דרייק וג'וש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דריק וג'וש)
דרייק וג'וש
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים דן שניידר
בימוי רוג׳ר כריסטיאנסן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים דרייק בל
ג'וש פק
מירנדה קוסגרוב
ננסי סאליבן
ג'ונתן גולדשטיין
פסקול "Found a Way"
מאת דרייק בל
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 56
הפקה
מפיק דן שניידר
מפיקים בפועל רובין ויינר
ג'ו קטניה
ברוס רנד ברמן
חברת הפקה Schneider's Bakery
ניקלודיאון הפקות
הפצה Paramount Networks International, ניקלודיאון, Paramount Media Networks, הולו, CBS Television Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים הוליווד, קליפורניה
אורך פרק כ-23 דקות
שידור
רשת שידור ניקלודאון
תקופת שידור מקורית 11 בינואר 200416 בספטמבר 2007
קישורים חיצוניים
www.nick.com/drake-and-josh/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרייק וג'ושאנגלית: Drake & Josh) היא קומדיית מצבים ששודרה לראשונה ברשת הטלוויזיה ניקלודאון ב-11 בינואר 2004. הסדרה עוקבת אחר חייהם של שני אחים חורגים. בתפקידים הראשיים מככבים דרייק בל וג'וש פק כאחים החורגים דרייק פארקר וג'וש ניקולס. שני השחקנים שיחקו ב"המופע של אמנדה", יחד עם ננסי סאליבן, אשר מופיעה כאמו של דרייק בסדרה. ג'ונתן גולדסטיין משחק את אביו של ג'וש ומירנדה קוסגרוב משחקת את אחותו הקטנה של דרייק, מייגן.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרייק פרקר וג'וש ניקולס הם שני בני נוער המתגוררים בסן דייגו, קליפורניה. הם הופכים לאחים חורגים כאשר אמו של דרייק, אודרי פארקר, ואבא של ג'וש, וולטר ניקולס, מתאהבים ומתחתנים. דרייק וג'וש גרים עכשיו באותו בית ונאלצים לחלוק חדר. דרייק הוא נער רגוע, פשוט, שובב, בעל מזל, עצלן, פופולרי ומושך, ומתעניין בעיקר בגיטרה ובבנות. הכישרון העיקרי של דרייק הוא לנגן בגיטרה, בו הוא משתמש (יחד עם המראה שלו) כדי למשוך בנות. ג'וש, לעומת זאת, הוא נער חרוץ העוסק בעיקר בציונים שלו ובלהיות אזרח למופת, וכך הופך את עצמו לחנון ולא משיג הרבה חברים.

שני האחים מעונים לעיתים קרובות (כמעט בכל פרק) על ידי האחות הקטנה הנבזית של דרייק, מייגן, שלעיתים קרובות מבצעת תעלולים עליהם. מלבד התעלולים של מייגן הנתפסים כהומוריסטים הרעיון המבדח הוא שמייגן עושה תעלולים על דרייק וג'וש מבלי להתפס על ידי הוריה או על ידי אדם מבוגר אחר. לבסוף שכשדרייק וג'וש מנסים להסביר את מעלליה של מייגן הם נענשים על ידי הוריהם שאינם מאמינים להם ונוטים לראות במייגן ילדה חביבה ואת דרייק וג'וש המנסים ברבות מהפעמים להפיל עליה את האשמה. אביו של ג'וש, וולטר, הוא מטאורולוג לא מדויק, אשר יכול להיות מתואר כחסר מזל ומגושם, בדומה לבנו ג'וש. אודרי, אמם של דריק ומייגן, נוקשה יותר. לאורך הסדרה, דרייק וג'וש עוברים קשיים, תקלות רבות וצרות. הקשיים הם בעיקר חברתיים, ולעיתים קרובות עוסקים במערכת היחסים בין שני האחים, בית ספר, עבודה ונושאים נוספים.

בפרק האחרון הייתה כתובית "Now she's Carly" מה שרמז על השתתפותה של מירדנה קוסגרוב (מייגן) בסדרה iCarly.

