דרגון בול - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, ניסוחים בעייתיים, חסרה פסקת פתיחה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה, ניסוחים בעייתיים, חסרה פסקת פתיחה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.

דרגון בוליפנית: ドラゴンボール, באנגלית: Dragon Ball) סדרת אנימה ומאנגה יפנית פופולרית, נוצרה על ידי אקירה טוריאמה בהשראת הרומן הסיני העממי "המסע למערב". הסדרה הטלוויזיונית שודרה ביפן בשנים 1986–1989. פורסמה לראשונה בשנת 1984. הגבור הראשי הוא ילד בשם סון גוקו המתאמן באומנויות לחימה ויוצא למסע בעקבות כדורי הדרגון במטרה להציל את העולם. הסדרה עוקבת אחרי דמותו של סון גוקו ואחרי חבריו במסעם זה. [1]

סדרת המאנגה פורסמה במגזין "שונן ג'אמפ" ("Weekly Shōnen Jump - Ramadi Edition") בשנים 1984–1995. 519 פרקי הסדרה אוגדו ב-42 כרכים. הצלחת הסדרה הובילה להפקה של ארבע סדרות אנימציה בזיכיון דרגון בול של אולפני טואי אנימציה, וכן ליצירת תוכניות טלוויזיה מיוחדות, משחקי וידאו, סרטי אנימה (מהם דובבו לעברית רוב הסרטים של "דרגון בול" ו"דרגון בול זי"), ואף סרט לייב-אקשן אמריקאי (2009) בשם "דרגון בול: אבולוציה". הסדרה זכתה להערכה בקרב אמני מאנגה, וכמה מהם ציינו כי היא שימשה להם השראה בפיתוח סדרות מאנגה מצליחות, כמו "נארוטו" של מסאשי קישימוטו ו"וואן פיס" של אייצ'ירו אודה.

ערך זה מרכז את כל דמויות זיכיון המדיה דרגון בול בסדרות, בסרטים ובמשחקי הווידאו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סון גוקו: גיבור הסדרה. בן לגזע הסאיינים. בנם של בארדוק וג'ינה ואחיו הקטן של ראדיץ. אביהם של גוטן וגוהאן, בעלה של צ'יצ'י, וסבא לפאן. גוטן דומה לגוקו במראהו ובאישיותו. גוקו תמיד צעד אחד לפני וג'יטה. הגיע לכדור הארץ בחללית מכוכב וג'יטה. הכוכב הושמד כשהמטרה השמדת כל היצורים החיים עליו. גוהאן שמצא את התינוק אימץ אותו ונתן לו את השם גוקו (במקור נקרא Kakarot שהיא נגזרת של המילה גזר (Carrot)). רמת הכוח שלו כשנולד הייתה נמוכה מאוד. בתחילה היה מאוד אלים ואגרסיבי בהתנהגותו בשל מוצאו הסאייני. כתינוק קיבל מכה חזקה בראשו, איבד את הזיכרון והפך לאדם שמח ונוח לבריות. סבו שהיה נעים הליכות היווה השפעה נוספת על גוקו, שמאוחר יותר קרא לבנו הבכור גוהאן על שם סבו. שני הדברים שפחד מהם: זריקות, ואשתו צ'יצ'י, ובמיוחד משילובם (כפי שראו בדרגון בול GT). שני הדברים שהכי אהב: קרבות עם לוחמים חזקים, ולאכול. בעל כישורי לחימה מדהימים, הלוחם הכי חזק ביקום 7, הקרב הכי מפורסם שלו - נגד קיד. בקרב זה השתמש ב"גנקי דאמה (ספיריט בומב)", אותו למד מהמלך קאי הצפוני. השתמש במתקפה זו רק פעמים אחדות כנגד אויבים מסוימים. בסאגת קרב האלים הפך לסופר סאיין גוד בזכות האנרגיות של גוטן, גוהאן, מקיטה, טראנקס והעובר שברחמה של וידל (פאן שעוד לא נולדה). היה צורך ב-6 סאיינים. מסוגל להפוך לסופר סאיין 1, 2, 3, ו-4 (הקיים רק ב־GT), גוד, בלו, אולטרה אינסטינקט, מאסטר אולטרה אינסטינקט, ולאוזארו (בדרגון בול הרגיל, ולאוזארו זהוב בג'יטי, שזה פילר).
  • בולמה: בתו של דוקטור בריף, ראש תאגיד קפסולה. נישאה לווג'יטה, אמם של טראנקס וברה. מוכשרת מאוד, מפתחת (המציאה את רדאר הדרגון בול). באופייה אגואיסטית וגאוותנית. הראשונה שגוקו פוגש לאחר מות סבו המאמץ גוהאן. בהשפעתה יוצא לחיפוש אחר הדרגון בול. קנתה לאנדרואיד 17 ספינה אחרי שניצח בטורניר העוצמה והשאיר את יקום 7 חי.
  • קרירין: הגיע ממנזר בצפון. הפך לחבר הטוב ביותר של גוקו. נמצא עם גוקו בהדרכתו של מאסטר רושי. בתחילה היו יריבים ובהמשך חברים ושותפים להרפתקאות. נהרג על ידי טמבורין השרצים של המלך פיקולו, וגם לתחיה על ידי שנרון. הוא נוסע לכוכב נאמק שם נהרג על ידי פריזה, ולאחר שהוחזר לחיים שוב על ידי כדורי הדרקון הנאמקים. נשווי לאנרואיד 18 ולהם בת מארון. המהלך המיוחס אליו הוא קיאנזאן (הצלחת המעופפת) וסולאר פלאש (מכת שמש שהומצא על ידי טיינשינהאן). בהמשך הוא מפתח סולאר פלאש חזק יותר שהוא קורא לו סולאר פלאש פי 100.
  • פיקולו/מא ג'וניור: בנו של המלך הנאמקי המלך פיקולו. נוצר כדי לנקום בגוקו בעקבות מותו של המלך. מקבל בהמשך את התפקיד כ"חצי הרשע" של קאמי. לאחר שהובס בדוחק על ידי גוקו, הוא חובר אתו ועם חבריו כנגד סייאנים הפולשים. מאוחר יותר מתגלה כנמקיאן - זן אנושי בעל עור ירוק, בעל ארבע אצבעות, חסר שיער, שיצר את כדורי הדרגון בול של הסדרה. מת כשהוא מקריב את עצמו בהגנת גוהאן במהלך הקרב נגד ה-Saiyan Nappa,מתאמן בחיים שלאחר המוות תחת המלך קאי לפני שהתקבל בחזרה לחיים על ידי כדורי הדרקון הנמקים.
  • סון גוהאן: בנו הבכור של גוקו עם צ'י-צ'י. מתחתן עם וידל, איתו נולדה לו מאוחר יותר בת בשם פאן. ביד אחת כשהיה בן 11. מופיע לראשונה בגיל ארבע. נחטף על ידי אחיו של גוקו, ראדיץ, וכלוא בתרמיל חלל. הוא פורץ מתוך תרמיל החלל, מכה את ראדיץ ומפיל את עצמו. פיקולו מאמן אותו במשך שנה כשהוא מביא למימוש את הפוטנציאל של גוהאן. הצעיר ביותר בסדרה שהפך לסופר סאיין 2. גילה את מצב הסופר סאיין 2 בקרב נגד סל אותו ניצח בקרב באמצעות הקאמהאמהא. בהדרגה הופך לאחת הדמויות החזקות בסדרה. בסיום הסדרה גוהאן ממשיך להתאמן. הוא הלוחם החזק בכדור הארץ בסוף דרגון בול Z. שינוי הצורה המיוחס לו הוא מצב "מיסטיק". המהלך המיוחס לו הוא מאסנקו שלמד מפיקולו.
  • וגטה: הנסיך האחרון של אנשי הלוחמים הסאיים, והדור הרביעי לקו הדם המלכותי של סאיאן הנושא את שמו. מוצג לראשונה כובש כוכב לכת עם בת זוגו נאפה. שניהם נוסעים לכדור הארץ בחיפוש אחר כדורי הדרקון. הוא נלחם בגוקו שזה עתה קם לתחייה, אך נסוג לאחר התקפות מתמשכות של יאג'ירובה, קרילין וגוהן. בורח כדי להתאושש לפני שהוא יוצא לכוכב הלכת נאמק כדי לאסוף את כדורי הדרקון שלו לפני פריזה. בנאמק וגטה ממשיך להרוג רבים מהתחתונים של פריזה. מאוחר יותר נאלץ לחבור לגוהאן, גוקו, פיקולו וקרילין כדיו להדוף את פריזה. לאחר התבוסה של פריזה, וגטה חיה על כדור הארץ ויוצרת מערכת יחסים עם בולמה. כשהאנדרואידים מגיעים, מתגלה שהוא הוליד בן עם בולמה, טראנקס. בהמשך הסדרה, לו ולבולמה יש בת צעירה יותר בשם (ブラ) Bura. בניגוד לאביה ואחיה, ולמרות היותה חצי סאיין, היא לא מגלה עניין בלחימה.
  • טראנקס: (Torankusu) בנם של בולמה ווג'יטה. אחיה הגדול של ברה. חברו הטוב ביותר של גוטן ושותפו למיזוג. בא מקו זמן אחר כדי להזהיר את לוחמי ה-Z מפני האנדרואידים. יש לו חרב שחיסלה את פריזה, המהלך המיוחס לו הוא פיינל פלאש. מופיע לראשונה כצעיר מסתורי המביס בקלות את פריזה ואביו המלך קולד, לפני שובו של גוקו לכדור הארץ מכוכב הלכת נאמק. הוא הילד העתידי של וגטה ובולמה שנסע אחורה בזמן כדי להודיע לגוקו על הגעת אנדרואיד הסרט האדום שבזמנו הרגו את כולם בצוות הדרקון פרט לגוקו שמת ממחלת לב. סיפור הרקע של טראנקס מפורט בספיישל טלוויזיה: The History of Trunks. הוא עוזר להילחם נגד האנדרואידים לפני שחוזר לציר הזמן שלו. הדמות מופיעה שוב בדרגון בול סופר כדי לבקש עזרה מגיבורי ציר הזמן הראשי, ומופיעה גם ב-Super Dragon Ball Heroes. בדיוק כשהאנדרואידים הגיעו, נולדו ה-Trunks מציר הזמן הראשי של הסדרה. שבע שנים מאוחר יותר, כילד, טראנקס היה מסוגל להפוך לסופר סאיין, נלחם נגד Majin Buu על ידי שימוש בטכניקת היתוך עם חברו הטוב גוטן.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מאסטר רושי: ("הנזיר הצב"), הידוע גם בשם Muten-Rōshi (מואר "מאסטר גאון אמנויות לחימה"). מדריך אמן אמנויות לחימה קשיש שחי על אי קטן והוא הממציא של טכניקת קמחמהה. הוא אימן את סבא גוהן ו-Ox-king, גוקו וקרילין ועוד. מאסטר רושי הוכשר על ידי מאסטר מוטאיטו, אשר אימן גם את קבוצתו, שהפכה ליריבה צורו-סנ'נין ("נזיר עגור"); קיבל גם הכשרה נוספת מקורין. הוא מופיע בעילום שם בטורניר אמנויות הלחימה העולמי, מאסטר רושי משתמש בשם "ג'קי צ'ון" (Jakkī Chun), חובש פאה ומשליך את משקפי השמש שלו.
  • יאמצ'ה: Yamcha (Yamucha), הידוע בשם Zedaki. מוצג עשודד מדברי עם בן לווייתו פואר, מנסה לגנוב את כדורי הדרקון של גוקו ובולמה. נעשה בן ברית של גוקו ומתחיל מערכת יחסים עם בולמה. הופך לתלמיד של מאסטר רושי. היה לשחקן בייסבול למשך זמן קצר באנימה. המהלך המיוחס אליו הוא הרוגה פופו קן - אגרוף ניב הזאב (Wolf Fang Fist).
  • טיינשינהאן: אדם בעל שלוש עיניים, נחשב לאדם האנושי הכי חזק על כדור הארץ. בעברו מתנקש ואויב הגיבורים. עקב הפסד בטורניר הבודוקיי לגוקו תחת המאסטר היריב (מאסטר שן) הפך לחבר הכי טוב ולשותף לאימונים של שיאצו, ולתלמידו של מאסטר רושי. נלחם נגד המיניון של המלך פיקולו עד שגוקו מגיע. במאבק עם הסייאנים טיאנשינהאן מת מתשישות נגד נאפה. מתאמן בחיים שלאחר המוות תחת המלך קאי לפני שהוקם לתחייה על ידי כדורי הדרקון הנמקים. טיינשינהאן עוזר במהלך הקרבות נגד האנדרואידים והסלולרי, אך לרוב אינו משתתף בלחימה עד שובו של פריזה ומאוחר יותר טורניר הכוח.
  • שיאצו: לוחם, מבוסס על ערפד מהמיתולוגיה הסינית שאינו לא מתבגר ולכן גודלו כשל ילד קטן. אינו מרבה בדיבור. חבר ושותף של טינשנהאן לאימונים. מוצג לראשונה בטורניר אומניות הלחימה ה-2 לאחר שאומן על ידי יריבו של מאסר רושי (מאסטר שן). תחילה היה יריב של הגיבורים והפך לידידם ביחד עם טינשנהאן. כוחו הפיזי בהתחלה חלש ובסדרת האנימה דרגון בול פלוס כוחו עולה. מיומן בפסיכוקינזיס וטלפתיה. נהרג על ידי המלך פיקולו בזמן שניסה לסכל משאלתו לנעורים נצחיים. קם לתחייה באמצעות כדורי הדרקון. שיאצו. בקרב נד הסייאנים משמיד עצמו באופן לא יעיל כדיל הציל את טינשינהאן. מתאמן בחיים שלאחר המוות תחת המלך קאי לפני שהוקם לתחייה על ידי כדורי הדרקון הנמקים.
