The Last of Us

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף האחרון מבינינו)
האחרונים מבינינו
The Last of Us
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה
14 ביוני 2013
PlayStation 3
14 ביוני 2013
PlayStation 4
NA29 ביולי 2014
AUS30 ביולי 2014
EU30 ביולי 2014
UK1 באוגוסט 2014
סוגה פעולה-הרפתקאות
פיתוח Naughty Dog
הוצאה לאור Sony Computer Entertainment
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב יעקוב מינקוף
סדרה The Last of Us עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Havok עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג PEGI: ‏18
ESRB: ‏M
פלטפורמות

PlayStation 3
PlayStation 4

PlayStation 5
מדיה Blu Ray, הורדה דיגיטלית
דרישות מערכת
בקרים ג'ויסטיק
thelastofus.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Last of Us (בתרגום חופשי לעברית: האחרונים מבינינו) הוא משחק וידאו שפותח על ידי חברת Naughty Dog והופץ על ידי סוני בלעדית לקונסולת הפלייסטיישן 3 ביוני 2013. המשחק עצמו נחשף לראשונה בדצמבר 2011.

המשחק מתרחש בארצות הברית פוסט-אפוקלפטית לאחר שפטרייה פתוגנית הורסת את התרבות האמריקאית וכל אדם הנחשף אליו נהפך ליצור דמוי זומבי (המכונים "נגועים") שיתקוף כל דבר שהוא ישמע. השחקן שולט בדמותו של ג'ואל, אדם בשנות הארבעים בחייו שהפך לסוחר ומבריח לאחר המשבר. הוא מתבקש לשמור על ילדה בת 14 ששמה אלי, ולהביא אותה לתנועת התנגדות - הגחליליות. במהלך המשחק השחקן חייב להילחם כנגד "נגועים", ציידים (שורדים אכזריים) ואף קניבלים. המשחק שם דגש רב על התגנבות והיכולת לבנות כלי נשק מחפצים שונים.

עם יציאתו, The Last Of Us זכה לקבלת פנים אוהדת ולשבחים רבים, שרובם היו מכוונים לעלילתו, הנושאים והעומק הרגשי שבו, התסריט והדמויות, הסאונד והגרפיקה. קבלת הפנים והרעש היחצני סביב המשחק לפני יציאתו סייעו לו לקבל מעמד של תוספת חשובה לדור הקונסולות השביעי. המשחק היה גם הצלחה כלכלית, ומכר יותר משלושה מיליון עותקים כשלושה שבועות לאחר יציאתו.

המשחק עובד לסדרת טלוויזיה מצליחה (האחרונים מבינינו) מבית HBO.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Last Of Us מוצג בגוף-שלישי ומכיל אלמנטים של משחקי אימה, הישרדות והתגנבות. במהלך מרבית המשחק השחקן שולט בדמותו של ג'ואל (טרוי בייקר), אף על פי שגם ניתנת לשחקן שליטה זמנית על דמותה של אלי (אשלי ג'ונסון); אלי עצמה נשלטת לרוב על ידי אינטליגנציה מלאכותית. המשחק משלב בין קרבות ירי, קרבות פנים-אל-פנים, ומערכת מחסה מיוחדת בה הדמות הנשלטת מתכופפת ותיצמד אל אובייקט המחסה כאשר היא לידו. האויבים המרכזיים במשחק הם 'נגועים' - יצורים דמויי-זומבים שנחשפו לפטרייה דרך נשימה או נשיכה, או 'שורדים' - בני אדם ששרדו את המגפה, אך בכל זאת תוקפניים כלפי דמות השחקן ומלוויו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל בקיץ 2013, בטקסס. ג'ואל הוא אב לילדה ששמה שרה בשנות ה-30 לחייו. בערב יום ההולדת שלו, ג'ואל חוזר מעבודתו ומקבל שעון מבתו, שנרדמת תוך צפייה בטלוויזיה. בלילה פורצת מגפה שבה אנשים מאבדים את עשתונותיהם, תוקפים וטורפים בני אדם אחרים. ג'ואל, שרה ואחיו של ג'ואל - טומי - מנסים לברוח מהמקום, אך תוך כדי, ג'ואל ושרה נתקלים בחייל, שאינו מאמין שאינם נגועים ומקבל הוראה להרוג אותם, והחייל יורה בשרה והורג אותה, ולאחר מכן טומי מגיע והורג אותו.

