דניס או'הר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניס או'הר
Denis O'Hare
לידה 17 בינואר 1962 (בן 62)
קנזס סיטי, מיזורי, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1982
מקום לימודים
פרסים והוקרה
  • פרס טוני לשחקן הטוב ביותר במחזה (2003)
  • פרס קלרנס דרוונט עריכת הנתון בוויקינתונים
http://denisohare.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניס פטריק שיימוס או'הראנגלית: Denis Patrick Seamus O'Hare; נולד ב-17 בינואר 1962) הוא שחקן אמריקאי. ידוע בתפקידיו בסרטים "21 גרם", "מועדון הלקוחות של דאלאס", "משחק כפול", "ג'יי. אדגר" ו"מילק", ובסדרות "דם אמיתי" ו"אימה אמריקאית".

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

או'הייר נולד בקנזס סיטי, מיזורי שבארצות הברית. הוא גדל בפרברי דטרויט, חי בסאות'פילד עד גיל 15, כאשר משפחתו עברה לבלומפילד הילס. כנער, למד מאמו שהייתה מוזיקאית לנגן על עוגב כנסייה. או'הר היה במקהלת בית הספר ובשנת 1974, הלך לאודישן הראשון שלו, למחזמר ספינת השעשועים בהפקת תיאטרון קהילתי. בשנת 1980, או'הר עזב את דטרויט לשיקגו כדי ללמוד תיאטרון באוניברסיטת נורת'ווסטרן.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאוה'ר קריירת ברודוויי עשירה. בשנת 1998 השתתף בין היתר בהעלאה המחודשת של המחזמר קברט בברודוויי שם שיחק את דמותו של ארנסט לודוויג. בשנת 2003 זכה בפרס טוני בקטגוריית השחקן הראשי במחזה "Take me out" של המחזאי ריצ'רד גרינברג. בשנת 2005 זכה בפרס הטוני השני שלו על תפקידו בהעלאה המחודשת של ברודוויי במחזמר צ'ריטי המתוקה, דבר שפתח לו את הדלת לקריירה קולנועית וטלוויזיונית.

קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1998 שיחק בדרמה הטלוויזיונית של CBS, "קדוש אולי" לצד מרי-לואיז פרקר.

בשנת 2005 שיחק תפקיד קטן בסרט הקולנוע "גבהים", לצד גלן קלוז ואליזבת' בנקס.

בשנת 2007 קיבל את תפקידו הקולנועי המשמעותי הראשון שלו בסרט "מלחמתו של צ'ארלי וילסון", שבויים על ידי מייק ניקולס. מאז הספיק להשתתף בסרטים בתפקידי משנה בסרטים: "השמרטפיות" לצד ג'ון לגוויזאמו, "בכוח הלב" ו"ההחלפה" לצד אנג'לינה ג'ולי, "שטח ההסגר" לצד ג'ניפר קרפנטר, "ההצעה" לצד סנדרה בולוק ו"מילק" לצד שון פן.

בשנת 2009 קיבל את התפקיד הראשי של ראסל אדגינגטון, מלך הערפדים של מיסיסיפי בסדרת המדע בדיוני "דם אמיתי" ברשת HBO.

בשנת 2009 שיחק בסרט "אנגלי בניו יורק".

בשנת 2011 השתתף בעונה הראשונה של סדרת האימה האנתולוגית של היוצר ריאן מרפי, "אימה אמריקאית: בית הרצח", בתור לארי הארווי, מושא אהבתה של קונסטנט (ג'סיקה לאנג). בשנת 2013 חזר לשחק בעונתה השלישית של הסדרה "אימה אמריקאית: הכישוף" בתפקיד ספולדינג, המשרת האילם. ב-2014 לוהק גם לעונה הרביעית של הסדרה, "אימה אמריקאית: פריק שואו" שם הוא מגלם את סטנלי, נוכל שפועל בתחפושות רבות. העונה הרביעית עלתה באוקטובר 2014 . בשנת 2015 המשיך או'הר לעונה החמישית של הסדרה שנקראה "אימה אמריקאית: המלון" וגילם את דמותה של קרוס דרסר בשם ליז טיילור, תפקיד עליו היה מועמד לפרס אמי בשנת 2016 והתארח בעונה השישית של הסדרה "אימה אמריקאית: רואנוק" בתפקיד ד"ר אליאס קנינגהם. או'הר גם לוהק לגרסה הטלוויזיונית למחזה משנת 1985 בעל אותו שם, "הלב הרגיל" גם הוא בבימויו של מרפי, לצד השחקנים ג'ים פרסונס, ג'וליה רוברטס ומארק רופאלו שעלתה במאי 2014.

בשנת 2016 שיחק בקומדיה "צבא של איש אחד" לצידם של ניקולס קייג' וראסל בראנד.

בשנת 2017 שיחק בסרט הדרמה "טירונות", בכיכובה של דיאנה אגרון, ובסרט הקנדי "קסם" בכיכובה של אוון רייצ'ל ווד.

בשנת 2018 שיחק בסרט הדרמה התקופתית "ליזי" (אנ'), ובסרט המקורי של נטפליקס "חיים פרטיים".

בשנת 2019 שיחק במותחן הקומי "עוד יבוא היום" בכיכובה של אנה קנדריק, בסרט האימה "בליעה", בסרט "לייט נייט" לצד אמה תומפסון, וכן בסרטים "מחיצת הזכוכית" (אותו גם כתב) ו"החוחית".

בשנת 2020 שיחק בדרמת הפשע "רוצח הגלויות".

בשנת 2021 שיחק בסדרה "נשות הלעולם לא" אותה יצר ג'וס וידון לרשת HBO, ושיחק בעונה העשירית של הסדרה "אימה אמריקאית", הנקראת "אימה אמריקאית 10" ומגלם שם את הרולד ארדן.

בשנת 2022 השתתף בסרט ההרפתקאות "סופה אינסופית" לצדה של נעמי ווטס. הוא שב לשחק בעונה ה-11 של הסדרה "אימה אמריקאית: ניו יורק" בדמותו של הנרי גרנט.

בשנת 2023 גילם את ד"ר אנדרו היל בסדרה "אימה אמריקאית: רגישות גבוהה" העונה ה-12 של "אימה אמריקאית" מבית היוצר של ראיין מרפי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

או'הר יצא מהארון כהומוסקסואל עוד בהיותו תלמיד תיכון. משנת 2011 הוא נשוי להוגו רדווד ולשניים בן מאומץ בשם דקלן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דניס או'הר בוויקישיתוף