דינסטייד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הדינסטייד (Diensteid) היא שבועת אמונים לאדולף היטלר שנשאו חיילי הוורמאכט והנושאים במשרות ציבוריות ברייך השלישי בין השנים 1934 ל-1945.

נוסח השבועה של חיילי הוורמאכט:

עברית גרמנית
אני נשבע באלוהים שבועה קדושה זו שאתן את נאמנותי לאדולף היטלר, הפיהרר של הרייך השלישי, המפקד העליון של כוחות הצבא, ושאהיה מוכן, בכל זמן, לתת את חיי בשם שבועה זו. Ich schwöre bei Gott diesen heiligen Eid, daß ich dem Führer des Deutschen Reiches und Volkes Adolf Hitler, dem Oberbefehlshaber der Wehrmacht, unbedingten Gehorsam leisten und als tapferer Soldat bereit sein will, jederzeit für diesen Eid mein Leben einzusetzen.

נוסח השבועה של הנושאים במשרות ציבוריות:

עברית גרמנית
אני נשבע שאהיה נאמן ואציית לאדולף היטלר, הפיהרר של הרייך השלישי, לשמור על החוק ולמלא את חובותיי הרשמיות בצורה מצפונית. כה יעזור לי האל. Ich schwöre bei Gott diesen heiligenIch schwöre: Ich werde dem Führer des Deutschen Reiches und Volkes Adolf Hitler treu und gehorsam sein, die Gesetze beachten, und meine Amtspflichten gewissenhaft erfüllen, so wahr mir Gott helfe.

במהלך משפט אייכמן, תורגמה שבועת אנשי האס אס על ידי התביעה בנוסח הבא:

אני נשבע לך, אדולף היטלר, בתור פיהרר וקנצלר של הרייך, נאמנות ואומץ. אני נודר לך ולממונים הנקבעים על ידך ציות עד למוות, כה יעזור לי האל.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]