עשרים שנה לאחר מכן, ג'ואל הוא סוחר ומבריח בבוסטון שעובד יחד עם שותפתו, טס. השניים מחליטים לקבל משימה מארגון מחתרתי ה"גחליליות" להביא לאחת המעבדות של הארגון ילדה בת 14 בשם אלי, שהיא בת חסותה של מנהיגת הארגון - מרלין, והיא האדם היחיד אשר ידוע כמי שחסינה לפטרייה (או מחלת הקורדיספס). במהלך המשימה, טס ננשכת על ידי אחד הנגועים, ובתור בקשה אחרונה לפני מותה הצפוי, מבקשת מג'ואל להמשיך את המסע עם אלי. השניים מגיעים ללינקולן על מנת להשיג מכונית מ"חבר" של ג'ואל - ביל.

במהלך הנסיעה הם מגיעים לפיטסבורג, ושם הם נופלים קורבן למארב של שורדים אחרים שמנסים להרוג אותם ולקחת את הציוד שלהם. בדרך הם פוגשים זוג צעירים, הנרי ואחיו הקטן סאם, והארבעה מחליטים ללכת ביחד כיוון שגם הנרי מחפש את ה"גחליליות". לפני שהם הולכים לישון, מספר ג'ואל להנרי על הפעם בה הוא ואחיו שכרו אופנועי הארלי דייווידסון ונסעו ברחבי ארצות הברית, הנרי מביע תקווה שאולי גם לו יהיה אופנוע כזה.

אלי הולכת לחדר בו סאם נמצא, ונותנת לו את רובוט הצעצוע שהנרי לא הסכים שייקח כשהם ברחו לדירת המסתור שלהם. במהלך שיחת נפש שמתפתחת בין השניים, סאם מתוודה על הפחד שלו להידבק ותוהה האם נותרה בנגועים שמץ של אנושיות, אלי מתוודה בפניו על הפחד להישאר בודדה בעולם, כיוון שהיא איבדה כמה אנשים שהיו יקרים לה. למחרת בבוקר הם מגלים שסאם נדבק ושהפטרייה השתלטה עליו, ג'ואל מנסה להרוג את סאם אך נהדף על ידי הנרי, שהורג את סאם בעצמו ומתאבד כמה שניות לאחר מכן.

בסתיו ג'ואל ואלי מוצאים לבסוף את טומי ואשתו מריה. ג'ואל מעוניין להשאיר את שאר המסע לטומי. כשאלי מגלה שג'ואל מתכוון לנטוש אותה היא נמלטת לבית נטוש ביער, ג'ואל וטומי מוצאים אותה ונלחמים בדרך בחבורת שודדים. לאחר מכן אלי מתעמתת עם ג'ואל, הוא מנסה להסביר לה שטומי הוא שורד מנוסה יותר ושהוא מכיר את האזור, אך אלי מבינה שג'ואל מפחד לאבד אותה כפי שאיבד את שרה. היא אומרת לו שהיא יודעת על שרה ושלה זה לא יקרה, ג'ואל מתרגז ואומר לה בכעס שהיא אינה יודעת מהו אובדן. אלי נשברת ואומרת לו בעצב שכל מי שהיא אי פעם אהבה מת או עזב אותה והיא לא רוצה שגם הוא יעזוב אותה כי היא מפחדת להישאר בודדה.

טומי מכוון את השניים לאוניברסיטת קולורדו, שם ה"גחליליות" אמורים להיות, אך השניים מגלים שהארגון נטש את המקום. הם מותקפים בידי שורדים אחרים, וג'ואל נפצע אנושות בבריחה.

