דינמו וולוגדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דינמו וולוגדה
Динамо
מידע כללי
כינוי אנשי דינמו
תאריך ייסוד 1926
אצטדיון אצטדיון דינמו וולוגדה
(תכולה: 10,000)
בעלים עיריית וולוגדה
מאמן Sergei Galkin עריכת הנתון בוויקינתונים
ליגה הליגה הרוסית השלישית,
אליפות טבעת הזהב
http://www.dinamo-vg.ru
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דינמו וולוגדהרוסית: Динамо Вологда) הוא מועדון כדורגל רוסי מהעיר וולוגדה. קיים מאז 1926 אם כי רק מ-1966 החל להתחרות באליפות הסובייטית.

הישג השיא של הקבוצה הוא ההעפלה לליגה הרוסית הראשונה – ליגת המשנה הרוסית – בה התמודדה משך שתי עונות בלבד (ב-1992 וב-1993) עד שהודחה בחזרה לליגה השנייה.

ב-2002 וב-2005 סיימה כסגנית אלופת הליגה, אך לא העפילה לליגת המשנה כיוון שרק המקום הראשון מעפיל לליגה הראשונה. בהתאם לתוצאות עונת 2011/12 המועדון ירד ליגה והוא משחק מאז בליגת הכדורגל החובבנית של רוסיה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון הכדורגל דינמו וולוגדה הוקם ב-8 במרץ 1926 ביוזמת גיידוצ'וניוק, איש שירותי הביטחון של העיר וולוגדה שהיה חבר באגודת דינמו.

כבר ב-1927 זכתה הקבוצה בתואר הראשון שלה והייתה לאלופת העיר וולוגדה ועד שנת 1931 ביססה את עצמה כקבוצת הכדורגל הטובה בעיר כשזכתה באליפות שנייה.

בתקופת ברית המועצות הקבוצה המשיכה לשחק באליפות העיר ובליגות הנמוכות של ברית המועצות, אך באותן שנים נודעה גם היריבות המרה שבין קבוצת דינמו וולוגדה לקבוצת ספרטק וולוגדה, שבדומה למקבילותיהן ממוסקבה היו יריבות מושבעות בשל היריבות הכללית שבין אגודות הספורט שניהלו את הקבוצות; דינמו ייצגה את אנשי זרועות הביטחון וספרטק ייצגה את פועלי מפעלי הבשר.

ב-1963 התרחש המשבר החמור ביותר בתולדות הקבוצה, כאשר בשל קשיים פיננסיים רבים התקשתה הקבוצה להמשיך להתקיים ונערכו אף דיונים שבמהלכן הוצע לפרק את הקבוצה, בשל חוסר היכולת הכלכלית לתחזק אותה. רק ברגע האחרון ההחלטה נדחתה ולבסוף נשכחה וראשי הקבוצה המשיכו להילחם בעור שיניהם למען הישרדות הקבוצה.

לאחר התפרקות ברית המועצות הקבוצה שיחקה מספר עונות בודדות בליגת המשנה, וב-1994 הודחה בחזרה לליגה השנייה, כאשר ההדחה יצרה סכסוך עמוק בין שחקני הקבוצה למאמנם. בסיום עונת 2011 ירדה ליגה ומאז משתתפת בתחרויות של ליגת הכדורגל החובבנית של רוסיה. בעונת 2021 זכתה באליפות טבעת הזהב של הליגה השלישית.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא כדורגל רוסי ובנושא מועדוני כדורגל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.