דייוויד הסלהוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דיוויד הסלהוף)
דייוויד הסלהוף
David Hasselhoff
דייוויד הסלהוף, 2013
דייוויד הסלהוף, 2013
לידה 17 ביולי 1952 (בן 71)
בולטימור, מרילנד, ארצות הברית
שם לידה David Michael Hasselhoff עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1973 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • בית הספר לאמנות קליפורניה
  • בית הספר מריסט
  • אוניברסיטת אוקלנד
  • בייטס קולג'
  • Lyons Township High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
צאצאים Hayley Hasselhoff, Taylor-Ann Hasselhoff עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
https://davidhasselhoffonline.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דייוויד הסלהוף בצעירותו, 1986

דייוויד מייקל הסלהוףאנגלית: David Michael Hasselhoff; נולד ב-17 ביולי 1952) הוא שחקן וזמר אמריקאי, הידוע בשל התפקידים אותם שיחק בסדרות הטלוויזיה המצליחות "אביר על גלגלים" ו"משמר המפרץ". הוא גם פתח בקריירה מוזיקלית מצליחה בעיקר בזכות ההצלחה לה זכה כשחקן בקרב קהל דוברי הגרמנית באירופה במהלך סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסלהוף נולד בבולטימור, מרילנד שבארצות הברית, בן לעקרת בית ולאיש עסקים, וגדל בג'קסונוויל שבמדינת פלורידה ואחר כך באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה ומדינת באילינוי. הוא למד באוניברסיטת אוקלנד שבמדינת במישיגן ווהמשיך את לימודיו במכון לאמנויות של קליפורניה. זכה לתפקיד ראשון כשחקן, כאשר גילם את דמותו של ד"ר ויליאם פוסטר הבן (1975–1982) באופרת הסבון "צעירים חסרי מנוח". תפקידו המרכזי הראשון היה בסדרת הטלוויזיה "אביר על גלגלים" בין השנים 1982 עד 1986 שזכה להצלחה רבה. בסוף שנות השמונים ובתחילת שנות התשעים זכה הסלהוף לפופולריות באירופה ואף להצלחה במצעדי הפזמונים בגרמניה - הצלחה שהולידה לו גם מלגלגים בארצו.

להצלחתו הגדולה ביותר זכה הסלהוף עם סדרת הטלוויזיה האמריקנית "משמר המפרץ" ששידורה החל ב-1989. הסלהוף גילם בסדרה את תפקיד המציל מיטץ' ביוקנן. בגלל עלויות ההפקה הגבוהות ומדרוגה הנמוך בוטלה הסדרה אחרי עונה אחת, אך הסלהוף השקיע מכספו כדי להשיבה לשידור ב-1991, ואף שימש כמפיקה הראשי. הסדרה המחודשת זכתה להצלחה גדולה בארצות-הברית וברחבי העולם, והופקה משך עשר עונות נוספות. לפי ספר השיאים של גינס "משמר המפרץ" הייתה הסדרה הנצפית ביותר בעולם, עם מעל ל-1.1 מיליארד צופים. הצלחת הסדרה הניבה סדרת בת בשם "Baywatch Nights", ששודרה בשנים 1995 -1997. בסדרה זו גילם הסלהוף את התפקיד הראשי, כחוקר פרטי.

בשנת 1996 קיבל הסלהוף כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד. בשנת 2000 הופיע לראשונה על במות ברודוויי במחזה "ג'קיל והייד", ולאחר מכן הופיע במחזות הזמר "שיקגו" ו"המפיקים". בשנת 2004 השתתף בתפקיד אורח בסרט בובספוג: הסרט. ב-2009 הופיע עם בנותיו בתוכנית המציאות "פגוש את ההסלהופים" על משפחתו.

הופעתו הבולטת ביותר לאחר סיום "משמר המפרץ", הייתה כשופט בתוכנית המציאות "America's Got Talent"; הוא פוטר (2010) אחרי שלוש עונות. בשנת 2011 השתתף בתפקיד אורח בסרט הופ ארנב. ב-2012 השתתף בסרט "פיראנה 3DD" בתפקיד עצמו, כמציל בבריכה. בשנת 2015 שיחק בסרט "קונג פיורי". שיחק גם בסרט בוב ספוג מכנס מרובע כשחקן אורח. באותה שנה שיחק בסרט הטלוויזיה "שארקנדו 3: אוי, אלוהים לא!", השלישי בסדרת סרטי "שארקנדו".

בסוף 2019 הצטרף למחזמר "תשע עד חמש" המוצג בלונדון (מחזמר על פי שיריה של דולי פרטון) בתפקיד הבוס המרושע. בשנת 2020 דיבב את עצמו בסדרת האנימציה "מספיק טוב".

בשנת 2023 אמור לעלות (לאחר עיכובים רבים) סרט אמנויות הלחימה "קונג פיורי 2", סרט ההמשך לסרט השוודי הקצר "קונג פיורי", בו משתתף הסלהוף לצד ארנולד שוורצנגר ומייקל פסבנדר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסלהוף היה נשוי לשחקנית קת'רין היקלנד (1984–1989) ואחר כך לשחקנית פמלה באך (1989–2006). לזוג שתי בנות, עליהן יש להסלהוף משמורת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד הסלהוף בוויקישיתוף