  • סון גוטן: בנם השני של גוקו וצ'יצ'י, אחיו הקטן של גוהאן ודוד של פאן. דומה במיוחד במראהו ובהתנהגותו לאביו גוקו. יש לו חיבור עם בעלי חיים כמו לאביו. לא פגש את אביו עד שהיה בן 7, משום שאביו היה בעולם המתים לאחר שמת בקרב עם סל. אומן על ידי אחיו גוהאן לקראת טורניר הלחימה העולמי ה-25 בו השתתף אביהם. במהלך האימון גוהאן מגלה שגוטן חזק דיו להפוך לסופר סאיין. הפך לסופר סאיין בגיל הכי צעיר בסדרה (גיל 7). האחרון שהחזיק בעננה (קינטאון). חברו הטוב של טראנקס ושותפו למיזוג, לעיתים מנוצל על ידו ונגרר אחריו. המהלך המיוחס לו הוא "קהמהאהמהאה". גוקו ופיקולו מלמדים את גוטן וטראנקס את טכניקת ההיתוך המאפשרת להם ליצור ישות אחת - גוטנקס. גוטן וטראנקס נהרגים כשבו הורס את כדור הארץ. הדרגון בול מחזירים אותם לחיים עם שאר כדור הארץ. גוטן וטראנקס מופיעים כגיבורי הסרט העלילתי האחד-עשר דרגון בול זי. גוטן הוא מהדמויות הפופולריות בסדרה.
  • אנדרואיד 18: אנדרואיד סרט אדום שנוצרה על ידי דוקטור גרו, אחותו של אנדרואיד 17. אשתו של קרירין ואימה של מארון. אחד האנדרואידים שתקפו בדרגון בול Z את לוחמי ה-Z. אי אפשר להפוך אותם לבני אדם ולכן לאחר הקרב עם סל, קרירין ביקש משנרון (הדרקון של כדורי הדרגון בול בכדור הארץ) שיוציא את תוכנת ההרס מגופם (אנדרואידים 17 ו-18). הם נשארו אנדרואידים (על-אנושיים) שאינם משמידים בני אנוש. השתתפה בטורניר העוצמה.
  • בארדוק: (Bādakku) בעלה של ג'ין אביהם של ראדיץ וקאקרוט (גוקו). סיפורו מוצג לראשונה בספיישל הטלוויזיה Dragon Ball Z משנת 1990. מככב במנגה הספין-אוף של 2011 Dragon Ball: Episode of Bardock ובעיבוד סרט האנימציה הקצר שלו לאחר מכן.
  • בירוס: Beerus אלוהות המופיעה בסרטים הארבעה עשר והחמישה עשר דרגון בול זי, ובסרט דרגון בול סופר. יצור דמוי חתול סגול. אל ההרס מטרתו לשמור על איזון על ידי השמדת כוכבי לכת, תרבויות או איומים חיצוניים שמעמידים את התפתחות היקום בסיכון. סון גוקו הופך לאל הסופר סאיין בשל המאבק שלו נגד בירוס ומפסיד. אך בירוס חסה עליו ועל כדור הארץ. בהמשך מקימה קבוצה המורכבת מגוקו, וגטה, פיקולו, בוו וחייזר דמוי אדם קטן ואדום בשם מונאקה - כדי להשתתף בטורניר ההורסים. בהמשך מקימה צוות נוסף המורכב מלוחמים בולטים מיקום 7 שישתתפו בטורניר הכוח, שאורגן על ידי האלוהות העליונה זינו. מאז הוא מפקחת על האימונים של גוקו ווגטה בכוכב הבית שלו.

דמויות תומכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אולונג: חזיר משנה צורה. משתמש ביכולותיו לרצונות החמדנים שלו. הוא ופואר למדו יחד באותו בית ספר לשינוי צורה לפני שגורש בגלל גניבת התחתונים של המורה. לכן יכול לשנות את צורתו רק למשך חמש דקות כל פעם, ונדרשת הפסקה של דקה לאחר מכן. אולונג מצטרף לגוקו ולבולמה כדי לחפש את כדורי הדרגון ובסופו של דבר לגנוב אותם. נוטש את התוכנית הזו. הוא מביע את המשאלה הראשונה שהוצגה עם הדרגון בול: זוג תחתונים. אולונג משחק תפקיד קטן ככל שהסדרה מתקדמת, הוא נמצא לעיתים קרובות בחברת מאסטר רושי.
  • פואר: Puar. יצור כחול רך ובן לוויה של Yamcha. היכולות שלו מורכבות מריחוף ושינוי צורה. הוא ואולונג למדו יחד בבית ספר לשינוי צורה. לראשונה נתקל בגוקו בולמה ואולינג כשהיה שודד במדבר. תחילה מנסים לגנוב את כדורי הדרגון בול, ובהמשך מתיידדים. כשגוקו הופך לקוף ענק בפעם הראשונה פואר הופך לזוג מספריים וחותך את זנבו להחזירו למצב הרגיל.
  • צ'יצ'י: אשתו של גוקו ואימם של גוהאן וגוטן סבתא לפאן ובתו של אוקס קינג/גיומאו. היא וגוקו נפגשים לראשונה בילדותם כשאביה, מלך השור, מבקש מגוקו לקחת אותה לביתו של מאסטר רושי. מתוך אי הבנה גוקו מבטיח להתחתן איתה. היא חוזרת אליו עם הבטחתו זו שנים מאוחר יותר בטורניר אמנויות הלחימה העולמי ה-23, והם מתחתנים. מתוארת כמגוננת יתר על המידה על רווחתו של גוהאן, רוצה לקטוע את אורח חייו הכולל לחימה וסכסוך מתמידים. רוצה שימצא עבודה וירוויח כסף. משנה את עמדתה לגבי בנה הצעיר גוטן, אותו היא אפילו מאמנת.
  • אוקס קינג (גיומאו): אביה של צ'יצ'י, סבם של גוהאן וגוטן, חמו של גוקו וסבא רבא של פאן. הוכשר באמנויות לחימה על ידי מאסטר רושי לצד סבו המאמץ של גוקו, סבא גוהאן. למרות שמו וקומתו המרשימה, יש לו אישיות עדינה ונינוחה בניגוד לצ'י-צ'י. הבעלים העשיר של טירה בהר פריפאן. דמותו מבוססת באופן רופף על מלך השדים של השור מהמסע למערב.
  • לאנץ' (Launch): אישה שגוקו וקרילין מצילים ומביאים למאסטר רושי בתמורה לכך שיאמן אותם. יש לה פיצול אישיות - היא מתחלפת בין אישה נחמדה, מנומסת, כחולת שיער וילדה רעה בלונדינית מאושרת בכל פעם שהיא מתעטשת. מכיוון שצורתה הרעה היא פושעת ידועה, היא מחליטה להישאר עם מאסטר רושי, והופכת למשרתת שלו. הפרסונה הבלונדינית של לאנץ' מפתחת משיכה כלפי הגישה העזה של טיין שינהאן. היא לא נראית אחרי טורניר אמנויות הלחימה העולמי ה-23, אבל אומרים שהיא רודפת אחרי טיין שינהאן. באנימה היא נראית בכמה פרקי מילוי של דרגון בול Z במהלך הקרב עם הסייאנים, ונראית שוב בסוף הסדרה עוזרת לתרום אנרגיה ל-Genki-Dama של גוקו כדי להביס את Buu.
  • ד"ר בריף (Burīfu-hakase): אביה של בולמה, וסבם של טראנקס וברייה. מדען מבוגר, אחד האנשים החכמים והעשירים בעולם. המייסד והנשיא של Capsule Corporation החברה הגדולה ביותר על פני כדור הארץ, והאיש האחראי להמצאת ה-Hoi-Poi Capsules, היכול לכווץ חפצים דוממים לכדי קפסולה בגודל כיס. אחראי על שינוי ספינת החלל הנמקית שבה משתמשים בולמה, קרילין וגוהן במסעם לנמק, בחיפוש אחר כדורי הדרגון שלה. הוא גם יוצר חללית מיוחדת עבור גוקו, המאפשרת לו להתאמן בשדה כבידה חזק פי 100 מזה של כדור הארץ. לאחר שצוות הדרגון חוזר לכדור הארץ ומתכונן לקרב נגד האנדרואידים, וגטה כופה על ד"ר בריף ליצור ספינה כדי לאפשר לו להתאמן מתחת לכוח המשיכה של כדור הארץ פי 300. הוא מתקן את אנדרואיד 16 הפגוע לקראת משחקי הסלולר לצד בולמה. ד"ר בריף מבלה את רוב זמנו בביתו הגדול בווסט סיטי שם הוא גר עם אשתו, בתו וחיות המחמד שלו.
  • קארין: מכונה Korin in the Ocean. חתול פלא בן אלמוות שגילו 800 לפחות בהצגתו בדרגון בול. אלוהות קטנה המתגוררת בראש מגדל קארין הנמצא מתחת לתצפית של קאמי. לוחם בשם בורה ובנו חיים בבסיס המגדל ומשמשים כשומריו. אימן את מאסטר רושי במשך שלוש שנים ונתן לו את "נימבוס" ו-"Power Pole". שניהם מועברים מאוחר יותר לגוקו. קורין מאמן את גוקו לאחר תבוסתו על ידי שכיר החרב טאו, ונותן לו מים מורעלים מהאלים כדי לחזק אותו כך שינצח את המלך פיקולו. קארין אחראי לבדוק אם אנשים ראויים לפגוש את קאמי. גוקו הראשון שנמצא ראוי. עוזר לגוקו וחבריו על ידי גידול שעועית סנזו היכולה לרפא באופן מלא ומיידי פציעות ועייפות.
  • יאג'ירובה: רונין (סמוראי ללא אדון) שצד בהרים. במקור היה נודד שחי מהאדמה. בעל תיאבון גדול, שמנמן, נמוך קומה, גס רוח, חסר נימוס, ביישן, עצלן ופחדן. בפגישה הראשונה עם גוקו יאג'ירובה כועס על גוקו שגנב את הדג שלו. בהמשך יש היפוך. הוא לוקח את גוקו לקורין להירפא לאחר שהאחרון הובס על ידי המלך פיקולו. לאחר שפגש את קורין חי אתו. מגדל שעועית סנזו ומעביר לגוקו ולחבריו. מבלה את רוב זמנו במגדל של קורין. בדרך כלל הוא השליח המביא את השקית עם שעועיות הקסם\סנזו ללוחמי הזי.
  • מיסטר פופו: העוזר של קאמי (שומר של כדור הארץ). בהופעתו הראשונה הוא מוציא בקלות את המיטב של גוקו בהתכתשות. מסייע לקאמי באימון של גוקו במשך שלוש שנים כהכנה לקרב נגד פיקולו בטורניר אמנויות הלחימה העולמי ה-23. מסייע גם באימון מאוחר יותר של: קרילין, ימצ'ה, טיין שינהאן, צ'יאוצ'ו ויאג'ירובה - במהלך ההכנה שלהם נגד הסאיין. מר פופו משמש את דנדה כמלווה שלו עם עלייתו של האחרון כשומר החדש של כדור הארץ.
  • הנאמקים: (Nameks) ילידי כוכב הלכת נאמק. מקור השם מהמילה היפנית namekuji - "שבלול". זן אנושי בעל מאפיינים דמויי צמח ושבלול. יש להם עור ירוק ואנטנות על ראשיהם הקירחים. מסוגלים ליצור סט משלהם של כדורי דרגון בול. רוב הנאמקים מתו דור קודם מאסון גדול ורק מעטים נמצאים בכוכב הבית שלהם. מקור הנאמקים מחוץ לכדור הארץ. הדמויות הנאמקיות הראשונות בהן נתקל גוקו, המלך פיקולו וצאצאיו שעברו מוטציה, היו ידועות בשם שבט השדים, מקורן יוחס לכדור הארץ. לנאמקים מבנה גוף דומה לזכרים אנושיים. הם מתרבים באופן א-מיני על ידי יריקת ביצה מפיהם, כל צאצא הוא בדרך כלל לא העתק מדויק של ההורה שלו. בכרך השישי של המנגה של דרגון בול זי נאמק מאוימת על ידי פריזה וצבאו. הכוכב נהרס על ידי פריזה במאמץ אחרון להרוג את גוקו. כל הנאמקים השורדים מועברים זמנית לכדור הארץ, שם הם שוהים כמעט שנה לפני שמתיישבים על כוכב אחר: New Namek.
  • קאמי/גוד: חיזר ממוצא נאמקי. המילה קאמי היא מונח כללי המשמש דמויות שונות לאורך הסדרה כאשר מתייחסים לאלים ואלוהויות בדיאלוג היפני המקורי. דמות זו מכונה קאמי ושמו האמיתי לעולם לא נחשף. היוצר של כדורי הדרגון של כדור הארץ ומשמש כאל השומר שלו עד המחצית השנייה של סדרת Dragon Ball Z. הוא והמלך פיקולו היו פעם יצור אחד שגירש את הרוע שבתוכו כדי לקבל את המעטפת של האלוהות השומרת של כדור הארץ. הגלגול המרושע, המלך פיקולו, הטיל אימה על כדור הארץ עד שנאטם על ידי מאסטר רושי. אם חלק אחד מהאישיות ימות (קאמי או המלך פיקולו) גם החלק השני ימות, וכדורי הדרגון יפסיקו להתקיים. לפני שהמלך פיקולו מת בידי גוקו, הוא מוליד גלגול חזק יותר, פיקולו, שמשתלט על תכונותיו ושומר על זיכרונותיו. מאוחר יותר קאמי מנסה לסגור את הפיקולו החדש בעצמו באמצעות אותה טכניקה כמו מוטאיטו ונכנס לטורניר אומנויות הלחימה העולמי ה-23 במסווה. פיקולו למד להפוך את הטכניקה ולוכד את קאמי בכד מים ובולע אותו. במהלך הקרב נגד הסייאנים, קאמי מת כאשר פיקולו נהרג על ידי נאפה, אך באמצעות כוחם של כדורי הדרקון הנאמקים, שניהם חוזרים לחיים. במהלך סאגת האנדרואיד, קאמי מסכים להתמזג עם פיקולו, פיקולו סופג את האנרגיה, הכוח, הזיכרונות, האינטליגנציה ודפוס החשיבה שלו.
