דסטין מוסקוביץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דסטין מוסקוביץ'
Dustin Moskovitz
לידה 22 במאי 1984 (בן 39)
גיינסוויל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
עמוד הבית של פייסבוק כפי שנראה לגולשים לא מחוברים או לא רשומים

דסטין מוסקוביץאנגלית: Dustin Moskovitz; נולד ב-22 במאי 1984) הוא יזם אינטרנט יהודי-אמריקאי, אחד מחמשת מייסדי הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם "פייסבוק", והבעלים והמנכ"ל הנוכחי של חברת "אסאנה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בגיינסוויל (Gainesville), פלורידה וגדל באוקלה. למד בתיכון ואנגארד (Vanguard) וסיים עם תעודת IB. לאחר מכן למד כלכלה באוניברסיטת הרווארד, אז חלק את מעונו ביחד עם מארק צוקרברג. ביוני 2004 נטלו צוקרברג ומוסקוביץ' שנת חופשה מלימודיהם, ביחד עם אדוארדו סברין, כריס יוז ואנדרו מקקולום, ועברו להתגורר בפאלו אלטו, קליפורניה, שם הקימו לראשונה את הרשת החברתית פייסבוק; הרשת נקראה במקור thefacebook.com, והיא היוותה בתחילת דרכה רשת חברתית לסטודנטים. מוסקוביץ' כיהן כמנהל הטכני הראשי הראשון של פייסבוק, ואחראי האסטרטגיה ופיתוח פייסבוק בטלפון הנייד.

ב-3 באוקטובר 2008 הודיע מוסקוביץ שהוא עוזב את פייסבוק ביחד עם ג'סטין רוזנשטיין, המהנדס הבכיר של פייסבוק. בכך היה האחרון ממייסדי פייסבוק שעזבו את החברה, וצוקרברג הוא היחיד שנותר בה.

ב-7 בפברואר 2011 הציגו מוסקוביץ ושותפו רוזנשטיין את "אסאנה" (Asana), תוכנת יישום שמשפרת את האופן בו אנשים משתפים פעולה בקבוצות עסקיות בניהול פרויקטים. אסאנה מופעלת על ידי "לונה", מסגרת אינטרנט מבוססת JavaScript שפותחה על ידי החברה. ההשקעה הראשונה של מוסקוביץ ורוזנשטיין ב"אסאנה" הייתה כ-9 מיליון דולרים. אסאנה עוררה עניין ציבורי גם כאשר מהנדסיה קיבלו 10,000 דולרים לשיפור הציוד במשרדיהם.

במרץ 2011 הוגדר מוסקוביץ כמיליארדר הצעיר ביותר בעולם בזכות עצמו. הוא החזיק ב-7.6% ממניות פייסבוק, שהוערכו בכ-6.4 מיליארד דולר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דסטין מוסקוביץ' בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.