האפי מדיסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האפי מדיסון
Happy Madison Productions
נתונים כלליים
מייסדים אדם סנדלר עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 10 בדצמבר 1999 – הווה (24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה יצירת קולנוע, הפקה לטלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים סרט עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל אדם סנדלר עריכת הנתון בוויקינתונים
 
adamsandler.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מתוך סרטון הפתיח של "האפי מדיסון"

אולפני האפי מדיסוןאנגלית: Happy Madison Productions) היא חברת הפקות בארצות הברית לתוכני קולנוע וטלוויזיה, אותה הקים ב-1999 השחקן והקומיקאי האמריקאי-יהודי אדם סנדלר. שמה של החברה הוא שילוב שמותיהם של שניים מסרטיו המוקדמים של סנדלר, "האפי גילמור" (1996) ו"בילי מדיסון" (1995). בלוגו החברה מופיעה תמונתו של אביו המנוח של אדם סנדלר, סטנלי סנדלר החובט בכדור הגולף שעליו לוגו החברה, שובר את המסך ואומר "teriffic" (מצוין).

רובם המכריע של הסרטים בהם כיכב סנדלר מאז הקמת החברה הופקו בידיה, כאשר ברובם גם לקח סנדלר עצמו חלק פעיל בתהליך ההפקה. עם זאת, החברה לא הפיקה רק סרטים בכיכובו של סנדלר, אלא גם סרטים נוספים, כדוגמת "ג'ו דירט", "בית השפנפנות" או "פול בלארט: שומר קניון".

הסרטים "נער המים" ו"זמר החתונות" משנת 1998 נתנו דחיפה קדימה לקריירה הקולנועית של סנדלר ולקריירת ההפקה שלו. הוא הפיק את "נער המים" ואף כתב את התסריט בשיתוף עם טים הרליהי. הסרט הצליח הצלחה כבירה בקופות, וגרף רווחים המסתכמים ביותר מ-160 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. מלבדו, אף הסרט "זמר החתונות" גרף רווחים קופתיים של למעלה מ-100 מיליון דולר. בעקבות ההצלחה החליט סנדלר להקים את חברת "האפי מדיסון".

משרד ההפקות של החברה נמצא בקליפורניה במתחם האולפנים של חברת סוני, בעוד שמשרדי התאגיד נמצאים במנצ'סטר שבניו המפשייר[1] ומנוהלים בידי אחיו של אדם סנדלר, סקוט.

חברת הבת של "האפי מדיסון", "מדיסון 23 הפקות" (Madison 23 Productions) עוסקת בהפקת סרטי דרמה, לעומת חברת האם המפיקה יותר סרטים קומיים. ההפקה הראשונה של "מדיסון 23" הייתה הסרט "שמור עלי" בכיכובם של סנדלר ושל דון צ'ידל.

בחלק גדול מהסרטים של אולפני מדיסון מככבים חבריו של אדם סנדלר: רוב שניידר ("הג'יגולו מת מצחוק", "חתיכה בהפתעה", "חיה רעה"), דייוויד ספייד ("דיקי רוברטס: ילד פלא לשעבר", "Joe Dirt", "The Do-Over"), קווין ג'יימס ("פול בלארט: שומר קניון", "שומר גן החיות", "הנה בא הבוקס"), וכריס רוק ("The Week Of", "משחק מכור"). כולם אף מככבים ביחד בסרט "מגודלים" ובסרט ההמשך "מגודלים 2".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרטי החברה באתר New Hampshire Department of State