכתום מסמל את האדמה הפורייה, הלבן מסמל את השלום והירוק מסמל את התקווה.
27 באפריל 1960 דגל טוגו מורכב מחמישה פסים אופקיים שלושה ירוקים ושנים צהובים, קנטון אדום, בתוכו כוכב לבן.
30 ביוני 1964 דגל טנזניה טריקולור אלכסוני, ירוק-שחור-כחול, הפס השחור ממוסגר בצהוב.
22 בספטמבר 1992 דגל כף ורדה מורכב מכוכבים המסמלים את האיים הראשיים של האומה (שרשרת ל איים מחוץ לחופי אפריקה). הצבע הכחול מסמל את האוקיינוס והשמיים. הפס הלבן והפס האדום מסמלים את הדרך לבניית האומה, והצבעים מסמלים את השלום (לבן) ומאמץ (אדום).
3 באוגוסט 2011 דגל לוב מורכב מפס ספרדי בצבעי אדום שחור וירוק במרכזו מוטען סהר וכוכב בצבע לבן.
26 ביולי 1847 דגל ליבריה מורכב מ-11 פסים אופקיים אדום-לבן, קנטון כחול ובתוכו כוכב לבן. אחד-עשר הפסים מסמלים את חותמי הצהרת העצמאות של ליבריה. הצבעים אדום ולבן מסמלים אומץ והצטיינות מוסרית. הכוכב הלבן מסמל את החופש שניתן לעבדים-לשעבר. לפי גרסה אחרת מסמל הכוכב את השמש הזורחת מעל יבשת אפריקה, שאותה מסמל הריבוע הכחול.
5 באוקטובר 2006 דגל לסוטו טריקולור כחול-לבן-ירוק, מוטען בכובע בסוטו שחור.
6 באוגוסט 2017 דגל מאוריטניה דגל ירוק, מוטען בסהר וכוכב זהובים ושני פסים אופקיים אדומים.
12 במרץ 1968 דגל מאוריציוס מורכב מארבעה פסים אופקיים בצבעים אדום (למעלה), כחול, צהוב וירוק.
1 במרץ 1961 דגל מאלי טריקולור בצבעים כלל-אפריקאיים מסורתיים: אדום, צהוב וירוק.
14 באוקטובר 1958 דגל מדגסקר שני פסים אופקיים אדום-ירוק, פס לבן צמוד לתורן.
1 במאי 1983 דגל מוזמביק מורכב משלושה פסים אופקיים טורקיז-שחור-צהוב ממוסגרים בלבן, משולש אדום צמוד לתורן מוטען בכוכב צהוב, ספר, רובה וטוריה.
6 ביולי 1964 דגל מלאווי טריקולור אופקי שחור-אדום-ירוק, המוטען בחצי שמש אדומה.
4 באוקטובר 1984 דגל מצרים טריקולור אופקי אדום-לבן-שחור, הפס הלבן מוטען בסמל מצרים.
2 במרץ 1956 דגל מרוקו דגל אדום בעל פנטגרם ירוק במרכז.
2 באוקטובר 1959 דגל ניגריה דגל תלת-פסי אנכי בצבעי ירוק ולבן.
23 בנובמבר 1959 דגל ניז'ר טריקולור אופקי בצבעי כתום, לבן וירוק, הפס הירוק מוטען בעיגול כתום.
21 במרץ 1990 דגל נמיביה מורכב מפסים אופקיים בצבעים כחול-אדום-ירוק, שהם הצבעים החשובים של האובאמבו, הקבוצה האתנית הגדולה במדינה. בין שלושת פסי הצבע מפרידים קווים לבנים, ובשדה הכחול שמש צהובה בעלת 12 קרניים.
5 בנובמבר 1975 דגל סאו טומה ופרינסיפה מורכב משלושה פסים ירוק-צהוב ירוק, משולש אדום צמוד לתורן, הפס הצהוב מוטען בשני כוכבים שחורים.
20 במאי 1970 דגל סודאן טריקולור בצבעי הלאומיות הכלל-ערבית: אדום, לבן ושחור. משולש ירוק נמצא סמוך לניצב הדגל.
12 באוקטובר 1954 דגל סומליה דגל תכלת, כוכב לבן במרכז.