  • דנדה: ילדו של הזקן הגדול מנאמק. בילדותו גוהאן וקרילין מצילים אותו מהעוזר דודוריה של פריזה ולוקחים אותו לטיפולם. לדנדה מספר תפקידים: מנחה את קרילין אל הזקן הגדול כדי לנצל עתודות נסתרות עצומות של כוחו. מפרש את רצונות בני כדור הארץ לשימוש בכדורי הדרגון הנאמקים, כי המשאלה חייבת להיאמר בשפת האם של הנאמקים. מאוחר יותר משיג כוח (שפותח ע"י הקשיש הגדול) לרפא פציעות, לסייע ללוחמים הנלחמים בפריזה. הוא נהרג על ידי העריץ בגלל שהפריע ועזר לתושבי האדמה. לאחר שקם לתחייה, מתגורר בניו נאמק עד שגוקו מבקש ממנו להפוך לאלוהות השומרת של כדור הארץ. הוא מקבל את העמדה, מחייה את כדורי הדרגון האדישים של כדור הארץ, ומשמש כאל השומר על כדור הארץ לאורך המשך הסדרה. דנדה מפתח יחסי עבודה קרובים עם פיקולו, שהתמזג עם נייל, שדנדה היה מיודד איתו.
  • מר שטן/הרקיול: אביה של וידל. שמו האמיתי מארק. אדם גדול ממדים ושחצן ביותר המתיימר להיות האיש החזק ביותר עלי אדמות. אמן לחימה ראוותני ההופך לגיבור בעל שם עולמי במהלך משחקי התא. מנסה להילחם בסל, אך נדחק משם. מקבל קרדיט על מותו של סל על ידי התקשורת. במהרה נהפך לעשיר ומפורסם, המאסטר שלו נהרג על ידי טאו פאי פאי (המתנקש) אחיו של מאסטר שן, המאסטר של טיינשינהאן ושיאצו. מאוחר יותר עוזר להביס את הגרסה המרושעת של Buu על ידי שימוש בהשפעה הסלבריטאית שלו לגיוס תושבי כדור הארץ שיתרמו את האנרגיה שלהם לגוקו. התגלמותו המיטיבה של Buu עוברת מאוחר יותר לגור עם מר שטן ועם הלברדור רטריבר המחמד שלו בי.
  • וידל: (Bīderu) בתו של מר השטן. אימה של פאן, אשתו של גוהאן וגיסתו של גוטן. למדה בתיכון הכוכב הכתום יחד עם גוהאן. בצעירותה הייתה לוחמת חזקה יחסית לבת אנוש. עבדה עם משטרת עיר השטן בצעירותה. אומנית לחימה ומתעלה על אביה בכוחה. משתמשת ביכולותיה כדי להילחם בפשע בעיר, ואחרי שגוהאן מופיע כסאיאמאן הגדול, היא מבינה במהירות את זהותו, ומשתמשת בידע הזה כדי לסחוט אותו ללמד אותה טכניקות חדשות, כולל היכולת לעוף באמצעות הקי שלה.
  • מארון: בתם של אנדרואיד 18 וקרירין. מופיעה כדמות משנה חוזרת בסדרת המדיה דרגון בול כשהיא בדרך כלל נמצאת בטיפולה של אמה. כפעוטה ואחר כך ילדה צעירה. היא דומה לאביה בצורת עיניה ובחוסר האף. בניגוד להוריה, מארון אינה אומנית לחימה ואין לה יכולת לחימה או כוחות מיוחדים.
  • פאן: בתם של גוהאן ווידל, אחיינית של גוטן, נכדתם של גוקו, צ'יצ'י ומר שטן/הרקיול. גילתה את יכולת התעופה בגיל הצעיר ביותר בסדרה. מופיעה כילדה צעירה בחלקים האחרונים של המנגה המקורית וסדרת האנימה Dragon Ball Z. וידל בקרב האלים התנדבה לטקס מטעם פאן שטרם נולדה כמשתתפת סאיין שישית.
  • ג'אקו: סייר גלקטי עסוק במיוחד. שומר על היקום שלו מפושעים כמו "ברפמן". ג'אקו ידוע כלוחם פחדן שלא אוהב להתערב בדברים שיגרמו לו למות כמו פריזה. מגיע לכדור הארץ כחבר בסיירת הגלקטית, כוח משטרה קוסמי המונהג על ידי המלך הגלקטי ("ג'ינגאו") מוטל עליו לשמור על הסדר בכל גלקסיית שביל החלב, כדי למנוע איום על ידי חייזר מרושע. החייזר מתגלה כגוקו. הוא מתיידד עם טייטס (אחותה הגדולה של בולמה) וחוזר לחלל.

דמויות חוזרות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אראל נורימאקי: (Arale Norimaki) ילדה אנדרואידית שנבנתה על ידי המדען Senbei Norimaki בכפר הפינגווין מהמנגה הקודמת של טוריאמה - Dr. Slump. מלווה לרוב בשני כרובים הידועים בשם הגאצ'נים היכולים לאכול כמעט כל דבר ולירות לייזרים מהאנטנות שלהם. במהלך המפגש האחרון שלו עם גנרל בלו גוקו פוגש אותה. היא מנצחת אותו בקלות. אראל מופיעה גם בסרט השלישי של דרגון בול בו היא מנצחת את טאו חרב. בדרגון בול סופר, היא מנצחת את וג'טה כשהיא נשלטת על ידי האויב המושבע של היוצר שלה, ד"ר משיריטו, ונראה שהיא שוויונית מול גוקו.
  • ראנאל באבא: "כל רואה". מכשפה זקנה. אחותו הגדולה של מאסטר רושי. בעלת כדור בדולח מרחף קסום עליו היא רוכבת. יכולה להשתמש בו כדי לראות מיקום של כל פריט שאבד, ולראות אל העתיד. יכולה לעבור לעולם הבא, שם מגייסת מהמתים כדי להילחם עבורה - אך רק ליום אחד. גרה בארמון גדול הממוקם מעל נווה מדבר. לרוב גובה מחיר גבוה עבור שירותיה אלא אם צוות הלוחמים שלה יובס. גוקו וחבריו מבקרים אותה כדי למצוא את הדרגון בול האחרון לאחר תבוסת צבא הסרט האדום. סבו המאמץ סון גוהאן הוא אחרון הלוחמים שלה שהוחזר זמנית לעולם האמיתי כדי לראות את נכדו. מופיעה שוב ובכלל זה החזרת גוקו לחיים ליום אחד כדי שישתתף בטורניר אומנויות הלחימה העולמי ה-25. הלוחמים הקבועים שלה הם:
    • דרקולה-מן: ערפד אגרוף
    • אדם בלתי נראה: אדם בלתי נראה חלש, היתרון שלו שאי אפשר לראות אותו.
    • ממי-קאן: מומיה בעלת כוח גס
    • דוויל-מן:שטן דמוי אדם היכול להשמיד אנשים באמצעות הרוע שבליבם.
  • דמויות ממוזגות: נושא חוזר בסדרת דרגון בול - דמויות שנוצרו בתהליך מיזוג של שני יצורים נפרדים, או יותר, לאחד. רעיון המיזוג הוצע על ידי ידידו של טוריאמה אמן המנגה Masakazu Katsura. הופיעו שילובי דמויות שנוצרו באמצעות טכניקות שונות. באנימה, הדמויות המתמזגות מתוארות כמדברות בקול כפול המורכב מקולות שני המשתתפים. טכניקת מיזוג אחת - ריקוד פולחני, פותח על ידי מין זר בשם Metamorans, אותו למד גוקו בעולם האחר. מטרת הטכניקה למזג באופן זמני שני גופים או יותר לישות אחת, עליונה עם מאפיינים של שני המשתתפים. לישות שנוצרת יש רמה מדהימה של כוח, הרבה מעבר למה שהיה למשתתפים במיזוג בנפרד. ההיתוך נמשך 30 דקות, ולאחריו המשתתפים חוזרים לאני הרגיל שלהם. טכניקה שניה - שני אנשים העונדים עגיל תואם אחד של פוטרה על אוזניים נגדיות יכולים להפעיל פוטרה פיוז'ן. עגילים אלו משלבים את שני המשתמשים לגוף חדש, כמו גם עלייה בעוצמה ובאישיות שגדולה מהסכום של שני הפרטים. לבני תמותה המיזוג דרך עגילי פוטרה מוגבל לשעה, אבל אם אלוהות היא אחת מהמשתתפים, ההיתוך הוא קבוע. דמויות שהתמזגו לאחת:
    • וג'יטו - גוקו ווג'יטה בעזרת עגילי הפוטארה.
    • גוג'יטה - גוקו ווג'יטה בעזרת ריקוד המיזוג, הופיע בסרט מיזוג חדש נולד.
    • גוטנקס - גוטן וטראנקס בעזרת ריקוד המיזוג.
    • זאמאס הממוזג - זאמאס ובלאק בעזרת עגילי הפוטרה.
    • קפולה - קייל וקאוליפלה בעזרת עגילי הפוטרה.
    • קאיו הקשיש - קאיו והמכשפה באבא בעזרת עגילי הפוטרה.
    • קיביטוקאי - קאיושין וקיביטו בעזרת עגילי הפוטרה.
  • אוטה מגטה: מטאלמן מיקום 6. בטורניר ההורסים התחרה כנגד יקום 7. נלחם ב-Vegeta ותחילה ניצח דרך חימום הטבעת, וגטה מתאוששת ומפילה את אוטה מגטה מהזירה. בטורניר הכוח אוטה מגטה עוזרת לפרוסט לתקוף את וגטה ומאסטר רושי. וגטה מצליחה להפיל אותו מהזירה לאחר שהעליבה אותו.
  • סבא גוהן: סבו המאמץ של סון גוקו, אותו מצא בספינת חלל שהתרסקה. למד אצל מאסטר רושי את טכניקת קמאהמהה. הוא מאמץ את גוקו ומלמד אותו אומנויות לחימה. מזהיר את גוקו לא להסתכל על הירח המלא, אבל גוקו לא מציית לו והורג אותו בטעות תוך כדי השתוללות בצורת הקוף הענק שלו. גוקו לא לומד את זה עד ש-vegeta הופך לקוף ומספר לגוקו על התמורות. גוהן מוחזר לחיים ליום אחד על ידי באבא אורנאי כדי להילחם בגוקו ולראות את הצמיחה שלו כאמן לחימה. מאוחר יותר גוקו קורא לבנו הראשון Gohan לכבוד סבו. באנימה, הוא מופיע מאוחר יותר כעוזר לאנין שליט "הכבשן הקסום".
  • המלך וגטה: (Vegeta III). המלך האחרון של הסאיינים. אביהם של הנסיכים הסאיינים וגטה וטארבל. הסייאנים, חיו באופן היסטורי אורח חיים אלים בו פשטו על כוכבי לכת אחרים. וגטה הוביל אותם לניצחון במלחמה בת עשר השנים נגד הטאפלס. שם כוכב הבית של הטאפלס שונה אחרי המלחמה לכוכב טבע (Planet Vegeta) לכבודו. הסייאנים הפכו למדינה וסאלית על ידי פריזה. וגטה נשבע לו אמונים כשהוא שומר על השלטון כואסל. פריזה הרג את המלך וגטה והרס את כוכב הבית הסאייני ובצע רצח עם נגד הסאיינים.
  • שנרון: דרקון המגשים משאלה לאחר שאוספים שבעה כדורים מכושפים ומשחררים אותו מהם. נוצר על-ידי נאמקי בשם קאמי (גוד). לאורך הסדרה, מוסברים מספר כללים על השימוש בכדורי הדרקון והמגבלות על כוחו של שנרון. לאחר הגשמת משאלה הכדורים מתפזרים על פני כדור הארץ, הופכים לאבן, הם חסרי תועלת לשנה, אי אפשר לזהותם על ידי מכ"ם הדרקון של בולמה. הדרגון בול הופכים חסרי תועלת אם שנרון מושמד - יש ליצור אותם מחדש על ידי היוצר שלהם. אם היוצר שלהם ייהרג, כדורי הדרקון יהפכו לחסרי תועלת עד שיוצר אחר יוכל להחיות את שנרון. שנרון אינו יכול להעניק משאלה החורגת מכוחו של יוצרו, כגון שנרון אינו מסוגל להשמיד את הסאיאנים לפני שהגיעו לארץ. באמצע הסדרה מתגלה שכדורי הדרקון נוצרו על ידי הנמקים, קאמי של כדור הארץ הוא אחד מהם. אפשר להחזיר אדם לחיים בעזרתם רק פעם אחת, ורק אם המוות לא היה מסיבות טבעיות. כדור הארץ היה ללא כדורי דרגון בול בתקופה שקאמי התמזג מחדש עם פיקולו עד שדנדה משתלט על עמדת האל. דנדה יוצר מחדש את כדורי הדרגון של כדור הארץ, הוא יוצר אותם כך שניתן להביע שתי משאלות בו-זמנית, וכל משאלה מסוגלת להחיות מספר אנשים באופן מיידי.
  • פורונגה: (נמקית עבור "אל החלומות"). המקבילה הנמקית של שנרון. לפורונגה יש פלג גוף עליון דמוי אדם גדול ושרירי וסנפיר גב במורד גבו. כדורי הדרגון גדולים יותר. יכול להחזיר אדם בודד לחיים בכל פעם, אבל יכול להחזיר אותו האדם מספר פעמים (בניגוד לשנרון). יכול להעניק שלוש משאלות במקום אחת, המשתמש חייב לדבר בשפה הנמקית. ה-Namekian Dragon Balls נוצרו על ידי הזקן הגדול של הפלנטה, ששמר כדור אחד ונתן כל אחד מששת האחרים לזקן אחר. במהלך שימוש בכדורי הדרקון הנמקים פורונגה משודרגת, ויכולה לאחל מספר אנשים בבת אחת ועדיין להעניק שלוש משאלות.
  • אל הדרקון זלמה: יוצר את כדורי הסופר דרגון בול, המפוזרים ביקומים 6 ו-7. הם בגודל של כוכבי לכת אין להם הגבלות. הם מעניקים רק משאלה אחת ויש לדבר אותה בשפת האלים. הנאמקים לקחו קטעים של כדורי הסופר דרגון כדי ליצור גרסה משלהם על נאמק.
  • בוטאמו: דב צהוב דמוי אדם עם עור גומי העומד בכל אגרוף. נחשב מהחזקים ביקום שלו. בטורניר ההורסים התמודד מול גוקו. השתתף בטורניר בין יקום 6 ו-7. הראשון שנלחם בטורניר נגד גוקו. גוקו התקשה להנחית עליו מכה, ולבסוף תפס אות בזרועו וזרק אותו מהזירה. בטורניר הכוח, בוטמו נלחם בגוהאן, שהאגרופים שלו מרימים אותו מהקרקע, גוהאן השתמש בקמחמהה כדי לפוצץ את בוטמו מהזירה וכך הכריע את הקרב. בוטאמו ניחם את מאגטה כשבכה והם שיתפו פעולה בתחרות הבייסבול נגד יקום 7.
