הסברו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף האסברו)
הסברו
Hasbro
נתונים כלליים
בורסה נאסד"ק (HAS) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1923–הווה (כ־101 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות
  • Hasbro Interactive
  • Tiger Electronics
  • האחים פארקר
  • FurReal Friends
  • הסברו
  • Cranium, Inc.
  • פלייסקול
  • Claster Television
  • מכשפי החוף
  • חברת מילטון ברדלי
  • OddzOn עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה פוטאקט עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית המשחקים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים צעצוע, משחק תפקידים, ציוד ספורט, משחק מלחמה, משחק תפקידים שולחני, משחק לוח, משחק קלפים, משחק וידאו, משחק אלקטרוני עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 6,420,600,000 דולר אמריקאי (נכון ל־2021) עריכת הנתון בוויקינתונים
רווח תפעולי 922,000,000 דולר אמריקאי (נכון ל־2009) עריכת הנתון בוויקינתונים
רווח 429,000,000 דולר אמריקאי (נכון ל־2021) עריכת הנתון בוויקינתונים
הון עצמי 1,750,000,000 דולר אמריקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל בראיין גולדנר עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 5,000 (נכון ל־2017) עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.hasbro.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סמליל הסברו ישראל

הַסְבְּרוֹ בע"מאנגלית: Hasbro, Inc.) היא חברה אמריקאית לייצור צעצועים ומשחקי לוח, אחת הגדולות בעולם בתחום זה. מטה החברה ממוקם בפוטאקט, רוד איילנד, ארצות הברית, ומרבית מוצריה מיוצרים במזרח אסיה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1923 הקימו שלושה אחים יהודיים: הנרי, הילל והרמן הסנפלד, את "האחים הסנפלד" (Hassenfeld Brothers), חברת טקסטיל בהסברוק הייטס, ניו ג'רזי. החברה התרחבה במשך שני העשורים שלאחר מכן וייצרה גם קלמרים וציוד לבית הספר. בשנות ה-40 של המאה ה-20 ייצרה "האחים הסנפלד" ערכות רופא ואחות שהיו לצעצועים הראשונים של החברה. הצעצוע הראשון של החברה שהפך ללהיט היה מר ראש תפוד, אותו רכשה החברה מג'ורג' לרנר ב-1952. בשנת 1964 ייצרה החברה את ג'י. איי. ג'ו, NERF, ובובות בדמות חיילי קומנדו, אשר עבורה טבעו את המונח "בובת פעולה", במטרה לשווקן לבנים שלא רצו לשחק עם בובות.

ב-1968 קיצרה החברה את שמה ל"הסברו", ובשנת 1983 ייצרה החברה מוצר מצליח נוסף – הפוני הקטן שלי. החברה רכשה בשנת 1984 את חברת מילטון בראדלי והחלה לשווק את משחקיה, לרבות פלונטר, סולמות ונחשים, ארבע בשורה ויאצי. בשנת 1965 ייצרה והפיקה את סדרת האנימציה, ג'ם וההולוגרמות וייצרה את מוצרי הסדרה. באותה שנה ייצרה החברה את בובות הרובוטריקים - בובות פעולה בדמות רובוטים חמושים היכולים להפוך לכלי רכב ובעלי חיים שונים. סדרת צעצועי הרובוטריקים זכתה להצלחה רבה והולידה זיכיון שכלל סדרות טלוויזיה מצוירות ומספר סרטי לייב אקשן מצליחים. בשנת 1986 רכשה החברה את פלייסקול ובשנת 1991 את האחים פארקר, ויחד איתה את משחקיה המובילים: מונופול, משחק הלוח המצליח ביותר בכל הזמנים, וסיכון. בשנת 1998 רכשה הסברו את "אבלון היל" ואת WowWee, ושנה לאחר מכן את מכשפי החוף, העוסקת בפיתוח ושיווק משחקי תפקידים. בנוסף החברה ידועה כמשווקת מותג הצעצועים בייבלייד במערב, ברישיון מהיצרנית היפנית המקורית טאקארה טומי.

חברת הסברו היא חברת אם של מספר חברות בת, אשר כולן משווקות את מוצריהן תחת מותגיהן המקוריים.

בעבר פעלה חברת הסברו ישראל אשר שיווקה את מוצרי הסברו בארץ. זו הייתה חברת בת של הסברו העולמית אשר פעלה החל משנת 1993 עד ל-2004. מוצרי החברה יוצרו במפעלי הסברו ברחבי העולם. עד פתיחת החברה קודקוד הייתה זכייניתה בארץ.

כיום מיוצרים ומשווקים מוצרי הסברו בישראל על ידי קודקוד. הייצור מתבצע במפעל החברה בערד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הסברו בוויקישיתוף