דן ריינולדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דן ריינולדס
Dan Reynolds
דן ריינולדס בשנת 2018
דן ריינולדס בשנת 2018
לידה 14 ביולי 1987 (בן 36)
לאס וגאס, נבדה, ארצות הברית
שם לידה דניאל קולטר ריינולדס
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2008
מקום לימודים Arco de tiberios, Bonanza High School, אוניברסיטת נבדה, לאס וגאס עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק כותב שירים, מוזיקאי
סוגה רוק אלטרנטיבי, אינדי רוק
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה שירה, קלידים, סינתיסייזר, אורגן, פסנתר, גיטרה, גיטרת בס, תופים, כלי הקשה
חברת תקליטים אינטרסקופ רקורדס
שיתופי פעולה בולטים Imagine Dragons,‏Egyptian
בן או בת זוג Aja Volkman עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
imaginedragonsmusic.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל קולטר "דן" ריינולדסאנגלית: Daniel Coulter Reynolds; נולד ב-14 ביולי 1987) הוא מוזיקאי אמריקאי, ידוע בעיקר כסולן של הלהקה Imagine Dragons. הוא הוציא גם מיני-אלבום בשם "Egyptian", אלבום דואט עם אשתו לשעבר , איה וולקמן (מלהקת ניקו וגה).

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריינולדס, השביעי מבין תשעה אחים, נולד ב-14 ביולי 1987 בלאס וגאס, בנם של כריסטן (לבית קאליסטר, Callister) ושל רונאלד ריינולדס. שניהם נולדו בנבדה, ודן הוא בן לדור הרביעי של המשפחה שם. הוא קיבל את דרגת Eagle Scout ב-2005. בגיל 19, כחבר במורמונים, הוא התנדב כמיסיונר במשרה מלאה בנברסקה למשך שנתיים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימג'ין דרגונס (2008–הווה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריינולדס לא רצה להפוך למוזיקאי מקצועי בין השאר מכיוון שחברו ללהקה, ויין סרמון, אמר לו: "אל תעשה מוזיקה מפני שאתה רוצה לעשות מוזיקה - תעשה מוזיקה אם אתה חייב לעשות מוזיקה". אחרי שהחל ללמוד באוניברסיטת בריגהאם יאנג, ריינולדס גילה שהוא לא יכול לעשות "שום דבר אחר" והתחייב לעשות קריירת מוזיקה מקצועית. ביוטה, ריינולדס פגש וגייס את ויין סרמון והמתופף אנדרו טולמן וכך נוצרה Imagine Dragons. עם ריינולדס כסולן הלהקה, זכתה הלהקה בפרס "תחרות הלהקות" (Battle of the Bands) באוניברסיטת בריגהאם יאנג ובתחרויות מקומיות אחרות. הבסיסט בן מק'קי (Ben McKee) הצטרף ללהקה בלאס וגאס והמתופף דניאל פלצמן, גם הוא חבר של סרמון ממכללת ברקלי למוזיקה, השלים את הרכב הלהקה. בשנת 2009 הוציאו מיני-אלבום ששמו כשם הלהקה.

הלהקה התמקמה מחדש בלאס וגאס שם התרחשה הפריצה הראשונה הגדולה שלהם כשסולן להקת טריין חלה זמן קצר מאוד לפני פסטיבל שהיה אמור להיערך בלאס וגאס ב-2010. Imagine Dragons נקראו להחליף את טריין והופיעו מול קהל של יותר מ-26,000 אנשים. מגזינים ועיתונים מקומיים רבים שיבחו את הלהקה. את המיני-האלבום השני שלהם, Hell and Silence, הוציאה הלהקה בשנת 2010, ובשנת 2011 הוציאו את It's Time.

בנובמבר 2011 הם חתמו על חוזה עם אינטרסקופ רקורדס והחלו לעבור עם המפיק זוכה פרס גראמי אלכס דה קיד (Alex da Kid).

הלהקה קיבלה חשיפה בעקבות אלבום הבכורה המצליח שלהם, "Night Visions", שיצא לאור בספטמבר 2012 והגיע למקום השני במצעד האלבומים של ארצות הברית בילבורד 200. הוא כלל בין השאר את השירים "It's Time", ‏"Radioactive" ו-"Demons" שזכו להצלחה רבה.

בשנת 2015 הוציאה הלהקה את אלבומה השני, "Smoke + Mirrors".

בשנת 2017 הוציאה הלהקה את אלבומה השלישי, "Evolve".

בשנת 2018 הוציאה הלהקה את אלבומה הרביעי, "Origins".

בשנת 2021 הוציאה הלהקה את החלק הראשון של אלבומה החמישי, "Mercury – Act 1".

ולאחר מכן בשנת 2022 הוציאה הלהקה את החלק השני של האלבום החמישי "Mercury - act 2".

בשנת 2023 הלהקה יצאה לסיבוב הופעות בינלאומי על מנת לקדם את האלבום החדש.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 במרץ 2011, ריינולדס נישא לאג'ה וולקמן. לשניים יש שלוש בנות ובן אחד. הבת הראשונה נולדה ב-18 באוגוסט 2012. ב-28 באוגוסט 2017 נולדו לזוג תאומות לא זהות. בנם נולד ב-1 באוקטובר 2019.

ב-26 באפריל 2018, ריינולד הודיע כי לאחר שבע שנות נישואים, הוא וולקמן מתגרשים. אך ב-7 בנובמבר של אותה שנה, יחד עם הוצאת שירו Bad liar הוא הודיע שהוא וולקמן למעשה לא היו בתהליך גירושין כלל וכי היא עזרה לו לכתוב את השיר. ב-16 בספטמבר 2022, הודיע ריינולד שוב שהוא וולקמן נפרדים. אג'ה וולקמן הגישה בקשה רשמית לגירושין ב-18 באפריל 2023.

ריינולד סובל מדלקת חוליות מקשחת עליה שיתף את הקהל שלו בשנת 2015. בשנת 2016 שיתף כי בשנתיים האחרונות סבל מדיכאון קשה ושהוא נפגש באופן סדיר עם פסיכולוג. הוא סובל גם מקוליטיס כיבית מאז שהיה בן 21. שירים רבים בNight Visions נכתבו בהשראת הדיכאון. הוא דיבר על כך שהוא מעוניין לשנות את יחס החברה לדיכאון ולנרמל את הצורך לפנות לפסיכולוג.

ריינדולס גדל בכנסיית ישוע המשיח של קדושי אחרית הימים, והזדהה כחבר בכנסיה בשנת 2019, אך הצהיר כי הוא לא מזדהה עם עמדות הכנסיה לגבי הומוסקסואליות. במהלך ראיון שלו ב-2021 הצהיר כי הוא כבר לא רואה את עצמו כמורמוני, ובהמשך אמר כי הוא לא מגדל את ילדיו בחינוך דתי מכל סוג, ושהוא אדם רוחני אך פחות מתחבר לקונספט של דת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דן ריינולדס בוויקישיתוף