דנה לפידות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דנה לפידות
דנה לפידות, 16 בפברואר 2013
דנה לפידות, 16 בפברואר 2013
לידה 22 בינואר 1983 (בת 41)
באר שבע ישראלישראל ישראל
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-2008
עיסוק זמרת, פזמונאית, מלחינה
סוגה פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קול
חברת תקליטים הד ארציארומה מיוזיק
שיתופי פעולה בולטים הנרי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דנה לפידות (נולדה ב־22 בינואר 1983) היא זמרת, פזמונאית ומלחינה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנה לפידות נולדה וגדלה בבאר שבע בבית מוזיקלי. מגיל צעיר היא הכירה את עולם המוזיקה, דרך אמה, חנה לפידות, בה היא נעזרת עד היום לכתיבה והלחנה של שירים מקוריים. סבה של דנה היה זמר אופרה, ואחותה הגדולה, קרין לפידות, היא זמרת בארצות הברית.

לפידות החלה לכתוב שירים בגיל 12. אחד השירים שכתבה בגיל זה הוכנס לאלבומה הראשון.

בגיל 17 התקבלה לפידות להרכב הראשון של להקת "חמסה".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001, כשהיא בת 18, החלה לפידות בעבודה על אלבום הבכורה שלה, כשפנתה לנדב ביטון, המפיק המוזיקלי שהפיק את אלבומיו של עמיר בניון. ביטון הדריך את לפידות לגבי תהליך ההפקה והמשאבים הכלכליים. לאחר גיוסי כספים החלה לפידות לעבוד על האלבום, כשבמקביל עבדה כזמרת. שנתיים לאחר מכן, כששמעה את המוצר המוגמר ולאחר שבחנה אותו מזווית מקצועית החליטה לגנוז את האלבום. בטרם גניזת האלבום יצא לתחנות הרדיו סינגל בשם "חיפושים", שלא זכה להצלחה גדולה.

באותה השנה לפידות התאחדה עם להקת חמסה, והתמודדו בקדם האירוויזיון עם השיר "תן לי בדרבוקה" שכתבה ארלט ספדיה, אך לא עלו לשלב התחרות.

בשנת 2006 הגיעו הקלטותיה של לפידות לחברת "הד ארצי", ומשם היא התחילה את דרכה לאלבום בכורה. שנתיים לאחר החתמת החוזה בחברה, בשנת 2008, יצא הסינגל הראשון, "מוניות". ביולי 2008 יצא הסינגל "משוגעת", שזכה להשמעות רבות והגיע לראש מצעדי הפזמונים השונים. ב-28 באוגוסט יצא האלבום השלם, דנה לפידות, בעיבוד מוזיקלי של משה דעבול. סינגלים נוספים שיצאו היו "בובת קברט", שהיה למעשה גרסה מחודשת של השיר "חיפושים", ו"הפוכים".

בחודשים מרץ ואפריל 2009 יצאה לפידות לסיבוב הופעות אקוסטי ברחבי ישראל. בחודש אוקטובר 2010 יצא לתחנות הרדיו סינגל בשם "הלו אדון שלום גברתי" מתוך האלבום השני של לפידות. בחודש דצמבר 2010 יצא לרדיו הסינגל השני מתוך האלבום השני של דנה לפידות –"הרגלים רעים", מילים, לחן והפקה מוזיקלית: הנרי.

בחודש מרץ 2011 הוציאה דנה לפידות לתחנות הרדיו את הסינגל השלישי מהאלבום השני, "בגלל געגועיי". מילים: שי מור יוסף, לחן: אייל ניסים, הפקה מוזיקלית: ניצן קייקוב. באותה השנה כתבה והלחינה את השיר "יש לך" לשלומי שבת. ביולי 2012 הוציאה את השיר "ואולי היום" לרדיו, לשיר צולם קליפ. בנובמבר 2012 יצא הסינגל "גן המשחקים" לרדיו. בחודש יוני 2013 הוציאה את הסינגל "ניו יורק" לרדיו, לשיר צולם קליפ. בנובמבר 2013 הוציאה את הסינגל "רק טוב" לרדיו. עם זאת כל הסינגלים שהוציאה בשנתיים הללו לא נכנסו לאלבומה השני. הסינגל הראשון שהוציאה היה "כמו בהתחלה" בחודש מאי 2015. השיר הגיע למקום השלישי במצעד השבועי של מדיה פורסט.[1] הסינגל השני "מסתובב בעולם" יצא לרדיו בחודש יולי 2015. השיר זכה להשמעות רבות ואף נכלל בפלייליסט של גלגלצ. השיר לווה בקליפ. באוגוסט 2015 הוציאה את השיר "יום שישי" כסינגל לרדיו. עם צאת האלבום הוציאה כסינגל רביעי את השיר "חיבוק של אמא" לרדיו.

ביוני 2014 נישאה לשמוליק וקסלר. ב-2015 כתבה והלחינה את השיר "מנגינה" של עדן בן זקן והשיר "ברצלונה" למשה פרץ. בחודש דצמבר 2015 הוציאה את הדיסק השני הנושא את השם "כמו בהתחלה". בנוסף לכך, כתבה והלחינה את השיר "מחכה לו" עבור נטלי פרץ. ביולי 2017 בשיתוף פעולה נוסף עם הנרי הוציאה את הסינגל "Comme Ci Comme Ca" השיר משולב בטקסטים בעברית ובצרפתית.

בנוסף כתבה עוד להיטים לאומנים ליאור נרקיס, שלומי שבת, עדן בן זקן, מאיה בוסקילה, מיכל אמדורסקי ועוד.

ב-2019, אחרי 10 שנים שלא הופיעה על הבמות, החלה להשתתף בעונה השביעית של "הכוכב הבא לאירוויזיון".

ב-2020 הוציאה שיר חדש בשם "אתה צוחק אני בוכה".

ביוני 2020 נישאה ליוסי ברנס. ולהם שלושה ילדים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המצעד השבועי של מדיה פורסט, באתר מדיה פורסט, ‏31 במאי-6 ביוני 2015