דיוקן משפחת ונדראמין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דיוקן משפחת ונדראמין
The Vendramin Family
מידע כללי
צייר טיציאן
תאריך יצירה 15431547
טכניקה וחומרים שמן על בד
ממדים בס"מ
רוחב 288.5 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 206.1 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
זרם אמנותי האסכולה הוונציאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר יצירה NG4452 (הגלריה הלאומית) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום הגלריה הלאומית, לונדון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דיוקן משפחת ונדראמין הוא דיוקן מעשה ידי האמן מתקופת הרנסאנס טיציאן, שצויר בין השנים 15431547. היצירה מוצגת כיום בגלריה הלאומית, בלונדון שבממלכה המאוחדת[1].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היצירה הוזמנה על ידי משפחת ונדראמין - ממשפחות האצולה של ונציה. ביצירה מוצגים האחים אנדראה וגבריאל ונדראמין, ושבעת בניו של אנדראה.

שני האחים ניצבים משמאל למזבח שעליו הצלב האמיתי, מימין המזבח מצוירים שלושה מילדיו של אנדראה, ומשמאל לשני האחים ארבעת הבנים האחרים.

אף שבעת יצירת התמונה הפרש הגילאים בין האחים היה שלוש שנים בלבד, ההפרש המתואר בתמונה בין האחים רב ביותר (האחד מתואר כאיש זקן בעוד שהשני מתואר כאיש צעיר), ולכן לא ברור מי מהאחים הוא אנדראה (הבוגר) ומי הוא גבריאלה (הצעיר).

אזכור הצלב האמיתי בתמונה מזכיר אירוע שהתרחש בשנת 1370. אירוע זה תואר גם על ידי אמנים אחרים בהם ויטוריו קרפאצ'ו וג'נטיל בליני (ציורים המוצגים בגלריית האקדמיה שבוונציה). במהלך תהלוכה דתית נפל רסיס מהצלב האמיתי לתוך אחת מתעלות ונציה. הצלב לא טבע ונשאר לצוף דרך נס (על אף המשקל הרב של כלי הזהב בו הוחזק) אולם אף אחד מהאנשים שקפצו אל המים וניסו להרימו לא הצליח. רק כאשר אנדראה ונדראמין, מאבות אבותיו של מזמין היצירה קפץ למים, הוא הצליח למשות את הצלב.

היצירה נותרה בוונציה עד שנת 1636 עת נרכשה על ידי אנתוני ון דייק, ולאחר מותו של ון דייק נרכשה על ידי רוזן נורת'מברלנד ונשמרה באחוזת הרוזנים עד שנת 1929 עת הועברה לגלריה הלאומית שבלונדון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]