  • קאבה: נער סאייני טוב לב ואמיץ . מיקום 6, מהחזקים ביקום שלו. השתתף בטורניר בין יקום 6 ו-7. כשגוקו ווג'יטה פגשו אותו הוא זיהה שהם סאיינים כמוהו. גוקו ווג'יטה מגלים שהסאיינים מיקום 6 שונים: הם טובי לב, נלחמים ברוע, אין להם זנב וגרים בכוכב סלט. קאבה נחשב לשווה בכוחו לוג'יטה בצורה הרגילה שלו, הוא עושה את טכניקת ה"גאליק גאן" של וג'יטה. וג'יטה מציע לקאבה שיהפוך לסופר סאיין, וקאבה מבקש ממנו שילמד אותו. וג'יטה הופך לסופר סאיין ותוקף באכזריות את קאבה. הוא מאיים עליו שאם ייכנע וג'יטה יגיע לכוכב סלט ויהרוג את המשפחה של קאבה. קאבה מתעצבן הופך לסופר סאיין ותוקף את וג'יטה. קאבה מגלה שכך וג'יטה למד אותו להפוך לסופר סאיין. אחרי הטורניר נראה כי קאבה מעריץ את וג'יטה וקורא לו "מאסטר". בטורניר העוצמה קאבה הצליח להשיג גם את הסופר סאייה 2 כשנלחם נגד מונה אך הפסיד לפריזה, שהקשה על יקום 6.
  • קוליפלה: סאיינית מיקום 6, בעלת פוטנציאל גבוה במיוחד. אומנה על ידי קאבה להתפתח לסופר סאייה תמורת השתתפות בטורניר. הצליחה להשיג את צורת הסופר סאייה 2. לדבריו של גוקו תצליח להשיג את צורת הסופר סאייה 3 בסוף הטורניר, אך היא לא מוכנה לסופר סאייה בלו. לקוליפלה יש קשר טוב עם התלמידה שלה קייל ונוהגת לנחם אותה כשהיא חסרת ביטחון. התלהבה מהקרב שלה נגד גוקו והתעלמה ממנה ולכן לקייל תקפה את גוקו. שתיהן מתמזגות ליחיד "קפולה" באמצעות זוג עגילי פוטרה המוענקים להן ע"י הקאי העליון של היקום שלהן. הן מובסות ע"י גוקובצורת האולטרה אינסטינקט שלו.
  • קייל: סייאנית ביישנית, שקטה וחסרת ביטחון מיקום 6. מקבילתו של ברולי הסופר סאייה האגדי. ג'יטה חושב שזו יכולה להיות הצורה האמיתית של הסאיינים. לקייל קשר טוב עם המורה שלה קוליפלה המנחמת אותה כל פעם שהיא עצובה. יש לה כנראה קשר טוב גם עם קאבה כיוון שהפכה לצורה זו רק כשהעליב אותה (ולא קוליפלה). לקחה חלק במיזוג "קפולה".
  • פרוסט: פרוסט המקביל של פריזה מיקום 6, שליט של אימפריה מבוססת ביקום 6. נחשב מהחזקים ביקום שלו. הוצג לראשון בדרגון בול סופר כמתחרה במהלך טורניר ההורסים. בניגוד לפריזה נתפס באור החיובי. האפיון של פרוסט שונה בין עיבודי המנגה לאלו של האנימה. באנימה הוא יצור מרושע. הוא מתמודד מול גוקו פיקולו ווג'טה ומביס את גוקו ופיקולו ע"י רמאות ושימוש ברעל. גוקו הוחזר לטורניר עם גילוי הרמאות. פרוסט הובס ע"י וג'טה. במנגה אין אזכור את הפעילויות הפליליות או להיותו רשע. נראה שיש לו אישיות נעימה, הוא אדיש להאשמות שהוא לחום מלוכלך כי אין פרסים בטורניר והקרבות מבחינתו חסרי טעם.
  • היט: השתתף בטורניר בין יקום 6 ו-7 של שאמפה. בן למעלה מאלף. מתנקש שקט רב עוצמה. בעל יכולת לעצור את הזמן (Time-Skip) ולהשתמש בו כרצונו לעשירית השנייה. לדעתו של שאמפה הלוחם הכי חזק ביקום 6. הצליח להביס את וג'יטה סופר סאיין בלו. גוקו שמע מהמלך הגלקטי שהיט משתמש בקפיצות זמן והבין איך להתמודד נגדו. היט נהנה מהקרבות שלו נגד גוקו ואמר שהם חיזקו אותו. אחרי הקרב גוקו אומר להיט שילחם אתו בהזדמנות. הוא טען שהיט לא השתמש בכל הכוח שלו כי יכול היה להרוג את גוקו, דבר הנוגד את החוקים. מספר פעמים אפשר לראות שהוא אכפתי ומנומס: כשהציל את קוליפלה שכמעט נפלה מהזירה, או כשגוקו ויתר לו מספר פעמים והיט החזיר באותה מטבע. כנראה שאינו מכבד את האלים - הפר הוראה ששאמפה נתן לו בטורניר נגד יקום 7. לבסוף ג'ירן הפיל את היט מהזירה, מה שהקשה על יקום 6.
  • ג'ירן: התנהגות שקטה וסטואית. רדוף ע"י הפסדי עבר. נאמן לעצמו. אחד מלוחמי הגאווה של יקום 11. נחשב ללוחם החזק ביקום 11, וכן בטורניר העוצמה. גאה מאוד בכוחו ומסרב לקבל עזרה גם ברגעים קשים. גוקו התרשם מכוחו העצום כשג'ירן הביס את קייל במצב הסופר סאיין האגדי שלה ביד אחד. ראה בג'ירן את הלוחם המסוכן בטורניר העוצמה. נאמר שהוא בן התמותה שהתעלה בכוחו על אל ההרס של היקום שלו. גוקו היה נחוש להילחם אתו. במשך הטורניר גוקו פיתח צורה חדשה (אולטרה אינסטינקט) שהשתווה לכוחו של ג'ירן, עד שנגמרה לגוקו האנרגיה. ג'ירן הביס את היט במהלך הקרב גילו שלג'ירן יש הכוח להתעלות על הזמן עצמו.
  • טופו: מנהיג לוחמי הגאווה והצדק ביקום 11, הפועלים כשומרי השלום בתוך יקום 11, מהווים את רוב המשתתפים המייצגים את היקום. טופו הוא אל ההרס הבא של היקום. אחד הלוחמים החזקים ביותר של טורניר העוצמה. בתחרות הראווה לפני הטורניר טופו הציע להילחם בגוקו כשראה בו רוע ורצה לחסל אותו בהיותו לוחם צדק. בזמן הקרב גוקו הצליח להתעלות על כוחו של טופו בגלל שטופו הסתיר את כוחו. כשנלחם נגד פריזה וכמעט הפסיד גילה את כוחו האמיתי (הכוח של אל ההרס) והועף על ידי וג'יטה מהזירה. המתקפה המאפיינת אותו היא "הבזק צדק".
  • דיספו: מלוחמי הגאווה, השלישי בכוחו ביקום 11. בטוח מאוד בעצמו. דמוי חתול, דומה לבירוס. בטורניר העוצמה הצליח נלחם היטב בהיט בזכות היותו מהיר במיוחד. הועף מהזירה על ידי פריזה יחד עם גוהאן.
  • לורד זנו: ידוע גם כאדון הכל, הוא האלוהות העליונה של כל רב-יקום הדרגון בול. מתואר כדמות אנושית ילדותית. מדורג מעל כל בני התמותה והאלים האחרים בסדרה ומטופל ביראת כבוד ופחד, שכן יש לו כוח למחוק יקומים שלמים כרצונו. השמיד 6 יקומים מתוך 18 המקוריים מגלל שקם בבוקר במצב רוח עצבני. הופיע לראשונה במהלך טורניר ההורסים בין יקומים 6 ו-7. גוקו הוא חריג בולט, הוא מתיידד עם זנו ופונה אליו באופן סתמי מה שנחשב חסר כבוד על ידי רוב הדמויות בסדרה. זנו העתידי מציר הזמן של טראנקס מופיע בכדור הארץ אחרי שנקרא ע"י גוקו באמצעות הכפתור שהעניק לו, הורג את זאמאס העתידי שהפך עצמו ליקום 7 וכך השמיד את כל היקום.
  • השר הגדול: ידוע גם בתור הכומר הגדול. היועץ העיקרי ודמות מנחה את זנו. אחראי על אכיפת גזירותיו של זנו וקבלת האורחים לארמון המגורים של האלוהות העליונה. שימש כשופט של זינו אקספו וטורניר הכוח.
  • אובוני: הלוחם הכי חזק מיקום 10. אובוני מכבד את גוהאן אך נאלץ להילחם נגדו מאחר שנשא את גורל יקום 10. בטורניר העוצמה אתגר את גוהאן. תפקידו להיות שומר כדור הארץ יחד עם מיסטר פופו, העוזר שלו, עד למיזוג עם פיקולו.אובוני הפסיד מהקאמהאמאה של גוהאן. גוהאן רחם עליו ועל יקום 10 משהתברר שלאובוני יש משפחה.
  • אוטה מאגטה: איש פח מגלקסיה במערכת 66950. רובוט מגזע שנקרא אנשי המתכת. בין החזקים ביקום שלו. השתתף בטורניר בין יקום 6 ל-7. נלחם נגד וג'יטה כסופר סאיין. הוא נתן קרב רציני לוג'יטה שהודה שיחסית לרובוט הוא חזק. וג'יטה קרא למאגטה "חתיכת גרוטאה" וכך ניצח. וויס אומר שלאנשי המתכת יש לב רגיש מאוד שהעלבון הכי קטן יכול לגרום להם לבכות ולהפסיק להילחם. בוטאמו ניחם את מאגטה הבוכה והם שיתפו פעולה בתחרות העוצמה בסגת הישרדות היקום נגד יקום 7. בטורניר העוצמה מאגטה התגבר על רגישותו לעלבונות כשבוטאמו מכסה לו את ה אוזניים שלא ישמע את העלבונות של וג'יטה. בוטאמו קרא לזה "בוטה מאגטה הבלתי מנוצח".
  • אורגנו: לוחם מיקום 9. משתתף בטורניר העוצמה. היכולת המיוחדת שלו - "טכניקת החוטים". כנראה שיש ידידות קרוב בינו לבין הייסופ, הוא הוכיח עצמו בטכניקת החוטים שלו כשתפס את וג'יטה.
  • אנדרואיד 17: אחד האנדרואידים שתקפו בדרגון בול Z את לוחמי ה-Z. לאחר המשאלה של קרירין הוצאה מתוכו תוכנת ההרס, הוא עדיין אנדרואיד (על-אנושי) אך אינו תוקף בני אדם חפים מפשע. שומר על חיות ויערות באי ענק. גוקו בקש ש-17 ישתתף בטורניר העוצמה בגלל היותו חזק. אחרי סירוב הסכים כי הרגיש חייב לקרילין על המשאלה עבורו ועבור 18. התגלה כלוחם אסטרטגי בטורניר העוצמה. הקריב עצמו למען גוקו ווג'יטה. בהמשך הטורניר התגלה שהוא עדיין חי, נשאר אחרון על הזירה של טורניר העוצמה. ביקש מהסופר דרגון בול שכל היקומים שנמחקו יחזרו לחיים.
  • באזיל: זאב אדום. האח הצעיר של לבנדר וברגמו וחבר בשלישיית הסכנה של יקום 9. אוהב לשחק עם יריביו לפני שנכנס לעוצמה מלאה. בניגוד לגישה האכזרית והאלימה שהפגין במהלך מאבקו עם בו, באזיל מציג מידה רבה של יראת כבוד וחיבה כלפי אחיו הגדולים ונראה שהוא מתעלם בעיקר ממואיטו וסידרה, בעודו מתעב את רו. היכולות המיוחדות שלו הן לירות פרצי אנרגיה מרגליו, הוא משתמש רק ברגליו כדי להילחם.
  • ברגמו: זאב כחול. האח הבכור של באזיל ולבנדר. חבר בשלישיית הסכנה של יקום 9. אופי לגלגני ומתנשא שנראה כשאמר לבאזיל להמשיך לשחק עם אויבו. קיימת יכולת לכבד כמו את גוהאן במהלך הקרב עם לבנדר, המחשיב אותו בתור יריב ראוי אחרי שנלחם בעזרת כל חושיו פרט לחוש הראיה. ברגמו מראה כבוד רב לאלים ולממונים עליו. מראה כבוד וקשר הדדי לאחיו. היכולות המיוחדות שלו הן מחיצה ו"צורת ענק".
  • ברה: בתם הקטנה של בולמה ווג'יטה' אחותו הקטנה של טראנקס. נולדה 39 שעות לפני טורניר העוצמה בזכות וויס ויכולותיו המיוחדות כמלאך.
  • ברולי: סאייני. נולד עם כוח עצום גדול יותר מזה של וג'יטה התינוק, המלך וג'יטה קנא ולכן שלח אותו לכוכב נידח למות. אביו פראגוס גידל אותו בכוכב זה ואימן אותו להיות הלוחם האולטימטיבי כדי לנקום במלך וג'יטה. ברולי מתעצם ככל שהקרב בינו ובין גוקו וג'יטה נמשך, הובס רק על ידי גוג'יטה (מיזוג של גוקו ווג'יטה) כסופר סאיין בלו. בנוסף גוקו משער כי כוחו הנוכחי של ברולי הוא מעבר לעוצמתו של בירוס.
  • גוג'יטה: הופיע לראשונה בדרגון בול זי מיזוג מושלם הסרט בקרב נגד ג'נמבה גוג'יטה היא המיזוג של גוקו ווג'יטה עם ריקוד המיזוג הופיע גם בסרט דרגון בול סופר ברולי בצורת הסופר סאיין וצורת הסופר סאיין בלו שעושה אותו יותר חזק ויותר מהיר. המתקפת "גדילה" - על פי קוויטלה, גנוס תמיד מתחזק כל שנייה וכל דקה בטורניר של אנשים חזקים והוא מתחזק כשבהתחלה מאסטר רושי העיף את גנוס ממש בקלות ובסוף הקרב מאסטר רושי נאלץ להשתמש בכל הכוח שלו נגד גנוס ורושי כמעט מת מה שמראה שגנוס באמת התחזק בקרב שלו נגד מאסטר רושי ועל פי מאסטר רושי בסופו של דבר גנוס יכול להיות אויב בעייתי לגוקו ולשאר. אך לא ידוע הרבה על המתקפת "גדילה" של גנוס ואם יש לו גבול מסוים שהוא מפסיק להתחזק או שהוא רק ממשיך וממשיך להתחזק שבסופו של דבר הוא יכול להגיע אפילו לכח של אלי ההרס.
