דיאטת השמנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דיאטת השמנה היא משטר דיאטה שמטרתו להביא לעלייה במסת הגוף. העיקרון המרכזי בדיאטת השמנה הוא יצירת פער בין הקלוריות הנצרכות לבין הקלוריות המנוצלות על ידי הגוף.

דיאטת השמנה נפוצה בקרב הסובלים מבעיות תת-משקל. מתח, דיכאון, טיפולים תרופתיים ועוד, עלולים ליצור מצב של תת-משקל בגוף האדם.

במדינות רבות בעולם הערבי (כגון מרוקו, לוב, ערב הסעודית וכווית) וכן במדינות מוסלמיות שונות באפריקה (כגון ניגריה ומאוריטניה) נפוצה מאוד עידוד ההשמנה בקרב האוכלוסייה הנשית. לרוב מדובר בפיטום נערות בכפייה על-מנת שתעלנה במשקל בבגרותן כדי שתוכלנה למצוא חתן. במדינות הללו קיימת מה שמכונה "דיאטת השמנה כפויה".

שינויים בהרגלי האכילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיאטת השמנה כוללת שינויים בהרגלי האכילה כגון: ארוחות קבועות מפוזרות לאורך כל היום, צריכה מוגברת של קלוריות ושומנים ולעיתים אף תכלול תוספי תזונה בעלי ערך תזונתי וקלורי גבוה כמו אנשור.

פעילות גופנית כמסייעת לעלייה במשקל[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם פעילות גופנית יכולה לסייע בעלייה במשקל, על ידי בניית מסת שריר. בנוסף לכך, היא יכולה לשפר את התיאבון. אימוני כוח יסייעו בהעלאת מסת השרירים בגוף, ותוספת שרירים תגרום לתוספת במשקל.[1] ביצוע פעילות גופנית לפני הארוחה מגבירה את התיאבון. פעילות גופנית תורמת גם לחיזוק הגוף ולעיצובו (רקמת השלד והשריר).[2]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבהרה: המידע בוויקיפדיה נועד להעשרה בלבד ואינו מהווה ייעוץ רפואי.