האודיטוריום של טנריפה

האודיטוריום של טנריפה
Auditorio de Tenerife
מידע כללי
סוג בית אופרה, אולם קונצרטים, מרכז אמנויות במה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום סנטה קרוס דה טנריפה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על ההקמה
תקופת הבנייה ?–2003
תאריך פתיחה רשמי 26 בספטמבר 2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל סנטיאגו קלטרווה עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנון אדריכלי אדריכלות אקספרסיוניסטית עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 28°27′22″N 16°15′05″W / 28.456067°N 16.251278°W / 28.456067; -16.251278
www.auditoriodetenerife.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האודיטוריום של טנריפהספרדית: Auditorio de Tenerife) הוא אודיטוריום שנפתח בספטמבר 2003 ומשמש כמרכז לאמנויות הבמה של טנריפה. הבניין שעוצב על ידי הארכיטקט הידוע סנטיאגו קלטרווה עשוי בטון לבן ומשובץ באריחי קרמיקה. חזותו של הבניין דומה לנחשול ענק העומד להתנפץ לתוך העיר. אגף הבטון, המתנשא לגובה ובעל צורה לא קונבנציונלית, מכיל אולם בן 428 מקומות להופעות של מוזיקה קאמרית, וכן אולם תיאטרון בן 1,616 מקומות המיועד לקונצרטים ולהופעות על הבמה (האולם החדש של התזמורת הסימפונית של טנריפה).

האודיטוריום ממוקם בעיר סנטה קרוס דה טנריפה (בירת האי) והפך לסמל העיר והאי. זהו אחד המבנים המסמלים את האדריכלות המודרניסטית הספרדית.

המבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המבנה נמצא במרכז העיר, סמוך לשדרת החוקה, לנמל העיר, לתחנת הרכבת ולמגדלים התאומים של סנטה קרוס - המבנים הגבוהים ביותר באיים הקנריים. האודיטוריום ושני המגדלים הם האתרים המצולמים ביותר בעיר סנטה קרוס דה טנריפה. המבנה עומד על מגרש ששטחו 23,000 מ"ר, כאשר החלל, המחולק לשני אולמות, משתרע על שטח של 6,471 מ"ר. באולם הראשי ישנם 1,616 מושבים. עיצובו של האולם שונה מעיצובים מסורתיים, ותוכנן להקיף את המאזין במקורות קול.

תאורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האודיטוריום של טנריפה בלילה

המבנה בדרך כלל מואר בלילה בצבע לבן בוהק, אך באירועים מיוחדים המבנה מואר בתאורה צבעונית. למשל, בערב השנה החדשה 20072008 המבנה הואר בצבעים לבן וצהוב והשעון היה מושלך על כנף אחת של הבניין כדי לסמן את השעות. האודיטורים גם משתתף בשעת כדור הארץ שבו כל העולם מכבה את האורות לשעה אחת.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המבנה ספג ביקורות בגלל מספר סיבות: שינוי מיקומו, בעיות מבניות שונות, עליית התקציב והפרה לכאורה של כללי בטיחות. למרות הביקורת, המבנה משמש כסמל העיר והאי, וכאטרקציה תיירותית מובהקת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]