  • גוקו בלאק: גוקו בלאק הכפיל המרושע של גוקו. השליט אימה הרס וחורבן ביקום של טראנקס העתידי, מה שמאלץ אותו לחזור לציר הזמן של ההווה כדי לבקש עזרה מלוחמי ה־Z. מאוחר יותר מתברר כי בלאק הוא גרסה של "קאיש" בשם "זאמאס" מציר זמן מסוים שבו החליף גופים בינו ובין סון גוקו באמצעות הסופר דרגון בולו והשמיד את גוקו שהיה בגופו של זאמאס. לאחר מכן איחד כוחות עם זאמאס מציר זמן נוסף כדי להשמיד את האנושות. בנוסף לכוחותיו לבלאק יש את כל היכולות שיש לסאיאניים דוגמת התחזקות תוך כדי קרב ולאחר פציעה אנושה, ויכולת להפוך לסופר סאיין רוז העוצמתי ביותר שהביס את גוקו וכמעט והרג את ווג'יטה במצב סופר סאיין בלו. בלאק אף הצליח ליצור חרמש מהאנרגיה שלו ומשתמש בו נגד גוקו ווג'יטה. לקח חלק במיזוג "זאמאס הממוזג".
  • גנוס: לוחם מיקום 4 המשתתף בטורניר העוצמה. נאמן מאוד ומכבד מאוד את אלוהי היקום שלו. במיוחד את קוויטלה - מדווח על כל מידע שהוא יכול לאסוף אליו כמרגל שלו. מתוחכם ואינטליגנטי, כפי שאפשר לראות בדיון לגבי פריזה כאפשרות לאיום פוטנציאלי ליקום 4, מייעץ לקוויטלה לא לחשוב על יקום 7 כיקום חלש. במהלך הקרב, הראה תחושה גבוהה מאוד של זהירות כשנסוג במהירות מן המאבק שלו נגד גוקו לאחר שהאחרון הצליח להדוף את המתקפה שלו תוך קושי קטן. הוא נאמן לחבריו כפי שרואים כשתקף את מאסטר רושי אחרי שניצח שניים מחבריו לקבוצה. במהלך הקרב נגד רושי, גנוס לא הראה כבוד לזקן אלא על בסיס גילו המתקדם. הוא מודה שמאסטר רושי היה פעם לוחם חזק. נראה שהוא מאמין כי אדם מגיל מסוים, אין לו ערך. גישה שהובילה לתבוסתו כשמאסטר רושי חיסל אותו בקלות, התבוסה הותירה אותו בייאוש ותחושת כישלון. היכולות המיוחדות שלו: "גדילה", התקפות חשמל ושינוי צורה לציפור.
  • הכוח המיוחד של גיניו: הלוחמים החזקים ביותר של פריזה אוהבים לעשות פוזות: לאכול שוקולד ולשחק אבן נייר ומספריים. שמות חברי הצוות מבוססים על שמות של מוצרי חלב. נוצרו על ידי אקירה טוריאמה כפארודיה על סדרה שהבן שלו אהב ”סופר סנטאי”, סדרה שהיוותה השראה לפאוור ריינג'רס. כל חברי הצוות מתו על ידי וג'יטה. חברי הצוות הם:
    • קפטן גיניו: מנהיג הצוות והחזק בו. גדול וסגול ובעל קרניים. ליכולת המיוחדת שלו קוראים שינוי צורה - מול יצור חי כלשהו הוא צועק שינוי צורה הוא מחליף גוף אתו. גילה את היכולת הזאת בבית הספר כשהחליף גוף עם הילד המקובל בכיתה וכך נהיה פופולרי. החליט שכוח עדיף על עושר ופופולריות והחליף חזרה לגוף הקודם שלו.
    • ג'יס: השני שהצטרף לקבוצה. בעל עור אדום ושיער ארוך ולבן. מכונה ”המגמה האדומה”. למתקפה המיוחדת שלו קוראים כדור מגרסה - כדור אנרגיה אדום ועוצמתי שהוא זורק לעבר היריב, פיתח את המתקפה כשהיה משחק בייסבול בליגה הגלקטית הקטנה.
    • בארטר: הגבוה ביותר צוות. בעל עור כחול ומחוספס עיניים אדומות וניבים. מכונה ”ההוריקן הכחול”. התחבר במיוחד בצוות לג'יס. היכולת המיוחדת שלו - מהירות אותה פיתח כשהיה ילד. אימו הייתה מתעללת בו ומרביצה לו אם לא עשה את מטלות הבית מהר ככל האפשר. הגיע ראשון למהירת האור בסדרה.
    • ריקום: דומה לאדם ג'ינג'י ושרירי. בעל הכי הרבה פוזות בקבוצה. מוסיף את המילה ריקום לכל מתקפה. היכולת המיוחדת שלו - סיבולת גבוהה. הסיבולת הגבוהה והפוזות הרבות התפתחו כשהתחיל להתאמן בריקוד מגיל צעיר.
    • גולדו: הכי חלש בקבוצה. נמוך ירוק ובעל עיניים במקום אוזניים. בעל יכולות על חושיות: יכולת טלקינזיז ויכולת לעצור את הזמן כשהוא עוצר את הנשימה. נולד עם היכולות הללו, כשהיה קטן ביצע עם הכוחות האלו גנבות ומעשי קונדס.
  • מתחיל כיריבו של גוקו בהמשך הסדרה נהפך לחברו.. במהלך הסדרה מתמזג עם נייל וקאמי (קאמי הוא השומר של כדור הארץ והוא החצי הטוב של המלך פיקולו המקורי והחצי הרע הוא המלך פיקולו) היה המאמן הראשון של גוהאן, כשהוא גדול ממנו ב־4 שנים בלבד. המהלך המיוחס לו הוא באנגלית: ספיישל בים קאנון בעברית: קרן השטן המשפדת יפנית: מאקאנקוסאפו.
  • מקיטה: הסאייני השני הכי חזק ביקום השביעי. תחילה ניסה להשתמש בדרגון בול ולהשמדת כדור הארץ, בהמשך מצטרף לחבורת לוחמי הזי ומקים משפחה עם בולמה, בנו הבכור טראנקס ובתו הקטנה ברה. אביו המלך וג'יטה היה למלך כל הסאיינים, מקיטה הוא נסיכם. מקיטה גאה במיוחד והוא רגיש מאוד לפגיעה בו, מקיטה עם גוקו הם שני הלוחמים החזקים בכדור הארץ ומהחזקים ביקום. הגיע לצורות סופר סאיין 1 2 סופר סאיין גוד, סופר סאיין בלו וסופר סאיין בלו אבולושן (על פי המנגה ובסרט דרגון בול סופר: ברולי). המהלכים המיוחדים שלו הם פיינל פלאש, הגאליק גאן ומתקפת המפץ הגדול (Big Bang Attack).
  • מאג'ין בו: מפלצת שנוצרה על ידי המכשף ביבידי לפני אלפי שנים, יצור ורוד וילדותי (כי הוא שאב את מלך האלים) וחזק מאוד. נכלא על ידי ביבידי בכדור לאחר שהוא לא הצליח לשלוט עליו, נהפך לטוב שאוהב לאכול ומתגורר אצל שטן. בסאגת הישרדות היקום מגויס על ידי סון גוקו לטורניר העוצמה כלוחם העשירי והאחרון בצוות של יקום 7, אבל מוחלף על ידי פריזה לאחר שנרדם למשך הרבה זמן כמה שעות לפני טורניר העוצמה.
  • פיקון: תושב מעולם האחר, מופיע לראשונה בדרגון בול זי. מפתח יריבות ידידותית עם גוקו לאחר שהתחרו זה מול זה בטורניר העולם האחר. הדמות מעוצבת כך שתהיה דומה לפיקולו.
  • קיביטו: הוא העוזר והתלמד של הקאיו שין, שעתיד להחליף אותו בתפקיד.
  • וג'יטו: ווג'יטו הוא המיזוג בין גוקו לוג'יטה בעזרת עגילי הפוטרה. הוא נראה לראשונה בדרגון בול Z כאשר גוקו ווג'יטה לא הצליחו להביס את סופר בוו והתמזגו לוג'יטו אך לאחר שנכנסו לביתנו של סופר בוו הם נפרדו (עבר שעה מאז שהם התמזגו). בדרגון בול סופר וג'יטו חזר לאחר שגוקו ווג'טה לא הצליחו לנצח את זאמאס הממוזג ולפי המנגה וג'יטו בלו התעלה מעל אל ההרס בירוס. המהלך המיוחד והחזק ביותר שלו הוא פיינל קהמהאהמהאה. עד עכשיו ראו את וג'יטו הופך לסופר סאיין וסופר סאיין בלו.
  • לבנדר: זאב זהוב, האח האמצעי של באזיל וברגמו וחבר בשלישיית הסכנה של יקום 9. נלחם בצורה לא הוגנת ובנוסף יש לו גם אופי סדיסטי ופסיכוטי כפי שהוא נראה מצחקק בזמן שלגוהאן כואב מהרעל, ואפילו מגחך כשגוהאן פוגע בו. עם זאת, אכפת לו מהאחים שלו בדומה לבאזיל, ומיד נכנס לזירה כדי לעזור לברגמו מתי שגוקו הביס אותו. כמו כן בדומה לבאזיל, הוא מתעב את רו ונראה שלא אכפת לו מסדרה וממואיטו. היכולות המיוחדות שלו הן נשיפת רעל, מכת רעל וגלי אנרגיה של רעל.
  • נינק: לוחם חזק ושרירי מיקום 4 אשר משתתף בטורניר העוצמה. נינק מביע הערכה כלפי לוחמים חזקים כפי שהוא שיבח את הכוח של גוקו תוך כדי ניסיון להוציא אותו מהטורניר. הוא גם היה אדיש למדי בנוגע להדחתו שלו ולקבל את כישלונו. נראה גם שלנינק יש תחושה עמוקה של חברות, כאשר הוא מנחם את חברי הצוות העצובים. היכולת המיוחדת שלו היא חיבוק דוב.
  • שוסה: אדם זאב ירוק מיקום 4 אשר משתתף בטורניר העוצמה. בעוד הוא יכול ללעוג לאויביו במהלך הקרב, ניתן להניח כי הוא כמו נינק, יכול לנחם חברי צוות מדוכאים ולתת תחושה חברית. הוא גם הרגיש אחריות חזקה לקחת חלק בטורניר העוצמה כיוון שהוא נראה מתייפח ומתנצל על זה שהפסיד לזוג הלוחם מיקום 7. היכולת המיוחדת שלו היא העמדת פני מת.
  • מג'ורה: שועל ירוק מיקום 4 אשר איבד את ראייתו לפני זמן רב ומפצה על כך בחוש ריח מפותח. מג'ורה הוא לכאורה רגוע ושקול אמנם יש לו גאווה שהופכת אותו פחות סובלני לפרובוקציות.
  • ריבריאן (בריאן דה סאטו): לוחמת וחברה בקמיקזת כדורי האש של יקום 2 אשר משתתפת בטורניר העוצמה. היא מאמינה שאהבה ואושר הן הרגשות החשובים ביותר. יש לה גם סובלנות נמוכה כלפי עלבונות. לבריאן יש התנהגות רגועה מאוד ולא פשוט להפחיד אותה כפי שניתן לראות. למרות השינוי הפיזי שלה והתוקפנות הגוברת, בריאן נשארה מרוכזת. עם זאת, בריאן היא נחושה מאוד לגבי נוכחות, כאשר היא הייתה מוטרדת על ידי אנדרואיד 17 שהפריע לביצועי הטרנספורמציה שלה. בריאן מראה ערכים לחבריה לקבוצה כפי שהיא נראית כאשר היא זועמת על 17 לאחר שהוא חיסל את קאקונסה וויקל מהטורניר. היכולות המיוחדות שלה הן שינוי צורה לריבריאן שמחזק אותה באופן משמעותי, תותח היופי, אור האהבה וכדור אנרגיה.
  • רוזי (סו רואז): לוחמת וחברה בקמיקזת כדורי האש של יקום 2 אשר משתתפת בטורניר העוצמה. נראה שלסו רואז קל מאוד כפי שהיא נלחמה בגוקו ומחייכת בשובבות באותו זמן. עם זאת, לאחר שקאקונסה הובסה, סו רואז לקחה את הדברים יותר ברצינות ונשבעה לנקום על ידי כך שהיא תביס את גוקו. היא גם בטוחה למדי בעוצמתה כפי שהייתה בטוחה שהביסה את גוקו. היכולות המיוחדות שלה הן שינוי צורה לרוזי שמחזק אותה באופן משמעותי, אגרוף יצ'הינה ואור האהבה.
  • קאקונסה (סאנקה קו): לוחמת וחברה בקמיקזת כדורי האש של יקום 2 אשר משתתפת בטורניר העוצמה. נראה שלסנקה קו קל מאוד ותנוחותיה כרוכות בקריצתה, והיא עשתה את סימן V באצבעותיה כאשר היקום שלה הוצג. כקאקונסה היא מאוד אגרסיבית ופראית כפי שניתן לראות כאשר היא הותקפה באכזריות על ידי אנדרואיד 17, אבל היא עדיין חביבה על היקום שלה כפי שנראה כאשר היא חיבקה את ויקל עבור העזרה שלה מפני נפילה מהזירה. היא כעסה כאשר ויקאל נפלה ונשבעה לנקום בשמה. מדי פעם היא מדברת בניב קנזאיבן. היכולות המיוחדות שלה הן שינוי צורה לקאקונסה שמחזק אותה באופן משמעותי, תכונות חייתיות ואור האהבה.
  • ליליבאו: לוחמת עם כנפיים מיקום 10 אשר משתתפת בטורניר העוצמה. כפי שמוצג במהלך הקרב שלה עם באזיל, נראה שליליבאו מאבדת ריכוז בקלות רבה מדי; לאחר שננזפה על ידי רומשי על נפילה מחוץ לזירה, היא מודה שהיא שכחה איך לטוס עם הכנפיים שלה. היכולות המיוחדות שלה הן תעופה והסתערות.
