דר דוור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דר דוור
Postman Pat
סוגה סטופ מושן / ילדים
יוצרים ג'ון קאנליף
אייבור ווד
כותבים ג'ון קאנליף
בימוי אייבור ווד
מדבבים Ken Barrie
אנג'לה גריפין
Kulvinder Ghir
Lewis MacLeod
ארצ'י פנג'בי עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור בריטניהבריטניה בריטניה
שפות אנגלית (דובבה לנוספות, ביניהן עברית)
מספר עונות 8
מספר פרקים 184 ו-12 ספיישלים
הפקה
מפיק דבי פירס
ג'ו ג'ורדן
חברת הפקה הנפשות וודלנד (1996-1981)
סרטי קוסגרוב הול (2008-2003)
Alphanim ‏(2017-1981)
UrumaDevil ‏(2017-2013)
הפצה NBCUniversal הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים מרטין בוהן
מוזיקה בראיין דיילי
סיימון וודגייט
אורך פרק 15 דקות
שידור
רשת שידור BBC1 ‏(2002-1981)
CBeebies ‏(2002 ואילך)
רשת שידור בישראל הטלוויזיה החינוכית, ערוץ הופ!
תקופת שידור מקורית 16 בספטמבר 1981 – היום (15 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.postmanpat.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דר דווראנגלית: Postman Pat, פט הדוור) היא סדרת טלוויזיה בריטית לילדים, שהופקה במקור על ידי חברת הנפשות וודלנד. בישראל שודרה הסדרה בשנות התשעים והאלפיים בטלוויזיה החינוכית, ובהמשך גם בערוץ הופ!. הסדרה נחשבת לאחת מסדרות הטלוויזיה לילדים המוצלחות ביותר בממלכה המאוחדת.

בסדרה כיכב דר (במקור פט), דוור בריטי המחלק את הדואר לתושבי העיירה הבדיונית גרינדייל, בה הוא גר יחד עם חתולו ג'ס, ואגב כך נקלע להרפתקאות שונות. העיירה שוקקת החיים מדמה עיירה בריטית טיפוסית, שתושביה מסבירי הפנים ישמחו תמיד לשתות כוס תה עם דר ולחלוק איתו את חוויותיהם בעונות הראשונות.

בשנת 2009 החלה להיות משודרת סדרת הטלוויזיה "יש לנחש עם חן", בה מככב ג'ס החתול. בשנת 2014 הופץ סרט הנפשה ממוחשבת באורך מלא על פי הסדרה בשם "יצאת כוכב".

דר דוור בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונות הראשונות עלו לשידור בישראל בשנות התשעים בטלוויזיה החינוכית. במהלך העשור הראשון של המאה ה-21 הזכויות להקרנת הסדרה נקנו גם על ידי ערוץ הופ! ששינה את שם הסדרה ל"דני הדוור", ובהתאם שונה גם שיר הנושא. בנוסף, ערוץ הופ! החל להקרין פרקים חדשים שלא שודרו בטלוויזיה החינוכית, המדובבים על ידי שחקנים שונים מאלה שדיבבו את הסדרה בגלגולה הקודם. הסדרה שוב משודרת בחינוכית היום תחת השם "דן הדוור" וזאת משום שנטען כי השם דר הוא אינו שם עברי.

צוות המדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרודיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בתוכנית "הארי אנפילד וחבריו" (אנ') הוצגה פרודיה בלייב אקשן בשם "Il Postino Pat" (שם הסדרה באיטלקית) עם עיבוד אופראי לשיר הנושא, שבה הדמויות דיברו איטלקית. בסוף המערכון מתרחשת מהפכה קומוניסטית בגרינדייל, ודר מצטרף אליה ונורה על ידי חיילים פשיסטים.
  • "Parking Pataweyo" הוצג בעונות השלישית והרביעית של התוכנית "הארי ופול" (Harry and Paul) כמהגר אפריקאי העובד כפקח תנועה סטריאוטיפי בגילומו של דניאל קלויה. שמו ושיר הנושא שלו מבוססים על אלה של דר.
  • בשנת 1987 הופיעה בתוכנית "ספיטינג אימג'" פרודיה בשם "Temporary Postman Pratt" ("פראט הדוור הזמני"), הלועגת להעסקת דוורים זמניים בדואר המלכותי בשעות עומס. בפתיח נראה פראט כשהוא נוהג במסחרית של דר (אם כי בצבע צהוב) בכבישים כפריים ודורס חתול שחור ולבן. פראט מעדיף להיפטר מהדואר מהר ככל האפשר בכך שהוא משליך אותו במקום לחלקו. הוא מוצג כסטודנט עצלן וגס רוח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דר דוור בוויקישיתוף