סצנות מהסדרה לפעמים מופיעות או נשמעות ב-iCarly, סאם וקאט ,ויקטוריוס ובביג טיים ראש.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דרייק פארקר (דרייק בל) - אחיו החורג של ג'וש, ובגלל זה הוא מנצל אותו. מנגן בגיטרה בלהקה מצליחה עם חבריו. כאשר מתחיל עם בנות הן תמיד מסכימות בגלל הכריזמטיות שלו.
  • ג'וש ניקולס (ג'וש פק) - אחיו החורג של דרייק. מצטיין בלימודים. במהלך הסדרה הוא ומינדי (ילדה מצטיינת, שנמצאת בבית ספרו, שכל הזמן מנסים להביס אחד את השני) מתאהבים ולאחר מכן נפרדים בפרק האחרון הוא ומינדי חזרו לצאת. מעריץ שרוף של אופרה וינפרי.
  • אודרי ניקולס-פארקר (ננסי סאליבן) - אמם של מייגן ודרייק, ואמו החורגת של ג'וש. אודרי מנסה כל הזמן לגבש בין וולטר לדרייק.
  • וולטר ניקולס (ג'ונתן גולדשטיין) - אביו של ג'וש, ואביהם החורג של מייגן ודרייק. טוב בכדורסל וחזאי מזג אוויר לא מדויק בטלוויזיה.
  • מייגן פארקר (מירנדה קוסגרוב) - אחות של דרייק, והאחות החורגת של ג'וש. ערמומית, מציקה תמיד לאחיה, אך הוריה חושבים שהיא תמימה. מצטיינת בהמון דברים. מנגנת באבוב ומחביאה מערכת מעקב וריגול בחדרה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הלן אופליה דובואה (איווט ניקול בראון) - מנהלת את הקולנוע שג'וש עובד בו, לא מעריכה אותו מספיק ומתייחסת לאחיו החורג בתור "הבן שמעולם לא היה לה" התחתנה בעונה 3 בחתונה יהודית. התארחה בוויקטוריוס ובשייקריות.
  • סטיב המשוגע (ג'רי טריינור) - עובד יחד עם ג'וש בקולנוע. וקוראים לו "סטיב המשוגע" מפני שהוא משוגע, כעסן ולא עומד במצבי לחץ. נראה בתוכנית סאם וקאט בבית משוגעים עם מסכה.
  • אריק בלונוויץ (סקוט הלברסטדט) - החנון שבחבורה, חבר של קרייג.
  • קרייג רמירז (אלק מדלוק) - החנון השני שבחבורה, החבר הטוב ביותר של אריק.
  • מינדי קרנשו (אליסון סקאגליוטי) - ילדה בכיתתם של דרייק וג'וש, מצטיינת בלימודים, וכל הזמן מתחרה בג'וש, עד שהתחילה לצאת איתו.
  • גווין מיטשל (ג'ייק פארו) - איש "חסר חיים" שעובד עם ג'וש ונוטה להפיל עליו מטלות מרגיזות. מחבב את אודרי.
  • לינדה הייפר (ג'וליה דפי) - מורתם של דרייק וג'וש, שונאת את דרייק, אבל אוהבת את ג'וש. באחד הפרקים דרייק יצא עם בתה.

פרקי ספיישל[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרייק וג'וש נוסעים להוליווד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק האחרון מחולק לשני חלקים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וש הפך למנהל החדש של דרייק כי הוא היה צריך לכתוב עבודה על ההרפתקה הגדולה ביותר וגילה שחייו משעממים כי הדבר הכי גדול שהוא עשה זה לטפס על עץ. ההורים של דרייק וג'וש נוסעים לשיט ומייגן נוסעת לדנוור לפגוש חברה. דרייק וג'וש בטעות שלחו אותה למטוס הלא נכון ולאחר שגילו לקחו כרטיסים ונסעו ל-L.A לחפש את מייגן כי לא היה עליה נייד. כשג'וש הלך לשירותים ראה מפיק של סדרת אירוח ורשם לשם את דרייק כי לא היה למפיק את מי לשים בתוכנית. העבירו את מייגן משדה התעופה למלון "שמבורליי" שם הייתה בסוויטה המלכותית מלימוזינה. בינתיים דרייק וג'וש עלו על המטוס וג'וש ישב ליד שני אנשים שמנים ומגעילים אז הוא ביקש לשבת מקדימה. הוא ישב ליד איש עם אם.פי רק שלא ידע שזה בדיוק אם.פי והראה לו את שלו ואז האישה המגעילה נפלה אל ג'וש וכל אחד קיבל את האם.פי של השני. לאחר הטיסה מייגן התקשרה לנייד שלה דרך המלון ואמרה לדרייק וג'וש איפה היא וג'וש שאל את האיש לידו ישב בטיסה איפה המלון. השותף של אותו האיש הגיע ואמר שזה לא מה שהם חיפשו וידעו איפה לחפש אותם. הייתה מהומה גדולה בסוויטה מלכותית (החדר של מייגן). ומייגן לא ידעה כלום כמה שהיא חיכתה לדרייק וג'וש היא לא ידעה איפה הם. דרייק וג'וש נסעו במכונית זרה כדי להתחמק מהם.