  • ניגרישי: לוחם משודרג מיקום 3. ניגרישי בנה במיוחד לטורניר העוצמה את נריראמה כקלף סודי שלהם כדי שהם ינצחו אך נריראמה הובס בקלות על ידי היט ובאזיל. ניגרישי גם על פי הא, הקאיושין של יקום 3 הוא הלוחם הכי משודרג והטוב ביותר שלהם והם מצפים ממנו להרבה, אבל בטורניר העוצמה ניגרישי הובס בקלות על ידי קאבה בצורתו הרגילה ובמכה אחת בלבד יחד עם מוריסאם שהובס בקלות גם כן על ידי קאבה. אבל נראה שניגרישי הוא לא הלוחם הכי חזק של יקום 3 כי מאג'י קאיו הצליח ממש להקשות על גוקו כסופר סאייה מה שככל הנראה היה ניגרישי מפסיד בקלות גם לגוקו בצורתו הרגילה. היכולת המיוחדת שלו היא טכנולוגיית הסוואה.
  • נריראמה: רובוט חום ענקי מיקום 3 אשר משתתף בטורניר העוצמה. אם לשפוט לפי התכנות שלו לנריראמה יש רק רצון אחד: לזכות בטורניר העוצמה ולהימנע מנפילה מהזירה בכל מחיר. כמו מוסקו אל ההרס של יקום 3, שאינו מדבר כלל ומתקשר רק על ידי צפצוף בגוונים של 8 סיביות, לנריראמה יש דיאלוג מוגבל מאוד, ונראה כי אינו מסוגל לומר דבר מלבד שמו, המילים "אישור", " טעינה מלאה "או צעקות בעת ביצוע ההתקפות שלו. לכן ניגרישי בדרך כלל מדבר על נריראמה מטעם כאשר אינטראקציה עם אחרים. היכולות המיוחדות שלו הן מוד הישרדות, ציפורני ברזל ותותח אנרגיה.
  • נאפאפה: לוחם סומו ורוד מיקום 10 אשר משתתף בטורניר העוצמה. נאפאפה נוטה לצעוק "דוסקוי" ו "גוטוואנדסו" בעת לחימה, כמו מתאבקי סומו אחרים. הוא מוצג כלוחם מלוכלך ומשתמש בקייל כשק חבטות עבור מדיופ חברו לקבוצה.
  • ויקל: לוחמת מיקום 2 אשר משתתפת בטורניר העוצמה. ויקל מדברת בצורה מנומסת כלפי חבריה לקבוצה, תוך שימוש בשפה גבוהה ובכבוד. היא גם הוכיחה להיות נחמדה מאוד לקמיקזת כדורי האש ולצוות שלה, במיוחד לקאקונסה, כפי שהיא קוראת לה "האלוהית / גברת קאקונסה". היכולת המיוחדת שלה היא תעופה.
  • וואון: דינוזאור כתום, אחד מלוחמי הגאווה של יקום 11 אשר משתתף בטורניר העוצמה. שניות ספורות לפני שהוא נפל מחוץ לזירה לאחר תוכניתו לרסן את קייל המשתוללת, הוא הוכיח תועלת ונלחם באומץ נגדה. היכולת המיוחדת שלו היא שוט הצדק.
  • הופ: חתולה סגולה מיקום 9 אשר משתתפת בטורניר העוצמה. בעלת טפרים אדומים וארוכים ביד השמאלית שלה. הופ היא אגרסיבית למדי עבור אויביה, כפי שהיא מראה רגעים של סדיזם על ידי כך שהיא מעליבה את וג'יטה שהיא תשרוט את פניו.
  • צ'אפיל: דרקון אפור מיקום 9 אשר משתתף בטורניר העוצמה. צ'אפיל מאוד בטוח ונינוח בשל יכולות ההגנה שלו ועצם זה שיש לו עור מברזל, היכולת המיוחדת שלו היא נשימת אש.
  • הייסופ: לוחם מיקום 9 אשר משתתף בטורניר העוצמה. הייסופ נראה רציני מאוד כשהוא נלחם בוג'יטה, מה שאומר שהוא לוקח את הטורניר ברצינות רבה כפי שהוא יודע שגורל היקום שלו נמצא בסכנה. היכולת המיוחדת שלו היא "אפס מוחלט".
  • מדיופ: לוחם מיקום 10 אשר משתתף בטורניר העוצמה. מדיופ נלחם מלוכלך כפי שהוא ונאפאפה מייסרים את קייל ומשתמשים בה כשק האגרוף שלהם. לאחר שראה את השתוללותה של קייל, הוא היה מבוהל בעליל לפני שנפגע מאחת מההתקפות שלה. היכולת המיוחדת שלו היא התקפה מיסטית.
  • הרמילה: לוחם מיקום 2 אשר משתתף בטורניר העוצמה. בדומה לשותף הקרב שלו פראם, הוא נעשה שקול וזריז כדי להפוך את החסרונות למלכודת, והוא יודע מתי להודות בתבוסתו, כך שהוא יכול להשתמש ביכולתו שוב. היכולת המיוחדת שלו היא פגיעות צלף וגלי אנרגיה משוכפלים.
  • פראם: לוחם מיקום 2 אשר משתתף בטורניר העוצמה. נעזר בשותף שלו הרמילה כדי לפגוע באויביו. היכולת המיוחדת שלו היא השתקפות. ללא הרמילה פראם לא היה מסוגל להילחם בגוקו ווג'יטה כי אין לו מתקפות משלו אז הוא נאלץ לברוח עד שדר. רוטה תפס אותו.
  • ג'יום: לוחם מיקום 10 אשר משתתף בטורניר העוצמה. נראה שג'יום קצת פזיז ויותר מדי בטוח נגד אויביו, היכולות המיוחדות שלו הן גלי אנרגיה מהפה, נשימת אש ותעופה.
  • דאמון: לוחם מיקום 4 אשר משתתף בטורניר העוצמה. דאמון הוא לוחם דמויי יתוש קטן וחזק.
  • גאמיראסיס: לוחם מיקום 4 אשר משתתף בטורניר העוצמה. גאמיראסיס הוא בלתי נראה.
  • מאג'י קיאו: יצור מים משודרג מיקום 3, בעל יכולת לשנות את צורות הגוף שלו לאיך שהוא רוצה והוא יכול להתחדש ברגע. מאג'י קיאו לא נראה כמו מישהו שלוקח כל כך הרבה דברים ברצינות על פי שהוא רק עשה את עצמו "מובס" בנוסף הוא גם היה מאוד סקרן לבדוק את הכוח האמיתי של ג'ירן. מאג'י קיאו הוא הלוחם הכי חזק של יקום 3 או השני הכי חזק (עדיין לא ראינו את כוחו של פפרוני) שהצליח להביס בקלות את דיספו שגרם לג'ירן להתערב, ומכאן שג'ירן ראה בו אויב ראוי יחסית לכוח שלו.
  • מונה: אישה שמנמנה מיקום 4 שנלחמה נגד קאבה. מונה ידועה בתור מישהי שחצנית במיוחד שאתגרה את כל 3 הסאיינים שיתקפו אותה יחד. עם זאת, היא הצליחה להביס בקלות את קאבה כסופר סאייה וכמעט הדיחה אותו. מונה גם די מתעצבנת בקלות כשוג'יטה הציל את קאבה או כשקאבה אמר שהוא מספיק כדי להביס אותה וידועה בתור מישהי מלוכלכת, שהעליבה והשפילה את קאבה ואיימה עליו כשהיא תסיים איתו היא תפגע במאסטר שלו וג'יטה ובחברות הסאיינות שלו קייל וקוליפלה שגרם לקאבה להתעצבן ולהפוך לסופר סאייה 2 שהביס אותה בקלות.
  • קאסרל: הגנרל של יקום 11 ושל לוחמי הגאווה, בעל יכולת ליצור כלי נשק מהאנרגיה שלו. קאסרל ידוע בתור מישהו טוב לב שלא ידע אם כדי ללכת לטורניר העוצמה בגלל החשש שיקרה משהו נוראי ליקום שלו ולאנשים כשהוא לא יהיה אך טופו הרגיע אותו בזה ששכר לוחמי גאווה מתחילים שישמרו על היקום כשהוא לא יהיה. עם זאת, בנוגע לקרבות קאסרל הופך להיות הרבה יותר רציני ובטוח מאוד ביכולות שלו ולא היה אכפת לו להכאיב לקוליפלה, הוא אמר שבתור גיבור זה פוגע בו אבל אין לו ברירה מה שמראה שקאסרל יעשה הכל בשביל היקום שלו. היכולות המיוחדות שלו זה ליצור כלי נשק מהאנרגיה שלו. בינתיים מה שידוע לנו זה: ג'סטיק סאייבר (חיתוך צדק), ג'סטיק בומבר (פצצת צדק) ויריית פצצת עשן מהארגיה שלו.
  • פאפרוני: לוחם שנראה כמו דוקטור סגול מיקום 3. עד כה לא ידוע לנו כלל על הכוח האמיתי של פפרוני או הוא עצמו מה שידוע זה שהוא זה שמחליט ומפקד על כל הרובוטים והלוחמים ביקום 3 וסוג של המנהיג שלהם שאפשר כנראה להסיק מסקנה מזה שפפרוני יכול להיות הלוחם הכי חזק של יקום 3. כשהציגו את פפרוני לראשונה הוא היה נראה ממש בטוח בעצמו וביקום שלו. השתלב עם קויצ'יארטור (בולארטור, קויטסקאי ופאנצ'יה) והפך לאנילאזה.
  • ד"ר רוטה: לוחם מיקום 6,ניסה להעיף את פראם מהזירה עד שלבסוף וג'יטה העיף אותו ביחד עם פראם מחוץ לזירה.
  • טופר: לוחם מיקום 11,שינוי הצורה הוא שיש לו ראש של דלעת מרובעת, עף על ידי אנדרואיד 18 מהזירה.
  • אנילאזה: שילוב של פאפרוני, בולארטור, קויטסקאי ופאנצ'יה מיקום 3. אנילאזה הוא לוחם מאוד חזק שמתמודד עם אנדרואיד 17, אנדרואיד 18, גוהאן, גוקו וג'יטה ופריזה. בסופו של דבר אנרואיד 17 עולה על נקודת התורפה של אנילאזה, פוגע בה והלוחמים שנשארו מיקום 7 מנצחים אותו.
  • פאראגוס: אביו של ברולי, שנשלח לכוכב ואמפה הנידח כדי שימות שם על ידי המלך וג'יטה מתוך קנאה בפוטנציאל של ברולי. פאראגוס גידל ואימן את ברולי להיות הלוחם האולטימטיבי כחלק מהנקמה שלו במלך וג'יטה. הוא וברולי גויסו על ידי פריזה כדי להילחם מול גוקו ווג'יטה. נהרג על ידי פריזה כדי לגרום לברולי להפוך לסופר סאיין.
  • מורו: מכשף רב עוצמה דמוי תיש שאיים על יקום 7 כעשרה מיליון שנים לפני הסדרה. הוא ברח מהכלא של הפטרול הגלקטי כדי להגשים משאלה מכדורי הדרגון בול הנאמקים למטרה לא ידועה. מורו מסוגל להתחזק כאשר הוא "אוכל" את האנרגיה של יצורים חיים (גנקי) וכתוצאה מכך מאות כוכבי לכת נמחקו על ידו לפני שננעל על ידי הקאיושין הגדול.
  • גראנולה: צלף אשר הוא השורד היחיד מהגזע הסריליאני שהוכחד על ידי פריזה והצבא הסאייני שלו ובעקבות כך הוא אובססיבי לנקום בהם. ביקש באמצעות כדורי הדרגון בול הסריליאנים להיות העוצמתי ביותר ביקום. עובד עבור ההיטרס בתור צייד ראשי
  • אוב: ילד עני שהוא גילגולו הטוב לב של בו המרושע. סון גוקו מאמין כי הוא זה שירש אותו כשומר כדור הארץ. במהלך הקרב הסופי מול מורו, אוב תרם אנרגיה לגוקו בלי ידיעתו שהייתה כה חזקה שהוא הצליח באמצעותה להביס את מורו אחת ולתמיד. מחזיק בתוכו את הכוחות האלוהיים של דאיקאיושין.

דמויות אנטגוניסטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פילאף: (Pirafu), הקיסר פילאף יצור כחול קטן. מנהיג כנופיית פילאף חולם לשלוט בעולם. מחפש את הדרגון בול כדי להשיג שליטה עולמית. לאורך הסדרה הכנופיה מנסה מספר פעמים להשיג את כדורי הדרגון. פילאף מלווה בשני החניכים שלו:
    • שו כלב דמוי אדם בתלבושת נינג'ה
    • מאי אישה שנעזרת בנשק ובטכנולוגיה.
  • צבא הסרט האדום: (Red Ribbon Army) ארגון חצי-צבאי. המפקד הוא רד הנמצא במסע שמטרתו שליטה עולמית. כוחותיו פושטים בעיירות ברחבי העולם. לאחר שגוקו הורס את הארגון, המדען הראשי שלו דוקטור גרו ממשיך במחקר על דמויות אנושיות מלאכותיות עוצמתיות המכונות אנדרואידים כשמטרתו נקמה.
  • המלך פיקולו: או Piccolo Daimaō ("מלך השדים הגדול פיקולו") ביפנית. יריב מרושע של גוקו, בניגוד לאחרים שהיה בהם משהו "חביב". נוצר כשהנמקיאן שהפך לאלוהות השומר של כדור הארץ טיהר עצמו רוחנית, והאנרגיה השלילית לבשה צורה פיזית לאחר שהודחה. לאחר שנוצר מגדיר עצמו כמלך השדים הגדול ומטיל אימה על העולם. נכלא על ידי מוטאיטו (המאסטר של מאסטר רושי ומסטר שן) בסיר אורז בטכניקת Mafū-ba הקטלנית ("חותם שד" או "גל הכלה הרשע"). לאחר ששוחרר על ידי פילאף, מנסה להרוג כל מי שיכול לאטום אותו שוב (כולל מאסטר רושי וצ'יאוצ'ו) ומשתמש בכדורי הדרגון בול כדי לשחזר את נעוריו לפני שמשמיד את שנרון, מה שהופך אותם לחסרי תועלת. בשלב הבא משתלט על ארמון מלך העולם ומבקש מהמלך להכריז עליו כיורשו. בקרב השני מול גוקו מפסיד. לפני מותו מחזיר את הביצה המכילה את גלגולו, פיקולו ג'וניור, כדי לנקום את נקמתו. בניו של המלך פיקולו: לפני פיקולו ג'וניור, המלך פיקולו יצר כמה צאצאים שיעזרו לו בתוכניותיו:
    • ראשון - פסנתר עוזר לו לגבש תוכניות עד שנהרג על ידי גוקו.