בבוא החורף, ג'ואל עדיין נמצא במצב קשה ואלי היא זו שדואגת לו (בשלב זה השחקן לוקח שליטה על אלי). במהלך ציד, אלי פוגשת זוג שורדים אחרים, אשר אחד מהם - דייוויד, מסכים להחליף תרופות בעד הבשר שאלי מצאה. לאחר שפעלו יחד כנגד הנגועים, דייוויד מגלה כי הוא היה המנהיג של השורדים אשר תקפו את ג'ואל ואת אלי בסתיו, אך הוא נותן לה ללכת ושולח את אנשיו למצוא אותה. אלי מרחיקה את הציידים מג'ואל אך נתפסת, ומגלה כי דייוויד ואנשיו הם למעשה קניבלים. דייוויד מגלה חיבה ומשיכה לאלי ורוצה שהיא תצטרף אל החבורה שלו, אך אלי מסרבת להצטרף אליהם, מביעה את הסלידה והגועל שהיא חשה כלפיו ומנסה לברוח. בתגובה לכך, דייוויד ושותפו מתכוננים להרוג אותה, אלי מגלה להם שהיא נגועה בנגיף, מראה להם את הצלקת שעל זרועה ומודיעה לדייוויד שגם הוא נדבק כשהיא נשכה אותו, אז היא מנצלת רגע של חוסר תשומת לב מצד דייוויד ושותפו ומצליחה להרוג את שותפו של דייוויד ולברוח. היא מגיעה למסעדה בוערת כאשר דייוויד בעקבותיה, אז מתרחש ביניהם מרדף "חתול ועכבר" שבסופו דייוויד מצליח לגבור על אלי, הוא מנסה לחנוק אותה למוות אך היא מצליחה להגיע למצ'טה שלו, להיחלץ מאחיזתו ולהרוג אותו. באותו הזמן, ג'ואל מתאושש מפצעיו ומחפש את אלי. הוא תופס שניים מאנשיו של דייוויד ומענה אותם תוך שהוא מנסה לדלות מהם מידע על מיקומה המדויק של אלי. כשהוא מוצא אותה הוא מביט בה בזמן שהיא מרטשת את גופתו של דייוויד, ג'ואל מוציא מידיה את המצ'טה, מחבק אותה חזק ומנסה להרגיע אותה. במהלך החיבוק היא אומרת "הוא ניסה ל-", מה שהוביל שחקנים רבים למסקנה שדייוויד ניסה לאנוס אותה ולא רק להרוג אותה.

באביב, השניים מגיעים סופסוף לאזור החדש של ה"גחליליות", ושם מגלה מרלין לג'ואל שהדרך היחידה לייצר נוגדן לפטרייה הוא על ידי ניתוח המוח של אלי, דבר אשר יגרום למותה. ג'ואל מסרב לכך לקרות ונלחם באנשיה של מרלין כדי להציל את אלי. מרלין מבקשת שירחם עליה, אך ג'ואל הורג את מרלין מהחשש שהם ימשיכו לרדוף אחריהם. בדרך מחוץ לאזור אלי מתעוררת וג'ואל משקר לה שהגחליליות הפסיקו לחפש תרופה לאחר שנמצאו עוד אנשים החסינים לפטרייה.

בסוף המשחק, השניים מגיעים לגבעה ממנה משתקף ביתו של טומי, ואלי, אשר מתמודדת עם 'תסמונת אשמת השורד', מבקשת מג'ואל להישבע שכל האירועים עם ה"גחליליות" קרו במציאות כפי שהוא סיפר לה אותם, והוא מסכים להישבע.

Left Behind[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת ההרחבה יצאה ב-14 בפברואר 2014 ומתרחשת בין האירועים באוניברסיטת קולורדו לבין החורף.

במהלך ההרחבה השחקן שולט באלי שמנסה למצוא ציוד רפואי בקניון נטוש על מנת לטפל בפציעתו של ג'ואל, תוך כדי מאבק עם נגועים ועם שורדים אנושיים אחרים.

חלק מהעלילה מתרחש בעבר ומציג את ריילי, חברתה הטובה של אלי, שחוזרת לבוסטון אחרי היעדרות ארוכה, אלי כועסת עליה וריילי מנסה לפצות אותה ולוקחת אותה ל-"יום כיף" בקניון נטוש, אליו הן מתגנבות באישון לילה.

