דיסנילנד שאנגחאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דיסנילנד (שנגחאי))
דיסנילנד שנגחאי
טירת הסיפורים הקסומה שבמרכז הפארק. אפריל 2016
טירת הסיפורים הקסומה שבמרכז הפארק. אפריל 2016
מיקום פודונג, שאנגחאי, סין העממית
תאריך פתיחה 16 ביוני 2016
אתר נופש אתר הנופש דיסני שנגחאי
תמה ממלכת הקסם
שטח הפארק 0.91 קילומטר רבוע
מפעיל שנגחאי שנדי
אתרי מפעיל נוספים וולט דיסני
קואורדינטות 31°08′38″N 121°39′25″E / 31.144°N 121.657°E / 31.144; 121.657
אתר רשמי
(למפת שאנגחאי רגילה)
 
דיסנילנד שאנגחאי
דיסנילנד שאנגחאי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דיסנילנד שאנגחאיסינית: 上海迪士尼樂, באנגלית: Shanghai Disneyland) הוא פארק שעשועים הממוקם כחלק מאתר הנופש דיסני שנגחאי בעיר שאנגחאי שבסין העממית. הפארק מופעל על ידי קבוצת שנגחאי שנדי וחברת וולט דיסני והוקם כחלק ממיזם משותף של שתי חברות אלו. הקמת הפארק החלה ב-8 באפריל 2011 והפארק נפתח לציבור ב-16 ביוני 2016.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממשלת סין אישרה סופית את הקמת אתר הנופש ב-4 בנובמבר 2009. חברת וולט דיסני הודיעה ב-5 בנובמבר 2010 שחתמה על הסכם עם קבוצת שנגחאי שנדי, לבניית אתר נופש ופארק שעשועים בשנגחאי שמתוכננים להיפתח בשנת 2015. באפריל 2011 החלה הבנייה בשטח של אתר הנופש וב-29 ביוני 2013 החלה בניית טירת הסיפורים הקסומה.

הפתיחה ועלות הבנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 במרץ 2013 הודיעה רשמית החברה כי הפארק ייפתח בסוף שנת 2015 ולאחר מכן המועד נדחה לתחילת 2016. ב-12 בינואר 2016 הוכרז שמועד הפתיחה יהיה באמצע חודש יוני באותה השנה. על פי כמה דיווחים, דחיות אלו נבעו מעיכובים בבנייה ובעיות בבקרת האיכות. לבסוף הפארק נפתח ב-16 ביוני 2016.

תצלום לוויין של אתר הנופש ב-2015

עלות הבנייה הוערכה בהתחלה בכ-24.5 מיליארד יואן סיני (בערך 3.7 מיליארד דולר אמריקני) ועוד 4.5 מיליארד יואן סיני (בערך 700 מיליון דולר אמריקני) נוספים עבור בניית פארק השעשועים. הסכום עלה ל-5.5 מיליארד דולר, כשחלק מהגורמים לעלייה היו תכנון ובנייה של אטרקציות נוספות שיהיו פותחות לקהל הרחב ביום הפתיחה.

בנוסף לאטרקציות ולשני המלונות, החברה בונה מערכת רכבות מהירה לשינוע מבקרים לאזורים שונים באתר (מונורייל).

חברת דיסני מחזיקה בכ-43% מהנכס ו-57% הנותרים נמצאים בשליטת שנגחאי שנדי.

דיסני שידרה בשידור חי את מופע הפתיחה החגיגי בעמוד הפייסבוק שלהם בליל ה-15 ביוני 2016. בוב איגר, יו"ר ומנכ"ל חברת דיסני הצטרף ל-3,000 אורחי כבוד וסלבריטאים בחגיגות הפתיחה שבמרכזן היה מופע ראווה של כוריאוגרפיה, אקרובטיקה, תלבושות, מוזיקה מהסרטים של דיסני, זיקוקי דינור, אפקטים מיוחדים ועוד. במופע השתתפו הפסנתרן בעל השם העולמי לאנג לאנג שביצע את השיר "לעזוב" (Let it Go) מהסרט לשבור את הקרח, כוכב הטלוויזיה והקולנוע המפורסם סאן לי, שהנחה את הערב, והמלחין עטור הפרסים טאן דון שניצח על התזמורת הסימפונית של שאנגחאי עם ביצוע בכורה של השיר "להצית את החולם שבפנים" (Ignite the Dreamer Within) שנכתב במיוחד עבור פתיחת הפארק.

מבנה הפארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמה "ארצות" ואטרקציות מוכרים שאפיינו פארקים אחרים של דיסני ברחבי העולם עוצבו מחדש או לא נכללו בדיסנילנד שנגחאי. את רוב הפארקים של דיסני תוחמות גבעות דשא ועליהן מסילת רכבת הקיטור המפורסמת, במטרה ליצור מחצה בין הפארק ומחוצה לו. בדיסנילנד שנגחאי, משום מה, הוחלט שלא לבנות גבעות אלו. את הכיכר המרכזית מול הטירה החליפה ריאה ירוקה ששטחה 44 דונמים שמכונה "גני הדמיון". ארצות מוכרות בפארקים של דיסני עוצבו מחדש ונקראו בשמות שונים, לדוגמה, ארץ ההרפתקאות שונתה ונפתחה תחת השם "אי ההרפתקאות" והרחוב הראשי של ארצות הברית שונה ונקרא "שדרת מיקי"; חלק מהארצות, כמו ארץ המערב הפרוע, לא נכללו כלל בפארק. טירת הסיפורים הקסומה היא הטירה הגבוהה ביותר שנבנתה בפארקי דיסני, ומתחתיה עובר מתקן מים בו הנוסעים שטים בסירות.