    • טמבורין (Tanbarin) - צד את המתמודדים של טורניר אמנויות הלחימה העולמי כדי למנוע מטכניקת האיטום להופיע מחדש. טמבורין הורג את קרילין ומכה ומחליש את גוקו מוחלש. עקב הפיזיולוגיה של הסאיין של גוקו, המכה הכמעט קטלנית מעלה את כוחו באופן דרמטי, וגוקו מאדה אותו עם קמחמהה במשחק חוזר.
    • סימבל השלישי (Shinbaru), נוצר כדי למצוא כדורי דרגון, אך נהרג ונאכל על ידי Yajirobe.
    • דראם הרביעי, Drum (Doramu), נוצר כדי להילחם ב-Tien Shinhan, אותו הוא מביס בקלות אך שגוקו מופיע ומוחץ את ראשו במכה אחת.
  • זאמס:
    • זאמאס מההווה: מתלמד של הקאיו שין של יקום 10 גוואסו. טען שלבני התמותה אין סיבה לחיות ויש להכחידם. לפני שהספיק לממש את תוכניתו חוסל על ידי בירוס.
    • זאמאס העתידי: אויבו של גוקו ומשמיד האנושות העתידית ביקום 7 יחד עם בלאק (שמהווה גרסה נוספת של עצמו מציר זמן חלופי). חבר במיזוג ההרסני שלו ושל בלאק - "זאמאס הממוזג".
    • זאמאס הממוזג: מיד לאחר שטראנקס ביצע את טכניקת "המאפובה" על זאמאס האחרון הציע לבלאק להתמזג באמצעות עגילי הפוטרה. התוצאה הייתה לוחם רב עוצמה שאפילו גוקו וווגיטה במצב סופר סאיין בלו לא הצליחו להביס אותו. הדרך היחידה שיכלו לנצח הייתה מיזוג בין גוקו לווגיטה באמצעות עגילי הפוטרה. המיזוג שלהם יצר את הלוחם "ווגיטו בלו", שהיה חזק מזאמאס הממוזג. אך רגע לפני שחיסל את זאמאס הממוזג "ווגיטו בלו" הופרדו כיוון שבזבזו יותר מידי אנרגיה. טראנקס בעזרת האנרגיה של כולם חתך את זאמאס, זאמאס הפך ליקום עצמו וחיסל את כל בני התמותה ששרדו על כדור הארץ. גוקו קרא ללורד זנו באמצעות כפתור שקורא לו וזנו חיסל את כל יקום 7 וכך הרג את זאמאס.
  • גרליק ג'וניור: דמות המופיעה לראשונה ב-Dragon Ball Z: Dead Zone. אחרי שאביו נכלא על ידי קאמי בממלכת החושך גרליק ג'וניור נותר עם רצון לנקמה. הוא משיג את שבעת כדורי הדרגון, מייחל לאל-מוות ומתחיל במסע נקמה. הוא מובס כשגוהאן דוחף אותו לאזור המת. גרליק ג'וניור הוא אחת הדמויות המקוריות הבודדות מהסרטים שהופיעו בסדרת הטלוויזיה. בסדרת הטלוויזיה הוא משתחרר תוך שימוש בכוכב מאקיו כמקור רוח וכך מוביל לאירועי קשת גרליק ג'וניור. אחרי שטיפת מוח ושינוי כל היצורים החיים באמצעות ערפל המים השחורים, הוא לכוד שוב באזור המלח לאחר שכוכב מאקיו הושמד. בסרט לגרליק ג'וניור יש שלושה עושי דברו: ניקי, Sansho וג'ינג'ר. כשהוא חוזר באנימה הוא מלווה בקבוצה חדשה של עושי דבר המכונה "נערי התבלינים", כל הארבעה נהרגים על ידי גוהאן:
    • ספייס: המנהיג שלהם עם עור אקווה ושיער לבן בסגנון דומה ל-Veeta.
    • חומץ: דמוי אדם שרירי סגול בהיר גדול עם שיער ארוך וקרניים.
    • חרדל: דמוי אדם שרירי בעל עור חום, שיער אדום ארוך וקרני שוורים.
    • מלח: הקטן ביותר, בעל עור אדום.
  • פריזה\פאריז: חייזר מגזע בני קולד, בנו של המלך קולד ואחיו של קולר. קיסר יקום 7, שולט ברוב היקום בשיא כוחו. מרושע באופיו. משמש ככוח האנטגוניסטי העיקרי במחצית הראשונה של סרת דרגון בול זי. הובס לראשונה על ידי גוקו הסופר סאיין, לאחר הקרב גופו נחתך לשני חלקים ושוחזר בהחלפת אבריו החסרים בחלקי רובוט. הובס שוב על ידי טראנקס העתידי הסופר סאיין שחיסל אותו ואת אביו באופן מלא עם חרבו. בסדרת דרגון בול סופר הוא חוזר, עוצמתי יותר מבעבר בצורתו החדשה (גולדן פריזה). מובס על ידי גוקו ווג'יטה הסופר סאיין בלו. הוחזר לחיים על ידי באבא כדי שישתתף בטורניר העוצמה. פריזה משעבד גזעים רבי עוצמה (כמו הסייאנים) כדי להשתלט על כוכבי לכת.
  • זרבון: זרבון ודוריה הם שניים מהעוזרים המובילים של פריזה. נראו לראשונה לצדו בכוכב נאמק כשהם אוספים כדורי דרגון של הכוכב. נראה חייזר נאה וארוך שיער עם מזג מעודן. בולמה נמשכה ליופיו הפיזי הבלתי נפוץ במפגש הראשוני, וטועה בו כבעל ברית. מצליח (בניגוד לדודוריה) לנצח את וג'טה ולהעביר אותו לספינתו של פריזה. וג'טה בורח מהספינה יחד עם כדורי הדרגון בול. בקרב חוזר וג'טה מנצח את זרבון.
  • ודודוריה: מהעוזרים המובילים של פריזה. נראית אכזרית ווולגרית.
  • סורבט: אחד הקצינים הנאמנים של פריזה. מגיע לכדור הארץ עם טאגומה(הכפופה לו) כדי להחיות את פריזה. הוא משתמש בכדורי הדרגון של כדור הארץ ומחיה את פריזה. הוא עצמו נהרג בפיצוץ הקי של פריזה שנועד לקרילין אך הוסט ע"י וגטה.

דמויות מסרטי ומסדרות צד ורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורלאס - סאיין שפעם היה חבר בצבא הסאיינים תחת כוח פריזה, אבל הוא פרש ויצא אל הקוסמוס כדי לכבוש לעצמו כוכבי לכת עם קבוצת העוזרים שלו הידועה כ-חיל המוחצים של טורלס,מת בסוף הסרט "דרגון בול עץ העוצמה" על ידי גוקו. בסופר דרגון בול הירוס חזר בסאגת יצירת היקום כדי לנקום בגוקו וקיבל בצורה מסתורית הילה מרושעת ואדומה שמחזקת אותו. לאחר מכן בסאגת מלחמת החלל והזמן החדשה בתוך היקום המזויף שפו יצר התחזק אף יותר וקיבל צורה מרושעת ומסתורית כנגד קאמבר ומקיטה עד שמקיטה מביס אותו ואת קאמבר ואומר לו בסופה לשמור על הגאווה הסאיינית שלו ולהמשיך להתחזק. חוזר בסאגת הקאישונית הגדולה של הזמן בשביל להשתתף בטורניר החלל והזמן שאיוס יצרה.

היקומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם 18 יקומים בסך הכל. מסופר כי זנו קם בוקר אחד עצבני והחליט להרוס שישה מהם, וכך נותרו 12 יקומים. לכל יקום יש יקום תאום, שני יקומים הם תאומים כאשר סכום מספרם הוא 13. במהלך טורניר העוצמה בסאגת הישרדות היקום, זנו מחק את כל היקומים שהשתתפו, חוץ מהיקום המנצח, יקום 7. אז נשארו 5 יקומים במולטיוורס. בסוף הטורניר, אנדרואיד 17 ביקש מסופר שנרון להחזיר את כל היקומים שנמחקו וכך כל 13 היקומים (7 היקומים שנמחקו בטורניר ועוד 6 היקומים שזנו מחק כיוון שהיה עצבני) חזרו.

אלי הקאיו העליונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי הקאיו העליונים, הידועים גם בשם "קאיושינים" (ביפנית: 界王神) או "אלי הבריאה", הם שינג'ינים אשר להם החובה האולטימטיבית להגן על המעמד של היקום שלהם. תפקידם הוא לברוא ולמלא את כוכבי הלכת בחיים, מבלי להתערב במעשים של בני התמותה אותם הם בראו. הם הניגוד של אלי ההרס, בעוד אלי ההרס הורסים כוכבי לכת וגזעים המעמידים בסכנה את רמת בני התמותה ביקום, אלי הקאיו יוצרים ובוראים חיים, וכך האיזון נשמר. משום כך, אלי ההרס ואלי הקאיו קשורים ישותית, אם אל הרס ימות, גם הקאיו העליון שאליו הוא קשור ימות, וההפך. בניגוד לאלי ההרס ובדומה למלאכים, אלי הקאיו העליונים בכל היקומים הם מאותו הגזע, ונולדו באופן טבעי בתור אלים.

  • אנט: הקאיו העליון של יקום 1. אל יעיל ומוצלח מאוד, בעקבות מאמציו, היקום שלו הוא בעל רמת בני התמותה הגבוהה ביותר. על אף מעמדו הגבוהה ביחס לשאר האלים, הוא אינו מתנשא כלל.
  • פל: הקאיו העליון של יקום 2. בטוח מאוד בכוחו של היקום שלו, ומאמין כי יקומו הוא החזק מכולם. מסתמך יותר מידי על כוח והוא יכול להתעמת עם כל מי שמתנגד לעמדותיו. שלא כמו אלים רבים, פל ביחסים טובים עם האלה התאומה שלו, הלס.
  • אה: הקאיו העליון של יקום 3. מאמין כי צורות חיים מכניות עדיפות על צורות חיים רגילות. רואה את היקום של מתקדם מבחינה אינטלקטואלית אך הוא אינו מתנשא בכך, אלא אם הוא משוחח עם מישהו שחושב בדיוק ההפך.
  • קורו: הקאיו העליון של יקום 4. גאה מאוד ובעל השקפה מסוימת על האופן שבו אלים צריכים לפעול והוא חושב שזה מביש שהאלים רבים ביניהם על דברים שטותיים. יש לו הסתייגות כאשר זה מגיע למצבים של רמאות כדי לנצח.
  • אוגמה: הקאיו העליונה של יקום 5. אלה עדינה המעריכה איזון של ידע וכוח. אוגמה גאה בעבודתה, כפי שהיא מבינה את החסרונות שלה, את האל התאום שלה ואת היקום שלה בגלל ההוקרה של זנו בעבודתם הטובה כאלים.
  • פווה: הקאיו העליון של יקום 6. עצבני וקל להסיח את דעתו, הוא עצלן למדי ונוהג לחזור על עצמו עם אותו משפט. ברגע שהוא עצבני ולחוץ, הוא מקבל אופי מאוד קולני ותחרותי, שאמפה טען היא זהו אופיו האמיתי ואין סיבה להתייחס לכך.
  • אלי הקאיו של יקום 7:
    • שין: הקאיו העליון המזרחי של יקום 7, והיחיד שנותר בחיים לאחר שמאג'ין בו תקף את עולם הקאיו, ולכן משמש למעשה כקאיו הגדול של יקום 7. הוא רגוע וחושב בצורה הגיונית במצבי לחץ. אף על פי שהוא יודע הרבה על היקום שלו, הוא עדיין בור במקצת ולא יודע דברים שידועים לאלי קאיו ואלי הרס רבים אחרים. לשין יש עוזר בשם קיביטו, והם אף התמזגו לזמן מה במהלך עלילת דרגון בול Z.
    • קאיו עליון צפוני: הקאיו העליון שאחראי על החלק הצפוני של יקום 7. שמו אינו ידוע. נהרג לפני 5 מיליון שנה על ידי קיד בו.
    • קאיו עליון מערבי: הקאיו העליון שאחראית על החלק המערבי של יקום 7. שמה אינו ידוע. נהרגה לפני 5 מיליון שנה על ידי קיד בו.
    • קאיו עליון דרומי: הקאיו העליון שאחראי על החלק הדרומי של יקום 7. שמו אינו ידוע, אך ידוע כי היה החזק ביותר מבין אלי הקאיו, והצליח להדוף את התקפתו של קיד בו. בסופו של דבר נבלע על ידו.
    • הקאיו העליון הגדול: הקאיו העליון שאחראי על כל יקום 7, וארבעת הקאיושינים הקודמים כפופים לו. לאחר שאולטרה בו (קיד בו לאחר שבלע את הקאיו הדרומי) ניסה להרוג את שין, התייצב הקאיו הגדול כנגדו והצליח להחזיק מעמד כנגדו, עד שנבלע. כתוצאה מכך, בו הפך ליצור שמן המזכיר במראהו החיצוני ובאופיו הילדותי את הקאיו הגדול, וזו למעשה הצורה של בו שגוקו וחבריו פוגשים לראשונה במאנגה. במהלך סאגת "מורו אוכל העולמות" במאנגה של דרגון בול סופר, הקאיו הגדול הצליח להתגשם דרך גופו של מאג'ין בו, במטרה ללחום במורו.
    • קאיו הקשיש: קאיושין הזקן. קאיו זקן שחי לפני 15 מיליון שנה. נכלא על ידי אל ההרס בירוס בתוך חרב ה-Z. היה כלוא שם עד שבמהלך אימונים על כוכב הקאיושינים גוהאן במהלך אימונים שבר את חרב ה-Z. קאיו הקשיש עוזר לגוהאן לממש את פוטנציאל הכוח שלו, ולעיתים קרובות מלווה את שין. ילדותי, סוטה מין וחובב מגזינים פורנוגרפיים, בדומה למאסטר רושי.