במהלך הקטעים בקניון השחקן נחשף לחברות האיתנה בין אלי וריילי ומגלה צדדים נוספים באישיותה, לקראת סוף ההרחבה, כשאלי וריילי מבלות בחנות נטושה, ריילי מספרת שהיא מתכוונת להצטרף לשורות ארגון הגחליליות ולעזוב את בוסטון לתמיד, אלי מנסה להניא אותה מכך ומצליחה. אלי מנשקת את ריילי על השפתיים כאות תודה וכמחווה רומנטית ומיד לאחר מכן מפתיעים אותן כמה נגועים שנמשכו למוזיקה שהן רקדו לצליליה בחנות. ריילי ואלי נמלטות מהם בעור שיניהן אך מגלות ששתיהן ננשכו ושבעוד כמה שעות הפטריה תישתלט עליהן וגם הן יהפכו לנגועות. האפשרויות שעמדו לפניהן הן להתאבד לפני שהפטרייה תישתלט עליהן או לעביר ביחד את הזמן, הן מחליטות "להיות פואטיות ולאבד את השפיות ביחד" כדבריה של ריילי.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Last Of Us זכה לקבלת פנים חמה ולשלל שבחים וביקורות חיוביות:

  • מטה-קריטיק: 95/100
  • גיימ-רנקינג: 95.05%
  • אדג': 10/10
  • יורוגיימר: 10/10
  • IGN: 10/10
  • מאצ'ינימה: 10/10
  • גיימז רדאר: 5/5
  • אמפייר מגזין: 5/5
  • ג'ויסטיק: 5/5
  • גארדיאן: 5/5
  • גיים טריילרז: 9.8/10
  • גיימ-אינפורמר: 9.5/10
  • גיימס (טי אם): 9/10
  • גיימס ספוט: 8/10
  • פוליגון: 7.5/10

Remastered[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתאריך ה-29 ביולי 2014 יצאה גרסה חדשה של המשחק לקונסולת הפלייסטיישן 4 (PS4) שנקראת Remastered. בגרסה זו רזולוציית המשחק שונתה ל-1080p, וקצב הפריימים עלה ל-60 בשנייה.

משחק המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – The Last of Us Part II

בתאריך ה-3 בדצמבר 2016 הוכרז בכנס PSX משחק המשך בשם The Last of Us Part IIThe Last of Us Part II - PlayStation Experience 2016: Reveal Trailer | PS4, נבדק ב-2022-06-15, והוא יצא לשוק ב-19 ביוני 2020.

The Last of Us Part I (Remake)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2021, ג'ייסון שרייר מ-Bloomberg News דיווח על גרסה מחודשת של The Last of Us, בשם הקוד "T1X", שנמצא בפיתוח עבור פלייסטיישן 5.

הגרסה המחודשת, שכותרתה The Last of Us Part I, הוכרזה רשמית ב-Summer Game Fest ב-9 ביוני 2022. בגרסה זו יהיו שינויים באפשרויות המשחק, הפקדים, הביצועים והנגישות. בפלייסטיישן 5, המשחק יתמוך בתכונות חומרה שונות כגון אודיו תלת מימד והמשוב ההפטי והטריגרים האדפטיביים של בקר ה-DualSense.

המשחק מתוכנן לצאת לפלייסטיישן 5 ב-2 בספטמבר 2022,

קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק התלווה קומיקס בן ארבע גליונות שאויר על ידי חברת דארק הורס קומיקס. הקומיקס, "The Last Of Us: American Dreams" (האחרונים מבינינו: חלומות אמריקאים), מתרחש בערך שלושה שבועות לפני החלק המרכזי של המשחק ומספר על חייה של אלי עד לתקופה זו, שם היא שורדת באזור בוסטון ביחד עם חברתה (קשר רומנטי), שורדת צעירה ששמה הוא ריילי.

סדרת טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האחרונים מבינינו (סדרת טלוויזיה)

במרץ 2020, רשת "HBO" הכריזה שהיא עובדת על פיתוח עיבוד טלוויזיוני, שעתיד לעבד את אירועי המשחק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Last of Us בוויקישיתוף