שדרת מיקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכניסה לפארק שבתחילת שדרת מיקי.

שדרת מיקי, המהווה את הכניסה לפארק, היא המקבילה ל"רחוב הראשי של ארצות הברית" בפארק זה. השדרה עוצבה בהשראת הדמויות הקלאסיות של דיסני כמו מיקי מאוס, מיני מאוס, דונלד דאק, גופי וצ'יפ ודייל וכן בהשראת סרטים מפורסמים הכוללים את רטטוי, שלושת הקבלרוס, היפהפייה והיחפן ועוד. פסל מספרי הסיפורים המוכר, בו מפוסל וולט דיסני יחד עם מיקי מאוס, ממוקם בסוף השדרה ליד גני הדמיון.

גני הדמיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארץ "גני הדמיון", שמתפרשת על 44 דונמים, מהווה את מרכז הפארק שכבתוכה נמצאים גנים סיניים רחבי ידיים בהם נמצאים פסלים של כל 12 החיות של גלגל המזלות הסיני, מוצגים על ידי דמויות דיסני. בין האטרקציות הנמצאות באזור זה ניתן למצוא את מתקן דמבו הפיל המעופף, קרוסלת הפנטזיה ו"יקום מארוול", בו נמצאות הדמויות מסרטי מארוול. עוד באזור זה מתקיימים הופעות ואירועים על במה גדולה מול טירת הסיפורים הקסומה והמצעד "סיפורי מיקי אקספרס", הארוך ביותר מבין מצעדי דיסני, בו מוצגים דמויות דיסני על קרונות המעוצבים בהשראת הסרטים בליווי מוזיקה ואורות. בגני הדמיון האורחים מתאספים כדי לצפות במופע הלילי "להצית את החלום, מיצג לילי מרהיב של קסם ואור".

ארץ הפנטזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ הפנטזיה היא האזור הגדול ביותר בפארק והיא מעוצבת לפי סרטי האנימציה הקלאסיים של דיסני. בארץ זו נמצאת הטירה הגדולה ביותר מבין כל פארקי דיסני- טירת הסיפורים הקסומה, שנבנתה בהשראת סיפורי נסיכות דיסני ובתוכה נמצאת מסעדת "אולם הנשפים המלכותי" וחנות בוטיק של דיסני. דרך הטירה עובר המתקן "מסע אל מערת הקריסטל" ובו המבקרים שטים בסירות בנהר מלאכותי ועוברים דרך קטעים מסרטי דיסני (אלאדין, מולאן, פנטסיה, בת הים הקטנה והיפה והחיה) המוצגים במזרקות מעוצבות. בין האטרקציות הנמצאות באזור זה ניתן למצוא את רכבת המכרה של שבעת הגמדים, מעופו של פיטר פן, הרפתקאותיו הרבות של פו הדוב וחגיגת השירה בציבור של 'לשבור את הקרח'. אטרקציות נוספות וייחודיות באזור זה: מבוך אליס בארץ הפלאות ומתקן כוסות התה המסתובבות, מתקן בסגנון סרטי פו הדוב.

מפרץ האוצר

מפרץ האוצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיצוב מפרץ האוצר מבוסס על עיר נמל ספרדית במאה ה-18, באחד האיים הקאריביים, שנמצאת בשליטתו של קפטן ג'ק ספארו מסדרת הסרטים "שודדי הקאריביים". האטרקציה המרכזית של ה"מפרץ" היא "שודדי הקאריביים- הקרב על האוצרות בקרקעית הים", זהו מתקן מים בנושא שודדי הקאריביים. הנוסעים שטים בסירות שמונעות על ידי מגנט, ומסביבם מוצגים קטעים המתארים את הקרב בין ג'ק ספארו לדייוי ג'ונס (מוצגים בעזרת בובות אודיו-אנימטרוניקס) כשכל אחד מהם מנסה להשיג את האוצר של המפרץ, ששקוע מתחת למימיו.

אי ההרפתקאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אי ההרפתקאות הוא האזור בפארק שמקביל לארץ ההרפתקאות בפארקים אחרים. הוא בנוי כעולם אבוד ומסתורי מלא באוצרות חבויים והאטרקציות המפורסמות בו הן "המפלים השואגים", "שיט בנהר" - שיט אבובים דרך "ההר השואג", שנבנה באזור זה, וסוארין- מתקן המדמה דאייה בדאון במקומות שונים בעולם. בנוסף, אי ההרפתקאות הוא ביתו של מופע "טרזן: קריאת הג'ונגל", מופע אקרובטיקה על במה שמבוצע על ידי שחקנים ופעלולנים.

ארץ המחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ המחר היא אזור בפארק שמעוצב כארץ עתידנית אוטופית. בניגוד לכל שאר הפארקים האחרים של חברת דיסני, את המתקן המוכר הר החלל החליף המתקן "טרון", רכבת הרים מכורה העוברת במבנה זכוכית עתידני שנבנה במיוחד בה הנוסעים רוכבים על סוג של אופנועים עתידניים במהירות גבוהה. בדומה לכך, במקום מתקן האסטרו אורביטר הקלאסי, נבנה המתקן "מנועי הסילון המסתובבים". עוד אטרקציות מוכרות באזור זה הן אתר השיגור של מלחמת הכוכבים ומשגרי החלל של באז שנות אור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דיסנילנד שאנגחאי בוויקישיתוף