  • איל: הקאיו העליון של יקום 8. אוהב לתכנן תוכניות ולבצע אותם בצורה הטובה ביותר שאפשר. בדומה לאנט, אוגמה ולאוג, הוא מרגיש הקלה כאשר זנו מודיע כי היקום שלו אינו צריך להשתתף בטורניר וזה כשלעצמו מעיד כי הוא גאה בעבודה שהוא עושה ביקום שלו.
  • רו: הקאיו העליון של יקום 9. בעל אופי גס, אנוכי וחומרני לעומת שאר אלי הקאיו העליונים. לוקח כל הזדמנות לזלזל באחרים, הוא נתעב שכן הוא מוכן לעשות כל דבר כדי לנצח. הוא רואה את עצמו במעמד גבוה יותר ביחס לשאר אלי הקאיו העליונים, ומוצא שפגישות איתם הן למעשה בזבוז של זמנו.
  • גוואס: הקאיו העליון של יקום 10. בתור קאיו עליון, הוא מכבד את כל היצורים החיים, טובים ורעים. הוא יוצר חיים ולא מתערב ישירות במעשים של בני התמותה, אלא נשאר נייטרלי. מאמין כי רק לאלי ההרס מותר לשפוט ולהשמיד את בני התמותה בעוד התפקיד של הקאיו העליון הוא רק לצפות ולייעץ.
  • קאי: הקאיו העליון של יקום 11. בעל חוש צדק חזק ומעריך את החיים, מטפל ברוב המקרים עם רוגע בלתי פוסק. הוא טוב לב ולוקח הכל בצורה חיובית אך עם זאת, הוא מאוד יהיר ואינו יכול להיות סתגלתני ומוצג לפעמים כמישהו הפועל באופן שיטתי ובעייתי.
  • אוג: הקאיו העליון של יקום 12. תמיד אומר דברים מוסריים. אף על פי שהיקום שלו ברמה מאוד גבוהה, הוא תמיד שואף לעלות אפילו יותר. הוא גאה מאוד במעמדו כקאי עליון, וגאה בעבודה שהוא עושה ביקום שלו.

אלי ההרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי ההרס הם בדרך כלל היצורים השניים בחוזקם ביקום שלהם, מיד לאחר המלאכים. תפקידם הוא להשמיד ולהרוס כוכבי לכת, גזעים ואיומים שונים המעמידים בסכנה את רמת בני התמותה של היקום שלהם. הם הניגוד של אלי הקאיו, בעוד אלי הקאיו יוצרים ובוראים חיים בכוכבי הלכת, אלי ההרס הורסים אותם וזאת כדי לשמור על איזון. משום כך, אלי ההרס ואלי הקאיו קשורים ישותית, אם קאיו עליון ימות, גם אל ההרס שאליו הוא קשור ימות, וההפך. שלא כמו המלאכים ואלי הקאיו השייכים לאותו המין, אלי ההרס נבדלים זה מזה בגזע אליו הם משתייכים והם הפכו לאלים לאחר שהיו בני תמותה בעצמם לפני כן.

  • איוון: אל ההרס של יקום 1. אל הרס מאוד מוצלח ומבצע את תפקידו כראוי. יש לו תשוקה חזקה, התלהבות וקל מאוד להכעיס אותו, למרות המראה הרגוע שלו.
  • הלס: אלת ההרס של יקום 2. הנקבה היחידה שנמצאת בתפקיד של אל הרס.
  • מולה: אל ההרס של יקום 3. נמצא בתוך הרובוט שלו, מוסקו, ומתקשר עם אחרים באמצעות צלילים אותם המלאך שלו מתרגם. לא ידוע הרבה על אישיותו, אך לפני שהוא נמחק ביחד עם היקום, הוא יצא מחליפת הרובוט שלו והודה למלאך שלו על כל העזרה, והראה כי יש לו כבוד לקמפרי.
  • קיטלה: אל ההרס של יקום 4. עצלן במיוחד, שלא כמו אלי ההרס האחרים, הוא אינו מתאמן או מבצע את תפקידו, אלא מעדיף לשבת לשחק במשחקי וידאו ולאכול ג'אנק פוד. הוא די אינטליגנטי, ערמומי ומניפולטיבי ומוכן לעשות הכל כדי לנצח, גם אם זה אומר לרמות. חסר חמלה כלפי אחרים.
  • שאמפה: אל ההרס של יקום 6. אחיו התאום של אל ההרס בירוס מיקום 7. קיימת יריבות ארוכת שנים בין בירוס לשאמפה. הם מתקוטטים לעיתים קרובות, עוסקים במעשה של תחרויות אוכל ומלחמות פרוקסי. במהלך סאגת יקום 6 שאמפה מקיים טורניר לחימה - טורניר ההורסים. הוא מקים צות של הלוחמים החזקים ביותר מיקום 6 הכולל את: בוטמו, פרוסט, קאבה, היט ואוטו מגטה.
  • בירוס: אל ההרס של יקום 7. אל הרס חזק, בעל אופי ילדותי אך יכול להפוך לבוגר כהרף עין, אוהב אוכל (בעיקר של כדור הארץ) ונוהג לישון למשך עשרות שנים. אוהב להציג דומיננטיות, ודורש לקבל כל מה שהוא רוצה מבלי לחשוב יותר מידי על איך זה ישפיע על אחרים. הוא מזכיר מראהו תכונותיו את אנוביס (המיתולוגיה המצרית) שממנו הגיעה ההשראה לדמות.
  • ליקר: אל ההרס של יקום 8. למרות המראה הנוקשה שלו, הוא די עליז ואוהב להתרברב בעליונותו. חי כדי להרוס פגמים בבריאות של הקאי העליון וכל דבר אחר המוריד את רמת בני התמותה ביקום שלו. יש לו הערכה כלפי האהבה של היקום השני, והוא בעל מידה של מוסר.
  • סידרה: אל ההרס של יקום 9. חושב יותר מידי וחסר החלטיות, ולכן לא הורס כמעט דבר. סידרה מאוד פסיבי ורגוע ביחס לשאר האלים. הוא אינו שופט ומביע את דעתו על ההתנהגות של בני התמותה כאשר הוא משמיד אותם.
  • רומסשי: אל ההרס של יקום 10. אל עצלן יחסית ולא אוהב להרוס כוכבי לכת, משום שהוא מוצא שזה כרוך ביותר מידי כאב. למרות האגו שלו ואופיו המוגזם והנלהב, רומסשי גם יכול להיות רציני. נמצא ביחסים טובים עם האל התאום שלו, גוואס.
  • בלמוד: אל ההרס של יקום 11. דמוי אנוש דק באיפור ליצן. בעוד ששאר אלי ההרס ביקומים האחרים הן ישויות שניות בחוזקן (לאחר המלאכים), בלמוד הוא השלישי בחוזקו, ג'ירן חזק ממנו. הוא לא אוהב רוע. גאה בלוחמים ביקום שלו. טופו הוא המועמד שלו לאלוהי ההרס כשיפרוש. נמצא ביחסים טובים עם האל התאום שלו, קאי. מלווה ברך כלל ע"י המורה שלו לאומנויות הלחימה מרקריטה.
  • ג'ין: אל ההרס של יקום 12. אל מוכשר מאוד המבצע את תפקידו ללא אפליה או היסוס. נראה מאוד בטוח וגאה בעצמו. על פי מעשיו ואופן פעולתו, ניתן להבין כי הוא חכם ומסוגל להסיק מסקנות נכונות.

המלאכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלאכים הם יצורים בעלי מעמד גבוה בהיררכיה של המולטיוורס. נראים אנושיים עם עור בעל גוון כחול בהיר, שיער לבן, והילה כחולה המקיפה את צווארם, למעט דאישינקן, שהילתו צפה בצורה אנכית מאחורי ראשו. הדפוסים על בגדיהם זהים לאלו של אלי ההרס אותם הם משרתים. תפקידם של המלאכים הוא להנחות וללמד את אלי ההרס לשלוט בכוחם, ולוודא כי הם מבצעים את תפקידם כראוי, כמו כן גם לשרת אותם בתור המשגיחים האישיים שלהם. במקרה של דאישינקן, תפקידו הוא לשרת ולייעץ לזנו בלבד.

  • דאישינקן: אביהם של שישה מתוך שנים עשר המלאכים, וויס, ואדוס, מארקריטה, קורן, קוס ומרטינו. משרת את זנו. כוחו האמיתי אינו ידוע, אך לפי האנימה הוא בין החמישה הכי חזקים במולטיוורס, ולפי המאנגה הוא החזק מכולם. לפיכך, הוא הישות השנייה החזקה ביותר שקיימת, מיד לאחר לורד זנו ובכך הוא ניצב מעל שלוש הישויות החזקות האחרות.
  • אוואמו: המלאך של יקום 1. המורה של איוון, והישות החזקה ביותר ביקום 1. רמת הכוח הגבוהה שלו מאפשרת לו לחוש בהכל.
  • סור: המלאך של יקום 2. המורה של הלס והישות החזקה ביותר ביקום 2. בעל אישיות רצינית ואוהב לראות את עצמו כאינטליגנט יותר מאחרים. למרות קשיחותו, יש לו חיבה מסוימת ליקום שלו.
  • קמפרי: המלאך של יקום 3. המורה של מולה והישות החזקה ביותר ביקום 3. אל ההרס אותו הוא מדריך מדבר רק באמצעות צלילים אלקטרוניים, וזוהי חובתו לתרגם את מה שהוא אומר. בניגוד להרבה מלאכים אחרים המגלים אדישות כלפי סביבתם, קמפארי מראה עניין בנעשה ביקום שלו.
  • קוניק: המלאך של יקום 4. המורה של קיטלה והישות החזקה ביותר ביקום 4. מוכשר ובעל תובנה. בעל אישיות מורכבת ובדרך כלל נשאר אדיש לפעולות שמתרחשות סביבו.
  • קוקטייל: המלאך של יקום 5. המורה של ערק והישות החזקה ביותר ביקום 5. לומד הרבה משני האלים של היקום שלו. בניגוד לרוב המלאכים האחרים, קוקטייל הזדעזע מהמחיקה של היקומים בטורניר העוצמה, דבר המעיד כי אכפת לו מאחרים בניגוד לשאר המלאכים.
  • ואדוס: אחותו הגדולה של ויס. מלאכית של יקום 6, הישות החזקה ביקום. המורה לאומנויות לחימה של שאמפה. מכינה לו ארוחות בריאות ודואגת לעודף המשקל שלו, אך למרות מאמציה הוא לא מקשיב לה ואף מעליב אותה. מופיעה לראשונה כשהיא מלווה את שאמפה בחיפוש אחרי כדורי הסופר דרגון, והם מצליחים להשיג שישה מתוך שבעת הכדורים לפני טורניר ההורסים. היא מנומסת ומכבדת גם כשהיא פונה ליצורים פחותים או לאלו שאינם מהיקום שלה כמו גוקו.
  • וויס: המלאך של יקום 7. אחיו הקטן של ואדוס. המורה של בירוס. הישות החזקה ביותר ביקום 7. בעל אופי נשי על אף שמוצג כזכר. מתואר באופן עקבי כחסר תקדים בכוחו ובעל מהירות אדירה, מתגונן ללא מאמץ מפני תוקפים. חזק מבירוס פי 1.5. החיה את פריזה בסוף טורניר העוצמה (אחרי שניצחו). מופיע בסרטים הארבעה עשר והחמישה עשר של דרגון בול Z, כמו גם בסרט דרגון בול סופר.
  • קורן: המלאך של יקום 8. המורה של ליקר והישות החזקה ביותר ביקום 8. אסרטיבי ולא מתבייש להביע את דעותיו ומתעקש שדעותיו ונקודת מבטו הן הטובות ביותר.
  • מואיטו: המלאך של יקום 9. המורה של סידרה והישות החזקה ביותר ביקום 9. כמעט ואינו מדבר, רק מחייך בנקודות מסוימות. נגעל מהאלים של היקום שלו. בדרך כלל בעל מבט קר בעיניו.
  • קוס: המלאכית של יקום 10. המורה של רומסשי והישות החזקה ביותר ביקום 10. מייעצת לאלי היקום שלה בנוגע להבחנה בין טוב ורע. כנראה המלאכית הצעירה ביותר מבין כל המלאכים.
  • מארקריטה: המלאכית של יקום 11. המורה של בלמוד והישות החזקה ביותר ביקום 11. תמיד מתלוננת לאלי היקום שלה שהם לא קפדניים מספיק ומדברת בדרכה המיוחדת.
  • מרטינו: המלאכית של יקום 12. המורה של ג'ין והישות החזקה ביותר ביקום 12. כיוון שהיא נמצאת בסביבה של אלים מצוינים, אין לה יותר מידי מה לעשות. אך עם זאת, היא תמיד חושבת על איך לשפר את רמת האלים של היקום שלה אפילו יותר.
  • מאקורה: מלאכית שעד כה הופיעה במאנגה בלבד. היא דומה לשאר המלאכים מבחינה חיצונית, אך לא ידוע דבר על אישיותה או על כוחה.
  • מרוס: הופיע בתחילה במאנגה בתור הסוכן הטוב ביותר של הפטרול הגלקטי, אשר ביקש את עזרתם של גוקו ווג'יטה לעצור את מורו. במהלך ההופעות שלו מספר דמויות כמו גוקו ווג'יטה במקביל חשדו כי מרוס מסתיר את כוחו האמיתי והוא לא מה שהוא מנסה להציג את עצמו. לקח תחתיו את גוקו ואימן אותו לשלוט באולטרה אינסטינקט ובעקבות כך שמרוס כמעט וחשף את מלוא עוצמתו, וויס עצר את האימונים ולקח אותו והכיסוי של מרוס נחשף בתור מלאך מתלמד שחי עם בני התמותה כדי ללמוד על היקום. בקרב הסופי מול מורו, מרוס השתמש בכוחותיו המלאכיים ובעקבות כך נמחק מקיום בגלל שהוא הפר את הטאבו שלמלאך אסור להילחם או להתערב בענייני בני התמותה. בסוף הסאגה של מורו מרוס הוחזר לחיים על ידי שין אבל דאישינקן הפך את מרוס לבן תמותה רגיל שללא כוחותיו המלאכיים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]