27 באפריל 1961 דגל סיירה לאון טריקולור בצבעים ירוק, לבן וכחול. הירוק מסמל את החקלאות, ההרים והמשאבים הטבעיים. הכחול מסמל את התקווה שהנמל הטבעי בפריטאון יתרום לשלום בעולם. הלבן מסמל אחדות וצדק.
18 ביוני 1996 דגל סיישל הצבע הכחול מסמל את השמים ואת האוקיינוס ההודי בו מצויים האיים, הצהוב מסמל את השמש הנותנת אור וחיים, האדום את תושבי האיים העובדים יחד למען עתיד של אחדות ואהבה, הלבן מסמל צדק חברתי והרמוניה, והירוק מסמל את האיים ואת הצומח בהם.
20 באוגוסט 1960 דגל סנגל טריקולור אנכי ירוק-צהוב-אדום מוטען בכוכב ירוק.
11 ביוני 1959 דגל צ'אד טריקולור אנכי כחול-צהוב-אדום.
7 בינואר 2002 דגל קומורו מורכב מארבעה פסים בצבעים צהוב, לבן, אדום וכחול. בצמוד לתורן משולש ירוק ובו סהר ו-4 כוכבים. הצבעים והכוכבים מסמלים את 4 איי המדינה: צהוב עבור מוהלי, לבן עבור מיוט, אדום עבור אנג'אואן, וכחול עבור גרנד קומורו.
20 במאי 1975 דגל קמרון טריקולור אנכי ירוק-אדום-צהוב. הפס האדום מוטען בכוכב צהוב.
12 בדצמבר 1963 דגל קניה צבעי הדגל הם הצבעים הכלל-אפריקאיים: השחור מסמל את צבע עורם של רוב תושבי המדינה, האדום את המאבק לעצמאות, הירוק את עושרה הטבעי של המדינה והלבן מסמל שלום. במרכזו סמל המדינה.
25 באוקטובר 2001 דגל רואנדה מורכב מהצבעים ירוק, צהוב וכחול. החלק הכחול בדגל מייצג שמחה ושלום, הצהוב מייצג סמל להתפתחות כלכלית, והירוק מייצג את התקווה לשגשוג. השמש מייצגת השכלה.
1 ביוני 1959 דגל תוניסיה רקע אדום ובמרכזו דיסקה לבנה, ובתוכה סהר אדום שכמעט מקיף כוכב אדום בעל חמישה קודקודים.

דגלי טריטוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – גלריית דגלי הממלכה המאוחדת, גלריית דגלי ספרד
דגל תאריך אימוץ שימוש חלק ממדינה ריבונית תיאור
11 במאי 2013 דגל אסנשן הממלכה המאוחדת נס כחול מושחת בסמל אסנשן.
16 באוגוסט 1982 דגל האיים הקנריים ספרד טריקולור צהוב, כחול ולבן, הפס הכחול מוטען בסמל הטריטוריה.
28 ביולי 1978 דגל מדיירה פורטוגל מכיל שלושה פסי צבע אנכיים, בצבעים כחול, צהוב וכחול. במרכז הדגל מופיע צלב מסדר ישו הפורטוגלי.
דגל מיוט (לא רשמי) צרפת סמל מיוט על שדה לבן ושם הטריטוריה באדום מעליו.
דגל מלייה ספרד סמל מלייה על שדה כחול בהיר.
דגל סאוטה ספרד סמל סאוטה על שדה גירוני שחור ולבן.
4 באוקטובר 1984 דגל סנט הלנה הממלכה המאוחדת נס כחול מושחת בסמל סנט הלנה.
דגל ראוניון (לא רשמי) צרפת ציור כחול המסמל את הר הגעש באי, שמש צהובה המגיחה מאחוריו.

דגלי מדינות מוכרות חלקית או שאינן מוכרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל תאריך אימוץ שימוש מדינה טוענת תיאור
14 באוקטובר 1996 דגל סומלילנד סומליה טריקולור אופקי בצבעים ירוק, לבן ואדום. הפס הירוק מוטען בשהאדה בלבן, בעוד שהפס הלבן מוטען בכוכב שחור.
27 בפברואר 1976 דגל רפובליקת סהרה הערבית הדמוקרטית מאוריטניה, מרוקו טריקולור אופקי בצבעים שחור, לבן וירוק, ומשולש אדום צמוד לתורן. הפס הלבן מוטען בסהר וכוכב בצבע אדום.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גלריית דגלי אפריקה בוויקישיתוף