מודרן טוקינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דיבור חדיש)
המונח "דיבור חדיש" מפנה לכאן. לערך העוסק במגזין טלוויזיה ישראלי, ראו דיבור חדיש (תוכנית טלוויזיה).
מודרן טקוינג
Modern Talking
מודרן טוקינג במופע האחרון שלהם, 2003
מודרן טוקינג במופע האחרון שלהם, 2003
מודרן טוקינג במופע האחרון שלהם, 2003
מקום הקמה ברלין, המבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1984–1987
1998 – 2003
סוגה יורופופסינת'-פופדאנס-פופ • יורודיסקו
חברת תקליטים האנסה רקורדס, ברטלסמן מיוזיק גרופ, סוני מיוזיק עריכת הנתון בוויקינתונים
www.moderntalking.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
תומאס אנדרס
דיטר בוהלן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מודרן טוקינגאנגלית: Modern Talking), שנודעה בישראל גם בשם דיבור חדיש, היה צמד פופ גרמני שזכה לפופולריות בשנות השמונים. החברים בצמד היו המפיק, מלחין וכותב השירים דיטר בוהלן (אנ') והזמר תומאס אנדרס.[1]

הצמד פעל לראשונה בין השנים 19841987, התאחד בשנת 1998 והתפרק סופית בשנת 2003. הצמד מכר כמאה מיליון אלבומים ברחבי העולם והיה ללהקה הגרמנית המצליחה ביותר בהיסטוריה. האלבום הראשון של הצמד מכר בישראל כ-17 אלף עותקים רק בשנת 1985.[1]

סגנונו המוזיקלי של הצמד הוא פופ מתקתק (שדומה מאוד ליורופופ של התקופה) והתאפיין בשירה גברית בקולות גבוהים. השירה התבססה על תומאס אנדרס כסולן, ועל רביעיית זמרי ליווי, כאשר בהופעות חיות השתמשה הלהקה בפלייבק. גם לאחר דעיכת הפופולריות שלה ניתן לשמוע משיריה מדי פעם באמצעי התקשורת, והלחנים של הלהקה משמשים כמוזיקת רקע באירועים שונים, במועדונים ובמסעדות.

בשנת 1987, לאחר פירוקה של מודרן טוקינג, הקים דיטר בולן את הלהקה "Blue System" שהוציאה 13 אלבומים ופעלה בין השנים 1987–1997. הלהקה כללה את רביעיית זמרי הליווי של "Modern Talking". דיטר בולן שימש כזמר המוביל בלהקה יחד עם היותו המפיק יחד עם לואיס רודריגז (עד 1994) והיה מעורב בפרויקטים רבים, ביניהם "כוכב נולד" הגרמני והקריירות המוזיקליות של כוכביו. בשל חוסר זמן החליט דיטר בוהלן על סיום דרכה של "Modern Talking" והודיע על הפירוק השני של הלהקה בסיומו של קונצרט שקיימה הלהקה ברוסטוק, גרמניה ב-7 ביוני 2003.

תומאס אנדרס המשיך גם הוא לפעול והוציא ארבעה אלבומים "This Time" ב-2004, "Songs that live forever" ב-2006, "Strong" ב־2010 ובשנת 2011 חבר ל-Uwe Fahrenkrog בהפקת ההרכב "Anders| Fahrenkrog". שם האלבום "Two".

באוקטובר 2006 ביקרה בישראל להקת "סיסטמס אין בלו" ("Systems In Blue"), שחבריה היו זמרי הליווי של Modern Talking ו-Blue System, והופיעה במתחם נמל תל אביב במסגרת מופע שנות השמונים, יחד עם "בד בויז בלו" ("Bad Boys Blue"), אפריק סימון ופטי ריאן.

ב-12 ביוני 2008 הגיע תומאס אנדרס לראשונה לישראל לשתי הופעות בקריית מוצקין ובתל אביב. בפברואר 2010 הופיע אנדרס שנית בישראל, בהיכל התרבות בתל אביב.

בחודש אוגוסט 2008 הוציא תומאס אנדרס שני סינגלים חדשים (להורדה באינטרנט בלבד) הנקראים:"Ibiza Baba Baya" ו-"Only You". ב-14 בפברואר 2009 חילק אותם בתור מתנה למעריצים שהגיעו לחגיגות 20 שנה למועדון המעריצים שהוא מנהל עם אשתו קלאודיה.

במרץ 2010 הוציא אנדרס אלבום חדש שנקרא "Strong". האלבום יצא ברוסיה בלבד בשני פורמטים: אלבום בודד עם 10 שירים וסט של שלושה דיסקים כולל דיסק DVD.

השיר "Brother Louie" היה מושמע מאוד בארץ לאחר שזכה לגרסה עברית בשם שיר המנגל על ידי יאיר ניצני וצוות התוכנית "מה יש" ששודרה בגלי צה"ל.

בתוכנית שעת כושר, ששודרה בטלוויזיה החינוכית, שולבו השירים "Brother Louie", "Cheri, Cheri Lady" ו-"Atlantis Is Calling (S.O.S. for Love)" כפסקול (מנגינה בלבד) בפרקים השונים של התוכנית.

השם העברי של הלהקה, "דיבור חדיש", הפך גם לשמה של תוכנית תרבות בערוץ 8 בהנחיית אסף הראל ומירי חנוך, שעלתה לשידור בשנת 2010 ולוותה בפרומואים באווירת שנות השמונים.

בין 7 ל-10 בפברואר 2019, הופיע אנדרס בפעם השלישית בביקור בישראל וקיים ארבע הופעות בתל אביב, אשקלון, חיפה ובאר שבע. לאורך שנות השמונים, שיתף פעולה בוהלן ביחד עם הזמרת סי. סי. קאץ'.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי להיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Modern Talking Biography, Songs, & Albums, AllMusic (באנגלית)