דרוש מנהיג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרוש מנהיג
סוגה מציאות
מנחים קובי מידן
משתתפים מוריה לפיד
יוסף בן דוד
ואדים בלומין
איקי אלנר
יום טוב משה
מיטל להבי
עביר קובטי
מירב בן ארי
עופר אורנשטיין
קרן נתנזון
שי בן יעיש
שיר אופיר[1]
זוכים מירב בן ארי
פרסים 5 מיליון ש"ח להגשמת חזון חברתי
פסקול עדי גולדשטיין, שמוליק נויפלד
ארץ מקור ישראל
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
שידור
רשת שידור ערוץ 2 (טלעד)
תקופת שידור מקורית 2005

דרוש מנהיג היא תוכנית טלוויזיה מסוגת תוכניות המציאות. התוכנית שודרה בשנת 2005 בערוץ 2 על ידי הזכיינית טלעד. בתוכנית, בהנחייתו של קובי מידן, התמודדו 12 אנשים בעלי רקע של מעורבות חברתית המבצעים משימות מנהיגות חברתית שונות[2].

בכל תוכנית חולקו המתמודדים לשתי קבוצות שמתחרות אחת בשנייה, ובסוף כל פרק, הקבוצה המפסידה הייתה צריכה לבחור את האדם שהכי פחות תרם לה. כמקובל בתוכניות מסוגה זו, עוזב אחד המתמודדים (מתוך שניים שמועלים ל"ועדת הדחה") את התוכנית לאחר דיון ב"פורום המנהיגות" בראשות התעשיין בני גאון (שכולל בכל פרק אורחים מקרב בכירי התעשייה, הביטחון, הכלכלה התרבות והחברה בישראל)[3].

בסוף עונת השידורים קיבל המנהיג שנבחר סך של 5 מיליון ש"ח מקרן סאקט"א רש"י, כדי להגשים חזון חברתי אותו הציג בפרק הראשון של התוכנית[1].

התוכנית זכתה למדרוג (רייטינג) ממוצע של 9%[4].

שיטת ההדחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטת ההדחה הייתה כזו שהקבוצה המפסידה בוחרת רק את החלש ביותר, והוא בוחר אדם נוסף. כך נוצר מצב של "תמות נפשי עם פלשתים". לעיתים המודח בידי הקבוצה דווקא בחר את אחד הבולטים שבקבוצה, שלא היה מגיע לו לעלות לוועדת ההדחה, כמו שקרה בפרק הראשון, והביא לידי כך שדווקא הבולטים בכמה פרקים, הם אלו שהודחו באופן פרדוקסלי.

סיום התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק האחרון נבחרה המתמודדת מירב בן ארי (לימים חברת הכנסת) הבחירה בבן ארי לוותה בסערה סביב מועמדותה של המתמודדת עביר קובטי, שחברי צוות השופטים קבעו כי אינה תומכת מספיק במטרות מדינת ישראל כפי שהם תופשים אותן. חבר הכנסת מוחמד ברכה כתב בתגובה: ”המתמודדים האחרים בתוכנית "דרוש מנהיג" לא נשאלו על מחויבותם לדמוקרטיה. נציגת המתנחלים לא נשפטה על יחסה לפלסטינים וזכותם להיות "עם חופשי בארצו". המתמודדים הדוגלים בגישה קפיטליסטית לא נשפטו על יחסם לשכבות החלשות. עביר קובטי, הערבייה הפלסטינית אזרחית ישראל, הצהירה שקשה לה להזדהות עם מילות ההמנון. היא נפסלה והוכשלה על כך שלא השתכנעה שהנהיות של "נפש יהודי הומיה" צריכות לחלחל ולקרקר "בלבבה פנימה"”[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 רועי הולר, תכירו: 12 המתמודדים ב"דרוש מנהיג", באתר ynet, 14 בפברואר 2005
  2. ^ ענת באלינט, תוכנית מציאות מסוג חדש בטלעד: "דרוש מנהיג", באתר הארץ, 15 בפברואר 2005
  3. ^ יעל גאוני, ‏דרוש גאון, באתר גלובס, 1 במרץ 2005
  4. ^ טלעד מתחילה להתאושש מ*דרוש מנהיג*, באתר גלובס, 1 ביוני 2005
    רוני קורן-דינר, ל"דרוש מנהיג" דרושים צופים, באתר הארץ, 14 במרץ 2005
  5. ^ מוחמד ברכה (טור דעה), עביר ונפילת האבירות, באתר ynet, 25 במאי 2005