חסילון גדול מאוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

Drake & Josh: Really Big Shrimp - הפרק האחרון בעונה השנייה (פרק וסרט).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרייק וג'וש נוסעים להוליווד להקליט את שירו של דרייק כדי שישמש בפרסומת לנעליים. לאחר ההקלטה ג'וש, שמונה להיות מנהלו של דרייק, חותם על חוזה, אך כיוון שהיה מרוכז בצלחת החסילונים שהייתה במקום, לא קרא את החוזה, וחותם על כך שחברת ההקלטות יכולה לשנות את שירו של דרייק לפי רצונה.

החברה אכן משנה את שירו של דרייק לגרסה גרועה ודרייק שמגלה זאת כועס על ג'וש. כדי לפצות אותו מחליט ג'וש להחליף את הדיסק המיועד לפרסומת בדיסק עם השיר המקורי ובפועל הפרסומת עולה עם שירו המקורי של דרייק, בניגוד למה שחברת ההפקות רצתה.

חברת ההפקות מזמנת את דרייק וג'וש כדי לנזוף בהם, ובין השניים עולה החשש מפני תביעה, אך הם מגלים כי מנכ"ל חברת ההפקות מעדיף את הגרסה המקורית והיא אף זכתה למיליוני מעריצים ברשת. מי שיצר את הגרסה הגרועה פוטר ולדרייק מוצע חוזה הקלטות.

בהמשך הלן מתחתנת בקולנוע, אך קרייג ואריק מעלים בטעות את הקולנוע באש כאשר הם מפעילים את המצלמות. הלן מתחתנת במקום זאת במגרש החנייה, דרייק זוכה לנגן לה את הלהיט שלו מפרסומת בנעליים וג'וש חוזרי להיות ביחד עם מינדי כזוג.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסרט
  • דרייק וג'וש טסים להוליווד (Drake & Josh Go Hollywood) - דרייק וג'וש נשארים בבית לאחר שהוריהם יצאו לשיט. נאמר להם להביא את מייגן לשדה התעופה כדי לבקר את הידידה שלה בדנוור, אבל בטעות שמים אותה בטיסה ללוס אנג'לס. הם טסים להוליווד כדי להחזירה, ובסוף הם גומרים בעצירת שוד של מיליוני דולרים ובהופעתו של דרייק ב-Total Request Live.

הסרט שודר ב-6 בינואר 2006, ועל פי TV Guide, הפך לתוכנית בעלת הרייטינג הגבוה ביותר בכבלים במהלך שבוע פתיחתו.

  • חג מולד שמח דרייק וג'וש (Merry Christmas, Drake & Josh) - במקור, לסרט קראו בראשית יצירתו ביולי 2008, "דרייק וג'וש: חג המולד הטוב ביותר", אך בדצמבר 2008, השם שונה ל"חג מולד שמח דרייק וג'וש". הבמאי של הסרט הא מייקל גרוסמן.

הסרט מדבר על דרייק וג'וש, שעובדים כעוזרים של סנטה קלאוס בקניון כאשר דרייק מבטיח לילדה קטנה שהוריה המאמצים והאחים שלה יקבלו את חג המולד הטוב ביותר בעולם. דרייק וג'וש מנסים בדרכים שונות למלא את ההבטחה בזמן ששוטר ממורמר מנסה למנוע מהם לעשות זאת. באותו זמן, הוריהם מקבלים יחס גרוע, הם נאלצים לגור בצריף ולשרוד בטורנדו. הסרט שודר בטלוויזיה בפורמט HD בניגוד לסרטם הראשון.

זכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחירת צופי ערוץ ניקלודאון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה מדינה קטגוריה
2004 סדרת הילדים האהובה ביותר
2006 סדרת הטלוויזיה האהובה ביותר
שחקן הטלוויזיה האהוב ביותר (דרייק בל)
2007 שחקן הטלוויזיה האהוב ביותר (דרייק בל)
גרמניה סדרת הטלוויזיה האהובה ביותר
אנגליה סדרת הטלוויזיה האהובה ביותר
שחקן הטלוויזיה האהוב ביותר (דרייק בל)
הזמר הטוב ביותר
2008 שחקן הטלוויזיה האהוב ביותר (דרייק בל)
סדרת הטלוויזיה האהובה ביותר
שחקן הטלוויזיה האהוב ביותר (דרייק בל)
סדרת הטלוויזיה האהובה ביותר
שחקן הטלוויזיה האהוב ביותר (ג'וש פק)
אנגליה הסדרה הקומית האהובה ביותר
2009 אוסטרליה הסדרה הקומית האהובה ביותר (ג'וש פק)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]